/spanien/barcelona/forum/14888.aspx/spanien/barcelona/forum/14888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-01 15:46
Fyfan va man saknar Deco, R10, Belletti, Larsson med flera från 06 laget. Det va ett tag sen.

Visca Belletti y Barca!
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 15:19
Belletti is back in Catalunya! :)

Edit: Såg nu att el Flaco länkade till samma klipp, via hemsidan.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-01 15:12
Känns som att Cesc gömmer sig bakom Xavi, Puyol och Laporta. Han måste ju verkligen ha sagt nåt till dessa killar som pratar om honom jämt i media. Cesc har dementerat flyttrykten innan men den här gången är han helt tyst och låter andra sköta snacket.

Han vill inte riskera något om han nu inte får flytta den här säsongen. Han vill behålla sin status i Arsenal.

Sen så förstår jag verkligen Cesc. Han vinner ingenting och är en världsspelare. Hans bästa vän från landslaget Villa har flyttat till Barcelona. Han har Pique, Busquets, Iniesta o alla andra. Och hans idol Guardiola är tränare.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-01 14:57
Enligt många medier så ska Jonathan Dos Santos pappa Zizinho ha hotat att hans son kommer att istället spela för antingen Brasilien eller Spanien efter att Aguirre lämna J2S utanför den Mexikanska VM-truppen.

Men detta är väl inte möjligt då Jonathan har gjort x antal a-landskamper för Mexico eller?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-01 14:47
Lite OT

Vissa Real fans måste vara lite efter i huvudet.. De upprepar hela tiden hur Laporta en gång sa "Real köper spelare medans Barca skapar dem". Hur många gånger måste man upprepa detta!? Han sa "Real köper GULDBOLLEN-vinnare medans barca skapar dem. Var tvungen att nämna detta efter en tur på puertan.
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 14:35
Delarocha/

En liten detalj som inte har med dagens Barca att göra.
Men "som bara står och väntar på bollen vid mittcirkeln som Deco gjorde typ".
Menar du det? Jag tror att ditt minne sviker dig.

Deco har alltid varit bland dem spelare som har fått mest gula kort i laget och bland dem spelare som gjort mest fowels. Han var en Busquets och Xavi i en och samma kropp.
Den är bara i sista säsongen som din beskrivning kunde passa nogorlunda.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 14:09
Ämne: Som Riquelme? Bara s....Men jisses, poängen är inte att han ska vara som Riquelme, poängen är att han ska inte ens springa hemåt, det är inte hans uppgift, lika lite som Zlatan ska hjälpa Puyol och Pique

Sen tycker jag att han får oförtjänt mycket skit, av de matcherna jag har sett när han har spelat i Juventus så har han sprungit en hel del hem. Det är anledningen till att han har varit medioker, han blir tvungen att jobba hemåt, så han hamnar oftast långt ner i banan

Förövrigt så förstår jag inte varför man kan klaga på Deco, när han var som bäst så överglänste han Xavi
Delarocha
2010-06-01 13:54
Som Riquelme? Bara stå i mittcirkeln och passa? Låter strålande. På ett tremannamittfält känns det dock som att alla bör jobba åt båda hållen. Blir lite väl mycket för de andra två annars om vi ska ha en klåpare som bara står och väntar på bollen vid mittcirkeln som Deco gjorde typ. Men det kanske är skitbra, vad vet jag. Jag personligen tycker inte Diego är speciellt bra och om han kommer så blir jag rent ut sagt besviken.
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 13:53
kev
Du menar väl Mata? Och inte malta:)
Barcelona kev
2010-06-01 13:50
malta till Barca? Hoppas verkligen att detta är någonting någon har kokat upp, och att det inte stämmer. Vill helst att Pep satsar på Pedro(precis som de flesta har nämnt). Jag som är nu arbetslös vill jätte gärna får uppdraget att övertyga Yaya Touré att stanna i Barcelona. Gillar gubben oerhört mycket vilket skulle svida om han gick till PL.
Barcelona Yaya24
2010-06-01 13:49
Ni har tydligen inte sett Diego i Juve iår, han har jobbat hem hela tiden och krigat i alla matcher. Tack vare Juventus usla spel, fick han mest jaga boll hela tiden.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 13:47
Ämne: Hetfield

Tyska li....
Nja, om man kan få honom för en billig peng så skulle det vara jättebra. Sen är det inte precis Diego's roll att jobba hem, han ska vara som Riquelme, dvs. bara delta i anfallsspelet

Som sagt, det är inte tänkt att han ska vara ordinarie på något sätt, men vore bra att slänga om det skulle behövas
Delarocha
2010-06-01 13:43
Hetfield

Tyska ligan är inte direkt skitbra. Massvis med spelare som presterat där som är direkt usla i andra serier. Diego är förövrigt en spelare vars attityd jag inte tål. Han jobbar hem ungefär lika mycket som Ronaldinho. Med andra ord ingenting alls.
Barcelona Barca4eva
2010-06-01 13:24
el Flaco - Nah Mean

M to the E to the S to the S to the I

MESSI
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 13:03
På tal om brassar, kolla länktips. Fan va trevligt att Belletti kom förbi klubbens museum och fick en replika av Champions League pokalen från finalen 2006 i present att ta med sig hem.

I en intervju med Barça TV delade Belletti med sig av sina minnen från finalen i Paris: ”Det var svår match. Det regnade, vi låg under, vi spelade med en man mer, men vi hade det ändå kämpigt. Jag tror att det var mer lidande i den finalen än i de andra Champions League finalerna som Barcelona har spelat och därför är den kanske lite mer speciell”.

”Jag minns att Rijkaard, när han bytte in mig, sade till mig att anfalla och komma till inlägg, men som ytterback tänker du aldrig på att göra mål”.

Avslutningsvis gav högerbacken sin syn på Barcelonas kommande säsong och konkurrensen med Mourinhos Madrid: ”Med Mourinho kommer Madrid bli ännu farligare, men Barça som lag behöver inte tänka på vad de andra gör, de borde fokusera sig på att göra sitt jobb istället. När de har en bra dag behöver de inte oroa sig över något annat”.

Notera även tröjan som Bellettis son har på sig. Finns ingen tvekan om vem hans idol är.
Barcelona Yaya24
2010-06-01 12:50
Snälla Diego i Barca skulle vara som att ha en till Iniesta på plan. Inget fel med de. Hellre han är Cesc.
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 12:30
Jag hoppas verkligen inte vi köper Mata.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 12:30
Jag anser att vi ska låta bli att värva fler spelare från Valencia. Hur kul blir ligan när de bästa spelarna hamnar hos Barcelona eller Real Madrid?

Nej, skit i Mata. Han tillför ingenting vi redan inte har i truppen. Se till och övertala Yaya att stanna istället.
2010-06-01 12:28
Hetfield/

Om vi värvar Cesc så tror jag inte att Silva kommer, oavsett vad som sker med Zlatan. Att döma av vad katalanska TV3 annonserade igår så är Mata ett mer realistiskt alternativ i såna fall.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 12:24
Vem har inte underpresterat i Juventus? Den som såg hur Diego var i Werder Bremen vet hur bra han är

Jag tror att man i dagsläget har råd med Cesc, men jag syftar mer på att om man ska köpa Cesc OCH t.ex: Silva , då måste Zlatan försvinna
Delarocha
2010-06-01 12:01
Ja, en ny brasse i klass med Deco som underpresterat nåt ofantligt. Låter lockande.
2010-06-01 11:57
Ifall nu Cesc eller Silva tas in skulle jag gissa på att Zlatan försvinner. Därmed balanserar man laget och även böckerna i samma veva.

När man värvar spelare måste man även ha i åtanke den sociala biten. Att Villa är en av de bästa anfallarna i världen är ingen nyhet direkt, men det som övertygade mig att han var rätt person för Barça var hans goda relation med veteranerna i klubben, som Xavi och Puyol. Lägg även till det faktumet att Villa såg upp till Guardiola när han var ung och att hans idoler, Quini och Luis Enrique, tidigare hade spelat för Barcelona gjorde saken bara bättre.

Personligen är jag emot en hypotetisk värvning av Cesc Fabregas, men om han nu kommer så råder det inga tvivel om att han kommer bra överens med Barçaspelarna i landslaget och denna relation kommer bara stärkas ytterligare ifall Fabregas kommer till Barcelona.

Därmed ser man till att bibehålla sammanhållningen inom omklädningsrummet, en oerhört viktig aspekt för lagets fortsatta framgångar.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 11:44
Frågan är om Barcelona har råd med ännu en storvärvning om nu Fabregas kommer (håller tummarna att det inte går igenom). Jag väljer personligen David Silva alla dagar i veckan då han fyller fler funktioner och behov i laget än att köpa en sämre kopia av Xavi

Förövrigt så ser det som att Juventus vill bli av med Diego, jag skulle inte tacka nej till att ge de Caceres plus lite pengar för att få Diego. Han påminner väldigt mycket om Deco och vore bra att ha när Xavi eller Iniesta behöver vila
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 11:18
Jag skulle gärna vilja se Arshavin på kanten. Men det dåliga är väl att han är 30 år va? Annars en grym spelare som har visat 1000 gånger att han vill till Barca.
David Silva i Barca mäktigt. Men känns som Real Madrid kommer köpa Silva tyvärr.
2010-06-01 11:01
Juan Mata är en väldigt duktig spelare, men ingen som jag anser kunna tillföra något som inte redan finns tillgängligt i truppen. Jag ser hellre att vi fortsätter satsar på Don Pedro och även Jeffren istället för att värva in Mata.

Min drömvärvning hade i såna fall hellre varit David Silva då han kan spela på de flesta positionerna på mittfältet och anfallet och som dessutom har ett bra samspel med Xavi och Iniesta i landslaget.
Barcelona westinho
2010-06-01 10:50
"Mata är i grunden en bättre fotbollsspelare". Haha...

Pedro har haft en bättre säsong, som du säger. Alltså är Pedro bättre, du kan ju inte säga att Mata är bättre i grunden för att han var bättre för 1 år sedan, när Pedro inte fick någon speltid.

Det är som att jag säger att Henry är bättre än Pedro, men Pedro har haft en bra säsong. Men i grunden är som sagt Henry bättre. Nej, så kan man inte resonera.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 10:25
Ämne: Westinho//

Mata ä....UrsäktA, men jag anser inte att han är en bättre fotbollsspelare, bara så där för att du anser det.

Vad är det som Mata är bättre på än Pedro? Pedro som är minst lika målfarlig som Mata trots att han tar ett mycket större defensivt ansvar än Mata någonsin kommer att göra. Pedro är snabbare, skjuter bättre med båda fötterna även om Matas vänsterfot är minst lika bra kanske tom lite bättre än Pedros bästa fot.

Så vad är det som gör Mata till en bättre fotbollsspelare? Upplys oss gärna.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-01 08:27
Hyder

Håller med. Vi har nästan för många backar.
Kul för Botia att han får stanna i Sporting. Där har han ju redan en ordinarie plats medan han i Barca skulle få kämpa något enormt för den. Caceres vet jag inte hur det blir med. Är Juventus nöjda med honom? Henrique däremot har spelat bra i Racing och har även en ordinarie plats där. Jag rekommenderar att man säljer honom.

Sen har vi ju alla talangerna. Muniesa, Bartra, Fontas, Dalmau, Montoya. De båda sistnämnda är dock unga och lär spela i Barca Atletic några säsonger till.

I A-laget så måste Rafa bort. Hn kommer inte bli bättre än så här. Chyg vet jag inte riktigt. Jag vill gärna ge honom en chans till. Men frågan är om han kommer få så mycket mer speltid nästa säsong? Skulle inte tro det. Men han ska åtminstonde vara kvar en säsong till.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-01 03:00
Westinho//

Mata är en bättre fotbollspelare än Pedro, Pedro har en bättre säsong, men Mata är i grunden en bättre fotbollspelare.

Barcelona basaric
2010-06-01 02:10
Äsch ni behöver vara oroliga, sport hade väl inte mycket att skriva idag så dom valde att gräva upp ett gammal rykte.
Annons: