/spanien/barcelona/forum/14880.aspx/spanien/barcelona/forum/14880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Decinho
2010-06-06 12:09
Ämne: Decinho

Jag tycke....
Ja kanske, men samtidigt så är det inte så lätt att anpassa sig från ett franskt krigar-gäng (Bourdeux) till tika-taka vid 29 års ålder. Dessutom så kan man ifrågasätta hungern hos Diarra som har floppat i de 2 storklubbar han har varit i (Lyon och Liverpool). Något som är säkert är att en 20-årig Moussa Sissoko verkligen hade gett allt för att komma in i Barca och den hungern tillsammans med hans uppenbara talang skulle inom någon säsong kunna resultera i något stort.

Men givetvis så ser jag precis som du helst att en La Masia-spelare tar back-up platsen bakom Busquets. Problemet är bara att jag anser att varken Rueda eller Romeu på långa vägar har vad som krävs för att spela i La Liga. Med tanke på det så ser jag helst att Moussa får några säsonger på sig att anpassa sig till triangelspelet, efter det skulle vi ha 2 pivotes av yttersta rang.
Barcelona westinho
2010-06-06 11:52
Decinho

Jag tycker tvärtom. Det känns som lite slöseri att ha en ung talang som back up till Busquets. Han kommer inte få mycket speltid och får då svårt att utvecklas. Antingen en rutinerad, billig spelare eller en spelare från akademin tycker jag.
Barcelona Decinho
2010-06-06 10:43
Ämne: Om Toure verkligen v....
Jag tycker det känns dumt att värva en 29-åring (Diarra) som back-up. Då ser jag hellre Moussa Sissoko, 20-åring från Toulouse som är ung och som sitter inne på en grym potential. Dessutom så har han en spelstil som påminner lite mer om Yayas och han besitter lite annorlunda kvaliteter jömfört med Busquets. Det absolut bästa hade förstås varit att behålla Yaya. Men annars satsa på Moussa!
Barcelona Lionel Messi n10
2010-06-06 10:38
1.70-ligan. Håller med dig tycker också att det hade varit 2 bra värvningar. Van Der Wiel har jag sett många gånger och från det jag har sett har varit bra. Sen är alou Diarra en bra ersättare till Toure om nu Toure lämnar.
Barcelona Decinho
2010-06-06 10:36
Undrar när "bombazan" släpps av sport? Börjar bli riktigt nervös och förväntansfull nu!
Barcelona el Maestro!
2010-06-06 10:28
Jag blev väldig imponerad av Jonathan Soriano igår.
Undrar för sjutton om killen inte förtjänar att att träna med A-laget och spela en och annan match i nästa säsong. Följande information hittar jag. Det handlar om när han kom till Barca.

2009-07-30.
Barcelona has today officially announced the transfer of Albacete forward Jonathan Soriano (23), who will play with Barcelona Atlètic in the third division next season.

Soriano, who passed the medical tests earlier today, signed a one-year deal. Spanish news agency EFE claims that a second optional year depends on games played and goals scored and that his contract will be automatically renewed if the player would be promoted to the first team.

Han är uppfostrad i Espanyols ungdomsakademi!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 10:26
Om Toure verkligen vill lämna klubben tycker jag vi lika gärna kan sälja honom och ersätta med Alou Diarra. Vi får en fullgod ersättare till Busi och får några miljoner extra på konton då Toure kommer säljas dyrare än vad Diarra köps in för.

Sen hoppas jag på en värvning Gregory van der Wiel, då backlinjen är den enda lagdel som egentligen ser ganska tunn ut.. Maxwell kan lasta av Abidal när det behövs, van der Wiel kan göra detsamma fast för Alves.

Diarra, van der Wiel och Villa, plus att någon eller några juniorer sakta men säkert börjar få mer speltid nästa år = en perfekt silly season av Barca i mina ögon!
Andre_D
2010-06-06 10:09
Det kan väl egentligen alla mittbackar. Pique och Marquez har spelat där, vet inte med Puyol.
Fontas är mittback men han kan säkert spela som pitovté också.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-06-06 09:50
Kan inte Fontas spela som pivote också?? Eller är det bara jag som har inbillat mig det :D
Andre_D
2010-06-06 09:37
Det finns två spelare, Oriol Romeu och Jose Manuel Rueda som är defensiva mittfältare. Men har inte sett de spela så mycket.
Barcelona Larsson1333
2010-06-06 03:35
Är det någon som vet om vi har någon i atletic som skulle kunna ersätta toure? Någon som skulle kunna klara det och kunna avlasta busqets i ett par matcher. Ungefär som JDS och thiago funkade lite iår och förhoppningsvis gör ytterligare ett steg iår
Skit i fabregas, han får skylla sig själv att han inte spelar i världens bästa lag nu, bara för han lämnade oss och väntade inte på chansen

Vill såklart inte att vi säljer toure och vill absolut inte att vi värvar in mascherano eller liknande då, sjukt överskattad bara. Egen talang ftw!
Barcelona RimuZ
2010-06-06 00:26
Härligt och se faktist. Han är på tok för ung för att på allvar avbelasta våra fältherrar men tror han kommer växa enormt de kommande åren om Barca Atletic får spela i en högre division.
Andre_D
2010-06-06 00:06
NoGo™

Gott snack, här får du en Thiago godisbit :): länktips
Barcelona Moe-_-
2010-06-06 00:06
Först Drogba och nu Robben!! det ser inte bra ut!
Barcelona NoGo™
2010-06-05 23:57
Andre_D

3-0, Soriano x2 och Thiago målskyttar.
Andre_D
2010-06-05 23:53
Vann atletic med 2-0?
Barcelona BlueRed
2010-06-05 23:50
He got you. ;)
-----
Enligt Sport så är Barça intresserade utav Van der Wiel, ytterback för Ajax.

Med det sagt, god natt alla. Vi hörs om typ 14-15 dagar. :)
Barcelona Rambla~
2010-06-05 23:40
Barcelona NoGo™
2010-06-05 23:39
Thiago show här, riktigt snyggt förarbete.
Barcelona NoGo™
2010-06-05 23:24
Loggar in och ser att Barça Atlètic vann sin match, härligt! :)

Thiago gjorde tydligen en bra match också, har sagt flera gånger att den där killen kommer bli nått. Hoppas på att han förnyar så man kan få se mer av han nästa säsong.

Nån som hittat några highlights än? Hittar bara ett mål, se länktips.
Barcelona H.Alavi
2010-06-05 23:15
Rambla~

Haha, det ska jag göra. :P
Barcelona Rambla~
2010-06-05 23:14
H.Alavi

Jag kommer inte på något speciellt nu, men han håller alltid på med sina konstiga teorier och verkar jaga uppmärksamhet. Fråga el Flaco får du se. Han lär svara med en av sina fail-bilder. :P
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-05 23:08
Rambla~

Första gången jag hör talas om Carazo, är det något som han har skrivit tidigare som ger honom smeknamnet "drama queen" av dig?

*Förbereder mig på det "värsta"*
Barcelona Rambla~
2010-06-05 23:07
Den där Carazo är en drama queen. Jobbig som fan.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-05 23:06
Det får gärna vara något hemskt om Rosell. Jag är inne på samma spår som tarrak.

Däremot så tror jag inte att morgondagens "bombazo" kommer att ändra på något, Rosell leder ju överlägset?

Och vi vet inte om det handlar om Rosell eller någon annan. Morgondagens rubriker lär vara något alldeles extra, om man ska tro på ordet "bombazo".
Barcelona Rambla~
2010-06-05 23:05
Mojito

Det sägs, inofficiellt så klart, att Wenger redan givit ett löfte förra sommaren att låta Cesc lämna denna sommar om han önskar det. Etersom att Wenger vet att Laporta verkar desperat att få till en värvning innan han avslutar sitt presidentskap i klubben, så sitter Wenger är kall och väntar på att Laporta ska gå "all in" och betala det Arsenal värderar/begär för Cesc, €60m.

När väl en ny president tagit över och värvningen fortfarande inte blivit av, så kommer de att förhandla i lugn och ro och det hela kommer att lösa sig väldigt smidigt.

Som sagt, spekulationerna tar aldrig slut. :)
Barcelona Mojito
2010-06-05 22:50
Tarrak

"Rosell hjälper Perez att värva Fabregas"

Idag har man ju kunnat läsa att Real vill snuva Barca på Cesc, samt att Rosell fnyser åt tanken på att värva katalanen för 50 miljoner EURO...

Någonting om Rosell bör det vara i alla fall ;-)
Andre_D
2010-06-05 22:46
Var fan såg ni Atlétic matchen?
Barcelona Hetfield
2010-06-05 22:38
tarrak

Lite "anti-Rosell" va? Jag tror inte ens att ett avslöjande om att Rosell äter barn skulle stoppa hans framfart.

Men , man vet aldrig.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-05 22:33
Ämne: Jag undrar bara va s....
Är lite inne på samma linje som dig. Dock är Fabregas den perfekte arvtagaren til Xavi i mina ögon, men visst, om någon om de egna juniorerna kan bli lika bra och kan ta över rollen på ett lika bra sett som Cesc är det ju kanon. Men det vet vi ju inte om någon kommer.. Sen tror jag vi kommer ha nytta av många av dem ändå i framtiden, men Fabregas kan också behövas, inte minst för breddens skull.
Annons: