/spanien/barcelona/forum/14877.aspx/spanien/barcelona/forum/14877.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G
2010-06-04 16:38
Delarocha

"Bättre passningsspel, bättre rörelse, bättre teknik. Mindre gnällig, egen produkt, yngre. Tycker även han känns snabbare."

En fråga, har du sneat ? Hur kan du säga att Sergi är snabbare, har bättre passningspel, bättre teknik än Yaya ? Definera snälla.
Barcelona Pep.G
2010-06-04 16:36
Varför ens tänka på att ersätta Yaya ? Behåll honom och ge honom speltid. All heder åt Pep, en av mina absoluta favoriter men att välja Busi före Yaya är tjänstefel. Hade jag varit Yaya och blivit petad av Busquets hade jag också lämnat, sanna mina ord. Det handlar inte om klubbhjärta nu, människan vill spela boll. Det är hans passion, sen att han blir petad av en "okej" spelare som Busi går mig på nerverna. Fan att en spelare som Yaya ska lämna, fan. Ursäkta mig om jag svär nu men alla här är vuxna och kan tåla lite svordomar.
Barcelona Essienesque
2010-06-04 16:34
Delarocha - Wow, höll inte med på en enda punkt förutom möjligtvis kortpassningsspel. Sedan att lista egen produkt och yngre på en lista av egenskaper som gör honom bättre är skrattretande.
Barcelona Barca4eva
2010-06-04 16:30
Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9

Han spelar i landslaget och i världens bästa lag, suger han hårt hm? Själv tycker jag också att Yaya är bättre men att ni underskattar Busquets så överdrivet mycket är "ett större skämt"
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2010-06-04 16:25
jag är inte en barca fan men om jag som utomstånde ska ge en åsikt vem som är bättre av yaya toure eller busquets så är det tore för hela slanten killen är starkare skjuter hårdare bättre teknik bättre huvudspel. Vet ej hur busquets har blivit en fotbollspelaer. killen är ett större skämt än fabuert och den har killen suger hårt ska ni veta.
Barcelona Barca4eva
2010-06-04 16:20
Om Yaya får lite speltid är det väl för att Guardiola tycker att Busquets kan vara bättre mot motståndet eller att Yaya inte är i form?

Samma sak med Ibra. Visa det mer säger ni? Ska han låta Ibra , som har dålig form efter en skada, spela istället för Bojan i storform?
Delarocha
2010-06-04 16:07
Bättre passningsspel, bättre rörelse, bättre teknik. Mindre gnällig, egen produkt, yngre. Tycker även han känns snabbare.

Barcelona Essienesque
2010-06-04 16:06
Delarocha - Skulle gärna vilja veta hur du tycker Busquets är bättre än Yaya. Vad exakt tycker du Busquets gör bättre?

Jag har själv svårt att se att Busquets gör någonting som helst bättre än Yaya.
Delarocha
2010-06-04 15:53
¡Barça! - Crèma Catalana

Busquets spelar från start i landslaget nu typ. Någonting måste han göra rätt. Jag personligen tycker Busquets är bättre än Yaya och förstår inte ert resonemang. Visst, ni kan vara besvikna på att han drar, men vad fan, Busquets har varit rätt lysande sen han plockades upp.

Det är väl lite jobbigt att vi har så två jämnbra DM spelare men någon av dem måste prioriteras och antar att Pep har gjort det klart för sig.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-04 15:50
MF Doom

Ja precis, så jag förstår inte alla dom som skriker Pep vill inte sälja..
Delarocha
2010-06-04 15:47
Tycker Pep ska spela med alla som vill spela i alla matcher. De som skriker högst och som har agenter som skriker mest i media. Så får alla det bra.
MF Doom
2010-06-04 15:39
Yaya lämnar eftersom han vill spela fotboll och inte sitta på en bänk i ett år till. Ibra lämnar också eftersom bänken är inget alternativ. Guardiola vill ha kvar Yaya säger ni, varför inte visa det mer? Yaya lämnar på grund av för lite speltid. Ibra lämnar eftersom bänken har aldrig varit ett alternativ i hans karriär och det finns toppklubbar som kan ge han speltid varje match. Pep har inget förtroende kvar för Yaya & Ibra, då rör dom på sig
Barcelona Barcadinho.
2010-06-04 15:35
Alla artiklar om Yaya ger ett starkt tecken på att grabben kommer att säga farväl snart.
Vi kan sammanfatta det med samma ord som Laporta sa för två/tre dagar sen –
”Barca och Pep vill att han ska stanna, men han vill ha mer speltid. Vi kommer inte att stoppa honom”.
Vi måste hitta en ersättare, allt annat är ett tjänstefel. Att räkna med bara Busqi under en hel säsong är dunder dumt. Jag ser inte heller någon ersättare från Barca Athletic. JDS kanske, men han är för ung. Och han har inte exakt de egenskaper som en DM ska ha. Jag ser JDS mer som en rotation spelare till Xavi och kanske Keita.
En balans spelare har en mycket viktig roll i laget.
Ska Cesc spela mer offensivt ,om han värvas, och Xavi bakom honom som en ”städare”?

Det är ett strategiskt dilemma här- Jag räknar med att Busqi är en starter fram över, oavsett vem som kommer. Kan vi ersätta Yaya med Mascherano? Kvalitetsmässigt är svaret ja, men jag tror knappt att han kommer gilla att sitta på bänken. Barca behöver en spelare som båda är mycket duktig, men som dessutom kommer att acceptera och spela ”bara” 20-25 matcher nästa säsong. Tom Hleb gnällde för att han spelade lite. Vi får väl se vad ledningen hittar på.

Det är mycket kvar att jobba på under silly säsongen. Jag skulle gärna veta hur man löser situationen med Henry och Marquez. Jag ser helst att de lämnar sin plats till någon annan.

Kommer man värva en backup till Alves? Jag hoppas det.
flytta eventuellt upp någon från b-laget

På tal om Torres – jag tycker att det är för sent, även om Ibra flyttar. Vi har Villa som kan spela centralt och Bojan som backup. Messi spelar också ofta i mitten nu för tiden. Vi behöver helst en ytter och inte en boxare. En snabb och teknisk spelare med en bra avslut som Pedro.

På tal om Busquets – han är en spelare som kommer att ge allt för mr Pep. En spelare som Pep kan leta på till 100 procent. Pep behöver inte säga ett ord – det räcker bara att titta en halv sekund på Busqi och det räcker för att grabben ska ”dö” på plan för lagets skull.
Han kommer att vara en stor figur i framtiden. Hjärtat och äkta kärlek till klubben går inte att köpa med pengar. Han kommer att vara i mittfältet vad Puyol har varit i backlinjen. Ja, så länge Pep är med.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-04 15:29
Rambla/

Tack ännu en gång för uppdateringen. Verkar som att Gia Assulins fortsatta vara eller icke vara i Barcelona hänger lika mycket på Peps som på Luchos framtidsplaner för den unge Gai.

Vet du varför Luis Enrique inte har gett honom särskilt mycket speltid? Jag vet att Gai har varit skadad lite då och då, men finns det några andra anledningar?
Barcelona Gaucho!
2010-06-04 15:27
Rambla~

Härligt att höra, hoppas att han gör en kanon match mot Sverige idag så att klubben kan bli påminda om vilken talang han är!
Barcelona Rambla~
2010-06-04 15:20
Lite nytt om Gai. Han blev nyligen interjuvad av den fd spelaren Eyal Berkovic i en israelisk radioshow.

E.B: And what do you think? do you want to stay at Barcelona?

Gai: Thats the thing I would most want in the world. this is my club, my home, my 2nd family since i'm 12 years old.
I'm a fan of the club and there is nothing that will make me more happier then playing for Barcelona.
The coach knows me and believes in me, and thats a bright side to the story.. Barca always give chances to young player, and I believe I can make that step forword, and I must try one more time to get that dream.
But it's not to say i'm gonna stay at the club at all cost, cause like I said playing time is the most importent thing for me".

Han får knappt någon speltid av Luis Enrique i Atlètic. Det har varit så de senaste två säsongerna nu. Inte så konstigt att Gai funderar över sin framtid. Han vill ju inget hellre än att stanna kvar i Barcelona, men då måste han ju få mer speltid och inte några minuter här och där.

Han säger också:

"After the game against Sweden in the U-21 team, I am having a meeting with the club, and we will see what we are going to do."

Det är inte helt kört ännu verkar det som.
Barcelona Hetfield
2010-06-04 15:19
Suck..vi tar det igen för er som inte kan läsa ordentligt.

Guardiola vill INTE sälja Yaya, det är Yaya som VILL bort. Pep är mer än glad att få behålla Yaya, men då får han vara en i laget, svårare än så är det faktiskt inte
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-04 15:18
Ämne: Ämne: Guardio....
Men varför bänkar han Toure då ? jag fattar inte. Han vill hämta "förlorade sonen" vart ska vi ha honom då ? och de är brist med respekt om han köper en legend från Arsenal då vi har redan spelare som..

Yaya Toure

Seydou Keita

Sergio Busquets

Jonathan Dos Santos

Thiago Alcantara

och jag har inte nämnt Xavi & Iniesta. Kolla på Pedro hämtar vi Fabregas så kommer han att nöta bänk precis som Bojan och Jeffren.

Jag har kanske varit hård mot Guardiola, men de finns också fel på vår president som leker gudfader. Bara för att Real värvar spelare så vill han (Laporta) också värva "Cracks".
Barcelona Abbe.
2010-06-04 15:13
Ämne: Guardiola är kanske ....
Om du ska kalla Guardiola för korkad så ska du fan i mig ha rätt fakta också. Henrique och Keirrison, var det hans värvningar? Villa han ha dem i truppen? Gör om, gör rätt.

Dessutom, vem är du att kalla Guardiola för korkad?
Barcelona westinho
2010-06-04 15:10
Ämne: Guardiola är kanske ....
Jag känner mig nästan lite korkad som överhuvudtaget svarar på ditt inlägg, men skitsamma.

Guardiola vill INTE sälja Yaya Touré.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-04 15:08
Guardiola är kanske en smart tränare, men han är också korkad kolla på köpen som K9, Caceres, Henrique och självaste Dmytro Chygrynskiy. Ibland undrar man om han är normal. Han vill sälja spelare som Yaya Toure. Skulle inte förvåna om han sålde Messi.
Barcelona westinho
2010-06-04 14:56
Jonathan Dos Iniesta

Okej, synd. Tack ändå.
Barcelona Barca4eva
2010-06-04 14:54
Hetfield

Hmm..bra fråga. Kanske borde han komma in hit och be honom om ursäkt samtidigt som han förlänger Yayas kontrakt med 120 år. Osäkert dock.
Barcelona basaric
2010-06-04 14:53
"El Bollocky Twatez" som är en av kandidaterna till rollen som Barcelonas vice-president sa så här om Cesc :

"A player who was made in La Masia, who has said publicly that he wants to come to Barca, who has said so to his coach and who can count on the support of Guardiola, it seems so easy to us that whoever goes into the negotiations will find themselves in the best conditions to seal the deal.

"All the players have a price, but we can't value what Cesc's is because we would be intervening in a deal that the club are handling at present.

"The price of a player is always in relation to the number of years he has left on his contract, but in this case it seems that the wind is blowing in our favour."

Nu får dom ta och ge sig.. det verkar som varje människa i Barcelona jobbar på att värva Cesc.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-06-04 14:50
westinho

Hittar det inte finns inte kvar på youtube och hittar den inte på hans hemsida.

"Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från Asesoria Juridica de las Artes."
Barcelona Hetfield
2010-06-04 14:45
Guardiola ligger sömnlös om nätterna för att signatur "Joan Gamper 1899" inte respekterar honom.

Jag undrar hur Guardiola ska överleva
Barcelona Barca4eva
2010-06-04 14:42
Joan Gamper 1899

Guardiola? Hmm? Du kanske menar Yaya eftersom det verkar vara han som vill lämna.
Delarocha
2010-06-04 14:40
Joan Gamper 1899

Hahahaha! Vad patetisk du är.
Barcelona westinho
2010-06-04 14:38
Någon som kan länka Jaume Ferrers video igen?
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-04 14:37
Ämne: Vad är det med folk ....
Co-sign. Keite ska ingenstans.
Annons: