/spanien/barcelona/forum/14859.aspx/spanien/barcelona/forum/14859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-06-08 06:27
Tror inte det handlar om vi vill släppa honom eller inte, utan att Gai vill ha A-lags speltid. Och han vill ha det nu.
Jag menar han har inte ens fått B-lagsspeltid detta året.
Så drar han är det knappast vår klubbs val, utan Luis Enrique som helt enkelt anser att det finns bättre spelare, som man kan tycka är sådär då B-laget egentligen är till för att utveckla våra ungdomar.
Men hoppas dem går upp i Segunda, annars lär det väl bli massflock från B-laget misstänker jag.
Barcelona basaric
2010-06-08 01:47
Andre_D

Jag tror inte heller att vi kommer släppa honnom, men OM vi gör det så är det inget skitlag han går till direkt.
Barcelona Hyder
2010-06-08 01:40
Det skulle faktiskt inte svida speciellt mycket om Gai bestämde sig för att lämna oss. Visst, han är en talang men enligt av det jag har sett och hört verkar han även vara en smula överhypad. Dessutom känns det inte som det finns någon plats för israelen i våran A-trupp speciellt när vi har spelare som Bojan och Pedro på tillväxt. Tror däremot att Gerard Deulofeu kommer pricka in sig bättre i sinom tid. Han spelar ju fortfarande för Juvenil A om jag har förstått det rätt. Minst ett år till där och sedan blir det väll förmodligen B-laget för att sedan ta det stora steget. Då tror jag att man kan hitta en plats för honom. Han är en otroligt rolig spelare att titta på och det känns ju nästan som att han redan nu är fysiskt starkare än Gai. Däremot ska man kanske inte vara så hård som jag är nu, men jag antar samtidigt att Luis Enrique har bäst koll tillsammans med Pep gällande Gais situation. Ska han slå igenom kommer det om ett par år vara praktiskt taget omöjligt för Gerard att slå igenom. Då ska han handskas med en eller två inköpta stjärnanfallare plus Gai, Pedro, Bojan och Messí. Men det skulle samtidigt vara kul att ge Assulin lite välförtjänt speltid, för potential har han i alla fall. Han har inte kunnat backa upp sin bristande fysik med sitt övriga spel än, men han är ju samtidigt bar född 1991.
Andre_D
2010-06-08 01:32
Inte en chans att barca släpper Deulofeu till det skitlaget
Barcelona westinho
2010-06-08 01:28
Ämne: Enligt länktips så v....
Man måste också tänka på att Barcelona vunnit många titlar sedan dess och därmed fått mycket pengar.
Barcelona basaric
2010-06-08 01:12
Inter är tydligen ute efter talangen Gerard Deulofeu.. det sägs även att dom är interesserade i o värva Martin Caceres.
Barcelona Castefa
2010-06-08 01:01
Enligt länktips så var Barcelonas skuld 2007, 389 miljoner euro. Så att den nu skulle vara 490 är inte alls omöjligt. Det har ju köpt spelare för mycket mer (än skillnaden). Fast det är svårt att veta, då Barcelona är en medlemsförening är reglerna mycket lösare runt bokföring än för ett aktiebolag. Det utnyttjar man naturligtvis tillfullo.

Dock har nog Ingla gjort bort sig mest efter det att det kommit fram att han fixat platser åt nära och kära. Låter kanske oskyldigt, men det finns kanske 40-50 000 röstberättige medlemmar som står i kö för säsongskort, och under Laportas tid som president har exakt 0 personer från kön fått sitt kort. Han kommer få det mycket tufft.
Barcelona westinho
2010-06-08 00:50
Ämne: Kan någon förklara f....
Tror de inte gillar honom p.g.a. han är alldeles för engagerad politiskt och hans uttalande mm.
Barcelona Pep.G
2010-06-08 00:43
Kan någon förklara för mig varför katalanerna inte är nöjda med Laporta ? Av vad jag vet och har hört så är han den bästa presidenten Barcelona har haft. Rosell är så olik honom att jag nästan blir lite rädd. Från början fick man höra att Rosell är en Perez kopia som vill värva mycket och ett tag ryktades det om att Torres var klar och nu sägs det att han vill värna om La Masia så Big time att inga afrikanske spelare får vara med längre. Det blåser hårt i Katalonien för tillfället och jag tackar Gud varje dag för att vi har en tränare av Guardiolas kaliber som ändå håller truppen och spelarna utanför det här.

Hur det än blir med presidentvalet hoppas jag bara att vi får en president så lik Laporta som möjligt.
Barcelona Rambla~
2010-06-08 00:24
Det är ingen hemlighet att EMD står bakom Rosells kampanj. Sport är mer neutrala.
Barcelona tarrak
2010-06-08 00:20
Valdés

Nej det tycker jag inte. Benedito och Rosell vinner, precis som ditt inlägg antyder, kredibilitet genom att komma med samma siffror. Skulle de komma med helt olika uppgifter hade det blivit enklare att vifta bort det som illasinnade gissningar. Återigen, jag säger inte att de har fel, men jag skulle vilja veta varför de anser att de officiella siffrorna inte stämmer.

Vad det gäller de kameruanska barnen så inser nog de flesta att det handlar om fiske i mörka vatten istället för själva sakfrågan. För inte fan spelar det någon roll om någon enstaka La Masia-spelare är 15 när passet visar 14år. Nu har jag aldrig varit något fan av Rosell sedan hans avhopp, men för mig bör den typen av uttalanden vara direkt diskvalificerande för en framtida president.

NoGo

Tyvärr är det så att både den katalanska och Madrid-pressen verkar föredra Rosell, så när de förra helt ignorerar uttalandet så ger de andra det väldigt lite utrymme. Därför tror jag att de flesta culés helt har missat det. Med det sagt, så tror jag inte att det skulle påverka utgången av valet. Spanien är i djup kris och då tenderar den här typen av tongångar att öka.
Barcelona Mojito
2010-06-08 00:16
Säga vad man vill om Rosell, men han är ju i alla fall en färgstark och i viss mån en rätt så karismatisk person.

Jag hoppas nästa president, oavsett vem det blir, vågar stå upp för klubben och komma med starka uttalanden som Laportas "Real köper guldbollenvinnare, Barca skapar dem".

Visst har Laporta gjort ett par grodor också, men jag tycker det behövs en färgstark person på toppen även framöver.

Till sist måste jag också skriva att det är lätt att sitta här i Sverige och uttala sig om saker som händer 300 mil bort och inte "leva och andas" konsekvenserna som inhemska medlemmar gör. Och då pratar jag självklart om presidentvalet.
Barcelona Valdés
2010-06-08 00:05
Tarrak; Och du tycker inte att det är konstigt att siffrorna även bekräftas av Benedito. Angående det uttalande som du klistrat in så tar även jag avstånd ifrån det men hur tycker du själv att man skall förhålla sig ett eventuellt passfusk där det kan visa sig att ett par spelare "fått chansen" (och därmed också tagit densamma ifrån någon annan) genom att påstå sig vara två eller tre år yngre än vad man är?
Barcelona NoGo™
2010-06-08 00:02
Angående Rosells uttalande om att han inte vill ha afrikaner i La Masia.

Vad tänker han med? Håller inte med för fem öre och hoppas att Culés runt om världen fördömer hans uttalande. Vadå starkare och längre och inte rätt ålder bla bla. Man undrar ju varför han inte nämner andra nationaliteter utan bara afrikaner.

Väldigt konstigt att det inte har uppmärksammats mer i spanska medier, menar jag vill inte ha en president med sånna värderingar. Jag undrar vad de flesta nere i Barcelona tycker om det? Skulle vara intressant att veta, någon som vet om det gjorts några undersökningar om det nere i Katalonien.
Barcelona Mojito
2010-06-07 23:58
Valdés

Min uppfattning är att media är väldigt pro Rosell då katalanerna inte är så förtjusta i Laporta, samtidigt som den Madridbaserade pressen givetvis hellre ser en Perez-vänlig president...

Jag anser att Rosell tar chansen att kasta skit när han får den. Visst är det politik det handlar om, men han borde vara mer tydlig med sina egna planer i stället för att fokusera på det andra gjort eller inte gjort.
Barcelona tarrak
2010-06-07 23:55
Valdés

Jag har aldrig sagt att jag vet vem som har rätt. Däremot ser jag ingen anledning att misstro den sittande ledningens siffror förrän någon annan lägger fram bevis eller indicier som tyder på annat. Och till dem räknar jag inte kritik av ett bokslut som inte finns, jag tror nämligen inte att Sandros Rosell besitter en tidsmaskin.
Barcelona tarrak
2010-06-07 23:50
Barcadinho

Ingla avgick -08 eftersom han tyckte att man skulle respektera majoriteten av medlemmarna som röstade för Laportas avgång. Helt korrekt i min mening, vilket jag även tyckte när det skedde.

Vad det gäller intervjun med Sandro, så är det inget att snacka om. Klicka på länktips så kan du höra det själv. Bifogar även intervju med journalisten som summerar det bra:

Regarding Rosell, who I thought it was a moderate person, I truly disliked the reference to the kids of Cameroon -Africans, he said- and his desire to leave them out of Barcelona, because they were too strong, too tall and older than the age shown in their liscences. He also said that their presence avoided the presence of kids of Barcelona and surroundings. These words smell like sectarism, not using a stronger word, and definitely populist: these are words that sell well and, especially, in times of crisis. An unusual speech of a person that aspires to the presidence of Barça, a club that shows the UNICEF logo in the shirt. I especially disliked the fact that he made the reference about the Africans and not about Argentinians or Europeans. Is it just a question of a year more or less in the liscence? It was painful to see him trying to justify the words saying that the kids break the ties with their families so soon. Is it just a problem of the kids of Cameroon? It's true that it's a serious problem, but only a few minutes before these comments he had proudly talked about the work of Barcelona with players like Messi or Iniesta. IIRC, they went to Barcelona being 13. This double standards, this double morals, I didn't like the favourite candidate for the presidency of Barça.

Barcelona Valdés
2010-06-07 23:50
Tarrak; precis som jag inledde med och skriva så är jag själv osäker på vems påståenden som är riktiga gällande den aktuella skulden, och jag har varken Rosells eller Inglas samtliga uppgifter. Men du som är så övertygad om att INTE Rosells ELLER Beneditos uppgifter är sanna kan väl vara snäll och redovisa det som är sant och riktigt för jag, och säkert många fler, är jättenyfikna på att få se dem.

Mojito; gör han verkligen det; "kastar skit på styrelsen utav bara fan". I de tidningar som jag läser (vilket är samtliga större spanska dagstidningar) är han återhållsam i sin kritik - i jämförelse med den som han själv utsätts för av tex Laporta och övriga presidentkandidater.
Barcelona basaric
2010-06-07 23:48
Meessi10

Jag hoppas verkligen på Messi.. det här är hans VM.
Sedan så hoppas jag att Xavi är MINST lika bra som han var i EM..
Barcelona Meessii10
2010-06-07 23:45
Barca4eva//

Ok jag ska inte berätta lol:P

Vem av barca spelarna tror ni kommer lyckas bäst i vm i år? Blir de Messi tror ni?
Barcelona Barcadinho.
2010-06-07 23:44
På tal om skulderna – hur kan vi veta de rätta siffrorna, när inte kandidaterna själva är överens om saken?
Man måste tillägga bara att Ferrer och Ingla pratade om små skulder, medan Rosell och Benedito var i en egen grupp som talat om runt 500 milj euro.
Alltså, det är inte bara Rosell som pratar om större skulder utan Benedito är på samma spår som honom.
Ferrer sitter i den nuvarande styrelsen så han har nog en bra anledning att välja den ”snällare” gruppen

På tal om att Rosell lämnade skeppet efter missförtroende valet mot Laporta - om jag minns rätt som var Ingla med bland de åtta i ledningen som har sagt upp sig. Han har också lämnat skeppet i samma veva.
Ingla har också en ganska aggressiv kampanj – det mesta går på att attackera Rosell, istället för att vara mer konstruktiv.

Den där intervjun med Rosell – märkligt att varken EMD eller Sport nämner något om det. Så jag börjar fundera på källkritik här.
Men om det stämmer så visar det bara om hur lite Rosell har med träning att göra.
Det bästa för små unga talanger är att träna mot och med äldre.
Jag läste för länge sen om Ronaldinhos liv och i artikeln stod det att han gjorde 23 mål i en match när han var typ 10 år. Vad är meningen att göra så många mål mot jämnåriga, när man är en riktigt unik talang? Det är knappt utvecklande. Det är mycket mer utvecklande för sådana spelare som är över det vanliga att möta äldre. Så gör vi i vår ungdomsakademi här i stan. Vi har t ex en 11 åring som vi anser är en ovanlig talang men han spelar med P13 istället. Vi har ungefär 8-10 sådana ungar som vi anser vara talanger som vi låter spela med två år äldre. Spanska ungdomar som inte kan ge en match till två år äldre afrikaner kommer förmodligen inte räcka till i framtiden heller.
(godnatt)
Barcelona tarrak
2010-06-07 23:29
Valdés

Jag börjar tro att du driver med mig, men jag ska vara extra tydlig: Du påstår alltså att Sandro säger att ledningen mörkar budgetunderskott genom att inte ha med spelarköpen i redovisningen. Då undrar jag hur han vet det då bokslutet inte är förrän sista juni och inte redovisas förrän någon gång i augusti?
Barcelona Mojito
2010-06-07 23:29
Valdés

Du får ha vilken uppfattning du vill om Rosell.
Jag grundar min på hur han tidigare uppfört sig och på de nya fakta som kommit fram.
Precis som jag skrev tidigare. Han är oberäknelig.
Och därför gillar jag inte honom eller hans agenda.

Jag har inte läst, och def inte kommenterat, Rosells bok, så det har du nog missuppfattat.

Att Rosell varit tyst sedan avgången visar ju precis på det faktum att han är en oppurtunist;
Han vågar inte kritisera en styrelse som gör saker rätt och har framgång. När han däremot själv har chansen till presidentposten kastar han skit på styrelsen utav bara fan.
Barcelona Valdés
2010-06-07 23:22
Tarrak; vad menar du med; "Hur kan Rosell säga att kostnaden för spelarinköpen saknas i bokslutet innan det ens redovisats eller för den delen påbörjats?". Din fråga innehåller motsägelser, och om du läser om den ser du att frågan är sitt eget svar.

Mojito; och du tycker inte att det är konstigt att även Augusti Benedito redovisar samma siffror som Sandro Rosell? Du har verkligen fastnat för det här med Rosell som opportunist, själv delar jag inte alls den uppfattningen då hans uttalande i media sedan avgången varit väldigt få. Och jag har sett att du skrivit om hans bok tidigare; vad är det i den som gör dig så upprörd? Är inte också Ingla opportunist som först avgår i protest mot Laporta för att sedan göra allt han kan för att knytas samman med honom.
Barcelona Barca4eva
2010-06-07 23:06
Meessii10

XD SSSHHH du behöver inte berätta det :P

Men ehm angående den där artikel-jäkeln och hans "bomber", något nytt?
Barcelona Meessii10
2010-06-07 23:02
Barca4eva//

Hahah den tog du från mig:)
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-06-07 23:01
Tror dock det kommer bli "Visca el Barca" på armen. Originell :)
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-06-07 22:58
hahah klockren

Lusnos

Samma här, men nu får det vara nog :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-07 22:57
Ämne: Ämne: Xavi y ....
Hehe ja samma här :P

Därför skrev jag att jag skulle göra det när jag blev lite äldre ;) Endast 17 just nu..
Barcelona Barca4eva
2010-06-07 22:55
Xavi y Villa = gol gol gol

Nu vet jag!

Iniesta uppe och nummer 93 under

:DDD
Annons: