/spanien/barcelona/forum/14875.aspx/spanien/barcelona/forum/14875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2010-06-08 15:30
Hetfield

gillar din teori...undras om den går att spela på tex. unibet.
Barcelona Smogen
2010-06-08 15:26
Joan Gamper 1899

Snarare petar Fabregas Keita, dessutom kommer ingen av spelarna på mitten att spela alla matcher.
och man lär sig på träningar också....dom tränar ju en del...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-08 15:13
Finns inte plats för CESC! Tyvärr men det är Rafas nummer ;)
Barcelona Hetfield
2010-06-08 14:59
Men vad är det som händer? VM var redan urvattnat till att börja med, nu ska stjärnorna bli skadade. Vad gör de på träningarna, samlas de nere i källaren och brottas?

Fight Club är ordet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-08 14:58
Jahap då blir VM ytterligare en profil fattigare.

Nani är det som har tvingats att lämna den portuguisiska truppen. Ruben Amorim ersätter.

Tråkigt!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-08 14:48
Smogen

Men om vi värvar honom kommer han inte in elvan direkt. Busi petar honom i landslaget och de säger allt. Att han ska lära sig av farbror Xavi när han sitter på bänken är skrattretande.

Fabregas är mer än välkommen om 4-5 år då han blir 27-28 och dessutom ta över nummer 6.
Barcelona Smogen
2010-06-08 14:36
Joan Gamper 1899

Cristiano har blivit vald till världens bästa spelare, Fabregas har inte varit nära.

Henry är Arsenals bästa spelare genom tiderna.

Visst, han är värd mer än 30 mille, men absolut inte 1 miljard, det vore löjligt. Dessutom lovar jag att första budet bara för ett bud för att kunna få inleda förhandlingar, inget annat.

Att man gärna vill ha Fabregas redan nu har inte bara att göra med Laporta och att han nu lämnar. Det handlar också om att man vill låta Fabregas lära sig av Xavi innan han slutar. Xavi har kanske 3 år kvar i toppfotbollen, när han slutar vill man att arvtagaren redan finns redo, inte köps in då.
2010-06-08 14:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Är han inte deras bästa spelare. Hämtar vi honom och får samma speltid så tror jag att han blir ännu bättre.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-08 14:31
Varför snackar ni om Mohamed Sissoko (Juventus) när det är Moussa Sissoko (Toulouse) som ryktas vara ett alternativ ifall Touré lämnar?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-08 14:27
Joan Gamper 1899

En spelare som får dåligt med speltid i ett lag som Celtic platsar nog inte i Barca heller.
2010-06-08 14:25
Varför inte hämta Marc Crosas från Celtic ?
2010-06-08 14:23
Sissoko är ett träben utan dess like. Man kan inte kritisera Masc och Toulalan för dålig passningsspel och samtidigt gilla Sissoko. :D
Barcelona Hetfield
2010-06-08 14:16
Fellaini är alldeles för vårdlös, Mascherano är en bra städgumma men han är inte särskilt passningsskicklig (i alla fall inte enligt Barcelona mått mätt) och Toulalan kommer aldrig att säljas dessutom så lider han av samma sak som Mascherano.

Jag gillar personligen Sissoko, som får för mycket strunt för att Juventus är usla. Jag gillar det Alex Ferguson sa en gång : "Vad är poängen med att få pengar om man inte kan ersätta spelaren?"

Jag tycker att man kan tillämpa principen här, om man inte kan ersätta Yaya, vad är då poängen med att sälja honom? Jo, jag förstår att det är Yaya som vill bort, men Pep borde verkligen sitta ner och prata med honom, försöka få fram en kompromiss här.

Men vad ska man göra, det känns inte som att Yaya är lycklig i Barcelona, när alla andra firade ligatiteln så satt han ner och tjurade, det ger väl tydliga signaler.
2010-06-08 14:12
Fabregas värde borde va högre än Cristianos. Cesc är en levande legend i Arsenal. Han är som Messi i London klubben. Han är lagkaptenen, målgöraren, spelfördelaren, hjärtat och deras bästa spelare någonsin, sen kommer Barcelona 30 miljoner ?

Själv så vill jag inte ha Fabregas. Vi har redan tillräckligt med mittfältare, men ska Barca lägga bud på Cesc ska de fan i mej va mer än Cristiano Ronaldo.

Den dagen jag vill se "förlorade sonen" i Barca tröjan är när Xavi lägger skorna på hyllan då kan vi börja snacka om Francesc Fabregas.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-08 14:09
Hetfield: "Drömscenarion för mig är att vi skippar Cesc och behåller Yaya".

Co-sign, men samtidigt verkar det scenariot vara det minst realistiska som det ser ut i dagsläget. Dessutom vill Touré lämna och då är det lika bra att sälja honom än att behålla en missnöjd spelare.
2010-06-08 14:08
Tror att alla cules är överens om att drömscenariot är o behålla Yaya. Men det är försent att försöka behålla honom verkar det som.

Finns dock många spelare som skulle spela ungefär lika bra som Yaya i Barca. Mascherano, Alou Diarra, Fellaini, Toulalan är alla bra alternativ. De 3 sistnämnda är kanske bättre som backup för Busi. Masc skulle inte klara av att sitta på bänken så ofta.
Barcelona Hetfield
2010-06-08 14:03
Det är samtidigt inte Barcelona som ska värdera Cesc, det är Arsenal som värderar Cesc, sen kan man ju givetvis prata om det.

Jag kan gå med på 25 miljoner+ Yaya Toure, om man kan lägga 25 miljoner på Chyg så.
Drömscenarion för mig är att vi skippar Cesc och behåller Yaya
2010-06-08 13:59
Barcas verkar inte värdera Cesc mer än 40-45 miljoner.

Som jag sa innan, det skulle inte vara en dålig affär om man betalade 20 miljoner + Yaya för Cesc. Han är 23 år och har världens potential. Det är inte så dyrt för en spelare som har 10 år kvar på toppnivå.
2010-06-08 13:56
Dagens El Mundo.
Barcelona Hetfield
2010-06-08 13:50
Barcelonito

Låter intressant, källa?

Det låter inte ens logiskt, om Cesc värderas till 60 miljoner och om Toure värderas till 35 miljoner:
60 miljoner-35 miljoner= 25 miljoner+ Yaya= Cesc
2010-06-08 13:49
Hetfield

Säger det igen: Det pratas om 10 miljoner euro + Yaya. Inte 30-40 miljoner som du säger.
Barcelona Hetfield
2010-06-08 13:47
Det finns ingen chans i världen att Arsenal kommer att sälja Cesc för mindre än 40 miljoner euro, så att byta Yaya plus 40 miljoner är otroligt korkat. Jag tycker att även 30 miljoner plus Yaya är alldeles för mycket.

Äh, man blir inte klok på årets upplaga av Silly Season, jag hoppas att de vet vad de gör, jag vill inte se ännu en "Hleb" värvning.
2010-06-08 13:43
Hetfield

Det gör dom inte för att jävlas. De gör det för att Cesc ska kosta dom mindre i ev. byte. En annan anledning är att Citys första bud var skambud som tom. Seluk kritiserade. Barca vill få ut så mycket som möjligt av City.
2010-06-08 13:40
Intressant att följa Spaniens match ikväll. Kommer Busquets starta ikväll också? Då kan vi nästan vara säkra på att han kommer starta under VM också. Han har fått starta de 3 senaste matcherna för Spanien.

Inte dåligt av en spelare som får så mycket skit, tom. av vissa konstiga Barcelonafans.
Barcelona Hetfield
2010-06-08 13:36
Barcelonito

"Barca confirmed today they had slapped a €35m price-tag on Toure, something which Seluk last week insisted was too high."

Jag vet inte om de gör det för att jävlas, men inget lag i världen kommer att betala 35 miljoner för Yaya.

Barcelona basaric
2010-06-08 13:34
Gonzalo

Nej det är han inte, Dimitri Seluk är från Ukraina.
2010-06-08 13:34
Hetfield

Det pratas faktiskt om 10 miljoner + Yaya, inte 30-35.

Hur som helst så har Barca bestämt sig att inte sälja Yaya billigt. Speciellt om det är City som budar.

En affär med 20 miljoner + Yaya för Cesc tycker jag är helt ok. Cesc rimliga pris är runt 50 m. euro och Barca kräver drygt 30 för Yaya.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-06-08 13:09
Är Yayas agent afrikan?
Barcelona Hetfield
2010-06-08 13:08
Pengar eller ingenting, jag vill verkligen inte ha Robinho i Barcelona.
Första budet lät ju bra (enligt rykten), nämligen 75 miljoner för Zlatan och Toure, då har vi råd med Cesc (om vi nu ska ha honom) och en till stjärna.

Nu sägs det att Toure ska ingå i ett byte så att priset på Cesc går ner, det skulle innebära 30-35 miljoner+Yaya.
Barcelona Pep.G
2010-06-08 13:02
Jag förstår mig inte på vissa som vill ha Cesc för 30 - 50 miljoner. Köptes Kaka för 700 miljoner svenska kronor så ta mig fan att en 22-årig Fabregas är värd mins lika mycket. Jag vill inte att Barca ska lägga så mycket pengar på en spelare, eller rent av en egen produkt, så Laporta & co satsa på någon annan.
Annons: