/spanien/barcelona/forum/14887.aspx/spanien/barcelona/forum/14887.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona autumn_leaf is a gunner
2010-06-02 23:28
Ämne: autumn_leaf is a gun....
"Du vet ingenting om Fabregas och om han vill gå till Barca eller inte så kom inte hit o snacka skit."

Jag har inte sagt att jag vet vad Fabregas vill. Jag har sagt att Arsenal inte tänker sälja. Vilket finns skrivet svart på vitt. Sedan för att du misslyckas med att hoppa på mig så behöver du inte bli arg. Det är fritt fram att diskutera.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-06-02 23:26
autumn_leaf is a gunner
Alltså en helt seriös fråga nu, vad vill du få ut av att vara här o försöka övertyga oss om att Fabregas stannar i arsenal?
Går man in på arsenals forum och ska disskutera ämnet Fabregas så blir man påhoppad och de anklagar en för att provocera.

Jag säger bara såhär till dig: Du vet ingenting om Fabregas och om han vill gå till Barca eller inte så kom inte hit o snacka skit.
2010-06-02 23:26
Arsenal har inte tagit ställning till frågan officiellt förräns idag.
2010-06-02 23:23
Den typen av inlägg kanske funkar när man ska reta upp en hormonstinn femtonåring. Men se den gubben gick inte.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-02 23:23
autumn_leaf is a gunner

Om det nu verkligen är så att "allt är i Wengers händer" varför inte bara säga "jag stannar i Arsenal" när han ändå vet att Wenger vill att han ska stanna?
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-06-02 23:22
autumn_leaf is a gunner
Kompis va inte bitter:-)
Jag vet att du är ledsen för att fabregas vill komma till sin klubb Barca,o jag vet att du e ledsen för ni aldrig kmmer vinna nån stor titel men de lugnt, försök att se det positiva i det hela;)
2010-06-02 23:22
Ämne: Hävdar ni gunners fo....
Ja det funkar ju för större delen av fotbollsvärlden att inte uttala sig om spelare som är kontrakterade till andra lag. Barcaspelarna kan ju pröva de med. Vem vet, det kanske funkar.
Delarocha
2010-06-02 23:20
Hävdar ni gunners fortfarande att Barcaspelarna ska vägra svara på frågor om Fabregas? Eller vad ska de göra? De får frågor, är antagligen ärliga och därefter skriver tidningarna om det och ni börjar gråta. Det är väl snarare tidningarna och er tro till tidningarnas ord som bör ifrågasättas. Eller är det inte okej att erkänna en annan spelares storhet nu? Vad ska t.ex Xavi säga allvarligt talat?
"Nej jag hoppas inte värvar Barcelona, för jag hoppsa inte vi förstärker laget. Sen gillar jag inte Cesc heller. Han är elak."
2010-06-02 23:19
"Däremot kan väl alla vara överens om att det är märkligt att inte Cesc själv uttalar sig i frågan?"

Cesc sa att han inte tänker säga något mer i frågan. Han sa att framtiden ligger i Wengers händer. Så nej, det är inte konstigt att han inte yttrar sig återigen.

Länktips för tveksamma.
Barcelona DM1982
2010-06-02 23:19
Ämne: Klint//
"Det k....Kan du ge flera exempel på när den här katalanska klubben går ut i media och kommenterar transfers, innan de är klara? Och kan du även visa på att när klubben gör det så är de inte raka rör?

Jag utgår från att du kan ge dessa exempel.

Instämmer i att Fabregas borde ta bladet från munnen och säga vad han vill. Vill han vara kvar i Arsenal så ska han säga det, vill han spela i Barca sak han säga det. Ska det vara så svårt? Vad innebär det att säga "det är upp till klubben nu"? Han är ju under kontrakt i flera år till men det borde han ju sannolikt veta så vad klubben vill kan ju inte vara särskilt svårt att veta.

Hur som helst, skönt att han blir kvar i Arsenal. Vi kan fixa en bra spelare till den positionen utan att ta in fegisen Fabregas.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-02 23:18
Hoppas att Fabregas själv tar sitt jävla ansvar och reder ut det hela. Han är den största boven i det hela. Han är rädd för sin status i Arsenal om han tvingas att stanna och han vill komma till Barca. Han borde visa lite karaktär istället för att låta Xavi och Puyol agera hans agent.

Den som lider mest av det är Barcelona som klubb. Det börjar bli känsliga tider för Barca och presidentval snart. Det finns viktigare saker för klubben än att koncentrera sig på Cesc.

Hoppas att han stannar i Arsenal och vi istället får någon annan skön lirare.
Delarocha
2010-06-02 23:17
Verkar som att Benitez har fått sparken. Enligt lite olika källor i England iallafall. Undrar vad som händer med deras spelare nu. Drar de eller blir de mer måna om att stanna?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-02 23:16
Hur går det med förlägningarna av de andra junisarnas kontrakt? Tänker i första hand på Barta och Thiago
Barcelona Hetfield
2010-06-02 23:12
Jag kan förstå att Cesc vill stanna kvar, om Arsenal kan köpa en vettig mittback och möjligen en till mittfältare så kan de bli väldigt vassa nu när de har en målskytt som kan göra ordentliga mål

Bra dag indeed! Nu väntar jag på att det står : David Silva klar för Barcelona! Då kommer jag luta tillbaks och njuta av showen
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-02 23:08
Jonathan förlänger sitt kontrakt och Arsenal går ut och säger att de inte tänker sälja Fabregas.

Today was a good day.
2010-06-02 23:06
Nyberg

Fabregas har en del med det att göra. Annars kunde han säga till sina landslagskompisar att sluta diskutera detta och att han vill stanna i Arsenal. Men som sagt, han gömmer sig lite nu. Låter alla sina kompisar ta hand om snacket i media och säger inte emot.

Jag förstår dig, jag tycker också att det är störande och kanske lite respektlös mot både Arsenal och spelare som Keita i Barcelona men Cesc har ett finger med i spelet.
Barcelona Klint
2010-06-02 23:04
Nyberg

Å andra sidan brukar inte Barcelona offentliggöra sådana saker som att klubben lagt ett bud via sin hemsida heller. Men visst, om Arsenals historik vad det gäller kommentarer via hemsidan, där är min kunskap blank. Det ger jag dig. Att det är synonymt med att spelaren inte är till salu tror jag dock inte.

Däremot kan väl alla vara överens om att det är märkligt att inte Cesc själv uttalar sig i frågan? Jag menar, hade han varit hundra på en fortsättning i Arsenal så känns ett sådant uttalande ganska lägligt.
Sevilla Nyberg
2010-06-02 23:02
Barcelonito / Lucho Enrique 21//

"Nu gömmer han sig och låter andra sköta snacket"

Det krävs ju inte mycket för att få Barcelonaspelare och ledare att ordbajsa i media om sånt de absolut inte har med att göra.

Det är egentligen sanslöst att man tillåts prata om en kontrakterad spelare så pass mycket som Barcelona har gjort.
2010-06-02 23:00
Är det något man har lärt sig som Arsenal-supporter genom åren så är det att officiella uttalanden från klubben inte är spel för galleriet. Fabregas är inte till salu.

Sevilla Nyberg
2010-06-02 23:00
Klint//
"Det kan inte möjligtvis vara så att det är en förhandlingsstrategi från Arsenals sida?"

Arsenal kommenterar extremt sällan transfers i media, till skillnad från en viss katalansk klubb, och när man väl gör det så är det bara raka rör som gäller. Inget skitsnack med andra ord.
Fabregas har öppet sagt att han lägger sin framtid i Wengers händer och låter klubben bestämma vad osm kommer hända härnäst och nu kom Arsenal med svaret. Det blir ingen försäljning för den här gången.
2010-06-02 22:58
Eftersom Fabregas gömmer sig bakom Xavi, Puyol och Laporta så mycket så tror jag att han har sagt att han vill till Barca. Han kanske inte har sagt det i media av förståeliga skäl men till spelarna och ledningen har han säkert sagt någonting. Annars skulle han för längesen gått ut i media och sagt att han inte vill lämna Arsenal NU.

Nu gömmer han sig och låter andra sköta snacket. Tror att det har snackats en hel del spelarna emellan på lägret i Österrike.

Money talks. Bjuder dom tillräckligt så säljer dom Cesc. Speciellt när han själv vill komma till Barcelona.
Barcelona Klint
2010-06-02 22:46
autumn_leaf is a gunner

Läsförmågan är nog god hos de flesta här, men du måste väl ha varit med om större sensationer än att ett uttalande revideras?

Det kan inte möjligtvis vara så att det är en förhandlingsstrategi från Arsenals sida?

Nu säger jag absolut inte att det är så, men det är ett fullt sannolikt scenario.
2010-06-02 22:39
Jag vet inte riktigt hur läsförmågan är här inne. Förvisso används engelska på Arsenals hemsida, men

"To be clear, we will not make any kind of counterproposal or enter into any discussion."

Det är inte ens något som kan diskuteras. Fabregas har sagt att den enda klubb han kan tänka sig att spela för, förutom Arsenal, är Barca. Det betyder inte att han inte vill spela i Arsenal. Han sa även att hur det blir nästa säsong är upp till Wenger.

Beslutet är taget. Fabregas spelar inte i Barca nästa säsong. Jag är lika säker som alla andra här att han en dag kommer åka hem till Spanien, men vår kapten kommer leda oss till en efterlängtad titel nästa säsong.

Väl mött.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-02 22:30
autumn_leaf is a gunner

Ja men du har glömt att det inte bara handlar om Barcelona och Arsenal. Det handlar mycket om Fabregas själv, inte sant? Och vill han flytta till Barcelona så borde inte Arsenal tvinga honom kvar. Nu kommer Cesc garanterat sätta lite press på Arsenal, det smarta vore att prata med Wenger och säga att han inte längre kommer kunna prestera i Arsenaltröjan eftersom han har Barca i tankarna.
Barcelona Barca4eva
2010-06-02 22:25
För 7 minuter sedan poppade en artikel upp åt höger där det står

Officiellt: Jonathan dos Santos förlänger.

1..2..3

Fiestaaaaa!
Barcelona DM1982
2010-06-02 22:22
Ämne: "Folk tror att ....
Ja, vi hoppas att Fabregas stannar kvar i Arsenal några år för att sedan komma till Barca mycket billigare.
2010-06-02 22:21
Som det för övrigt står, vilket du kanske inte lyckades läsa dig till, så har Barca öppet sagt att de kommer respektera Arsenals ståndpunkt i detta ärende.

Arsenals beslut är taget.

Om Barca som klubb har någon som helst heder så lägger man ner sin jakt på denna spelare. Iaf för denna gång.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-02 22:11
Barca4eva,

Ja, du har kanske rätt. Kommer bara ihåg hur det såg ut i år i februari, när vi skulle ner till Madrid och möta Atletico.. backkris som in i helvete! Men det var å andra sidan ganska extremt, sån skadeotur händer inte varje dag direkt
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-02 22:09
autumn_leaf is a gunner//

Haha.... Du kan ju hoppas på det:)

Sålänge spelaren själv vill flytta så är inget över. Klart dom säger nej till första budet. Det gör alla. Det gäller att trissa upp priset så mycket som möjligt. Att tro att det är över är ju inte lite naivt. 50-50 om Cesc spelar i spanien eller england till hösten.
Barcelona Barca4eva
2010-06-02 22:04
autumn_leaf is a gunner

Det borde vara över och jag hoppas på det..men tror tyvärr inte det är det :(
Annons: