/spanien/barcelona/forum/14868.aspx/spanien/barcelona/forum/14868.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Puyol=El Corazon
2010-06-08 18:55
Jag stör mig nått så oerhört på folk som klankar ner på Busquets och varför han är med i landslaget, dem är så enögda jag blir förbannad rent ut sagt!
Var tvungen att skriva av mig lite här inne eftersom folk inte kan diskuetera menar då framförallt madridfansen som är så oerhört sårade av Busquets...
Jag har flera vänner som kan se att han har växt och blivit stark som pivote det här kan även Del Bosque se men inte f*n kan torskarna från madrid se det.

Ahh så frustrerande helt enkelt.
Barcelona barca111
2010-06-08 18:52
Ursäkta, vad är senaste nytt om fabregas
Barcelona Smogen
2010-06-08 18:50
Är det på allvar inte en enda kanal som visar spanien ikväll?

Eurosport visar boxning och tennis repriser
viasat fotboll visar MUTV.
canal + indycar från 5/6
och favoriten:
tv4 sport visar street law från 2007

det är fan helt jävla uselt....

Barcelona ElTriplete
2010-06-08 18:38
LÄNKTIPS: Nyhet om Robinho till Barcelona på svenska. Inte någon dålig SPORT-översättning nu eller någonting. Vad tror ni om detta?

Helt ärligt, orkar inte med den här jävla Zlatan-hysterin längre. Men jag vill definitivt inte ha Robinho i Barca. Vad säger ni?
Barcelona ★Sami★
2010-06-08 17:39
Smogen
Haha ja han missar. Men det jag menar är att han har en sjukt fin känsla. Att träffa kryssribban därifrån är sjukt svårt. Tycker det är konstigt att Barca är inte ute efter honom.
Barcelona Smogen
2010-06-08 17:33
★Sami★

vadå? han missar ju...

;)
Barcelona ★Sami★
2010-06-08 17:19
Spola till 1.40.
Canaletes
2010-06-08 17:06
Last news from Cesc-Touré
Barcelona DM1982
2010-06-08 16:15
Ämne: Nu missar Nani VM..a....
Jag tror att det handlar om det tuffa spelschemat som spelarna i de bästa lagen har. Hoppas verkligen att vi klarar oss från skador, det skulle kännas surt om det hände.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-06-08 16:07
elbraco

David Silva kommer nog starta istället för Fabregas. Annars är det en ganska väntad startelvan.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-08 15:58
Vill inte heller ha Cesc. Skulle helst av allt vilja behålla Yaya men det ser tyvärr nästan omöjligt ut nu.
En mittfältsuppsättning med Sergio och Toure som konkurrerar om pivoteplatsen, Xavi, Iniesta och Keita som slåss om de offensiva platserna och JDS och Thiago som är hungriga talanger man kan ta upp och spela med ibland skulle vara grymt.

Nästa fråga är om Zlatan. Jag tyckte först det såg ut som att han ville stanna, och att klubben får bestämma. Men nu tycker jag det nästan ser helt tvärtom ut.

Fördelen med att han stannar är att det är svårt och hitta ersättare. Och då menar jag inte centrala anfallare utan yttrar. Eller klara vi oss bara med fem anfallare, varav en knappt har spelat fem matcher den här säsongen. Det skull göra att vi har en för lita på både mittfältet och anfallet vilket gör att vi får en för liten trupp.

Mitt tips är att Pep tar ett snack med Yaya, så får han och Busi rotera nästa säsong. Zlatan stannar men får då förstå omn Bojan eller Pedro går före eftersom att ingen har en bestämd plats i startelvan. Det är något han och hans agent måste förstå.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-08 15:55
*Loggar in*

What the fuck? Nani skadad?

*Loggar ut deprimerad*
elbraco
2010-06-08 15:50
Vet någon hur Spaniens startelva ser ut i VM?
förutom backlinjen verkar det, som jag förstått, bli
Torres Villa
Fabregas
Iniesta Xavi
Xabi A
stämmer det?
Barcelona Barca4eva
2010-06-08 15:49
Nu missar Nani VM..alltså herregud va händer!
Barcelona Smogen
2010-06-08 15:30
Hetfield

gillar din teori...undras om den går att spela på tex. unibet.
Barcelona Smogen
2010-06-08 15:26
Joan Gamper 1899

Snarare petar Fabregas Keita, dessutom kommer ingen av spelarna på mitten att spela alla matcher.
och man lär sig på träningar också....dom tränar ju en del...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-08 15:13
Finns inte plats för CESC! Tyvärr men det är Rafas nummer ;)
Barcelona Hetfield
2010-06-08 14:59
Men vad är det som händer? VM var redan urvattnat till att börja med, nu ska stjärnorna bli skadade. Vad gör de på träningarna, samlas de nere i källaren och brottas?

Fight Club är ordet.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-08 14:58
Jahap då blir VM ytterligare en profil fattigare.

Nani är det som har tvingats att lämna den portuguisiska truppen. Ruben Amorim ersätter.

Tråkigt!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-08 14:48
Smogen

Men om vi värvar honom kommer han inte in elvan direkt. Busi petar honom i landslaget och de säger allt. Att han ska lära sig av farbror Xavi när han sitter på bänken är skrattretande.

Fabregas är mer än välkommen om 4-5 år då han blir 27-28 och dessutom ta över nummer 6.
Barcelona Smogen
2010-06-08 14:36
Joan Gamper 1899

Cristiano har blivit vald till världens bästa spelare, Fabregas har inte varit nära.

Henry är Arsenals bästa spelare genom tiderna.

Visst, han är värd mer än 30 mille, men absolut inte 1 miljard, det vore löjligt. Dessutom lovar jag att första budet bara för ett bud för att kunna få inleda förhandlingar, inget annat.

Att man gärna vill ha Fabregas redan nu har inte bara att göra med Laporta och att han nu lämnar. Det handlar också om att man vill låta Fabregas lära sig av Xavi innan han slutar. Xavi har kanske 3 år kvar i toppfotbollen, när han slutar vill man att arvtagaren redan finns redo, inte köps in då.
2010-06-08 14:34
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Är han inte deras bästa spelare. Hämtar vi honom och får samma speltid så tror jag att han blir ännu bättre.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-08 14:31
Varför snackar ni om Mohamed Sissoko (Juventus) när det är Moussa Sissoko (Toulouse) som ryktas vara ett alternativ ifall Touré lämnar?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-08 14:27
Joan Gamper 1899

En spelare som får dåligt med speltid i ett lag som Celtic platsar nog inte i Barca heller.
2010-06-08 14:25
Varför inte hämta Marc Crosas från Celtic ?
2010-06-08 14:23
Sissoko är ett träben utan dess like. Man kan inte kritisera Masc och Toulalan för dålig passningsspel och samtidigt gilla Sissoko. :D
Barcelona Hetfield
2010-06-08 14:16
Fellaini är alldeles för vårdlös, Mascherano är en bra städgumma men han är inte särskilt passningsskicklig (i alla fall inte enligt Barcelona mått mätt) och Toulalan kommer aldrig att säljas dessutom så lider han av samma sak som Mascherano.

Jag gillar personligen Sissoko, som får för mycket strunt för att Juventus är usla. Jag gillar det Alex Ferguson sa en gång : "Vad är poängen med att få pengar om man inte kan ersätta spelaren?"

Jag tycker att man kan tillämpa principen här, om man inte kan ersätta Yaya, vad är då poängen med att sälja honom? Jo, jag förstår att det är Yaya som vill bort, men Pep borde verkligen sitta ner och prata med honom, försöka få fram en kompromiss här.

Men vad ska man göra, det känns inte som att Yaya är lycklig i Barcelona, när alla andra firade ligatiteln så satt han ner och tjurade, det ger väl tydliga signaler.
2010-06-08 14:12
Fabregas värde borde va högre än Cristianos. Cesc är en levande legend i Arsenal. Han är som Messi i London klubben. Han är lagkaptenen, målgöraren, spelfördelaren, hjärtat och deras bästa spelare någonsin, sen kommer Barcelona 30 miljoner ?

Själv så vill jag inte ha Fabregas. Vi har redan tillräckligt med mittfältare, men ska Barca lägga bud på Cesc ska de fan i mej va mer än Cristiano Ronaldo.

Den dagen jag vill se "förlorade sonen" i Barca tröjan är när Xavi lägger skorna på hyllan då kan vi börja snacka om Francesc Fabregas.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-08 14:09
Hetfield: "Drömscenarion för mig är att vi skippar Cesc och behåller Yaya".

Co-sign, men samtidigt verkar det scenariot vara det minst realistiska som det ser ut i dagsläget. Dessutom vill Touré lämna och då är det lika bra att sälja honom än att behålla en missnöjd spelare.
2010-06-08 14:08
Tror att alla cules är överens om att drömscenariot är o behålla Yaya. Men det är försent att försöka behålla honom verkar det som.

Finns dock många spelare som skulle spela ungefär lika bra som Yaya i Barca. Mascherano, Alou Diarra, Fellaini, Toulalan är alla bra alternativ. De 3 sistnämnda är kanske bättre som backup för Busi. Masc skulle inte klara av att sitta på bänken så ofta.
Annons: