/spanien/barcelona/forum/14882.aspx/spanien/barcelona/forum/14882.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-06-07 18:37
Jag förstår mig inte på Rosell nu, det är ju mer eller mindre säkert att han kommer att bli vald, så varför måste han skapa turbulens och sensationsnyheter? Knip igen och vänta på din tur.

Barcelona Barca4eva
2010-06-07 18:30
Grabbar, vad hände med "den andra bomben"? Har det kommit ut någon till "bomb"? Snackar om artiklarna om ni inte vet :P
Barcelona tarrak
2010-06-07 18:29
Angående det här med skulderna, så ligger de enligt vår nuvarande styrelse på €240 miljoner. Kan verka mycket, men då ska man komma ihåg att man gått med vinst varje säsong och betalat av över €100 miljoner under Laportas era.

Vad den där skitsnackande idioten säger ska ni inte bry er om, så länge han vägrar komma med belägg för sina påståenden.

Väck mig om sex år när den här mardrömmen är över!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-07 18:10
Se länk. En lite sammanfattning från den första presidentkandidat-debatten mellan Agustí Benedito, Jaume Ferrer, Marc Ingla och Sandro Rosell. Debatten innefattar fyra områden: sportsliga, ekonomiska, sociala frågor samt Laportas tid som president och vad han åstakommit.
Barcelona NoGo™
2010-06-07 17:53
Barça Atlètic kommer att möta Sant Andreu i den sista playoff matchen och den första matchen spelas på söndag på Miniestadi, Barça Atlètic börjar alltså hemma.

Under säsongen så blev det förlust 3-2 borta och en 2-0 vinst hemma så det kommer nog bli rätt jämt.

Se länktips.

Edit: basaric var lite före :)
Barcelona basaric
2010-06-07 17:16
Det blev Sant Andreu för Barcelona Atletic.

Barcelona Rambla~
2010-06-07 16:41
Hetfield

Gourcuff skulle nog inte ha något mot att hamna i Barcelona. Han har uttalat sig tidigare.
Barcelona Rambla~
2010-06-07 16:36
Kixer:

Hur mycket skulder har inte då Arsenal på sin arena? Barcelona har skulder precis som vilket annat företag eller storklubb. De äger själva sin arena. Lägg till att de också äger en hel del mark och fastigheter. Det går ingen nöd på klubben.

Den siffran som Rosell nämner kan ingen ta på allvar. Han har inte insyn i Barcelonas böcker.

Klubben lägger inför varje år upp en budget som godkänns av medlemmarna i klubben. Man får in tillräckligt med pengar för att driva klubben, betala löner, löpande utgifter, värva spelare och betala av på sina amorteringar.

Så fungerar det inom ekonomi förstår du. En privatperson har också oftast skulder om han äger en bil eller ett hus. Har han ett jobb som ger en inkomst, så kan fortsätta att leva vidare utan att hamna på gatan.
Silthrim
2010-06-07 16:16
Sedan lite Cesc också , Arsenal begär 70 miljoner erou, Txiki väntas denna vecka resa till London för att erbjuda ett saftigare erbjudande och hoppas ro Cesc affären i hamn.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-07 16:11
Som ni alla vet släppte Carazo igår sin ”bomb” om att Ingla, Godall och Soriano ska ha förbättrat sina sittplatser på Camp Nou medan de satt i styrelse.

Marc Inglas kandidatur har nu gått ut och hävdar att de förändringarna man gjorde med sittplatserna gick till på ett korrekt sätt och utan att tränga sig före i kön. Albert Vicens, en av Inglas vicepresidenterna, ska ha bl.a. sagt att han har bevis på att allt gick till enligt reglerna och Marc Ingla själv sade under den första officiella debatten på Catalunya Radío att det som Carazo publicerade igår ”var falskt”.
Silthrim
2010-06-07 16:06
Dani Alves förväntas även han skriva på ett förnyat kontrakt denna vecka som sträcker sig till och med 2014, även det enligt Sport.
Barcelona The Reporter
2010-06-07 15:52
Basaric

Är det ens sant?
Silthrim
2010-06-07 15:46
På tal om Thiago så kommer han med största sannorlikhet att förlänga med Barca denna vecka enlligt Sport .
Andre_D
2010-06-07 15:45
Visste ni att Harry Redknapp är morbror till Frank Lampard :O
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-07 15:34
Giggity

Precis, det blir Sant Andreu som får möta FCB i den sista kvalmatchen till Segundan. Första matchen kommer att spelas på Miniestadi, en vecka senare åker laget iväg till Narcis Sala.
Barcelona Giggity
2010-06-07 15:18
jag vet inte om det har nämnts men jag tror det blev san andreu från katalonien som barca athletic får möta i sista slutspelsmatchen, istället för alcorcon.
rätta mej om jag har fel för jag är inte säker
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-07 15:17
barca111

Det sista i videoklippet visar på att han är bra på frisparkar, precis som brorsan Thiago Alcantara. :)
Barcelona barca111
2010-06-07 15:13
kolla på videon, det är thiagos yngre bror Rafel
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-07 15:08
Kixer//

Var försiktig med att lita på Rosell angående ekonomin. Det skulle inte förvåna mig om Laporta inte kan/hinner värva Cesc innan presidentvalet och sen blir Rosell ny president och det första han gör är att jaga Cesc. Rosell säger helt enkelt det som gynnar honom själv och inte nödvändigt det som gynnar Barcelona.

Det är är mycket bullshit från spansk och engelsk media i allmänhet och det lär inte minska nu när Barcelonas presidentval ligger så nära i tiden.

Däremot stämmer det säkert att Barcelona har skulder (hur mycket har jag ingen aning om). Dock så tror jag inte att Laporta kommer att riskera hela Barças ekonomi för att värva Cesc. OM Cesc kommer så är det för ett pris som Barça klarar att betala.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-07 15:04
¡Barça! - Crèma Catalana//

Håller med dig. Vad är det för någon skojare igentligen? Han verkar vara mer intresserad av att hämnas och förstöra Laportas arbete än att tänka på vad som är bäst för klubben. I början tyckte jag Rosell lätt som en spännande kandidat. Men ju mer man hör av honom och ju mer han utalar sig så verkar han vara en direkt motpol till Laporta. Som vad man än har att säga om honom är vår framgångsrikaste president någonsinn. Jag ser ingen ljus framtid med Rosell vid rodret. Han verkar ha en alldelles för negativ inställning. Lynig självgod och rejält avundsjuk på Laporta som i mina ögon mer och mer framstår som den överlägset intelligentare av dom.

Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-07 14:54
Kixer

Den här Rosell börjar gå mig på nerverna. Vem är han att göra deals med Arsenal och kontakta de när han inte ens har blivit utvald till president än..
Barcelona Hetfield
2010-06-07 14:50
Matchen slutade 2-2 , så det gick till straffar

*Länk*
Kixer
2010-06-07 14:49
EXCLUSIVE: Rosell deal secures Fabregas at Arsenal for one more year
“We must be careful, because from an economic standpoint we are not good," Rosell told reporters two weeks ago.

“We have a stratospheric level of debt. £420million over what needs to be paid for Zlatan Ibrahimovic and Dmytro Chygrynskiy.

“We must improve the squad each year, but we must also make sure that we are managing the economic resources that the club needs to survive.”

Inga dåliga skulder inte..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-07 14:44
Hetfield

Robbie Williams va också med.
Barcelona Hetfield
2010-06-07 14:41
Ni måste titta på videon, det är från soccer aid 2010 där stjärnor som Woody Harrelson, Mike Myers, Henke, Zidane, Gordon Ramsey, Shearer och många fler spelar i en välgörenhetsmatch

Mäktigt!

Edit:
Titta på hur Zidane rör sig och passar, helt makalöst. Jag tycker att han hade ett par år kvar i fotbollen, men jag förstår att han tröttnade.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-07 14:37
basaric

Man kan tro att de är inte sant. Så j***a sjukt.
Barcelona ★Sami★
2010-06-07 14:27
basaric
Jag säger bara Mäktigt! Killen är juh helt sjuk.
Barcelona basaric
2010-06-07 14:22
det här är det sjukaste men samtidigt det gymmaste jag nånsin sett!!!
Barcelona Pep the King
2010-06-07 14:15
Arsenal vill ha 70 millones för Cesc. Fi fan va mycket! Men smakar det så kostar det. Jag säger Nej tack till Fabregas. Han får komma när Xavi börjar komma till åldern. Blir en perfekt ersättare!
Barcelona ★Sami★
2010-06-07 13:56
Intressant läsning.

H.Alavi - Magico! Ja det var Gourcuff som fick namnet Zidane nr2.
Annons: