/spanien/barcelona/forum/14878.aspx/spanien/barcelona/forum/14878.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:18
Hetfield:

Jag anser att det rimmar illa med att ha Unicef på tröjorna samtidigt som en presidentkandidat uttalar sig på det sättet. I nästa veva hyllade han Messi och Iniesta för deras utveckling inom canteran. Messi är sydamerikan om det undgått någon.

Cobain

Väl talat. Barcelona som klubb har i alla tider välkomnat utlänningar med öppna armar och tagit dem till sig. Kubala för att nämna en. Hristo en annan.
Barcelona Cobain
2010-06-04 22:17
Allt detta snack om katalener har förtur, ej vilja ha utländska klubbägare/presidenter osv osv.. Har ni glömt vart Gamper kommer ifrån? Så länge man har hjärta för laget och allt det Barca står för tycker jag inte man skall åsidosättas om man inte skulle råka vara katalan!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-04 22:15
RimuZ/

Hehe, skämtet är noterad. Good one förresten. ;)
Barcelona Hetfield
2010-06-04 22:14
Rambla

Vi lever tyvärr inte i en "hippie" värld där alla samlas runt brasan och sjunger om fred och weed.

Jag påstår inte att om det kommer mellan en duktig afrikan och en dålig katalan, så ska katalanen få chansen, men jag påstår att jag föredrar att se en katalan i laget än en afrikan, belgare, ryss osv. (menar förstås att om katalanen är lika bra som ryssen, så ska katalanen komma först)

el Flaco

Atletic Bilbao får väl bara värva inhemskt, så det finns kanske inte allt mycket att göra. Jag antar väl att Zubi är bra på att nosa upp talanger i så fall
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:11
Hetfield:

Katalaner och spanjorer har redan förtur till La Masia med tanke på att de redan finns där geografiskt. Tror du att merparten av alla afrikaner någonsin kommer att få chansen att få fotbollsutbildning på La Masia i framtiden?

Det där med att behålla själen är ett spel för galleriet. Dessa uttalanden är bara ett sätt att smörja de äldre socis i klubben och de som är mest nationalistiska.
Barcelona RimuZ
2010-06-04 22:11
Det var det jag trodde men kunde inte låta bli och vara kvick (=
2010-06-04 22:10
RimuZ/

Jag tänkte mer på hur hans resultat såg ut under den här treårsperioden. Ifall han lyckades få fram talanger, om han hade en bra dialog med tränaren/tränarna, osv.
Barcelona Pep the King
2010-06-04 22:10
RimuZ
Hahaha:)
Barcelona RimuZ
2010-06-04 22:08
el Flaco - Nah Mean

Trupp bestående enbart av basker. Säger väll sig självt :P
2010-06-04 22:05
På tal om Zubizarreta och ryktena om att han kan komma att ta över rollen som sportchef ifall Txiki lämnar, är det någon här inne som vet hur Zubi skötte sig när han var sportdirektör för Athletic Bilbao i tre år?
Barcelona Hetfield
2010-06-04 21:59
Rasism och rasism, det är väl inte fel att man vill behålla själen i laget än att låta t.ex: japaner, ryssar osv. få ta över klubben *host* Chelsea.

Sen tycker jag inte heller att det är fel att katalanerna ska ha förtur i La Masia, det är väl så överallt? Hur många Svensson snubbar produceras det inte varje år, och hur många invandrare får chansen i Sverige?
2010-06-04 21:52
Det som jag också har stört mig på är att Rosell har försökt ta åt sig äran för lagets framgångar de senaste åren, trots att han inte hade något förtroende för varken Rijkaard eller Txiki när det begav sig. Rosell känns som något av en opportunist i mina ögon.

Han har även sagt att ingen av kandidaterna borde utnyttja Guardiolas namn under valkampanjen, men ändå så har Rosell inte haft något emot att prata vitt och brett om hans goda relation med Pep och att de har känt varandra i 19-20 år.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 21:38
el Flaco:

Det kommer allt fler grodor från Sandruscos läppar ju längre valkampanjen kommmer. Lär detta, mer från Segurola.

Rosell känns allt mer som en katalansk version av Florentino, tyvärr. Inte så konstigt att han är omtyckt i Madrid. Jag är övertygad om att Rosell säkert kommer att göra klubben ännu starkare och ekonomisk trygg. Är det något han förstår sig på så är det business.

Det där med att slänga ut afrikanerna kanske inte är så konstigt trots allt. Glöm inte bort att det "är Samus afrikaner". Han och Sandro är nog inte de bästa vänner som vi alla känner till.
2010-06-04 21:24
Rambla/

Vad märkligt. Det där om att göra sig av med afrikanerna från La Masia står i rak kontrast till det som Punto Pelota rapporterade om för några månader sen. Då sade de att Rosell skulle ta hand om de afrikanska pärlorna i ungdomsakademin.

Det som Rosell sade i den intervjun med Segurola tyckte jag inte alls om. Verkligen klumpiga och ogenomtänkta kommentarer.

Angående posten som sportchef har jag även läst att Zubizarreta har ryktats som en potentiell kandidat, tillsammans med Koeman, ifall Rosell vinner. Trots att Koeman har en legendstatus och nära vänskap med Pep så ser jag hellre att holländaren inte blir vår nye sportchef. Som du är inne på, hans trackrecord efter sin aktiva karriär är långt ifrån imponerande.
Barcelona el Maestro!
2010-06-04 21:22
Ämne: Lusnos - David Villa....Rambla//
Jag har aldrig gillat honom. Ju mer jag har läst om honom destu mer får jag bekräftelse på att allt som har sagt om honom kanske stämmer. Jag har svårt att se att jag skulle kunna lita på honom som president.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-04 21:20
Rambla~

Blir också lite tveksam nu efter att ha läst vad du precis skrev, känns lite löjligt att kasta ut alla afrikaner bara för att spanjorerna ska få plats i La Masia? För mig är det där rasistiskt.

Laporta lär säga en hel del om detta, wait for it.

----

el Flaco

Nu har jag inte varit culé i åratal (culé hjärtat föddes 2003), men det Pep gör nu är, utan tvekan, det bästa man kan göra med ett klubblag. Tycker också att Rijkaard gjorde ett bra jobb till 2006. Efter VM uppehållet vet jag inte vad som hände, Ten Cate försvann osv.

Fortsätter Guardiola såhär, så har jag inget emot att låta honom skriva på ett livstidskontrakt.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 21:12
Lusnos - David Villa #7

Han vill inte att utlänningar, ryssar, kineser, japaner osv ska bli i majoritet. Tänk om 50,000 ryssar blev socis. Då riskerar "vi" ju tex att få en rysk president i klubben en dag.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-04 21:09
Först vill han dra ner på antalet medlemmar i klubben, eller rättare sagt inte dra ner utan begränsa antalet nya medlemmar. Vad fan är det för en j-a regel? Alla om vill ska väl få bli medlem som det har varit tills nu? //

What? nämner han "varför" ?
Barcelona Rambla~
2010-06-04 21:08
Skit också. Nu har jag läst saker om Rosell som gör mig riktigt tveksam till att han blir en bra president för Barcelona.

Först vill han dra ner på antalet medlemmar i klubben, eller rättare sagt inte dra ner utan begränsa antalet nya medlemmar. Vad fan är det för en j-a regel? Alla om vill ska väl få bli medlem som det har varit tills nu?

Det värsta är dock det här med att han vill slänga ut alla afrikaner från La Masia. De finns ju en hel del kamerunier i canteran efter Samus förtjänst som ni säkert vet. Dessa kommer hit och tar platser från spanska barn ska han ha sagt. Dessutom så menar han att alla dessa afrikaner oftast är större, starkare och fysiskt mer utvecklade än andra barn i samma ålder. Detta för att alla, eller de flesta, har felaktiga dokument som inte visar deras rätta ålder. Alla är ju födda 1:a januari typ.

Hur fan kan man uttala sig på det här viset? Det känns ju nästa lite rasistisk. Vill vi verkligen ha en sådan president för klubben? Jag som trodde att Rosell nog kunde bli en bra och stark president för Barcelona men ju mer jag läser om honom och hans uttalande, ju mer tveksam blir jag till denna person.

Saken blir ju inte bättre när man läser att han kanske vill ta in Koeman som sportdirektör istället för Txiki. Koeman? Namnet som är liktydligt med epic fail. Har han någonsin varit delaktig i ett framgångsrikt sportprojekt efter sin spelarkarriär?

Ni som talar spanska, lyssna på detta av Spaniens kanske bättre portjournalister, Santiago Segurola.
2010-06-04 21:05
H.Alavi/

"Svårt och säga "nej" till en man som har vunnit sju titlar på två säsonger."

Hehe, can't argue with that.

Jag har aldrig upplevt något liknande med någon annan Barçatränare tidigare. Pep är praktiskt taget untouchable där nere i Katalonien. Kritiken emot honom bland medierna i Barcelona har varit nästintill obefintligt och de enda som har vågat attackera honom är journalisterna i Madrid, fast då har kritiken varit skrattretande och något som man lätt har kunnat vifta bort som nonsens.
2010-06-04 20:54
el Flaco

"Det stämmer och Peps ord är uppenbarligen lag i Can Barça."

Svårt och säga "nej" till en man som har vunnit sju titlar på två säsonger. ;)
Silthrim
2010-06-04 20:47
el Flaco - Nah Mean:

Okej , låter fin fint det, Alves är en personlig favorit , som jag vill att vi låser upp på ett längre kontrakt.
Barcelona Pep the King
2010-06-04 20:27
Dani Alves får stanna hur länge som helst i Barca. Älskar hans samspel med Messi.
Alves krigar 90 minuter som ett Lejon.
2010-06-04 20:26
H.Alavi/

Det stämmer och Peps ord är uppenbarligen lag i Can Barça. Guardiola ska tydligen vara mer än nöjd med brassens och malierns insatser de två senaste säsongerna och som du är inne på är det bara mer än rätt att man förbättrar och förlänger deras kontrakter.
elbraco
2010-06-04 20:21
Ferdinand är skadad och åker inte till VM, istället åker Tottenham's Dawson med.
2010-06-04 20:19
el Flaco

Om jag inte minns fel nu så tror jag nog att Pep krävde att Keite och Alves kontrakt skulle förnyas?

Två spelare som absolut förtjänar att spela vidare i FCB.
PS
2010-06-04 20:18
NoGo

Fakta: Z kom tvåa efter Messi i interna skytteligan i serien.

Fakta: Z: 3a i assistligan

Fakta: Avgjorde El clasico på hemmaplan

Fakta: Rekord i Barcelona

Fakta: Viktiga mål i CL slutspelet

I min värld är dessa fakta oemotsägliga och lika med en godkänd säsong, oavsett transfersumma, skador, debutsäsong mm mm.

Och mot dessa fakta ställer du din högst subjektiva personliga åsikt om "hur" han spelade. Alla har rätt att yttra sig men få kan backa upp det med fakta!

Vidare vill jag kommentera Z sk dåliga attityd och arbetsmoral. Av det jag har läst så fungerar Z väldigt bra i omklädningsrummet. Fler än Pep, Puyol, Pique, Alves och Tixi har lyft fram detta. Jag har heller ALDRIG hört Pep eller någon annan tränare ifrågasätta hans arbetsmoral. Vissa verkar dock tycka att Zs uttalande om hans mål att bli bäst i världen är detsamma som att han tror att han ÄR bäst i världen. Viljan att bli bättre/bäst är om inte annat ett sunt tecken på motivation och vilja. Men visst, man kan ju tänka som en äkta Real-fan och ropa på att spelare och tränare ska kastas ut till höger och vänster till förmån för nya spännande namn. Ännu mer komiskt blir det när klubben går ut officiellt och säger att man är nöjd med en spelare och så kommer Allan och Stellan och säger emot.
2010-06-04 20:16
Silthrim/

Klubben ska tydligen inledda förhandlingar med Alves agent efter att Pedro skrivit under på sitt kontrakt nästa vecka. Därefter vill man förlänga med både Dani Alves och Keite. Tanken är att man ha kommit till en överenskommelse med dessa två innan 10/11 säsongen inleds.
Barcelona ★Sami★
2010-06-04 19:56
Jag kan säga så hära Zlatans dagar i Barca är räknade. Är man nöjd med Zlatan så köper man inte in David Villa. Då är det nåt som inte stämmer. Och Zlatan har varit petad av Bojan som har gjort det sjukt bra.
Nä jag ser inte vart Zlatan ska få plats i Barca nu när David Villa har kommit in. Vi klarar juh oss mycket bättre utan Zlatan. Det har Barca visat flera gånger. Spelet flyter mera. Mer speed. Allt blir helt enkelt snabbare.
Hoppa inte på mig nu alla Zlatan Fan här inne:)
Silthrim
2010-06-04 19:55
Någon här på Les Rambles som vet om vi har börjat diskutera något nytt längre kontrakt med Dani Alves?
Annons: