/spanien/barcelona/forum/14881.aspx/spanien/barcelona/forum/14881.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-19 22:14
Idrissou, Webo, Emana ingen klarar ju av att ha lite kyla när de ska slå en avgörande passning eller när de tar avslut. Det kunde ha stått 5-2 till Kamerun.
Barcelona Barca4eva
2010-06-19 21:54
Hetfield: "känns nästan farligt så fort något lag attackerar."

Co-sign
Barcelona Rambla~
2010-06-19 21:50
Danmark har ett jävla flyt. Webo måste vara en av de sämsta avslutare som finns. Vilka lägen han bränner.
Atlético addeh
2010-06-19 21:50
Ojoj, vilken skillnad Kamerun från första matchen mot den ikväll. Från att mest stå stilla och inte vilja spela fotboll till detta spelet dem bjuder på, framför allt i första. Kul att se!
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-19 21:16
Otroligt bra match mellan Kamerun-Danmark, känns nästan farligt så fort något lag attackerar.

Det är nästan lustigt att Danmark och Kamerun ska behöva visa Frankrike, Brasilien, England, Italien osv. om hur man spelar underhållande fotboll.

BlueRed

Nej tack, jag förstår resonemanget men jag tycker att det är dags för Barcelona och Marquez att bryta kärleksförhållandet nu. Jag vill se en rätt så ung mittfältare som kan rotera med Busquets.
Barcelona westinho
2010-06-19 21:07
Vilken underbar krossboll (slice) av Kjaer, jättefint mål av Danmark.

Måste säga att skillnaden mellan första och andra omgången i VM är markant. Nu i andra omgången bjuds det på många fler mål och offensivare spel. Roligt. Lagen verkar inte ha lika mycket problem med VM-bollen längre heller för den delen.

Vilken jävla match de bjuder på.
Barcelona Rambla~
2010-06-19 20:48
Bluered

Därför att Rafa inte håller under en hel säsong. Han är ju jämt skadad och när han väl kommer tillbaka är han slöast på planen. Jag tycker att vi har hoppats på att få tillbaka den gamla Rafa allt för länge nu. Tålamodet är nog slut hos de flesta culés.
Barcelona Rambla~
2010-06-19 20:46
Vad härligt det är att se när ett lag har bestämt sig för att nu jävlar så kör vi. Så tydligt man ser att de kommer att jobba för varandra. Ibland kan kritik utifrån svetsa samman ett lag. Kamerun är superladdade.

Ledsen Danmark, men jag kan inte hålla på er när vår Samu spelar i motståndarlaget. ;)
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-19 20:43
Samu Eto'o !!!!

Fy fan vilken press Kamerun har, länge sen man såg Barcelona ha likadant press
elbraco
2010-06-19 20:15
Ämne: Tycker Barca borde h....
Barca har ju överflöd av gamla backar så det vore väl lite orättvist mot dem :)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco!
2010-06-19 20:14
Varför inte behålla Marquez och använda honom som pivote? Går han med på att vara bakom Busquets så vore det ju inte alls så illa. Han kommer ju få betydligt mer speltid på den positionen än som mittback. Han har nog 1-2 säsonger kvar i sig. Han har även sagt att han mer än gärna vill stanna kvar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-19 20:13
Tycker Barca borde ha utnyttja att Abidal även kan spela som mittback emellanåt
Barcelona Pep.G
2010-06-19 19:14
Hetfield- arrested Development

Vill också leka tränare för en dag och ger dig den elvan istället.

Loris

Sagna,Gallas,Abidal,Evra
-------L.Diarra--------
Nasri--------------Ribery
--------Gourcuff---------
Titi,Anelka/Benzema
Barcelona El Ilusionista
2010-06-19 19:10
Just nu är alltså Hercules på en tredjeplats. Står 0-1 till Hercules. Samtidigt så leder Betis med 3-0 mot Levante.

0-2 till Hercules nu. Ser väldigt mörkt ut för Betis.

Nu lär Sergio García, Aurelio, Emana m.fl med största sannolikhet lämna.
Barcelona älskabarcelona
2010-06-19 18:40
Jag skulle vilja se Mascherano ifall Toure sticker till City . Och ja hoppas inte att Guradiola väljer då Busqi i start 11an . Mascherano är min favorit bland alla defensiva mittfältare .
Barcelona pokke
2010-06-19 18:11
Då har Anelka fått lämna det franska landslaget.
Barcelona Hoshiar_22
2010-06-19 17:09
Kixer,

Okej då :)
Kixer
2010-06-19 17:00
Hoshiar_22//

Vadå enligt dig? Det stog ju så i franska tidningarna..

Förövrigt tror jag inte Benzema hade gjort det så mycket bättre när hela laget spelar skit. Henry får ju inte ens chansen och Anelka underpresterar.
Atlético addeh
2010-06-19 16:44
Återigen gör Anthony Annan (Ghana) en fin match. Jag tycker han ser riktigt intressant ut som ett alternativ till Busquets i den devensiva mittfältsrollen. Till vardags i norska Rosenborg.
Atlético addeh
2010-06-19 16:40
ElTriplete /

Det är bara patetiskt att Domenech lämnade Benzema utanför truppen. Även om han inte fått nån vidare speltid i Real eller har så bra form känns han ändå hetare än både Henry & Anelka.
2010-06-19 16:20
Hetfield

Bra att du inte tar med Gallas. För Frankrikes skull så ser jag gärna att han aldrig mer spelar i landslaget. Han verkar inte vara någon man vill prata med i omklädningsrummet... Förhoppningsvis så är han inte intresserad utav en flytt till Roma. Vill inte se honom där.
--
Ja, det är Conan O'Brien. :)
Barcelona ElTriplete
2010-06-19 16:16
addeh

Kanske vore bra att ha med Benzema..
Atlético addeh
2010-06-19 16:14
Frankrike har ju heller ingen striker som kan göra målen åt dem. Dem gjorde inte ett enda mål i EM 2008 om jag inte minns helt fel, och hittils mållösa i VM. Dom måste få tillbaka någon riktig striker som gör mål.
2010-06-19 15:57
Det är inte heller så att Frankrike har dåliga spelare, om jag fick leka tränare för 1 dag så skulle jag göra såhär:

Lloris
Sagna-Mexes-Abidal-Evra
Toulalan-Diarra
Nasri-Gourcuff-Menez
Henry

Med det laget så skulle de kunna utmana de bästa lagen, men Domenech saknar testiklar (tyvärr).

BlueRed

Bara av ren nyfikenhet, visst syftar "I'm with Coco" på Conan O'Brien :P?
Barcelona Hoshiar_22
2010-06-19 15:55
Abidal är enligt mig på den dåliga sidan. Tur att Henry inte är på någons sida
Barcelona Rambla~
2010-06-19 15:51
Även om Domenech kanske inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan men Anelka alltså, så där säger man bara inte. Dessutom så har ju faktiskt Domenech för en gångs skull rätt. Vad ska Anelka ner på mittfältet och hämta bollar för? Tror han att han är någon slags spelfördelare?

När Blanc tar över, lär han slänga ut det gamla gardet (utom Malouda kanske) och bygga ett nytt lag kring Gourcuff, Toulalan, Lloris, Evra och Nasri.
2010-06-19 15:49
Hetfield

Haha, kände samma sak när jag läste det om Ribéry nyss. Nu säger jag inte att det verkligen är så, men jag får en känsla av att killen verkar tro att han faktiskt är uppe vid Messi och Ronaldo.

Hursom, Domenech har verkligen dragit ner Frankrike någonstans där det är väldigt mörkt. Att han har varit tränare för ett av världens bästa landslag sen 2004 är sjukt.
2010-06-19 15:44
Jag vet inte om Holland är direkt "överhypade" då ingen pratar om de när det talas om potentiella VM vinnare.

L’Equipe:
Man menar vidare att "gängledaren" Franck Ribéry måste sluta uppfatta sig som en Lionel Messi: "han saknar talangen och han saknar ödmjukheten".

Tack! Det har jag sagt i flera år, bra att fransmännen har tillräckligt med självdistans för att erkänna det.
Barcelona Hoshiar_22
2010-06-19 15:39
Läs !
Barcelona Rambla~
2010-06-19 15:22
Tulio Tanaka är grym. Överhypade Holland har flyt igen.
Annons: