/spanien/barcelona/forum/14892.aspx/spanien/barcelona/forum/14892.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-04 09:05
Radical

Just detta gjorde man redan förra sommaren efter att agenten gnällt ännu en gång. Fast då hade ju Yaya trots det haft mycket mer speltid än denna säsong. Då snackade Pep med Yaya och bad antagligen sätta munkavle på sin agent. Det gick något halvår och allt var frid och fröjd tills agenten en dag ansåg att han ännu en gång behövde yttra sig.

Nej säger jag bara , vill inte agent och spelare accpetera att det är tränaren och ingen annan som tar ut laget, så vet de var dörren är. Skönt att bli av med en sådan gnällkärring till agent. Det är sådana som förstör stämningen i truppen vilket till slut gör att tränaren tappar respekten och greppet om spelarna.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-04 08:59
Sport skriver idag att Gai Assulin kan komma att hamna i England nästa säsong och Arsenal och Manchester City nämns som två möjliga alternativ. Gais framtid i Barcelona verkar vara ganska osäker, trots att Guardiola, enligt artikeln, alltid har haft ett gott öga för israelens talang.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-06-04 08:52
Ämne: ¡Barça! - Crèma Cata....
Men samtidigt är det väl inte så svårt att förstå att en agent vill att ens spelare ska få spela? Det är ju bara att ignorera agenten, ta ett snack med spelaren och berätta vad som gäller, alternativt ha ett möte med spelaren och agenten och förklara för agenten att hans uttalanden knappast hjälper Yaya.

Sedan så förstår jag inte folk som klagar på Pep. Busquets passar väl helt enkelt bättre in i hans fotbollsfilosofi? Så enkelt är det. Dessutom är Busquets väldigt ung och Guardiola satsar förmodligen också på honom för att han på sikt kommer bli enormt duktig.
Delarocha
2010-06-04 08:41
¡Barça! - Crèma Catalana

Varför då? För att han inte spelar med Yaya för att hans agent kräver det? Busquets har inte direkt gjort något som förtjänar en bänkning enligt mig. Och jag tycker det är bra att Pep inte låter sig styras av agenter eller gnälliga spelare. Är dem missnöjda med speltiden får de dra, för en tränare kan inte hålla på att spela med vissa spelare bara för att de ska hålla sig glada och hålla tyst agenterna. Det är ingen jävla dagisverksamhet i fotbollsvärlden där alla ska få spela lika mycket och få göra lika många mål.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-04 07:47
Synd.. Tycker att Pep har hanterat den här situationen med Yaya mycket dåligt.
Barcelona basaric
2010-06-04 02:48
“If everything goes well, Yaya will go to England,” Dimitri Seluk told Ona FM. “But we can’t talk about definite clubs. We already have a closed deal, and all will be resolved before the World Cup.”

Toures agent klargör situationen.

Barcelona Hyder
2010-06-04 02:29
haeger

Jag tror att många, inklusive mig själv, hänvisar till samtliga matcher i Barça-tröjan som Yaya spelat i en offensiv position (vilket verkar vara fler än den handfull gånger du tror) samt hans matcher i landslaget samt hans förflutna i Monaco. Med lite bakgrundsfakta vet man hur bra han är i den framskjutna rollen, därmed inte sagt att han inte duger som Pivtote vilket vi alla vet att han gör.
Barcelona Hyder
2010-06-04 02:26
Yaya är enligt mig och många andra som bäst i en lite mer offensiv position, likt den tvåvägs-roll Keita har. Jag tycker också att det är synd om vi tappar en sådan kvalité spelare som ivorianen men vill han lämna så blir det så. Att jämföra med Eto'os fall är bara löjligt. Pep gick ut själv och sa att han inte ville ha kvar lejonet i laget varpå han såldes efter trippel-säsongen.

Vad får en försäljning av Yaya för konsekvenser om vi pratar Pivote-rollen? Inga nämnvärda då Busquets har visat gång på gång att han klarar av att axla den svåra rollen utmärkt. Han har fått spela stormatch efter stormatch. Hur har det gått? En förlust mot Inter är väll det man kan anse vara plummen i protokollet, men vem i laget hade inte en sådan efter den bortamatchen?

Min poäng är: vinner vi med Busi i startelvan varför ska man klaga så mycket? Samtidigt som Busi briljerat och övertygat många matcher under säsongen har han gjort en del misstag. Men man ska fan inte glömma att Yaya har slarvat väldigt mycket (speciellt under hösten) med sitt passningsspel också.

Personligen väljer jag en katalan, en egen produkt och en spelare vars agent inte kommer med destruktiva uttalanden före en minst lika bra konkurrerande spelare så länge vi vinner matcher. Vad mer finns att begära?

Sedan måste man ibland tänka på vilka funktioner en spelare har att erbjuda laget istället för att ställa spelare mot spelare individuellt gentemot varandra.
Barcelona haeger
2010-06-04 01:53
Roligt hur folk anser att Toure är bättre som offensiv mittfältare när han endast har spelat på den positionen en handsfull matcher.
Medans han spelade som pivote under förra säsongen, och var bättre än de flesta defensiva mittfältarna i världen.

Och innan Busquets tog en startplats så pratade de flesta om att Toure var världens bästa defensiva mittfältare (iaf minst top2).

Men när Busi kom och tog hans plats och tillslut nu när Toure ryktas bort så pratar många om att han helt plötsligt inte var så bra som folk vill få han till, att han är bättre som en offensiv mittfältare. Och att han faktiskt gör många misstag under matcher, och ibland är en säkerhetsrisk.

Roligt hur folk kan ändra uppfattning så snabbt om en spelare.

Jag håller med de som verkligen vill ha kvar Toure och se han starta istället för Busi. Men det kommer tyvärr aldrig att hända, så om Yaya vill lämna så ska han lämna.
Barcelona Essienesque
2010-06-04 01:48
Rambla~ - Lugnt, no hard feelings.

Jo, hoppas verkligen fortsätter på det spåret även när det gäller Zlatan. Oerhört starkt av Pep att peta Zlatan i slutet på säsongen, har bara svårt att se honom göra det över en hel säsong som med Yaya, dels för den saftiga prislappen och dels för att det var en värvning åt just Pep.

Återstår och se! Blir intressant att se hur laget ställs upp nu med Villa.

Barcelona Rambla~
2010-06-04 01:23
Essienesque

Sorry, jag syftade inte på dig personligen utan mer den genomsittliga forumbesökaren som uttalat sig om Yayas eventuella försäljning. Många tycks tro att Pep och ledningen vill göra sig av med honom.

Angående Zlatan? Ja, har Pep varit rädd för att peta honom trots hans griniga agent? Du kan vara säker på att det blir samma behandling i höst om Zlatan är kvar, vilket knappast är troligt.

Fan, jag tycker Yaya är en fantastisk spelare precis om alla andra här. Underbart att han en sådan spelare som kan göra grymma matcher som mittback, offensiv mittfältare och som pivote. Fast spelare får acceptera att det är tränaren som är bossen, att det är han som lägger upp taktiken och vilka spelare som ska starta. Så är det i alla andra klubbar också.
Barcelona westinho
2010-06-04 01:23
Ämne: Hetfield - Jag tror ....
Nog har han varit seg i ett par matcher, det kanske du har missat dock. Man kan skylla det på speltiden om man vill. Jag tycker han är bättre som offensiv mittfältare.

Precis som Rambla säger, Barcelona har flera gånger sagt att man inte vill sälja Touré. Om han vill lämna tänker man inte stoppa honom då man inte kan garantera honom så mycket speltid.
Barcelona Essienesque
2010-06-04 01:21
Ämne: Hur svårt ska det va....
Hehe, tror inte jag någonstans i mitt post skrev att någon i Barcelona ville sälja Yaya, klart det är underbart att ha en spelare av den kvalitén på bänken.

Problemet är dock att de allra flesta kan se att det är Yaya som ska spela, men ändå så sitter han på bänken. Jag tvivlar inte på att Yaya själv inser att han är bättre än Busquets, då kan det väll inte finnas något mer frustrerande än att sitta där på bänken som Yaya gör?

Sen som du resonerar om Yayas agent så borde väll Zlatan vara på ett flyg påväg till London eller dylikt, inte sant?

Får väll se om detsamma gäller Zlatan som Yaya, tvivlar på det, hehe.

Barcelona basaric
2010-06-04 01:10
Reporter : It seems that Toure Yaya is on his way out, a player that you competed against for two years.

Busquets : I don’t know the details of what is going on. All I can say is that Toure is a great player. I have learned a lot from him. He taught me a lot.

Barcelona Rambla~
2010-06-04 01:09
Hur svårt ska det vara att fatta? Det är ingen i Barcelona som vill sälja Yaya. Varken Pep eller någon ledning. Det Pep däremot vägrar backa på är att spelarnas agenter ska diktera vilka startelvor som han ska spela med.

Vill inte en spelare acceptera det och säger sig vilja lämna, kommer klubben aldrig att tvinga kvar någon spelare.

Oavsett om Yaya borde spela istället för Busquets eller inte, så skiter jag personligen i det. Jag är tacksam för att Pep vägrar släppa på disciplinen och låta sig styras av spelare som gnäller i media. Så fort han gör det så kommer han att tappa greppet om omklädningsrummet. Rijkaard två senaste säsonger borde vara en läxa för alla som följer Barcelona.
Barcelona Essienesque
2010-06-04 01:03
Hetfield - Jag tror anledningen till att så många är så emot en försäljning av Touré, är just för den enkla anledningen till att han alltid har gett 100% på planen och inte gett ledningen någon anledning till att sälja honom. (Jämför med ditt Ronaldinho exempel)

Sen att Yaya är klasser bättre än Busquets gör det såklart extra svårt att se honom lämna. Håller absolut inte med om att Touré har varit klumpig när han väl fått spela, tvärtom tycker jag att han har gjort lysande matcher varje gång han har matchats.

Tror mer att Pep gör en Eto'o fail i detta fall. Tråkigt att en så bra ''in game'' coach kan ha sånt oflyt med sina värvningar / ''känslor'' om spelare.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 00:54
Ämne: Synd om Yaya drar, e....
Skulle man kunna kontra med att du tillber Yaya?
Barcelona westinho
2010-06-04 00:48
Ämne: Synd om Yaya drar, e....
Suck, ännu en Yaya Touré älskare *skakar på huvudet*
Barcelona Hetfield
2010-06-04 00:48
Förlåt, men jag förstår inte varför folk får orgasm så fort de hör namnet Yaya Toure. Han är en väldigt bra spelare som är uppskattad i dagens fotboll pga. hans mångsidighet, men det får väl räcka.

Vi har blivit av med spelare som Rivaldo, Ronaldinho, Deco , Ronaldo osv. och vi har alltid lyckats landa på fötterna (mer eller mindre). Toure är inte bättre än någon av de jag nämnde, och därför är det inte en större förlust för oss

Jag tycker att Toure förtjänar att vara i ett lag där han får regelbunden speltid, och där han kan spela i en offensivare roll, jag tycker att det är slöseri på resurs att ha honom som pivote. När han spelar som pivote är han oftast (den här säsongen) väldigt klumpig och allmänt seg.

Poängen med allt jag sa är att vi kommer att klara oss, ingen spelare är större än klubben, och vi kommer att hitta en ersättare.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-04 00:42
Synd om Yaya drar, en av de bästa på hans position. Hoppas bara att guardiolas stolthet och envishet inte kommer och bitter laget i arslet.

Och alla som tycker att busquets är bättre i Barcelonas spel bla bla bla WAKE UP

busquets får spela av 4 enkla anledningar

1 guardiola älskar att favorisera visa spelare
2 busquets är katalan
3 busquets är La Masia-produkt
4 busquets far och guardiola spelade 9 säsonger tillsammans i Barcelona och är säker best friends forever.

och go ahead alla som tillber guardiola här inne hoppa på mig,

God Natt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-04 00:29
Finns många potentiella ersättare till Yaya. Fellaini, Alou Diarra, Mascherano, Veloso...
Men absoluta önskan är faktiskt Toulalan. Förstår inte att inga storlag är desperata efter den spelaren.
Barcelona barca111
2010-06-04 00:03
Ämne: Frågan är om Fabrega....
Jag tror det blir av om fabregas verkligen vill komma till Barca. Det krävs verkligen att fabregas tar initiativ annars blir det inte av.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:54
Frågan är om Fabregas ändå kanske blir överflödig i och med att vi har Keita och JDS på den positionen också.. var helt o hållet för en värvning av Cesc häromdan, i ett inlägg jag skrev här. Blir dock fortfarande glad om man köper honom, bredden blir fantastisk sålänge alla bara är nöjda. Dessutom kan Pep mixa mer mellan anfallare och mittfältare utan att något lagdel egentligen tar skada av det.. dra ner messi på mitten, flytta upp iniesta, o fortfarande ha Xavi o Fabregas på mitten, osv osv..

vad tycker ni om den ev. Cesc-affären?
Barcelona Hyder
2010-06-03 23:49
★Sami★

Ja, han är en riktigt bra spelare som även spelat en hel del som mittback under den gångna säsongen. Men att han skulle peta Busi "enkelt" kan du nog glömma direkt. Gjorde inte Yaya det ser jag det ytterst tveksamt att Alou skulle göra det. Sedan vill jag inte gå in närmare på debatten "Busquets vs 'valfri defensiv mittfältare'". Den känns ju i dagsläget uttjatad och onödig. Vi vet ju alla vart vi har varandra känns det som nu :-)
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 23:46
Hyder
Läste för några dagar sedan att om Yaya säljs så kanske Barca köpe Alou Diarra. Och vad jag har sett av han så är han en riktig grym spelare! Som skulle peta Busquets enkelt. Diarras skott är inte att leka med:)
Barcelona westinho
2010-06-03 23:44
Ämne: Okej, isåfall förstå....
Visst är det dåligt om Yaya drar, men klubben har sagt att man vill ha kvar honom. Drar han så är det för att han inte trivs med sin situation.

Busi kommer vara ordinarie alla matcher nästa säsong, om han är skadefri. Synd om ersättaren till Yaya Touré.
Barcelona Hyder
2010-06-03 23:42
Drar Yaya är en ersättare (det är inte Fabregas även om han kommer) otroligt viktig i min mening om inte Pep har tänkt att spela Piqué där. Men då är frågan: varför ändra på en försvarslinje som redan fungerar? Nej, in med Alou Diarra eller Moussa Sissoko så kan Gerard lätt vara tredje valet som Pivote, för visst är skulle det vara kul med hans otroliga talanger (både defensiva och offensiva).
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-03 23:39
Okej, isåfall förstår jag än mindre varför vi ska sälja Yaya... Det är klart, Marquez kan ju spela där, om han nu stannar. Inte en favorit hos mig dock.
Barcelona Pep the King
2010-06-03 23:39
el Flaco
Du får inte glömma Zlatans agent Raiola som är värre än Dimitri Seluk.
Barcelona westinho
2010-06-03 23:38
Keite har endast spelat på samma position som Iniesta. Undantag ett fåtal matcher kanske.
Annons: