/spanien/barcelona/forum/14860.aspx/spanien/barcelona/forum/14860.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-06-09 21:54
Hetfield
Äh men kom igen och kamma dig. Att en hel redaktion läser, inte en, utan flera artiklar där det står "Han putte honom" utan att reagera på att det är inkorrekt är väl ändå ganska märkligt? Att det dessutom var ett väldigt irriterande fel gör ju inte saken bättre ;P

Ungefär som att det i matchrapporten skulle stå att Messi "målte för andra gången på två matcher", att "Xavi passte fram till Zlatans mål" eller att "publiken busvisste åt Ronaldos filmning".
Barcelona Hetfield
2010-06-09 21:54
Lustigt hur Sandro beskriver Laporta:
Joan Laporta.
- Okomplicerad.

Är det hans sätt att säga "Han är dum"?
Barcelona barcetia
2010-06-09 21:47
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha där blev jag ganska ägd :p fatar inte hur i helvete jag kunnat msissa den!
Barcelona Okkapokka
2010-06-09 21:42
Ämne: Ämne: Är Seri....
Här har du något liknande från redaktionen, uppdateras rätt frekvent.

Länktips.
Andre_D
2010-06-09 21:38
Lusnos - David Villa #7

Kolla länktips. Italien är inte i närheten av Spanien.
Barcelona Hetfield
2010-06-09 21:33
petersays

Ta det lugnt, nästa gång så får väl du översätta.
Barcelona barcetia
2010-06-09 21:31
Ämne: Är Serie A rankad hö....Absolut inte. Rankningen menar han koefficienten? Hade inte Inter vunnit finalen mto Bayern så hade ITalien fått ha 3 CL platser och hamnat under den tyska ligan :)

Anyways, tänkte kontibutera på ett lite annorlunda sätt. Missnöjd över att ni inte har en "Barcelona Valet 2010" eller något liknande, men kan iaf skriva här så vissa kan ta del av det.

Den första av fyra debatter var för ett tag sen och den har nu översatts till engelska. Jag tyckte det var ganska sorgligt att Ingla, istället för att prata om sitt eget manifest, bara kritiserade Rosells. Ingen vill ha en gnällig president utan karaktär. av de 4 kvarstående verkar Ingla vara den mest lämpliga, sett ur "utländsk" socis syn. Har varit soci sen 2007 och för mig spelar det ju ingen roll om Rosell endast tillåter katalanska socis framöver, men för er som itne ännu är det kan det innebära problematik om ni skulle vilja bli det någondag. Hade inte blivit förvånad om Benedito kommer fram, Laporta style, och vinner det hela. Ferrer har 0% chans. (hoppas ni kan engelska)
vet inte hur man gör länktips men kolla denna länken iaf! http://barcaelections2010.blogspot.com/2010/06/first-debate.html
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-09 21:30
Är Serie A rankad högre än Liga BBVA nu? Hörde av en polare.

Isåfall är det jordens största skämt, nog för att BBVA tappat pga av att Madrid och Barca är för överlägsna men Italienska fuskligan kan aldrig rankas högre, hatar den korrupta skitligan, som sportsbettare vet jag att flertalet matcher varje år är uppgjorda på förhand. Patetiskt.
Barcelona petersays
2010-06-09 21:20
Vem var den första att översätta detta?
"I rapporten stod det att Guardiola klagade på varenda domslut och att han hade sagt: "Ni blåser fel åt allithop" och använt mindre väl valda ord medan tränaren själv säger att han skulle sagt: "Han putte honom, han putte honom. Domaren såg du inte att han blev puttad" om en situation där Messi föll i straffområdet."

Bara undrar för att DET FINNS INGET ORD SOM HETER PUTTE!!

Är ni från vettet eller?
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
2010-06-09 20:57
Barcelonito / Lucho Enrique 21

tror mig de säger

Arshavin : abbooooo såg du messi len :) walla han e riktig tung.

Cece: aa han var bra men såg du xavis pass till pedro eller : han e min idol fan :D

såå går snacket tror ja. bara snack om Barca!! :)
Barcelona el Maestro!
2010-06-09 20:44
Här har ni länken!
Barcelona el Maestro!
2010-06-09 20:42
Marca refererar en undersökning som visar att medlemmarna föredrar Jaume Ferrer som president för Barca. Telefonundersökning.
"El perfil de Ferrer es el preferido por los socios".
Se länk.

Det vore mer som en dröm för min del om medlemmarna nu skulle välja Jaume Ferrer på söndag. Tror inte att det sker men man kan ju alltid hoppas på det.
Barcelona Hetfield
2010-06-09 20:26
Alou Diarra är 1.90 och Yaya Toure är 1.91.

Det behövs ingen dyr pivote, köp en billig och ung pivote som kan rotera med Busquets och smälta in i laget.
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 20:23
Hyder
Alou Diarra är en jätte! Han är väl 198 lång va. Är han längre än Yaya Toure?
Barcelona Mojito
2010-06-09 20:14
Okkapokka

Precis. Stannar Yaya och Zlatan säljs är Barca med Villa (i stället för Eto´o) tillbaka med samma fina lag som gjorde succé 08/09.

Tillsätt en Cesc och mixa långsamt med talanger från la Masia. Krydda med truppspelare som Keite, Bojan, Maxwell och Milito. Avsluta med världens bästa Pep och framgångsreceptet är klart!
Barcelona Okkapokka
2010-06-09 20:07
Ämne: Jag vill helst ha en....
Palacios är inte någon jätte direkt dock, 178 cm för att vara mer precis. Tror faktiskt Huddlestone hade passat in bättre om jag hade fått plocka någon av dom två. Stor, fysisk, väldigt kapabel med långbollar, kan spela på samtliga positioner på mittfältet och som mittback, och han är även i sina yngre dar i sin karriär. Dock högst osannolikt att någon av dessa anländer, och för min del får dom gärna stanna i Tottenham (har nämligen starka sympatier för Spurs).

Har fortfarande småa förhoppningar om att Yaya kommer stanna kvar i klubben tillslut.
Barcelona Hyder
2010-06-09 20:01
Drar Touré ska man inte ersätta honom med en spelare som Mascherano utan man ska göra det med en spelare som har likadana attribut som ivorianen. Se Moussa Sissoko, Alou Diarra, Wilosn Palacios eller Étienne Capoue vilka alla även på ett eller annat sätt ryktats till klubben. Det är i alla fall vad jag tycker, vi har nog med småväxta spelare och tappar vi Yaya och Zlatan blir situationen mer kritisk, då är en stor Pivote att föredra som ersättare.

EDIT: Såg att "Barcelonito / Lucho Enrique 21" tog upp en del av det jag precis skrivit.
Athletic Toxicum13
2010-06-09 19:58
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Tror du på tomten också?

Tro inte på allt du läser.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-09 19:12
Nesto//

Det jobbiga med Mascherano är ju att han liksom Toure kräver att vara ordinarie. Sen så är han ingen bra passningsspelare, vilket nästan är ett måste om man ska spela i Barcelona.

En bra spelare men tycker inte han varken platsar eller passar in i Barca. I och för sig behöver väl Liverpool pengar och kan kanske tänka sig att sälja honom lite billigare. Men jag vill inte se han här.

Om Toure sticker vill jag se en spelare som accepterar bänken och dessutom inte är så jätte ung. T, ex den där killen i franska ligan som jag inte kommer ihåg vad han heter.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-09 19:11
Jag vill helst ha en lång och stark spelare istället för Yaya. När han försvinner så blir det inte mycket fysik kvar på mittfältet. Mascherano är stark men inte lång och kraftig.

Jag ser helst spelare som Palacios, Fellaini, Alou Diarra, Toulalan osv. Samtliga är bra med fötterna, accepterar rotation och framförallt fysiskt mycket starka.

Palacios är jätten och motorn på Tottenhams mittfält. Han spelar inte som pivote, utan är en tvåvägsspelare med fantastiskt driv, karaktär och bra skott. Han spelar med Huddlestone bredvid sig och kan ta sig an båda mittfältsrollerna på Barcas mittfält. Han viker sig inte i första taget och har en klassisk engelsk mentalitet.
Barcelona Nesto
2010-06-09 19:03
Min röst som ersättare går till Mascherano.
Ett riktigt monster som visserligen drar på sig lite onödiga kort och inte är den bästa när de gäller ett Tiki-taka spel men en sån grovjobbare kan nog behövas när man möter motståndare som Inter och andra taktiska och fyskt bra lag.
Undra hur mycket speltid han får bara.
Prislapp på den grabben?
Är det någon som har bra koll på Palacios i Tottenham? Har sett en hel del Spurs matcher iår och han är helt okej. Bra lugn,rätt bra med fötterna,brytsäker och ung. Endast 24 år har ja för mig.
elbraco
2010-06-09 18:35
Efter allt prat om huruvida de unga i klubben ska förlänga så har nu en lite äldre gjort det! Pedro har skrivit kontrakt till 2015. Han gjorde 23 mål på 52 matcher förra säsongen, och denna säsongen har utköpsklausulen har höjts från 75 till 90 miljoner euro.

sorry om det är gamla nyheter.
edit: woops , såg nu att det redan fanns en artikel om det!
2010-06-09 17:49
Näste Arsenalspelare som vill till Barca är Bendtner. Arsenalspelarna verkar ställa sig i kö för att hamna i Barcelona, haha. Arshavin sa att han och Clichy ville till Barca. Cesc har sagt det och Hleb och Henry från innan.

Det här var nog det sista Wenger ville höra någon mer i laget säga. Undrar hur snacket i deras omklädningsrum går när Barca spelar.
Barcelona Mojito
2010-06-09 17:38
Ingen fara med Iniesta, bara en svullnad.
Se länktips.
2010-06-09 17:29
Jag har från första början av förra säsongen sagt att Busquets ska vara Barcas pivote. Yaya Toure tar för många touch, vänder upp ganska segt, vänder inte med bollen osv. Defensivt är Yaya och Busquets ungefär lika bra.

Spelare som Lass, Gago, Fletcher, Mascherano, Song, Mikel klarar inte av det jobbet helt ensamma. De behöver oftast en till defensiv spelare bredvid sig för att klara av pivoterollen. Busquets är ensam pivote och vi har faktiskt klarat oss riktigt bra med honom.

Det finns vissa små tekniska och taktiska detaljer som vissa här inte lägger märke till under en match. De vill bara ha en JÄTTE i mitten som kan göra lite annorlunda saker på plan.

Men ur en tränares synpunkt förstår jag Pep helt o hållet att han väljer Busi.

Sen så kan man inte peta en spansk landslagsspelare. Det gäller Pedro också. Zlatan lär få nöta en hel del bänk.
Barcelona Hetfield
2010-06-09 17:28
Ämne: Ni hoppas att Toure ....
Jag skulle bli väldigt glad om Toure valde att stanna, men om han ska bete sig som en snorunge och gömma sig bakom agenten så kan han lika gärna dra, det finns absolut ingen poäng med att ha en bitter spelare i truppen.

Om man nu jämför det med Eto'o som bet ihop och kämpade, så visar det karaktär och integritet.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:24
haeger

Tja, även jag har tyckt att Pep gjort fel några gånger när han borde startat med Yaya, tex borta mot Inter. Fast vi får lita på att Pep faktiskt har bättre koll än vi eftersom han är med spelarna nästan 24/7 under en säsong.
Barcelona haeger
2010-06-09 17:22
Rambla~

Men saken med Toure (vad jag tror) är att hur bra han än kommer spela, om han verkligen spelar på topp varje match han får chansen att spela, så kommer Pep fortfarande välja Busi före honom matchen efter.

Det är så det verkar i alla fall och det är synd, Toure har faktiskt visat flera gånger när han fått spela att han borde få chansen att starta matchen efter.
Jag vet att många här inne också har tyckt det, men Pep fortsätter att spela med Busi även fast Toure har presterat bättre.

Tyvärr så har han tydligen inte mentaliteten att stanna kvar och kämpa om sin plats, men det skulle inte förvåna mig om han känner som jag skrev där uppe.
Att hur bra han än spelar så kommer Busi ändå vara första valet.

Tyvärr så har han också en idiot till agent.
Barcelona el Maestro!
2010-06-09 17:20
Ämne: Det konstiga är att ....I Spanien får Busquets ingen kritik, nej. Han Han får snarare beröm. Han är älskad.

Folk här vill ha någon som kan dribbla, som om det vore allt i fotbollen. Eller någon som ska göra mål som om det vore Busquets uppgift.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-09 17:19
Det roliga är att jag inte tror att diskussionen kommer dö ut även efter att Touré blir såld. Vi såg ju bl.a. förra säsongen hur det såg ut när Zlatan köptes in istället för Eto’o och så fort Ibra gjorde en medioker eller blek insats skulle folk ta upp vilken misstag det var att sälja Eto’o och ersätta honom med Zlatan och osv., osv.

Jag misstänker att det kommer bli likadant om/när Touré blir såld till någon engelsk klubb. Yaya-warriors är envisa och kommer inte släppa denna utdragna diskussionen inom den närmsta framtiden.
Annons: