/spanien/barcelona/forum/14858.aspx/spanien/barcelona/forum/14858.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona haeger
2010-06-09 17:22
Rambla~

Men saken med Toure (vad jag tror) är att hur bra han än kommer spela, om han verkligen spelar på topp varje match han får chansen att spela, så kommer Pep fortfarande välja Busi före honom matchen efter.

Det är så det verkar i alla fall och det är synd, Toure har faktiskt visat flera gånger när han fått spela att han borde få chansen att starta matchen efter.
Jag vet att många här inne också har tyckt det, men Pep fortsätter att spela med Busi även fast Toure har presterat bättre.

Tyvärr så har han tydligen inte mentaliteten att stanna kvar och kämpa om sin plats, men det skulle inte förvåna mig om han känner som jag skrev där uppe.
Att hur bra han än spelar så kommer Busi ändå vara första valet.

Tyvärr så har han också en idiot till agent.
Barcelona el Maestro!
2010-06-09 17:20
Ämne: Det konstiga är att ....I Spanien får Busquets ingen kritik, nej. Han Han får snarare beröm. Han är älskad.

Folk här vill ha någon som kan dribbla, som om det vore allt i fotbollen. Eller någon som ska göra mål som om det vore Busquets uppgift.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-09 17:19
Det roliga är att jag inte tror att diskussionen kommer dö ut även efter att Touré blir såld. Vi såg ju bl.a. förra säsongen hur det såg ut när Zlatan köptes in istället för Eto’o och så fort Ibra gjorde en medioker eller blek insats skulle folk ta upp vilken misstag det var att sälja Eto’o och ersätta honom med Zlatan och osv., osv.

Jag misstänker att det kommer bli likadant om/när Touré blir såld till någon engelsk klubb. Yaya-warriors är envisa och kommer inte släppa denna utdragna diskussionen inom den närmsta framtiden.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:19
Barcelonito

Ja men det är inte så konstigt. De som klagar, är personer som gillar spektakulära spelare. Sådana som Yaya, Essienl, Mascherano och Lassana Diarra. Spelare som bjuder på något extra eller är kraftfulla i sin spelstil.

Ett benrangel som Busquits retar sig alla bara på. ;)
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:17
Jag såg att bytet Robinho mot Zlatan togs upp igår. Tänk er om det skulle visa sig att det behövdes både Samuel Eto'o och Zlatan för få Robinho värvad till Barcelona. Hemska tanke!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-09 17:16
Det konstiga är att det verkar bara vara i Sverige alla tjatar om hur dålig Busquets är. I Spanien får han knappt någon kritik alls och nu har han slagit in sig i Spaniens startelva.

Han har startat de senaste 4 matcherna Spanien har spelat.
Barcelona el Maestro!
2010-06-09 17:16
Kanske minnet är kort men Yaya Toure var usel också mot förlustmatchen mot Rubin Kazan på hemmaplan. Han kan vara väldig seg i steget och långsamt ibland. Lite offensivare position, Xavis, och även som mittback kan han dock vara väldigt bra.

Nej jag gråter inte om han lämnar klubben imorgon.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:14
Ämne: Ni hoppas att Toure ....Absolut inte. Jag vill verkligen att han ska stanna, knyta näven i fickan och bevisa att Pep har fel. Dessutom kan han gärna få sparka iväg agenten sin så långt det bara går.

Tyvärr så tror jag att han drar till Citeh. Det sägs att han kommer tjäna mer än de som tjänar mest i truppen, Adebayor och Tevez. Inte så konstigt då kanske att hans agent går på i media som han gör. Det blir en nätt liten summa till honom själv i provision vid en transfer.
Barcelona haeger
2010-06-09 17:11
Ni hoppas att Toure ska lämna klubben för att några personer i ett svenskt Barcelona forum klagar på att han inte får tillräckligt med speltid. Hmm, ok :-)
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:10
Så här tror jag Pep resonerar när det gäller Yaya.

En grym spelare att ha i truppen. Jag kan vid nödfall spela honom som mittback om Piqué eller Puyi saknas. Yaya kan jag lita på, han gör mig inte besviken och precis som Piqué är han bra på att spela upp bollen från mittbackspositionen.

Jag kan även spela honom om Xavi är skadad eller avstängd. Ja, även på Iniestas eller Keitas plats om de saknas.

Det bästa av allt, att jag kan också spela honom som pivote när Busi är skadad eller ur form.

En grym truppspelare att ha eftersom han klarar av så många positioner.
2010-06-09 17:10
Så mycket vet jag att Busquets aldrig skulle skita i att fira en El Clasico vinst på bortaplan så som Yaya gjorde. Tog med sin vattenflaska och gick rakt in i omklädningsrummet, lika tjurig som Guti och Ramos. Resten av laget och ledarna gick runt och firade segern på Bernabeu.

Gillar att Palacios nämns som en trolig ersättare till Yaya. En fantastisk kraftfull maskin som kör över allt som kommer i vägen.
Barcelona Pep the King
2010-06-09 17:07
Hahaha
Sami
Barcelona Rambla~
2010-06-09 17:06
Hehe, nu har Sami anamamt el Flacos fail-bilder. I love it. :D
Barcelona Criff
2010-06-09 17:04
★Sami★, En gång till, missade de 2 första gångerna...

Rambla~, Det roliga är att där finns ingen diskussion egentligen.
Känns bara som dessa "Yaya-älskare" bara hittar på massa saker för att få det att låta som det är Peps fel att Toure ska lämna och han är för det inkompetent.
Värre svammel får man leta efter.
Måste vara jobbigt att försöka övertala sig själv varje dag om massa svammel som man innerst inne vet om att det inte stämmer.

Har också blivit så trött på det jävla gnället om Busquets att man hoppas lite på att Toure drar.
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 17:02
Man börjar bli trött på den här Busquets Vs Toure diskussion. Så jag ville dela med mig en Fail bild till det. Gäsp!
2010-06-09 17:00
Vad glad jag är för Pedro och Busquets skull. Helt sjukt att dom på så kort tid har tagit sig till Spaniens landslag och kommer bli kvar där för en lång tid. Busquets håller på bli helt ordinarie i landslaget nu också.

Inte dåligt av en spelare som påstås vara sämst på plan varje gång han spelar.
Barcelona Hetfield
2010-06-09 16:59
Nästan så att man hoppas på att Toure försvinner, då slipper man det eviga tjatet att Busquets är usel. Samma sak när det gäller Zlatan, det är fascinerande hur svensk media kan vinkla allt så att det handlar om Zlatan i slutändan.

"Jordbävning i Tahiti- Zlatan drack juice i köket"
Barcelona Rambla~
2010-06-09 16:58
el Flaco

Vänj dig vid den diskussionen så länge "Pep" vill skicka iväg Yaya fram tills att försäljningen är klar.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 16:56
Pep G

"Bara hans insats mot Stuttgart borde skicka ner Busquets till bänken men icke. Han kom tillbaka gång på gång när han fick chansen och så som han gjorde."

Du är medveten om att Yaya spelade i en mer offensiv roll i den matchen va? Vet du vem som täckte upp bakom hans arsle som defensiv mittfältare? Just det, vår käre Bisquits.

Dessutom, hur dålig var inte Yaya i första matchen mot Stuttgart borta? Hur dålig var han inte när han kom tillbaka från Afrika?

Försök inte försköna verkligheten för att det ska passa dina argument. Han var inte alls magnifik under våren. Han var riktigt i bra i någon enstaka match och framför allt i sista matchen mot Valladolid. Gissa vad? Då som ersättare för Xavi som offensiv mittfälgtare då Xavi var avstängd. Vem täckte hans rygg? Jo, samma Bisquits. :)
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-09 16:50
Touré vs. Busquets, the never ending story...
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 16:48
Man börjar bli trött på den här Busquets Vs Toure diskussion. Så jag ville dela med mig en Fail bild till det. Gäsp!
Barcelona Jontteee
2010-06-09 16:48
nån vet som vart kan jag köpa chiles landslagströja?
Barcelona Criff
2010-06-09 16:44
Pep.G, Under hösten berodde inte hans bänksittande på skador, utan hans form var så dålig att jag personligen ville flyga ner och sätta honom på bänken.
Sen tog Busquets platsen med storm, och sen började Youres agent gnälla i media vilket antagligen bara gjorde att Toure fick sitta ännu mer på bänken.
Så vad pratar du om skador? Han var urkass!
Delarocha
2010-06-09 16:43
Pep.G

Men Yaya får ju speltid i en ny klubb så då kan du ju kolla på honom där. För du verkar ha missat helt hur tydligt det är att Busquets kompletterar Xavi och Iniesta så löjligt mycket bättre än Yaya.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-09 16:36
Fyfan va skön låt om Barcelona. Den är rätt så gammal. Lyssnade på den 2004 för första gången.
Barcelona Pep.G
2010-06-09 16:33
Ämne: Konspirationsteorier....
Mojito, jag är beredd att inte hålla med dig där. Yaya har varit riktigt bra den här våren. Under hösten hade han några skador men t.o.m när han gjorde comeback fick han inte spela. Under våren var han magnifik. Bara hans insats mot Stuttgart borde skicka ner Busquets till bänken men icke. Han kom tillbaka gång på gång när han fick chansen och så som han gjorde.

Vissa av er vill skylla det hela på Yaya, VARFÖR ? Han är en av världens absolut bästa DM, får han inte sin speltid så lämnar han. Det hade varenda liten kotte i det här forumet gjort. Varför ska han sitta på bänken och se sig bli bänkad av den spanska sidleds Danne när både han och ALLA ni här vet att Busquets är inte bättre än Yaya på NÅGONTING. Och snälla snälla säg inte att han får spela p.g.a av att han rullar bollen snabbare, för det gör han fan inte. Han segar bollen otroligt mycket och dessutom slår han så många fler felpass än Yaya att det inte är sant. Den enda misstaget jag har sett Yaya göra var mot Mallorca hemma förra säsongen där han slog en felpass men på vilket sätt han rätta till sitt misstag kommer vi alla ihåg. Hur bra värvningar vi än gör den här säsongen så kommer det inte bli en bra Silly Season om Yaya lämnar.
Barcelona HugoBoss
2010-06-09 16:31
Ämne: Någon som vet när sp....
Spelschemat brukar oftast komma ut i mitten av juli.
Barcelona ibraaaaaaaaaa
2010-06-09 16:13
Någon som vet när spelschemat för hösten sätts?

Mejla gärna om du vet :)
Silthrim
2010-06-09 15:57
Tror någon här att Dani Alves förnyar sitt kontrakt innan VM?
Barcelona Rambla~
2010-06-09 15:55
Benedito: "The club member without season-tickets should get a discount of 50% for the tickets."

Benedito: "The Boixos Nois are supporting Rosell, they are shouting 'Rosell president'. In meetings of Rosell with fan groups there have been representatives of the violent groups."

At one point they were asked who they would vote, only Benedito responded on that and said "I would vote for Ingla and never for Rosell".

Benedito hade aldrig röstat på Rosell. :D
Annons: