/spanien/barcelona/forum/14885.aspx/spanien/barcelona/forum/14885.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-06 23:11
Ämne: el Flaco

Det läst....
För några dagar sen ville jag hellre se någon av Ingla och Ferrer vinna valet, men nu är jag inte lika säker. Tycker ingen av kandidaterna har utfört en bra kampanj för att presentera sina visioner och idéer. Känns inte som att det finns en riktigt klockren kandidat som jag gillar. Tråkigt.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:10
1.70

Det enda vi behöver är en back-up till Daniel Alves och om man ska tro median så jobbar vi stenhård på det.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:07
el Flaco

Det läste jag, och det är helt rätt, det är ingen tränare i världen som kan jämföra sig med Alex och ingen tränare i världen som bestämmer så mycket över sitt lag som han gör.

Vem hoppas du på? Ingla? Han är rena motsatsen till Rosell, han gick ut och förklarade tydligt att han inte skulle lägga sig i vem tränaren vill värva och hur laget spelar fotboll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 22:58
Lite Silly Season rykten:

El Mundo Deportivo skriver att även dessa fyra mycket talangfulla namn finns på Barças önskelista.
- Tyska landslagsmännen Mesut Özil och Marko Marin. Båda är lagkamrater med Markus Rosenberg i Werder Bremen.
- Arsenals vänsterback Gael Clichy.
- Belgiens nästa världsstjärna Eden Hazard, 19. Han äger just nu mittfältet i franska Lille.

Vad tycker ni? Något som lockar?
2010-06-06 22:58
basaric/

Rosell sade att Guardiola inte kommer vara lika allsmäktig som Ferguson är i Manchester United exempelvis och det förmodligen kommer finnas en sportchef. Tanken är att Rosell ska sätta sig ner och diskutera med Pep dagen efter valet och då lägga upp ramarna för det sportsliga projektet. Frågan är vem den nye sportchefen blir. Har ryktats om Zubizarreta och Koeman. Jag tror inte att Txiki fortsätter.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 22:56
Basaric,

Ja om det stämmer låter det ju inte särskilt bra! Jag hoppas de nere i Katalonien är tillräckligt pålästa om valet att de röstar fram rätt man.
2010-06-06 22:54
Nu har jag kanske skrivit många negativa saker om Rosell, men han har ju även sina positiva sidor. Han känner till den sportsliga marknaden och har många kontakter som kan vara användbara när det är dags att värva in nya spelare. Och eftersom han har sagt att klubben har stora skulder förväntar/kräver jag att han inte gör något för att förvärra den ekonomiska situationen.
Barcelona basaric
2010-06-06 22:52
1,70

Jo, men hur mycket kommer Rosell "brinna" för klubben? Hur bra kommer han och Guardiola komma överens? Varför jag undrar är för att jag läst att Rosell kommer begränsa tränarens roll som ledare och han förväntas vara mycket delaktig i spelarköpen och hur Barcelona ska spela sin fotboll.

Jag säger inte att detta stämmer, det är något jag läst.. vi får verkligen hoppas att det inte stämmer.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 22:48
Blir också lite fundersam om Rosell när man läser här.

Men han är en utomordentlig ekonom och rent spontant känner jag att alla som ställer upp i presidentvalen lär brinna nåt enormt för klubben och lär vara redo att lägga ner sin själ i att driva den så framgångsrikt som möjligt om de kommer till makten. De lär även veta hur barcas filosofi lyder, med allt från Unicef till La Masia, till tålamod när det gäller tränare och lagbyggen. Förhoppningsvis lär vem det nu än blir som tar över vara smarta nog att bara fortsätta på den redan lagda vägen vad det gäller dessa saker. Så även Rosell.

Barcelona basaric
2010-06-06 22:46
H.Alavi

"Sandro Rosell is planning to set up a travel agency with attractive prices for club members"

Kan det vara en av anledningarna?
2010-06-06 22:43

Okej, nu....
Alla personer som är eller har varit kopplade till FC Barcelona har sin respektive fanbase och i Rosells fall är det många som menar att framgångarna under de första åren av Laporta-eran inte hade varit möjligt utan spelare som Ronaldinho och Deco, som Rosells köpte in tack vare sina kontakter.

Men mer än något annat får jag känslan av att många socios är trötta på Laportas politiska uttalanden. De flesta verkar vilja ha en president som inte kommer vara involverad i den katalanska politiken på ett lika aktivt och öppet sätt som Laporta har varit. Där ser man på Rosells som ett alternativ för att distansera sig från den katalanska grenen som vill bryta sig ur Spanien.

En annan anledning till att han har ett stort försprång gentemot de övriga kandidaterna är för att folk vet vem Sandro Rosell är, han är en känd figur bland klubbens medlemmar och supportrar. Hans namn har aldrig riktigt försvunnit och han har lyckats presentera en kandidatur som inte har något/mycket gemensamt med Laporta, till skillnad från Ferrer och Ingla t.ex. Rosell har dessutom arbetar med sitt valprogram i flera år och har även rest till supporterklubbarna som ligger utanför Katalonien, som t.ex. Andalusien, Madrid, Castilla-La Mancha.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-06 22:32
el Flaco

Okej, nu börjar nästan du övertyga mig om att han vore ett misstag att rösta fram som president för FCB. Jag tror inte att du är den enda som känner så, men varför är han så jävla populär nere i Katalonien? Han leder ju med stora marginaler före sina motståndare.

Synd att Joan Laporta måste lämna sin post, synd också att det förmodligen blir Rosell som tar över.
Barcelona Barca4eva
2010-06-06 22:31
Samma här, känns som att han är en sån där person som alltid har något klurit på gång..
2010-06-06 22:27
H.Alavi: "To be fair, i´ll give him a chance."

Gör du så. Personligen har jag varit tveksamt inställt till honom sedan dag ett. Ända sedan han publicerade sin bok under våren 2006 som destabiliserade klubben bara någon månad innan vi skulle spela Champions League finalen och när han presenterade sin bok gjorde han det hand i hand med en massa ex-direktörer som satt i Gasparts styrelse.

Redan då fick jag bilden av Rosell att vara en opportunist. Tanken av att Rosell blir vår nästa president skrämmer mig en aning och alla dessa senaste nyheter som har dykt upp har inte direkt fått den känslan att försvinna, Förhoppningsvis för klubbens bästa får jag fel.
2010-06-06 22:20
el Flaco

Trots att Rosell har lovat att fortsätta samarbetet med t.ex Unicef m.m så får jag ändå en känsla av att någonting kommer att överraska oss.

Det kommer att bli annorlunda, det känner jag på mig. Men, jag ska inte sitta och "bedöma" honom redan nu. Han blir med största sannolikhet vår nya president, efter ett år eller så då kan man sitta ner med papper o penna för att bedöma honom.

Men jag kan redan nu säga att om Unicef loggan försvinner från tröjan så blir jag otroligt förbannad.

To be fair, i´ll give him a chance.
2010-06-06 22:17

"Ro....
Det nya fenomenet inför det här valet är att Sandro Rosell får stöd från bägge håll. Men det är ingen nyhet att Laporta inte är populär i huvudstaden och då hoppas de ju naturligtvis på att hans stora rival, Rosell, ska vinna valet.
2010-06-06 22:12
el Flaco

"Rosells uttalanden t.ex. om att göra sig av med de afrikanska spelarna i La Masia har t.ex. inte nämnts överhuvudtaget."

Precis, det förvånar mig också. Medierna i Spanien förvånar mig inte längre, för ett par år sedan skulle jag nog höja på ögonbrynen lite grann efter att ha läst en artikel, men i dag så tar jag allting med en nypa salt.

Marca CF vs. FC Sport?
2010-06-06 22:07
H.Alavi/

Väntelistan för att få en privat sittplats på Camp Nou är oerhört lång och man får oftast vänta i flera år på att få sin sittplats, ifall man begär detta. Jag anser inte att det är OK av Ingla & Co att utnyttja sina poster som styrelsemedlemmar för att gå före i kön.

Med det sagt tycker jag att Carazo, som vanligt, överdriver när han kallar detta för en ”bombazo”. Och jag skulle faktiskt förvåna mig ifall han publicerar någonting imorgon som hade skadat Rosell inför presidentvalet. Medierna, både i Katalonien och i Madrid, har varit på hans sida i stor sett under hela valkampanjen. Rosells uttalanden om att göra sig av med de afrikanska spelarna i La Masia har t.ex. inte nämnts överhuvudtaget.
Barcelona Pep the King
2010-06-06 22:05
Hyder
Zlatan kvickare än Torres? Okej! Tycker det är helt fel.
2010-06-06 21:58
el Flaco

Jag ser inte så allvarligt på sjävla grejen om att sno ett par platser åt sig själva, däremot så förväntade jag mig något större än det. Och det är inte en grande bombazo som på något sätt skulle på en negativ inverkan på valet. Eller?

Får väl hoppas på att morgondagens bombazo innehåller mer läsvärda grejer.

Please, let it be something about Rosell!
Barcelona Hyder
2010-06-06 21:54
Pep.G

Jag trodde att jag hade läst allt. Men Zlatan kvickare än Torres? Vi pratar väll om Fernando Torres? Inte Miguel Torres?

Herregud, har du sett Zlatan spela de senaste 2/3 åren? Tycker du att han på något sätt utnyttjar sin "kvickhet" i sitt spel? Sedan måste man se skillnad på teknik och teknik. Med tanke på att Torres är snabbare och kvickare än Zlatan samtidigt som han avancerar med bollen klistrad på fötterna anser jag att Torres även har en bättre teknik. Zlatan har inte visat prov på sin ökända teknik under en lång period nu och det har helt enkelt att göra med att han inte är lika kvick och snabb längre vilket han måste vara för att utnyttja sina tricks på bästa sätt.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-06-06 21:42
Tror också att Bajrami kan bli något, kanske inte i den absoluta världstoppen men iallafall typ Sevilla/ Fiorentina klass och kanske ytterligare lite bättre! Och det är väl inte fyskam eller?

Bajrami i all ära men "the next big thing" i Sverige stavas nog John Guidetti tror jag.
Jag tror verkligen benhårt på den killen, han är själsäker lite kaxig och med ett enda mål...
Att bli bäst!
Dessutom är han fantastiskt bra och är väl med Sveriges u21 nu va?
Delarocha
2010-06-06 21:39
Pep.G

Zlatan kvickare än Torres? Den var ny den.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 21:35
Sami,

Hehe ja, det stämmer förvisso men jag är inte allt för partisk i det jag säger heller. Det finns en enorm potential i den killen :) Japp, han är vänsterfotad.

Delarocha,

Håller med dig om att det är få svenskar som lyckats i Holland. Hade förväntar mig mer av framför allt Rasmus och Viktor Elm..
Men det minskar inte Bajramis chanser att lyckas enligt mig. Han är en annorlunda spelare jämfört Elmarna, ja jämfört med nästan alla andra svenskar som blivit proffs på senare tid. Du vet aldrig var du har honom! Ena gången utmanar han, andra slår han inlägg, han är snabb, teknisk och har bra spelsinne. Ganska osvensk i grund och botten men har även fått det taktiska svenska efter åren i Elfsborg..
Sen finns det en stor skillnad till på Bajrami och de flesta andra, (framför allt R.Elm) : Psyket!
Bajrami är kaxig likt Zlatan, han ska bli bäst helt enkelt.

Det fanns även större klubbar som ville ha Emir, typ Parma och Villareal. Men Twente var väldigt angelägna om att ha honom o bjöd högst.
Sen är det ingen större skillnad på Twente av idag och Ajax när Zlatan drog dit. Visst, det är en större klubb, men Twente är Holländska mästare och ska lira CL. Precis som Ajax 2001?

Håller tummarna för att han en dag blir ett namn för FC Barcelona!
Barcelona Pep.G
2010-06-06 21:32
Hyder

Zlatan har bättre teknik än Torres och han är dessutom mycket kvickare. Torres är bara snabbare.
2010-06-06 21:32
Ämne: H. Alavi

Som jag ....
Det är inte Jaume Ferrers namn som nämns i artikeln, utan det är Marc Ingla, Ferran Soriano och Alfons Godall som är de ”skyldiga”.

Fult gjort av de om det nu stämmer. Ingen struntsak i mina ögon.

Imorgon ska tydligen Carazo avslöja en ”bomb” inom det sportsliga planet. Personligen bryr jag mig inte om att se fram emot vad han har att säga. Att döma av hans tidigare krönikor är det svårt att ta honom seriöst.
Delarocha
2010-06-06 21:21
Med tanke på hur svensk fotbolls utveckling och Allsvenskan i synnerhet ser ut så tvivlar jag på att han lyckas i Holland ens. Tidigare har ju de absolut främsta i Sverige kunnat gå direkt till de större ligorna eller iallafall direkt till de medelstora och typ dominera. Zlatan, Ljungberg och några till. Nuförtiden lyckas ju itne ens de som är mest dominanta i Allsvenskan ens i Holland.d Typ Elm, Wernbloom, etc etc.
Barcelona ★Sami★
2010-06-06 21:20
1.70-ligan.
Antar att ditt favoritlag är Elfsborg:) Nä men det är bara hålla med! Bajrami är sjukt bra. Är han vänsterfotad?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 21:16
H.Alavi

Absolut, jag tror att om Bajrami bara hamnar i en klubb om tror på honom och där han kan utvecklas än mer så kan han gå riktigt, riktigt långt. Twente verkar vara en bra klubb för honom. Men tror inte det blir slutdestinationen för Bajrami!
Delarocha
2010-06-06 21:12
Tycker Labinot var helt fantastiskt dålig under u21 EM. Han gjorde mest det där tecknet med handen om att han vill att någon ska visa sig. Sen så tappade han bollen.
Annons: