/spanien/barcelona/forum/14899.aspx/spanien/barcelona/forum/14899.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
DaniilO1886
2010-05-31 14:19
Som gooner är faktiskt inte så ledsen att Fabregas ska dra, varför behålla killen när han vill spela för er 500 %... Bajs på han, Gourcuff kmr istället, världens bästa mittfältare inom 5 år
Barcelona Nesto
2010-05-31 14:17
Andre_D

11-12 år gamla är dom som vann
Barcelona Rambla~
2010-05-31 13:08
Ämne: Villa är väl född i ....
Nej verkligen inte. Dessutom, är man från Zaragoza så är man inte katalan utan då kommer man från Aragon (8 på kartan).

David Villa är från Gijón och är således från Asturias (2 på kartan).
Barcelona Pedrito
2010-05-31 13:01
Villa är väl född i Zaragoza o därmed Katalan?
Barcelona Pep the King
2010-05-31 11:57
12 dagar kvar bara tills VM nice!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-31 11:49
I en intervju med David Villas far, José Manuel "Mel" Villa, avslöjade han att David hade bilder på Guardiola i sitt rum när han var liten.

Mel Villa berättade även att hans son är så pass bra vän med många av Barçaspelarna i landslaget att el Guaje redan nu kan räknas "som ännu en katalan".

En annan sak som kan underlätta David Villas acklimatisering till den katalanska huvudstaden efter VM, är hans vänskap med David Pirri.

Pirri är en förre detta spelare som började sin karriär i La Masia och tillbringade senare några år i Zaragoza tillsammans med Villa, där de kom att bilda ett starkt vänskapsband. Så pass starkt att Pirri idag är gudfader till en av Villas döttrar.

David Pirri är idag fotbollstränare för Sabadell, en katalansk klubb, och bosatt i Katalonien, vilket gör att Villa kommer ha sin gode vän nära sig under sin vistelse i Barcelona.
Andre_D
2010-05-31 10:14
Vilken åldersgrupp är det?
Barcelona Rambla~
2010-05-31 09:13
Här är mer videos från finalen och även från semifinalerna. Nu har Barcelona tre raka segrar i denna prestigefulla ungdomstunering Torneo Alevines Blue BBVA. Det var tex i den här turneringen en gång Iniesta övertygade Barca att han var värd att satsa på.

1994: Sporting de Gijón
1995: Real Sociedad
1996: Racing de Santander
1997: Barcelona
1998: Athletic de Bilbao
1999: Real Madrid
2000: Real Madrid
2001: Real Zaragoza
2002: Barcelona
2003: Valencia
2004: Espanyol
2005: Barcelona
2006: Sevilla
2007: Villarreal
2008: Barcelona
2009: Barcelona
2010: Barcelona
Barcelona Rambla~
2010-05-31 09:09
Här är straffarna. Killen som lägger straff nr 2 för Barca heter Nelson Mandela. Bara en sån sak. :)

Målvakten i Real Madrid, Luca, har en viss Zinedine som far. Han verkar inte vara något vidare målvaktslöfte enligt elaka tungor. Han gjorde bort sig flera gånger under finalen. Ni kommer se mer i den andra länken med fler videos.

Barcas kreativa mittfältare Carles blev utsedd till turneringens MVP. En riktig lirare och pådrivare i en och samma spelare, även lagkapten.
Delarocha
2010-05-31 07:12
Gregorio Manzano

Tycker det var dåligt att ni slutade femma. Var inte så dåliga.
Canaletes
2010-05-31 03:46
Barca vann finalen mot Madrid i Brunete turneringen :D

Gregorio Manzano
Vi har haft den diskussionen 532098540234 gånger!!!!!!
Gregorio Manzano
2010-05-31 01:44
Va stort misstag av er att sälja Eto´o och hämta en värdelös spelare som Zlatan.
Barcelona ★Sami★
2010-05-31 01:11
Hyder
Ok då vet jag det. Tackar! Han låter juh som en klockren spelare. Verkar som den killen har allt.
Barcelona Hyder
2010-05-31 00:58
★Sami★

Ja, jag har sett honom en hel del, och jag gillar honom skarpt. Han är en defensiv mittfältare med en väldigt god fysik, hyfsat passningspel och en skön touch på bollen. Precis som Touré kan han spela mittback också vilket han även gjort en hel del denna säsong. Han är med andra ord väldigt lik Yaya i sin spelstil. Om nu Touré lämnar i sommar ser jag Alou eller Moussa som två väldigt, väldigt bra alternativ. Enligt mig är den franska ligan den ligan med flest guldkorn i den bemärkelsen att det finns spelare med enorm potential till väldigt låga priser. Se Seydou Keita och Yaya Touré som två bra exempel.

EDIT: glömde säga att han är mycket bra på huvudet men det kanske man kan räkna ut eftersom att han kan spela mittback och har en god fysik. Han har väl precis som Yaya även ett par riktiga skottpärlor på kontot också.
Barcelona ★Sami★
2010-05-31 00:16
Det sägs att Barca är intresserade av Alou Diarra. Någon som har sett han spela. Är han bra?
Barcelona Criff
2010-05-30 23:57
el Flaco - Nah Mean, Tackar! Letade frenetiskt men hittade inget haha. Var hittade du slutresultatet?

Hittade nu på officiella ;)
Barcelona westinho
2010-05-30 23:21
Ämne: Vi tar det lite enkl....
Martin Olssons första mål mot Bosnien var offside om han stod framför Wernbloom när Wernbloom nickar bollen. Om han står i linje med Wernbloom kvittar det om bollen går framåt eller inte, då är det ingen offside. Svårt att se om han står i linje eller om han är några centimeter offside.
Atlético addeh
2010-05-30 23:01
Hyder /

Nu under våren när Zlatan inte fått lika mycket speltid och man fått se Jeffren i några matcher ser man att han verkligen har potential till att växa till något riktigt stort.
Matchen mot Xerez där han bland annat inledde målskyttet med ett riktigt fint mål (länktips) är enligt mig hans bästa rent prestationsmässigt.

Skulle dock inte skada om vi lånade ut honom en säsong, även om jag helst ser att han stannar.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-30 23:01
Criff/

Det blev 0-0 på bortaplan. Returen spelas på lördag nästa vecka.
Barcelona mrbambocha
2010-05-30 22:54
Finns det någon sida som analyserar alla matcherna i VM-gruppspelet?
Atlético addeh
2010-05-30 22:44
Barcadinho. /

Både Real Sociedad och Betis känns som klassiska La Liga lag och dem hör hemma i första divisionen.

Förresten, har inte Villarreal C kvalat sig upp till tredje divisionen nu?
Barcelona Barcanist
2010-05-30 22:43
The Reporter

Martin Olssons första mål var offside, ja, för att han stod i offsideläge och rörde bollen när den gick in. Hade han inte rört den så hade ingen skrikit offside (om inte Pontus Wernbloom var offside).

Edit: Angående Jeffren - visst är han riktigt snabb och kan bli en riktigt bra spelare - men ibland känns det som om han håller i bollen alldeles för länge, och hans inlägg måste han definitivt slipa på. Annars grym spelare!
Barcelona Hyder
2010-05-30 22:43
Satt o tänkte lite på Jeffrens framtid i klubben och hoppas att han kan fortsätta att acceptera en väldigt tillbakaskjuten roll i truppen i den bemärkelsen att han sällan får eller förmodligen kommer att få spela. Jag gillar i alla fall honom och tycker att hans bästa match och inhopp i Barça-tröjan var i finalen i VM för klubblag. Se länktips, snabb är han ju i alla fall..
Barcelona Smogen
2010-05-30 22:42
The Reporter

Såg aldrig matchen. :) men beror på om han stod framför eller bakom sista försvararen när passningen slogs.
Barcelona Barcadinho.
2010-05-30 22:38
Mycket spännande i segunda. Tre lag med 64 poäng tävlar om den tredje placeringen.
(Hercules leder nu med 4-0).
Tre omgångar kvar och spela.
Många hoppas på Betis kan jag tänka mig för att få tillbaka derbymatchen i Sevilla. Jag kommer ihåg bilderna från för förra säsongen när Betis gick ner. Gubbar och tanter på läktarna som gråter som små barn.
Men å andra sidan var Hercules väldigt nära förra gången. Synd för dem om de inte lyckas igen.

Otroligt att notera Villarreal B!
Barcelona The Reporter
2010-05-30 22:38
Vi tar det lite enklare, Var martin olsson offside mot Bosnien?.
Barcelona Criff
2010-05-30 22:36
Någon som har mer koll än mig, men skulle inte B-laget lira idag?
Barcelona Smogen
2010-05-30 22:34

Börjar mer och mer tro att Ingla är bästa alternativet som presidentkandidat, fast å andra sidan tycker jag ingen av detre stora alternativen, Ferrer, Ingla, Rosell verkar dålig.
Barcelona Smogen
2010-05-30 22:33
The Reporter

Förstår inte riktigt hur du menar, står man i offsideläge och inte påverkar spelet blir det inte offside, eller vad menar du?
Barcelona Vampíro
2010-05-30 22:31
Ämne: Grabbar svara om ni ....
Ja, så länge du står offside när passningen kommer så spelar det ingen roll vart du tar emot bollen. Man måste helt enkelt vara onside när passningen kommer.
Annons: