/spanien/barcelona/forum/14894.aspx/spanien/barcelona/forum/14894.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca111
2010-06-02 20:09
Om inte fabregas kommer så vill jag att barca köper Eden Hazard. Han är mycket billigar.
Barcelona HugoBoss
2010-06-02 20:04
Ämne: Halleluja!

Jonath....Härligt att Jonathan förlängde. Jag hoppas han får chansen i ännu mer matcher i A-laget. Killen har enligt mig en stor potential och det hade varit tråkigt om han hade lämnat för en annan toppklubb..

elbraco
2010-06-02 20:03
Barcelona Rambla~
2010-06-02 20:02
iHala Madrid! 1902

Varför det? Pobla de Segur är en satellitklubb till Barcelona. Fast du vet kanske inte vad det innebär. Puyol har varit culé sen barnsben. Det är bara att höra någon av de många intervjuer han nämnt det.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-06-02 19:59
Mycket bra nyhet att han förnyade, sånna talanger får man inte bara tappa sådär. Men Thiago e den jag helst vill se förnya.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-02 19:56
Halleluja!

Jonathan Dos Santos har förnyat sitt kontrakt till 2012. mer info hittar ni i länktipset.

One down, three to go.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-02 19:55
Rambla//
Okej, jag förstår ju att det tar lite tid men det känns som de länderna som har det borde ändrat det kanske då det pratats om det länge.

Angånde Triad så la ju Arsenal 3 bud 2009 som Bordeuax nobbade så jag förstår inte riktigt vad som var konstigt med den affären? Chamakh var ju jagad av mängder av klubbar men valde Arsenal för vi var de första som visat intresse.

Hetfield//
Jag står väl någonstand mellan de (man märkt på svenskafans) riktigt många IWWT- killarna som Rödvit tomtemor te.x som jag har för mig har skrivit här en del de senaste veckorna om Cesc och de som vill ha bort Wenger. Han borde satsa mer men samtidigt har jag svårt att se vem som skulle kunna göra det bättre med de medlena, egentligen bara Hiddink som jag ser det.
Han borde få detta år på sig och sen se om vi borde förlänga eller inte.
elbraco
2010-06-02 19:51
Ämne: elbraco

Var förs....
Jo men det är ju skillnad mellan hur stor skillnaden är i fostringen om man är från La Masia eller ett spanskt division 113 lag :)
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-06-02 19:46
elbraco

Var försiktig med att nämna vem som har skapat Puyol till Pobla de Segur-fans. Samma sak med Pedro när San Isidro-fans är i närheten.
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:42
Hetfield:

Nej som sagt, jag är övertygad om att alla klubbar sysslar med fuffens, så även Arsenal. Skillnaden är att Wenger är väldigt hysch-hysch och vill verkligen inte att det ska hamna i media. Det finns en anledning till att tex Bordeaux president är vansinnig på Wenger. Chamakh valde inte att sitta av kontraktet bara för att det var en kul grej. Han visste vad som väntade.
Barcelona Hetfield
2010-06-02 19:31
Rambla

Ja men vafan, man kan inte säga att grannens mjöl är blandat när man själv gör samma sak. Hur kul är det för andra klubbar när Wenger tar ungdomarna? Jag påstår inte att det Laporta och Co gör är rätt, men det får vara nog med Arsenalsupportrar som tror att deras prutt luktar godare än någon annan

Öagunner

Jag hoppas för Arsenals skull att ni får en ny ägare som kan matcha Wengers krav. Vad tycker du om Wenger, ska han stanna eller gå?

Jag vet inte riktigt, jag gillar inte att avsluta meningar :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-02 19:31
Delarocha

Hey, vad finns det och göra åt saken? Alla fans älskar sina klubbar och försvarar de i ont och gott, det finns madridistas som tycker att vi är smutsiga medans vi tycker att vi är ultra fresh.
Sen så tycker vi samma sak om de, jag menar så är fotbollen.
---------
Jag tycker att ni, eller de flesta, borde släppa det här med att Fabregas lämnade FCB för Arsenal. Det kvittar just nu, han är en Arsenal spelare, och jag hoppas att det förblir så.
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:30
el Flaco:

Lol! Laporta: Al loro.

NÄr han hittade folk hemma i Cescs lägenhet.
elbraco
2010-06-02 19:29
Hetfield, var försiktig med att nämna vem som har skapat cesc nu när det är arsenalfans i närheten ;) dont wake the sleeping tiger...
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:27
Öagunner:

Jag vet. Laporta och andra presidenter i Spanien gnäller över hur PL-klubbar fiskar efter deras talanger som de spenderar flera miljoner euros årligen för att utveckla (det kostar alltså en del att driva akademin La Masia). Istället borde de sätta press på Uefa/Fifa (vilket de också gjort) men framför allt det egna förbundet att ändra reglerna. Samtidigt så är det inte så enkelt. Att tillåta proffskontrakt för icke myndiga personer lockar till sig rättaktivister som då börjar gnälla om mänskliga rättighter, att inte tvinga kvar barn på en viss geografisk plats.

Efter tjas och hot om att dra det vidare till rätt så enades Arsenal och Barcelona sinsemellan där Giovanni van Bronchorst blev en slags betaling.
Delarocha
2010-06-02 19:25
Köpa Fabregas och bänka honom hade varit det bästa tycker jag. Bara för att jävlas med Arsenal. Bryr mig inte om det är omoget, hade tyckt det varit otroligt kul för jag orkar inte med alla självgoda härliga Arsenalsektmedlemmar som tror att deras aktioner alltid är rätt och att alla andra lag alltid begår felaktigheter.
2010-06-02 19:21
"Det är nästan så att de tror att Laporta ska åka dit och lägga en påse över Fabregas huvud, sen kidnappa honom"

Laporta var faktiskt nära en gång att göra just detta.

*Se länktips.
Barcelona Öagunner (1886)
Hetfield//
Jo det förstår jag, fast det är ju just det också.
Eftersom vi inte haft någon (Cesc och RvP i all ära) någon referens på planen plus en ny arena känns det ännu viktigare att inte ha någon ägare som endast bryr sig om pengar som äger det mesta.
Sen är ju Stan Kroenke otroligt nära att ta över ska väl sägas.

Btw, varför har du inga punkter?;)

Rambla//
Okej, det finns ju ändå ingen anledning att jag skriver då egentligen haha.;) Men jag menade mest spelare som var äldre än åtminstonde arton. Jack Wilshere 9 år var säkert också gratis från sin lokala klubb.

Dock borde väl ni både i Italien och Spanien ändra de där proffskontrakt reglerna om det är sådant problem. Wenger har betalat för alla andra unga spelare han köpt i den ålderna både från utlandet och England (och Wales). Plus att ni väl fick en liten slant för Cesc i efterhand? Iaf enligt ganska många sidor.
Barcelona Rambla~
Hetfield:

Till viss mån kan jag förstå deras irritation. Är det något klubbar som Barcelona och Real Madrid är klantiga på, så är det hur de väljer strategi när de vill värva en crack. De är övertygade att ju mer det pratas om det, ju mer kommer media och alla runt omkring att sätta press på spelaren att själv ta steget till att bli såld.

De borde istället välja andra strategier men tyvärr så tror jag inte de kommer att göra det i framtiden heller. Då får de vänja sig vid att alla andra avskyr deras metoder.
Barcelona Hetfield
2010-06-02 19:15
Det är väl lika provocerande när vissa Arsenal fans poppar upp här som ogräs och påstår att vi "tar" Fabregas från de. Vi ska betala en ohygglig summa för en spelare som vi har skapat, vem är vinnaren här?

Det är nästan så att de tror att Laporta ska åka dit och lägga en påse över Fabregas huvud, sen kidnappa honom
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-02 19:14
Jarååå !! Arsenal nekade budet.. Så skönt jag ville inte ha Fabregas..
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:11
Elsafrånunderjorden

Du tycker att vi provocerar er arsenalfans här inne, eller hur? Jag kontrade med att många arsenalfans direkt visar upp en dryg och ovänlig attityd när de väljer att skriva här. Comprende?

Ja, jag anser att det är fånigt av vissa här inne, cules då alltså, sitte och proverae med kommentarer om titlar. Förstår du nu?
2010-06-02 19:10
Elsafrånunderjorden/

Som sagt, jag kommer inte ändra min uppfattning angående Cesc. Framför allt inte när jag själv inte var tillräckligt insatt i ungdomsakademin för sju år sen. Jag hade endast koll på A-laget på den tiden, visste inte ens vem Fabregas och Piqué var på den tiden.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-06-02 19:07
Rambla~: Vad du pratar om först där förstår jag inte. Det är inte vad jag menar. Det andra du skriver, det är vad jag menade. Och ni var titellösa i 5 år? Eller nåt i den stilen. Löjlig sak att provocera med.
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:05
Öagunner

Jag kommer på fler. Huvudpersonen alla tjafsar om nu och Fran Merida. Jag är dock övertygad om att det är Wengers strategi att lägga ut sina små krokar och se till att intressant spelare är medveten om att Arsenal är intresserade av honom. Allt som oftast slutar det med att spelaren vägrar att förlänga med klubben och sitter av sitt kontrakt, eller säljs till ett lågt pris. Det är så Wenger jobbar. Du får gärna försvara honom hur mycket du vill, jag kommer inte ändra uppfattning. ;)

Elsafrånunderjorden

Du tycker att vi provocerar arsenalfans här inne? Tydligen så har du missat alla horder av dryga fans som ploppar in från alla håll och kanter för att spy galla över vår klubb. Istället borde ni ställa er frågan. Kan verkligen människorna på det här forumet bestämma eller råda över hur Barcelona agerar på transfermarknaden? Tydligen så räcker inte deras logik så långt.

Sen så blir det fånigt med kommentarer som: Haha, de vinner inga titlar, stanna där och vinn 0 i framtiden osv. Alla klubbar går igenom titeltorka, så även Barcelona under tidigare säsonger. Se bara på Real Madrid. De var titellösa i 4 säsonger har jag för mig.
2010-06-02 19:04
el Flaco - Nah Mean: Att de lämnade under en kris hjälper ju inte direkt deras sak. Tycker du inte att han är en svikare så, gör det. Jag är tveksam till hur jag hade känt om jag som supporter hade upplevt en liknande situation.
Valencia rågi
2010-06-02 19:00
Ämne: rågi//

tror vi at....
El braco:

Istället för att förundras över ironin ni inte förstod i den meningen (vilket jag medger, ej gör sig bra i skriftspråk) kanske ni kan komma med synpunkter på inlägget i sin helhet. Alternativt låter ni det bara vara. Jag förväntar mig inget mer.
Blejs
2010-06-02 18:59
Hetfield: Visst en ägare som kan pumpa in pengar i klubben är ett alternativ. Men hur smart är du på en skala om du anser Arsenal ska byta tränare? Så den tränaren kan spendera mycket pengar? Arsenals ekonomi är om jag inte misstar mig bäst just nu i Engelska ligan(dock skulder fortfarande). Men titta på hur mycket pengar Arsenal spenderar på transfers, samt fått in på transfers. Det är ett mirakel mer eller mindre att Arsenal varit på den nivån de har nu varit på under detta generationsskifte.

Skulle varit intressant om RVP var hel föregående säsongen, eller om Chelsea / Man U var utan Drogba / Rooney lika lång tid som vi var utan RVP.
2010-06-02 18:57
Elsafrånunderjorden/

Ska jag var ärlig så är det ganska förstårligt att Cesc lämnade klubben sommaren 2003. Vi gick igenom en tung period, A-laget var en katastrof och sedan hölls presidentvalet.

Jag kan förstå att Cesc, Piqué och många andra tänkte på sitt eget bästa just då eftersom de inte visste hur deras framtid skulle se ut, eller vilka planer Laporta hade när han tog kommandot. Det var nästan ett mirakel att klubben hamnade på rätt köl så snabbt som man gjorde då, både sportsligt och ekonomiskt.

Naturligtvis var Fabregas ingen doldis på den tiden, alla inom klubben kände till honom och den dåvarande vicepresidenten Rosell hann t.o.m. skriva en klausul med Arsenal som innebar att om en annan klubb lade bud på Cesc skulle Barcelona få lov att matcha erbjudandet och komma först i kön när det gällde att förhandla om spelaren. Jag har för mig det åtminstone.

Men hur som helst så ser jag inte på Fabregas som någon ”svikare” direkt. Han fattade ett beslut och jag tror inte han ångrar sig. Men jag vill ändå inte att Barça ska köpa tillbaks honom.
2010-06-02 18:54
elbraco: Nej, det var det jag funderade lite påockså. Men fortfarande så tycker jag oväntat få är bitter. Det kanske är fler "riktiga" kataloner som tycker det, som upplevde det på ett annat sätt.
Annons: