/spanien/barcelona/forum/14871.aspx/spanien/barcelona/forum/14871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-03 14:09
H. Alavi/

Det flesta av de brukar sällan gå i uppfyllelse tyvärr. Men jag nöjer mig åtminstone med att klubben lyckas förnya Thiagos och Bartras kontrakter. Vi får hoppas att Sports artikel stämmer och att Thiago förlänger nästa vecka.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-03 14:02
★Sami★

Det räcker med att säga en gång att du inte har fattat att han är en Barca spelare ännu. Tror att jag har läst flera inlägg från dig som innehåller samma sak.

No hard feelings.

----

el Flaco

Verkar som att din "dröm" inte gick i uppfyllelse. :P
elbraco
2010-06-03 14:02
Ämne: Robinho kommer inte ....
Har hört att Bellamy ska till Cardiff som tydligen är hans moderklubb...snacka om nedköp ;)
s.eto
2010-06-03 13:38
Om ibra säljs vilket jag hoppas så hade det inte varit fel o värva en bra huvudspelare kanske efter nästa säsong , för det är något som barca saknar offensivt tycker jag. Och det blir nog lite för många forwards om dom skulle ta in någon nu, eller vad säger ni?
Barcelona basaric
2010-06-03 13:33
Herregud Alves.. hur lyckas du? Sen så avslutar Leo inte dåligt om man säger så.
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 13:30
Delarocha
Håller med:) + vi har nu juh den underbara David Villa! Kan inte fatta än att han är en Barca spelare.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 13:29
Robinho kommer inte att återvända, och Bellamy ska till West Ham (har jag hört). Jo och Cruz är inte särskilt bra om man ska kämpa om ligatiteln.

De behöver antingen Dzeko eller Zlatan
Delarocha
2010-06-03 13:29
Sami

Jag hoppas det personligen. Spelet flytter inte med honom på plan och jag orkar inte med Mino Raiola och svensk media.
Barcelona basaric
2010-06-03 13:26
Adebayor, Bellamy, Jo, Robinho, Cruz, Tevez och enligt median så är Dzeko nära Manchester City.. Jag vet inte riktigt om dom behöver en forward.
Barcelona ★Sami★
2010-06-03 13:06
Tror han hamnar tills slut i City. Vad tror ni?
Barcelona RimuZ
2010-06-03 12:28
Det vi egentligen borde hoppas mest på just nu är att Atletic klarar sina kval och går upp. Ungtupparna gynnas av ett tuffare matchandande i en tuffare division i långa loppet än att göra sina fåtala inhopp i A-laget. Skicklighet och talang finns det gott om i La Masia men i de tuffare matcherna så visar man ledaregenskaper, ansvar och kyla. Tror att vi på fullt allvar kan se då om man kan flytta upp någon och räkna med honom.

Innan dess så tycker jag det är lite väl magstarkt och säga att spelare som JDS och Thiago ska kunna axla eller ens avlast Xavi eller Iniesta.

Ni såg ju den gångna säsongen. 1 poäng skillde oss från Madrid i sista omgången. Det är sinnessjukt och det kommer bara bli svårare nu i och med att Mourinho tränar de. Att tro att Pep kommer våga sätta JDS eller Thiago på en match annat än om den är över är nog önsketänkande.

Med vårat lag nu med alla spelare friska behöver vi inte Cesc. Med Iniesta eller Xavi skadad (och Iniesta är skadebenägen) så är han direkt nödvändig. Jag tror den här säsongen kan bli den tuffaste vi har haft på väldigt länge. Så tänk på det också.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-06-03 12:12
Ämne: Cesc är en smart fil....
Arsenal lär ju tacka nej tills vi nått 67 miljoner euro , sen är det bara att sikta sig in på Gourcuff för våran del.
Barcelona C.Andrés
2010-06-03 12:11
Fabregas är Arsenals hjärta,hjärna och blod. Spelar inte han så fungerar inte laget. Han är lagets viktigaste spelare och han lär absolut inte bli billig om ens en övergång sker vilket jag helt ärligt inte hoppas sker. Det finns redan en sådan potential i JDS och Thiago samt om Touré stannar så anser jag att ett köp av Fabregas vore ren idioti,vem ska nöta bänk?

Om nu Touré lämnar och det visar sig att blaugrana bestämmer sig för att köpa in en ny offensiv mittfältare med grym speluppfattning så hoppas jag att det blir Gourcuff. Grabben är i princip lika bra som Fabregas, bara jävligt underskattad och vissa vet inte vem han riktigt är. Med tanke på Bordeauxs ligaposition och tränarbyte samt missade pengar för kval lär han bli betydligt billigare än vad Fabregas skulle ha blivit.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 12:05
Cesc är en smart filur, han vet att han kommer att vinna oavsett hur det här slutar så länge kan kniper igen och leker oskyldig

Om Barcelona köper honom så får han återvända hem, om de inte köper honom så kommer hans status och värde att öka i Arsenal och han vet själv att det är en tidsfråga innan han återvänder

Cesc Fabregas

Jag menar att Arsenal ska tacka nej
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-03 12:03
wesinho

Exakt det skrev jag igår "Nu kommer Cesc garanterat sätta lite press på Arsenal, det smarta vore att prata med Wenger och säga att han inte längre kommer kunna prestera i Arsenaltröjan eftersom han har Barca i tankarna."

Pressar inte Cesc Arsenal lite så blir affären tyvärr omöjlig att avsluta

Barcelona westinho
2010-06-03 11:57
Tror jag läste på Sport idag att klubben tror att Arsenal bara vill höja priset på Cesc, så Barca hoppas nu att Cesc ska ta saken i egna händer och sätta press på Arsenal. Sen kommer Barcelona lägga ett nytt bud, men man tänker inte gå högre än 45 miljoner.

Lite anmärkningsvärt att klubben gång på gång säger att de är säkra på att Cesc vill hit och att det är vad han verkligen vill, när man inte hört honom säga det officiellt. Eftersom han inte går ut och dementerar det måste det betyda att det stänmmer.

Jag tror inte Cesc har cojones nog att sätta press på Arsenal dock, han är rädd om sitt rykte i klubben.
Barcelona Hyder
2010-06-03 11:55
Egentligen, om man vill avlasta spelare som Xavi och Iniesta, då tycker jag att man enkelt kan göra det med en spelare som Jonathan dos Santos. Han kan spela småmatcherna och hoppa in vid skador. Jag menar han spelade mot Villareal på hemmaplan, förvisso enda hemmamatchen vi tappade poäng, men jag tycker att han skötte sig bra. Annars har han visat en mognad som gör det enkelt för Pep att lita på honom. Men vi har ju bara sett lite, Pep och ledningen vet exakt vart man har Jona. Tänker bara på argumentet att Fabregas ska avlasta Iniesta och Xavi. Thiago är annars en personlig favorit men jag vet inte om han är helt redo heller. Enligt de spanska tidningarna så ska han i alla fall fortsätta ett år till i Atlétic vilket nog gynnar honom då det inte finns plats för två mittfältare att utvecklas i a-laget på samma gång.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-06-03 11:55
Ämne: Yuste is optimistic ....
Hetfield//

Varför vill du att barca tackar nej till en sån ung världsklass spelare som är som gjord för att ta över Xavi när hans tid är kommen.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 11:41
Yuste is optimistic

Club Vice-President Rafael Yuste also spoke of Cesc’s possible signing and claimed: “I’m optimistic that he’ll be able to sign for Barca as soon as possible and it’s clear that everybody here will give him a warm welcome. We’ll do nothing that might make it more difficult for him to come here and we won’t rush things – but we won’t stop either!”

Tyvärr låter det som att Barcelona kommer att ge 100 % för att få hem Fabregas, jag hoppas att de tackar nej
Barcelona Rambla~
2010-06-03 11:28
Det låter bra. Hoppas nu att Cesc stannar i Arsenal och att vi förlänger med våra talanger som nu börjat visa framfötterna.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-06-03 11:27
Ämne: Ämne: BlueRed....
Rambla//

Jag kan respektera det utan problem (talar enbart för mig själv)
Barcelona Rambla~
2010-06-03 11:22
Ämne: BlueRed//

Cesc ko....
Co-signar detta.

Förhoppningsvis så kan du och dina relikar göra det samma när ni analyserar Barcelona, ok?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-06-03 10:59
BlueRed//

Cesc kommer återvända det är bara en tidsfråga...

Sen kan väl alla lägga ner sin expert analys av Arsenal härinne i fortsättning innan det börjar bli uttjatat, ingen vinner på det här i slutändan ni har en syn på klubben vi har en helt annan.
Barcelona Hetfield
2010-06-03 10:47
Det verkar som att Barcelona funderar på att köpa Robben, men jag tror inte att det finns en chans att han kommer hit. Delvis för att han stortrivs i Bayern, han är ju trots allt deras överlägset största stjärna, och delvis för att hans pris kommer att ligga över 40 miljoner

Vad har hänt med fotbollsvärlden, nuförtiden så ska alla vara 30 + miljoner, jag kommer ihåg en gång i tiden när Betis köpte Denilson för runt 30 miljoner. Det var vid den tiden världens dyraste köp som fick många att lyfta på ögonbrynen
Barcelona BlueRed
2010-06-03 10:29
el Flaco & Rambla

Signar det! Inga fler sagan-om-sonens-återkomst. Det ska helt enkelt inte bli någon återkomst. Förläng Thiagos kontrakt nu. Det är 10x så viktigt.
Barcelona Rambla~
2010-06-03 10:13
Deulofeu kommer inte att bli en ny Cesc-historia!

Det skriver Sport idag. Vår talangfulle canterano Gerard Delulofeu, som var Spaniens MVP i senaste U17-Vm, har många erbjudande enligt agenten Ginés Carvajal. Dock så är Gerard endast inställd på att fortsätta i Barcelona oavsett vilka anbud som kommer in, forsätter agenten.

Gerard har den här säsongen spelat i Juvenil B under den förra barcaspelaren Sergi Barjuan, även om han i några matcher även spelat för de yngre Cadete A för att inte stressas för hårt i sin utveckling. Efter den 30 juni flyttas han permanent upp till Juvenil-laget.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-03 09:58
Rambla/

Hoppas att bägge sakerna i ditt inlägg går i uppfyllelse.
Barcelona Rambla~
2010-06-03 09:47
Idag är en ny dag. Låt oss lägga ner Cesc-diskussionerna nu. Det liksom räcker nu.

Thiago förlänger sitt kontrakt i nästa vecka skriver Sport. Det blir troligen ett likvärdigt kontrakt som Jonathan skrev på, till 2012 och utköpsklausul på €30m.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-06-03 08:21
Barcelonito / Lucho Enrique 21: Herregud...

Arsenals dåvarande arena (Highbury) var för liten och man tjänade inte nog med pengar i jämförelse med t.ex. Man Utd/Old Trafford. Dessutom var det en enorm väntelista på platser på Highbury. Outnyttjande inkomster.

För att inte glida ifrån ekonomiskt sett mot andra klubbar så valde man att bygga en arena. Alal var medvetna om att det skulle innebära ett par år med "dålig" ekonomi. Allt detta för att kunna konkurrera med "större" klubbar i framtiden.

Är detta konstigt? Är det inte logiskt? Hade man något annat val? Vart hade Arsenal varit om ca. 10 år när löner och transferpengar lär vara ännu högre?

Varför stör sig alla på att Arsenalfans är stolta över sin ekonomiska situation?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-03 08:03
Kraków

Nja du behöver inte en dator du kan skriva för hand och behöver du verkligen ett glas vatten för att må bra? :) Du behöver syre för att överleva, det är ett bra exempel.
Annons: