/spanien/barcelona/forum/14883.aspx/spanien/barcelona/forum/14883.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-03 16:22
Hetfield:

"Zlatan kommer från Rosengård, det är knappast Bel Air"

Hehe Bel Air, nej knappast. Snarare Malmös Skid Row va?
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-06-03 16:22
Hetfield

Det beror nog på att alla klubbars omsättning är så ofantligt mycket större än vad de va för ca 10 år sedan. Jag tror faktiskt ingen klubb i världen hade över miljarden i omsättning för 10 år sedan.

Om en klubb som Barca skulle vara efter en spelare så måste det betyda att flera andra klubbar också är intresserade av spelaren. T.ex om jag hade Barca, Arsenal och Inter att välja mellan så skulle jag defenitivt inte välja Barca.
Barcelona basaric
2010-06-03 16:20
På tal om Ronaldinho.. han bjöd på det här i matchen mot Montreal för några dagar sen.
Barcelona Rambla~
2010-06-03 16:20
Ämne: Om Cesc kommer till ....
Yaya lär nog försvinna (tyvärr) oavsett om Cesc hamnar i Barcelona eller inte.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 16:19
Förlåt, men den som säger att hon/han skulle tacka nej till att spela för Real Madrid/Barcelona trots att man är culé eller maräng är antingen 1. Galen 2. Lögnare

Sen vet jag inte varför det är fel att jämföra Zlatan och Ronaldo, de kommer från ungefär samma bakgrund. Zlatan kommer från Rosengård, det är knappast Bel Air
Barcelona barca kid
Om Cesc kommer till Barca kommer nog Yaya att försvinna. Tycker ni vi ska försöka köpa Mascherano eller låta JDS va reserv till Busquets.
Barcelona Rambla~
Radical

Jag är med på ditt resonemang när det gäller Ronaldo, Maradona, Adriano mfl som växer upp under väldigt fattiga förhållanden. Självklart förstår jag att de tar chansen när den väl dyker upp. Det kan man inte klandra dem för att vara opportunister. Där handlar det om att skaffa sig ett drägligare liv för sig själv och sin familj.

Heder och samvete? Figo, Luis Enrique, Laudrup och Schuster behövde väl knappast pengarna när de valde att byta klubb? För dom handlade nog mest om sportsliga utmaningar och ingenting annat oavsett i vilken klubb de hade hjärtat.
Barcelona Gaucho!
2010-06-03 16:17
Ämne: Herregud Alves.. hur....
tittfint a la Ronaldinho :)
Barcelona barca kid
2010-06-03 16:15
Jag undrar verkligen vad Lippi tänker med när han inte tar med Rossi.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-06-03 16:10
Ämne: Radical

Hela ditt....
Det jag menar är att det är en annan mentalitet. I andra världsdelar finns det bara lojalitet mot familjen, inte mot någon klubb.

Ja, men samtidigt, hur många klubbar är större än Juventus, Real Madrid och Barcelona? Klart att spelarna stannar där.

Nej, den största anledningen till att jag skulle tacka nej till pengarna vore för att jag inte skulle behöva pengarna. Jag behåller hellre min heder och mitt samvete och jag är säker på att många culés skulle göra samma sak.

Hetfield

Jo, jag förstår, men jag tyckte bara inte att det var rättvist att jämföra Ronaldo med Zlatan.
Barcelona basaric
2010-06-03 16:09
Ämne: Ämne: Messi u....
Haha, ingen kan ta det ifrån Messi! Han gjorde 34 mål och 10 assists.. Ronaldo kom 2:a i omröstningen följd av min favorit Xavi Hernandez.. Även Pedro var med i toppen.
Barcelona Rambla~
2010-06-03 16:04
Ämne: Messi utsedd till La....
Konstigt att de inte gav det till Ronaldo. Jag menar, vi snackar om Marca nu. :)
Barcelona basaric
2010-06-03 16:01
Messi utsedd till La Ligas bästa spelare av Marca! Det är andra året i rad han blir det.
Barcelona Rambla~
2010-06-03 16:00
Radical

Hela ditt argument blir ihåligt i slutändan. När tex Ronaldo varit ett par säsonger i Inter behövde varken hans familj eller han själv någonsin mer tänka på brödfödan för återstoden av deras liv. Så pass mycket hade han vid det laget kommit ifrån den fattigdom du hänvisar till.

Spelare som Xavi, Totti, Puyol osv har i sina karriärer verkligen gått från "heaven and hell" när det gäller framgång och bedrövelser. De blev trots allt kvar i sina klubbar.

Att dra upp exempel som Valladolid är inte ens rättvist. Det är som om jag skulle dra upp Halmstad BK och Fredrik Ljungberg. Varför skulle inte han ta chansen när Arsenal ville ha honom? Vi snackar liksom om fotboll på en helt annan nivå.

Att du inte skulle skriva på för Barcelona ens om du fick flera miljarder. Ska man skratta eller gråta? Är det ett sätt för dig att visa vilken die hard Madridista du är? Hade du bara fått chansen, så hade snott pennan från Laportas hand fortare än kvickt, innan han ens hunnit påbörja sitt Visca el Barca, Visca Catalunya. :P
Barcelona Hetfield
2010-06-03 15:53
Radical

Ja visst, jag håller med om det mesta. Men jag håller fast vid att Zlatan är en opportunist, tänk dig hur legendarisk han skulle ha blivit i Juventus om han hade stannat kvar, det är skillnadem mellan Zlatan och t.ex: Trezeguet eller Camoranesi som blev jagade av flera klubbar när de åkte ner

Anledningen till att jag nämnde just Xavi, Raul, Del Piero, Totti, Puyol och jag vill även räkna in De Rossi, är att de har två saker gemensamt. De spelar i storklubbar ja visst, men vid en punkt i karriären så har de blivit jagade och lockade med saftiga löner, men de valde att stanna.

Xavi blev jagade av Chelsea och Inter i flera år, men även när det gick surt för honom (syftar perioden när han blev bänkad under Rijkaard perioden) så stannade han kvar. Raul blev ju jagad av Man U (Ferguson älskar Raul), men han valde att stanna kvar osv.

Jag vill bara tillägga att jag borde ha varit tydligare, jag snackar om spelare som är "stora", då menar jag inte t.ex: spelare från Valladolid eller Xerez
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 15:37
Canaletes
Haha jag hoppas också på revansh:) tror på 3-1.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-06-03 15:33
Ämne: el Flaco

Det är i....
Det är lätt att nämna exemplen du nämner, men faktum är att de alltid spelat för en toppklubb, sen de var tonåringar. Hade de växt upp i låt oss säga... Valladolid, tror du verkligen att Xavi, Puyol, Raúl, Del Piero, Totti, osv., hade stannat kvar? Ingen chans.

Man måste tänka på en spelares bakgrund också, Ronaldo kom från Brasilien, han kom till Europa när han var ung, han hade ingen emotionell relation till en klubb, han hade förmodligen levt i ett fattigt hem när han var yngre. Det är lätt att prata om lojalitet och sådant när man växer upp i en medelklassfamilj och har chans att göra nästan vad man vill. För vissa finns det bara lojalitet mot familjen och för att visa kärlek till familjen, för att visa hur mycket man uppskattar dem vill man ge dem pengar. Det är så det fungerar i andra länder. Där tar barnen hand om föräldrarna.
Jag har själv sagt att om Real Madrid signade mig hade jag kunnat spela för existensminimum. Jag har också sagt att jag inte skulle skriva på för Barcelona för flera miljarder. Jag står för det. Men jag har också haft en bra uppväxt i ett land där det inte finns så stora problem med kriminalitet (såvida man inte söker efter det), där det inte är så mycket problem med pengar, där utbildningen är gratis, osv. Det är lätt för mig att säga sådana grejer.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-03 15:20
Rambla~

Personligen så vill jag behålla honom i FCB, han kan bli riktigt stor i FCB, om han bara, som el Flaco säger, har tålamodet som krävs så är jag nästan säker på att han kommer spela i A-laget om 2-3 säsonger.

Tror inte att han hamnar i Madrid om han bestämmer sig för att lämna. Om han skriver på för en engelsk klubb så är det epic fail rakt av. Ingen chans att han kommer att klara av fotbollen i England, alldeles för hårt och brutalt.

Kolla bara på Giovani Dos Santos, utlånad till Galatasaray av Tottenham.
Barcelona barca111
2010-06-03 15:17
En annan glad nyhet är att Barca talangen gerard har valt att stanna i klubben!
Canaletes
2010-06-03 15:16
-
Barcelona basaric
2010-06-03 15:15
Inter vill fylla luckan efter Mourinho med hjälp ifrån Guardiola..
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-03 15:14
Rambla/

Tack för uppdateringen om Gai. Som jag har skrivit tidigare vore en förlängning med Barça det absolut bästa för Gais karriär i längden.

Han befinner sig just nu i ett lag som har ett sportsligt projekt som förmodligen inte kommer rubbas oavsett vem den nya presidenten blir, en tränare som ger canteranos chansen och ett spelsystem som spelas likadant i samtliga kategorier inom klubben.

För hans och Barças bästa hoppas jag att Gai har tålamodet som krävs.
Canaletes
2010-06-03 15:13
Händelserna från VM 2002 mot Korea

Ikväll revansch som in i h-e!!!!!!
Barcelona Rambla~
2010-06-03 15:06
H.Alavi & el Flaco:

Angående Gai, så läste jag på ett forum att han i en intervju för en israelisk tidning sagt följande på frågan om hans framtid och om han vet var den blir.

"Jag vet ännu inte hur min framtid ser ut, men allt jag vet är, att jag vill fortsätta att spela för Barcelona"

Gai tränar med Isarels U21-lag inför den mycket viktiga matchen mot Sverige i Em-kvalet för U21. Tydligen är scouter från Tottenham, Man City, Arsenal, Man United och tom Real Madrid, på plats för att se honom.

Det hade ju varit värsta mardrömmen om han hamnade i Madrid. Fast jag hoppas och tror på att han bättre omdöme än så.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 14:52
el Flaco

Det är inte omöjligt. Det finns två typer av spelare här i världen, det finns spelare som har hjärta och själ, sen finns det opportunister.

Ronaldo var en opportunist, han gick till det bästa laget, och där han kunde få en rejäl hacka. Zlatan är en opportunist, han kan nog inte ens stava "klubbkänsla" om så hans liv hängde på det.

Spelare som har hjärta och själ lämnar aldrig skeppet, de stannar kvar även när båten sjunker. Spelare som Xavi, Raul, Totti, Del Piero, De Rossi, Puyol är spelare som vet vad lojalitet är.

Nu dömer jag inte de som är opportunister, så länge de inte försöker dölja det. Finns ingenting värre än mainstream personer som försöker leka underground
Moderator
2010-06-03 14:43
Varningar har delats ut till två användare lite längre mer.
Svarar ni på ett inlägg, försök att håll en vänlig ton. Acceptera att alla inte tycker som er. Och inga fler one-liners och inlägg som innehåller samma sak dag in dag ut. /Mod
2010-06-03 14:42
Kom nyss att tänka på en sak; Zlatans idol när han var ung var Ronaldo. Ronaldo gick från Barcelona till Inter, Zlatan gick motsatta väg. Sedan efter Inter hamnade Ronaldo i Real Madrid och hamnade till slut i Milan. Tänk om Zlatan drar till Milan nu och sen rundar av sin karriär i Madrid? Allt för att efterlikna sin barndomsidol.
Barcelona Pep the King
2010-06-03 14:35
Hetfield
Bra skrivet!
Har bränt broar vart han än har gått. Övergången från Juventus till Inter var väldigt ful, han lämnade skeppet så fort de gick ner i Serie B.
Och nu kanske han drar till Milan ännu fulare gjort av Zlatan.
Jag hoppas han drar här ifrån med sin fula agent som bara skapar problem för klubben. Och Zlatan lämnar.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-03 14:29
el Flaco

Aj, Gai är en spelare som jag tror skulle kunna få det genombrottet i A-laget. Blev kär i hans spelstil under Joan Gamper då han fick hoppa in och spela. Man ser lite av Messis teknik i honom, och en spelare som honom och Messi växer inte på träd.

Nåja, upp till honom. Bättre att fokusera sig på de som vill stanna kvar och kämpa om ett A-lagskontrakt.
2010-06-03 14:25
H.Alavi/

Sport skrev för några dagar sen att Gai Assulins far skulle åka till England för att träffa representanter från Arsenal och Manchester City.

Sedan dess har det inte dykt upp några nya konkreta nyheter. Även om jag hemsk gärna hade velat att Gai förlänger med Barça så ser jag Thiago och Bartra som viktigare prioriteringar inför framtiden.
Annons: