/spanien/barcelona/forum/14895.aspx/spanien/barcelona/forum/14895.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
2010-06-17 16:26
Delarocha

Till och med. Tänkte inte på det även om det först och främst är Maxis mål med sitt fina inlägg samt Burdissos nickskarv.
Delarocha
2010-06-17 16:13
Hyder

Han låg bakom alla 4 mål. Han slog båda frisparkan i första halvlek. Tredje målet är ju moraliskt hans egna då han skjuter i stolpen och 4-1 skapar han genom sin chipp till Kun.
Barcelona Hyder
2010-06-17 16:12
yannick

Messí låg självklart inte bakom allt men han ligger bakom 3 av 4 mål. Det säger en hel del om hur viktig hans insats var i dagens match oavsett hur många mål eller direkta assist han stod för.
Barcelona tano
2010-06-17 16:00
Själva poängen är väl att det idag inte blivit några mål för Argentina om inte Messi var där.

Det är ingen kamp mellan Higuain eller Messi, men det är inget konstigt med att Argentinas viktigaste spelare är Messi, han är ändå världens bästa spelare...

Får Argentina ihop försvarspelet kan de gå riktigt långt, men det är just det. Att anfallet var världsklass visste vi redan.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-17 15:51
Higuain gör precis det han är på plan för. Mål.
Gott så.
Oavsett hur hans löpningar var så kommer han få fler lägen bara han fortsätter löpa. Och det är där han har sin styrka.
Att han sen är lite klumpig med bollen skiter jag i så länge han gör mål.

Messi hamnade långt ner, men så blir det när Argentina inte hade någon kreativ innermittfältare som kan starta anfallen.
Tevez gjorde det mycket bra som avlastade Messi i den rollen och flera gånger satte bollen på en el Pulga i rörelse.
Real Madrid yannick
2010-06-17 15:47
Hyder//

Nee precis di maria tar väl inget jättejobb neråt och det blir absolut det ettrigaste anfallet i

Aguero----tevez-----messi
---------Higuain-------

Haha galet lag! Önskar fler lag vågar ngt sådant ofefnsivt!

Men som sagt nedan utan messi, higuain, tevez så skulle inte mkt bli gjort framåt idag!

Men säg inte att messi låg bakom allt för så var verkligen inte fallet men han gör en mkt bra match!
Barcelona NoGo™
2010-06-17 15:45
Kul att det lossnade för Higuain, men jag tycker att Maradona använder Leo lite fel, han ligger för långt ner i planen och agerar nästan som en playmaker. Han borde ligga högre upp för att få ut max.

Hoppas på Argentina vs Spanien i finalen :D
Barcelonistas
2010-06-17 15:43
Messi,huguain,tevez alla gör en mycket bra match.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-06-17 15:42
Komigen nu grabbar. Det här var Argentina-Sydkorea och inte Messi vs Higuain. Utan dessa herrar hade Argentina inte haft NÅGONTING!
Barcelona Hyder
2010-06-17 15:40
yannick

Tycker utan tvekan att Kun ska spela istället för Di Maria. Håller med dig. Han visade på den korta tid han hade på planen hur pass mycket bättre han är. Sedan är inte Kun någon ytter utan en anfallare men han har nog inga problem att ta steget ut. Försvarsmässigt tror jag inte att skillnaden blir så stor i och med ett byte mellan de två argentinarna där Angel förpassas till bänken. Han har inte imponerat alls på mig även om han tog sig förbi några gånger i början av matchen.
Barcelona Hyder
yannick

Tycker utan tvekan att Kun ska spela istället för Di Maria. Håller med dig. Han visade på den korta tid han hade på planen hur pass mycket bättre han är. Sedan är inte Kun någon ytter utan en anfallare men han har nog inga problem att ta steget ut. Försvarsmässigt tror jag inte att skillnaden blir så stor i och med ett byte mellan de två argentinarna där Angel förpassas till bänken. Han har inte imponerat alls på mig även om han tog sig förbi några gånger i början av matchen.
Barcelonistas
yannick

messi låg bakom allt..
Real Madrid KISS.
2010-06-17 15:39
Vad pinsamma vissa är, mot Nigeria klagade ni på att Higuain inte gjorde mål, nu gjorde han tre mål men så klagar ni igen? Senaste gången någon gjorde hattrick i VM var 2002, för åtta år sedan!
Jag trodde ni hejade på Argentina, inte på Messi.

Otrolig insats av Argentina btw. Messi, Aguero, Tevez, Higuain, alla levererade!
Barcelona ElTriplete
2010-06-17 15:36
Om Nigeria besegrar Grekland nu är Argentina klara gruppsegrare och klara för åttondel.
Real Madrid yannick
2010-06-17 15:33
Håller med Tarrak med flera att det är bedrövligt att sitta och bara heja på vissa spelare.

Argentina gjorde en bra insats!
Messi var bakom mycket men briljerade inte.
Higuain var effektiv men klumpig med bollen annars.
Aguero är helt klart en joker som borde få spela istället för di maria.

Vill inte skapa bråk utan bara föra talan för de flesta tror jag.Nu gäller inte klubben utan landet!
Spanien Don Pelayo
2010-06-17 15:32
Ämne: Alltså, allvarligt n....
Oroa dig inte. Känn dig trygg i tanken med att det är under sådana stunder, i nederlagets stund, som man ser vilka som är de verkliga anhängarna och de vilka är fejkade medgångare eller de enskilda spelarsupportrarna för en klubb.

Mästerskapen, och då i synnerhet i svåra stunder, är vad som avgör vad.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-17 15:25
Jag är aningen besviken på Messi, han blandar och ger. När han blixtrar till så kan ingen i världen stoppa honom, men för det mesta så lunkar han omkring, och det fanns en hel del lägen där han kunde ha släppt bollen.

Men nåja, jag ska inte klaga, jag är glad att de är klara för kvalet (ja, mer eller mindre).

Givn

Fair enough, om du vill tro att Higuain gjorde århundrades match så får du väl tycka det. Jag tycker inte att det är särskilt bra att vara helt värdelös förutom 3 klara mållägen.
Barcelona tarrak
2010-06-17 15:23
Ämne: Alltså, allvarligt n....Håller med! Fattar inte hur man orkar sitta och kriga dagarna i ända om vilket lags spelare som lyckas bäst, istället för att bara njuta av den kanske största forbollsfesten. Visst har man mer hjärta för Barcas spelare, men nivån, både här och på Puertan är en dålig parodi på när fanboyism är som värst.
Barcelona Hyder
2010-06-17 15:21
Messí hamnar stundtals i "Xavi-positionen" vid uppbyggnadsfasen där han går ner långt, långt ner på egen planhalva för att sätta fart på anfallen. Skulle vara kul om han fick spela på Tevez motsvarande position till nästa match och visa sina kvalitéer till fullo. Messí har dock varit hyfsat pigg idag och låg bakom tre mål. Kul för Higuain att han fick göra mål även om det var enkla sådana. Han behövde det här för att släppa på pressen och det är bara positivt för Argentina.
Delarocha
2010-06-17 15:20
Messi har vart ganska osynlig idag faktist? Nu sista kvarten han blixtra till... Ska argentina vinna vm så måste messi och higuian osv vara jävligt bättre i 90 min än att blixtra till sista kvarten..

Är du på riktigt? Han slog båda frisparkarna som ledde till målet, han skapade hela anfallet till 3-1 målet själv och spelade fram Aguero som spelade fram Higuain.

Higuain däremot var ju helt osynlig idag förutom 3 bollkontakter som råkar bli tre mål.

Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-17 15:19
hahaha madrid fansen i puertan är roliga, hormon spruta hit hormon spurta ditt,

hahaha så länge Messi fortsätter med att bomba in mål mot äckliga real så är jag nöjd
Barcelona ElTriplete
Alltså, allvarligt nu... Det är fotbolls-VM. Klubblagssäsongen är slut och ändå slutar inte Madridistas/Cules hatet gentemot varandra. Varför?

Igår under Spaniens match klagade Cules på att det var Casillas fel. Madridistas klagade på Puyol & Piques mål. Kan inte man enas under en viss tid bara?

Samma sak nu. Madridistas hyllar sönder Higuain (klart man gör, han förtjänar det) men kritiserar Messi för att han missar alla lägen. Alltid hat mot Messi, samma sak här inne, alltid hat mot Higuain.

Så, kan man inte enas?
Barcelona Gonzalez_Barca
Messi du gör mål som 17 åring och världens största talang i VM, men inte som 21 åring :/

Han kanske sparar sig till åttondelen ;)
Barcelona Larsson1333
2010-06-17 15:18
Bara jag som tycker chris är riktigt ute och seglar?

Demicheles en bra säsong, han brukar väl dra ta med en miss rätt ofta vad jag vet.

I första halvlek sa han att argentina hade något stort på gång, just då såg spelet rätt krampaktigt ut, men ledning tack vare självmål
Real Madrid Givn
2010-06-17 15:17
Ämne: Givn

Tror att han....Han är anfallare ingen playmaker, hans uppgift är att göra mål. Det andra får Messi, Tevez, Di Maria ta hand om.

Du kommer bli besviken på Villa så som du tänker.
Barcelona ElTriplete
2010-06-17 15:16
Det här är riktigt kul/intressant. Messi, Tevez och Higuain funkar riktigt bra nu. Higuain gör målen, Messi framspelningarna och soloräderna, Tevez med sin arbetskapacitet och samspel med Messi.

Hur som helst, UNSTOPPABLE!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-17 15:15
Nästa match hoppas Messi spelar längre upp, även om han ligger bakom målen så ska han vara längre upp där han är som bäst.
Real Madrid Ronaldo10
Messi har vart ganska osynlig idag faktist? Nu sista kvarten han blixtra till... Ska argentina vinna vm så måste messi och higuian osv vara jävligt bättre i 90 min än att blixtra till sista kvarten...
Barcelona Larsson1333
Givn

Tror att han menar, förutom de 3 målen, att han förväntar sig mer av higuain på plan, i första var han i stort sett osynlig. Förutom målen har han i inte åstadkommit mycket, det var nog det han syftade på

Messi får nog höja sig ett snäpp till sen i slutspelet om det ska gå hela vägen, sätta sina bollar med
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-17 15:14
Givn

Lägg ner med dryga attityden. Spelmässigt så har han varit usel, passar fel, skjuter dåligt, löper dåligt osv.
Visst, han gör hat-trick, men om man räknas mål från 1 meter som "världsklass", då är väl antagligen Inzaghi bättre än Ronaldo, Romario, Maradona osv.

Gonzalez_Barca

Hoppas inte det. Jag har ingen vidare lust att se honom naken med ölmagen. :)
Annons: