/spanien/barcelona/forum/14862.aspx/spanien/barcelona/forum/14862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-06-07 00:01
Haha, när jag läste Ezquerro så började jag direkt tänka på Maxi Lopez. Kommer någon ihåg hans tid i Barcelona? Han var en hjälte i en kort period med sitt mål mot Chelsea på Camp Npu.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-06 23:56
Hehe Ezquerro... fascinerande att han vann Champions League :p
Barcelona Hyder
2010-06-06 23:55
Otroligt skönt att Cartagena och Hercules spelade 0-0 ikväll! Nu ligger Betis på tredje plats med 2 poäng ner till fyran och femman vilket är de två förstnämnda lagen. Nu har Andalucierna två matcher kvar att handskas med varav en är riktigt tuff; man möter Levante i sista omgången. Laget som i dagsl'get ligger på andraplats alltså. Salamanca ska inte vara några problem i nästa omgång dock.

Går inte Betis upp i år kommer dem förmodligen tappa spelare som Emana, Sergio Garcia, Jonathan Perreira, Mehmet Aurelio och Fernando Vega. Dem vill jag se i Liga BBVA nästa år och jag vill göra det i Betis.
Barcelona Kim
2010-06-06 23:54

Tack! Jag tappade bara namnet igår när en kompis och jag diskuterade det, och jag fick bara inte fram det. Ni har gjort min natts sömn nu. Något att vara stolta över.
Barcelona Shqipi
2010-06-06 23:51
El flaco/

Nu kan inte jag spanska men m.h.a. google translate och kommentatorsfältet kunde jag få lite hum om vad han sa. Nej, för mig räcker det att han är emot nuvarande styrelse för att jag inte ska tycka tycka om honom. Lägg till hans fascistiska åsikter och jag tycker illa om honom t.o.m. Att han vill framstå som en räddare i nöden är också en intressant ansats från hans sida då klubben går igenom sin mest framgångsrika period i princip. Vad ska han rädda oss ifrån egentligen?
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-06 23:49
Kim/

Santi Ezquerro. Tur att han kom via free transfer åtminstone...

★Sami★/

Ja det var det. ;)
Barcelona ★Sami★
2010-06-06 23:47
el flaco
Alcorcon var väl de som spöade Real Madrid? Älskar att höra namnet Alcorcon:)

Kim ezquerro?
Barcelona Kim
2010-06-06 23:47

Hjärnsläpp från min sida. Hjälp mig!
Vad heter den härligt krullhårige basken vi tog från Athletic för några år sen? Han som fick en bra lön för att vara en schysst kille och stämningshöjare i omklädningsrummet. ;)
Barcelona Pep the King
2010-06-06 23:45
Hyder
Jag läste fel inlägg då:) Vi är på samma sida. Det var en innan dig som skrev. Zlatan är kvickare än Torres. Fi fan! Hur kan man tycka det?

2010-06-06 23:44
Imorgon klockan 12 kommer lottningen ske för att avgöra vilket lag Barça Atlètic kommer få möta i det tredje och sista dubbelmöte för att kliva upp till Segunda A. Det står mellan antingen två lag; katalanska Sant Andreu eller...Alcorcón!

Det som dock redan är fastställt är att Barça Atlètic kommer spela den första matchen hemma nästa helg och returen på bortaplan veckan efter det.
Barcelona Hyder
2010-06-06 23:38
Pep the King

Jag vet inte vem av oss som missförstått varandra. Men jag anser absolut INTE att Zlatan är kvickare än Torres. Läs hela mitt inlägg eller det innan så förstår du vilken sida jag står på :-) Det är helt ärligt endast Zlatan-fans som på allvar kan säga att han är kvickare än Torres. Det är som att säga att John Carew är kvickare än David Villa.
2010-06-06 23:37
Shqipi/

Klicka på länken och hör själv Rosells uttalanden. Props till journalisten Segurola som konfronterade honom och sade att han var fel ute i att säga så.
Barcelona Shqipi
2010-06-06 23:34
Denne Rosell alltså. Jag vet inte hur mycket sanning det ligger bakom dessa uttalanden om afrikanska spelare i Barca men en sådan president med sådana åsikter hör verkligen inte hemma i en klubb som Barca. Låter mer som en kanidat för presidentposten i Lazio i mina öron.
Att klubben förknippas med sådana åsikter är verkligen i gynnsamt verkan vad gäller mediaplats eller när det gäller att dra till sig bra spelare av annan härkomst än Europa.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:27
Hetfield

Och det tackar vi han för.. Man kan faktist säga att det var han som fick fart på Barcelona med värvningen av Ronaldinho.

Jag kommer också ihåg att han var stensäker på att han skulle värva Beckham till Barcelona men misslyckades med det.
Andre_D
2010-06-06 23:25
Kan Laporta bli president igen efter att den nya presidenten har suttit sin tid?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 23:20
Basaric,

Tack! Menade faktiskt 2003 haha.
Barcelona Hetfield
2010-06-06 23:15
Kritiken mot Rosell är aningen orättvis, det är andra tider nu, och det är ett helt annat lag än 2000-2003 tiden.
Sen måste man komma ihåg att Ronaldinho hade förmodligen aldrig kommit till Barcelona om det inte var för Rosell, som vid den tiden var en viktig figur i Nike (särskilt i Brasilien)
Barcelona basaric
2010-06-06 23:14
1,70

Laporta har varit Barcelonas president sedan 2003, innan det var det Gaspart.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:13
el Flaco

Jag känner faktist likadant, jag har läst mycket angående valet men har inte heller direkt fastnat för någon, det hade varit så mycket lättare om Laporta kunde sitta kvar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 23:12
Basaric,
håller med dig. Förutsatt att vi behåller Yaya.

Förresten, har lite dålig koll men var Rosell president innan Laporta tog över? och tog Laporta över 2005?
Barcelona 1.70-ligan.
Basaric,
håller med dig. Förutsatt att vi behåller Yaya.

Förresten, har lite dålig koll men var Rosell president innan Laporta tog över? och tog Laporta över 2005?
Barcelona Hetfield
Unicef välgörenhetsmatch, se vilka som deltog i matchen:

Henke Larsson, Woody Harrelson, Joe Calzaghe, Zinedine Zidane, Ryan Giggs, Jens Lehmann, Sami Hyppiä, Luis Figo och Gordon Ramsay

Motståndarlaget:
Alan Shearer, David Seaman, Teddy Sheringham, Martin Keown, Nicky Butt, Jamie Redknapp, boxingsstjärnan Ricky Hatton, Jonathan Wilke och Robbie Williams (lagkapten)

Jag sammanfattar det med : EPIC!
2010-06-06 23:11
Ämne: el Flaco

Det läst....
För några dagar sen ville jag hellre se någon av Ingla och Ferrer vinna valet, men nu är jag inte lika säker. Tycker ingen av kandidaterna har utfört en bra kampanj för att presentera sina visioner och idéer. Känns inte som att det finns en riktigt klockren kandidat som jag gillar. Tråkigt.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:10
1.70

Det enda vi behöver är en back-up till Daniel Alves och om man ska tro median så jobbar vi stenhård på det.
Barcelona basaric
2010-06-06 23:07
el Flaco

Det läste jag, och det är helt rätt, det är ingen tränare i världen som kan jämföra sig med Alex och ingen tränare i världen som bestämmer så mycket över sitt lag som han gör.

Vem hoppas du på? Ingla? Han är rena motsatsen till Rosell, han gick ut och förklarade tydligt att han inte skulle lägga sig i vem tränaren vill värva och hur laget spelar fotboll.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 22:58
Lite Silly Season rykten:

El Mundo Deportivo skriver att även dessa fyra mycket talangfulla namn finns på Barças önskelista.
- Tyska landslagsmännen Mesut Özil och Marko Marin. Båda är lagkamrater med Markus Rosenberg i Werder Bremen.
- Arsenals vänsterback Gael Clichy.
- Belgiens nästa världsstjärna Eden Hazard, 19. Han äger just nu mittfältet i franska Lille.

Vad tycker ni? Något som lockar?
2010-06-06 22:58
basaric/

Rosell sade att Guardiola inte kommer vara lika allsmäktig som Ferguson är i Manchester United exempelvis och det förmodligen kommer finnas en sportchef. Tanken är att Rosell ska sätta sig ner och diskutera med Pep dagen efter valet och då lägga upp ramarna för det sportsliga projektet. Frågan är vem den nye sportchefen blir. Har ryktats om Zubizarreta och Koeman. Jag tror inte att Txiki fortsätter.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-06 22:56
Basaric,

Ja om det stämmer låter det ju inte särskilt bra! Jag hoppas de nere i Katalonien är tillräckligt pålästa om valet att de röstar fram rätt man.
2010-06-06 22:54
Nu har jag kanske skrivit många negativa saker om Rosell, men han har ju även sina positiva sidor. Han känner till den sportsliga marknaden och har många kontakter som kan vara användbara när det är dags att värva in nya spelare. Och eftersom han har sagt att klubben har stora skulder förväntar/kräver jag att han inte gör något för att förvärra den ekonomiska situationen.
Barcelona basaric
2010-06-06 22:52
1,70

Jo, men hur mycket kommer Rosell "brinna" för klubben? Hur bra kommer han och Guardiola komma överens? Varför jag undrar är för att jag läst att Rosell kommer begränsa tränarens roll som ledare och han förväntas vara mycket delaktig i spelarköpen och hur Barcelona ska spela sin fotboll.

Jag säger inte att detta stämmer, det är något jag läst.. vi får verkligen hoppas att det inte stämmer.
Annons: