/spanien/barcelona/forum/14873.aspx/spanien/barcelona/forum/14873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
adil,
2010-06-09 13:48
Alltså, varför Pep, varför kan du inte garantera Yaya speltiden han vill ha. Alla parter förlorar på detta agerande, ja förutom Busquets själv då. Det är bättre för laget att låta över Yaya startplatsen och ha en mer än fullgod ersättare på bänken i Busquets, än att låta Yaya gå och stå där med bara Busi och någon ny orutinerad talang i Busis ålder, som ändå aldrig kommer kunna peta Busquets.

Om laget går före spelarna borde han ju låta Yaya vara startspelare och sluta envisas med Busquets. Vi är inte sämre med Yaya, det är ett faktum. Blicka bara tillbaka mot 08/09.

Tycker det börjar bli dags för demonstration från fansen, som i fallet Eto'o vilket fick Pep att ändra sig och kameruanen att stanna. ;D

Ska tillägga att jag själv inte alls har något emot att Busquets startar. Det bästa vore om Yaya kunde acceptera sin nuvarande roll och stanna, men icke.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-09 13:38
Mojito

Förlåt men var skrev jag att Pep ska LOVA honom en viss speltid.. Ifall han spelar bra (vilket han gjort, oftast t.om bättre än busi enligt de flesta) så ska han självklart spela som alla andra spelare.. Men får man inte speltid även om man presterar riktigt bra, match efter match, ja då är det något som är fel. Självklart vill man lämna då och få mer speltid någon annanstans. Så jag säger det igen, det är upp Pep
Barcelona Mojito
2010-06-09 13:23
!Barca!

Det kommer aldrig hända att Pep eller Barca går ut och lovar en viss speltid till någon spelare.

När en spelares agent även gnäller i pressen, då är måttet rågat. Vill Toure vara kvar i Barcalona så får han acceptera den speltiden han får.

Samma sak med Zlatan. Raiola gick ut och menade att man borde besöka mentalsjukhus om man inte spelade med en så dyr värvning. Nu är han också på väg ut.

Laget och spelidén går alltså före spelarna, och så kommer det att vara så länge Pep är tränare.
Han vill ha spelare som är engagerade för lagets bästa primärt.
2010-06-09 13:11
Hyder

Jag köper inte det där en sekund. Om han vill ha honom kvar lika mycket som vi vill, varför spelar han inte honom oftare? Onödigt att ha en så pass bra spelare som reserv. Det är väl självkart att en spelare av Yayas kaliber vill spela mer, inget konstigt med det. Så självklart är det upp till Pep om Yaya kommer lämna eller inte.
Barcelona Hetfield
2010-06-09 13:07
Nu ska man inte tro på allt man hör, men när flera källor rapporterar om samma sak (främst spanska) så kan det ligga lite sanning bland lögnerna.

Om man kan få 470 miljoner så kan man gå från det här utan en större förlust, då sparar man dessutom på hans enorma lön, så om man vill sälja så är det i år man ska göra det, inte nästa år.
Barcelona Mojito
2010-06-09 13:05
Idag skriver Pedro på ett nytt kontrakt och i samma veva kommer Xavi att förlänga till 2016.

Ved det gäller Xavis kontrakt så gäller de 2 sista åren endast om han spelar minst 50% av matcherna 2013 & 2014. Utköpsklausul? 80 miljoner Euro.
Barcelona Criff
2010-06-09 12:39
Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX,
Svårt att stänga av just den användaren då, precis som man gör på alla andra öppna forum på SF..
Real Madrid Pierre El Rey - Mejor Club de Europa del siglo XX
2010-06-09 12:15
elbraco//

Eller så är det stängt för att vissa går in och skriver saker som inte är tillåtna?

Var det något speciellt du hade tänkt att skriva så kan du lika gärna skriva det här eller PM:a mig=)
Barcelona Hyder
2010-06-09 11:56
Pep.G och ¡Barça! - Crèma Catalana

Ni verkar inte förstå situationen rätt. Hade Pep själv fått vara med i den där omröstningen så hade han också röstat NEJ precis som den stora majoriteten av Barça-fansen. Han vill ha kvar Yaya lika mycket som vi fans vill. Så en gång för alla: det är Touré som väljer att lämna om så blir fallet, det är inte Pep som tvingar bort honom. Om Yaya känner sig olycklig med sin situation samtidigt som Pep inte kan försäkra honom om en bofast plats i startelvan, då väljer ivorianen att lämna. Rätt eller fel kan diskuteras men visst svider det likväl om han lämnar. Men att skylla det här på Pep är bara barnsligt och att tro att denna situation är likvärdig den med Eto'o är likaså ett tunnelseende utan dess like.
elbraco
2010-06-09 11:32
Ämne: oj, varför gick jag ....
dom har inte öppet under silly season pga att för många skulle gå lös på deras köpelag ala 12 åring på FM manér....
Barcelona Smogen
2010-06-09 11:30
oj, varför gick jag in och läste på puertan för...men konstigt att inte deras forum är öppet.
Barcelona Smogen
2010-06-09 11:20
¡Barça! - Crèma Catalana

ja, det är lite galet att 91% vill att han stannar.
Barcelona Pep.G
2010-06-09 11:10
¡Barça! - Crèma Catalana

Klart inte, men jag skyller det på att Pep saknar rutin. Det kommer.
2010-06-09 11:01
Smogen

Och ändå så kommer Yaya att lämna.. Varför? Kan det verkligen vara så att en man har rätt (Pep) och resten av barca fansen har fel..
Barcelona Smogen
2010-06-09 10:42
El mundo deportivo har en undersökning om man ska sälja Toure eller inte...en sida leder överlägset...
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 10:42
¡Barça! - Crèma Catalana
Självklart finns det andra alternativ. Vi får helt enkelt se och vänta vad som händer med Zlatan. Mycket rykten om Zlatan. Guardiola borde ta ett snack med Zlatan och kolla vad han vill. Stanna eller lämna.
2010-06-09 10:27
★Sami★

Du vet, det finns ju ett andra alternativ, Zlatan bredvid Villa... Ingen behöver peta nån
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 10:21
Andre_D
Ingen anning det kan juh vara bara rykten. Vi får helt enkelt se och vänta vad som händer. Jag har svårt att se Zlatan peta David Villa. Som funkar hur bra som helst med Xavi och Iniesta.
Ciao!
Barcelona Gio Style
2010-06-09 10:09
Alltså herregud, att folk fortfarande tror på rykten. Barcelona har gått ut 2-3 gånger och sagt ganska rakt ut att han inte kommer att gå. Det är medierna som tycker om att vinkla allt dem säger till att "Det finns 1% chans att han lämnar", och hänger sig fast vid den 1% för att kunna mjölka fram lite nya rykten.
Barcelona Pep the King
2010-06-09 10:06
Ibrahimovic will not stay in Barça. The striker is not in Guardiola’s planning for the next season. Goodbye Zlatan!!
Andre_D
2010-06-09 10:04
★Sami★

Tror du på det?
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 09:58
Barcelona vill sälja Zlatan för 470 miljoner kr. Hans tid är över i Barca. Tack för allt Zlatan du har gjort.
Barcelona Villa7
2010-06-09 09:22
jag vet inte vilken uppställning del bosque kommer använda sig av under vm, det enda jag vet är att det antingen är 4-2-3-1 eller 4-4-2. Lutar nog mer åt 4-4-2 med tanke på Torres återkomst
2010-06-09 08:53
Iniesta var galen igår! Vilket spel, vilka passningar, otroligt..
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-09 08:43
Såg inte matchen igår men det verkar som om Spanien har hittat formen:).
6-0 mot Polen är inte att leka med.

Roligt också att Pedro får göra mål. Det är väl bara hans andra landskamp? Iniesta var ju grym verkar det som, tråkigt att han fick gå ut så tidigt men det är inget allvarligt av vad jag har läst här. Framspelningarna till första och andra målen var inte och leka med...(har sett målen på youtube)
Barcelona DM1982
2010-06-09 08:27
Ämne: Mojito

Finns inte....
Det har gått inflation i spelarpriser, helt plötsligt är alla spelare värda minst 250 miljoner.

Det är svårt att veta men jag tror inte att Silva skulle gå för mer än max 210 miljoner. Men visst, Real brukar trissa upp priser rätt hårt så ni skulle väl kunna slänga upp 400 miljoner rakt av bara för sakens skull.
Delarocha
2010-06-09 02:57
Men det är ju lite jobbigt att se Sergio Ramos vinna en titel. Det känns lite tråkigt tycker jag allt.
Delarocha
2010-06-09 02:52
2-0 målet är ju det sjukaste målet jag sett i mitt liv.
Barcelona Barca-nist
2010-06-09 02:49
Canaletes

Jag skulle skämmas om jag uttryckte mig så som de gjorde. Jag är stolt över Cassillas som är spaniens målvakt, jag är glad för varenda spelare som får bevisa att de spelar i ett av världens bästa lag. samtidigt är jag stolt Barca-fan.

Det finns många länder som har spelare från sina minoriteter men ingen uttrycker sig så!
Politik och rasfråga platsar inte i fotboll.
punkt slut ;)
Canaletes
2010-06-09 02:42
Barca-nist

Det ju fan facepalm x100000. Hur patetisk får man va?
Dem ser hellre Portugal vinna VM för att inte se en Barca spelare lyfta VM-bucklan. Herregud...
Annons: