/spanien/barcelona/forum/14856.aspx/spanien/barcelona/forum/14856.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-11 01:25
Jag antar att han bara är bitter pga att alla Arsenal spelare har satt ribban högt, och det är att spela för FCB.
Barcelona pokke
2010-06-11 01:25
Martiinh0

Är väl snarare du som ska stoppa upp en baguette antingen munnen eller någon annanstans och hålla tyst om du inte har något bättre att komma med.

Anledningen till att han skrev gäsp är att det dagligen kommer in snorvaplar till arsenalfans som glömt att byta blöjan.

Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:24
red//

Så när någon hoppar på mig 2 gånger om, och ger inget vettigt i diskussionen så ger du MIG en varning? Är inte det gött fel? Seriöst?

De påhopp du anser dig vara utsatt för var inte i närheten av de du svarade med. Var istället glad att du får fortsätta att skriva här./ Red

Elbraco/

Vi la ju ett bud på Chamakh när han var under kontrakt, så då kunde ju Bordeaux få pengar för honom. Så i mina ögon är inte det så farligt.

Tack för all den andra infon du gav mig, hörs av någon annan gång. Godnatt.

Ghazza/

49 matcher i ligan utan att förlora, den dagen ni gjort det, den dagen kan du komma och säga en sådan sak du sa precis. "Randomskola" Pff.

Paz // Martinho

Delarocha
2010-06-11 01:23
Intressant att du kommer in och försöker vara "opartisk" och ställer frågor. Samtidigt som dina frågor och dina antydningar är så löjligt partiska och ledande. Man märker ju hur mkt du avskyr Barcelona

Kan ställa en motfråga. Hatar inte du allt med Arsenal? Hur äcklig klubben är, deras usla spelare, deras värdelösa fans, deras jobbiga supprotrar och deras hemska tränare? Jag vet att fans är fans men, hatar inte du hela klubben?

Ungefär så nyanserat var ditt inlägg.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-11 01:22
Martiinh0/

”Blir inte ni fans någorlunda sura när man läser i tidningen dag ut & in om Barcelona att dom är världens änglar och räddare och allt vad det nu heter”

”Varför behandlar Media er som änglar?”

Here goes nothing! Du läser inte medierna från Madrid ganska ofta, va? Det märks. Enbart där raserar hela din diskurs om att vi ”målas upp som änglar och annat trams.

För det andra är det knappast FC Barcelona som styr hur mediernas rapportering kring klubben ska ske. Som jag ser det finns det både och, både de som berömmer klubben för sitt spel och sin satsning på ungdomsakademin och de som stör som klubben av diverse anledningar. Finns absolut inte endast en sida av spektrumet i sportmediernas rapportering kring Barça.
Barcelona Ghazza
2010-06-11 01:20
Hoppet mellan Barça Atlètic och Arsenal är minst lika stort som hoppet mellan Arsenal och FC Barcelona. Så det är inte så konstigt om Cesc vill lämna den lilla randomskolan vid namn Arsenal, precis som du säger.
elbraco
2010-06-11 01:19
Ämne: elbraco

Tack. Bra....
martiinh0//

Ja, men det Arsenalfansen klagar på är ju oftast att Barcaledningen har struntat i att prata med Fabregas via klubben och det är exakt det Arsenal har gjort med Chamakh. Tänk att vara Bordeauxfan och få veta att ens största stjärna inte skriver på för ett förlängt kontrakt för att en större klubb har lovat stjärnan ett kontrakt, skulle inte du tycka att den klubben gick bakom Bordeaux rygg då? Själv skulle jag bli förbannad.
ENligt min åsikt är den snäppet värre, för då går klubben miste om en väldans massa pengar i transfersumman. I Fabregas fall är han under kontrakt och om Barca hade velat värva honom hade vi fått betala runt 600 milj kronor, i Chamakhs fall fick Bordeaux ingenting.

MEdia framhäver Barcelona mycket för att vi har många stora stjärnor, det är bara naturligt enligt mig. Sen kan det självklart gå lite överstyr, kommer själv ihåg en straff Messi tog och la lugnt i vänstra låga hörnet, och kommentatorn fick spel och började skrika att enbart en stjärnspelare kan göra sådär. Sånt kan man ju tröttna lite på, men det är ju bara välja att inte höra!
Sedan får du ju tänka på att eftersom Barcelona har så många fans är det ju till fördel för kommentatorn/journalisten om han eller hon skriver bra saker om klubben. Folk gillar personen då eftersom han eller hon skriver om det fansen vill läsa. Personligen bryr jag mig inte så mycket!

Nu ska jag slagga! Hoppas du har fått en positivare syn på Barca :)
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:17
Ämne: Tarrak//

OK. Det ....
Det skrev jag ju? "Inte en dag går det utan att man ska höra om erat förbannade "tapping up" och vad FIFA borde göra med Barca, men i själva verket är ni för lata för att göra en anmälan."

Anledningen till att jag inte vill se Cesc är att det känns fel att betala en halv miljard för någon som lämnade klubben gratis. Speciellt då han inte platsar och att vi har unga killar i Thiago och JDS, som jag föredrar att satsa på.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:17
Om du ska fortsätta skriva här får du droppa den attityden. Du har ingen rätt att bestämma vem som ska skriva här eller inte./ Red
2010-06-11 01:15
En gunner som är lite bitter på livet. Inget nytt där direkt.

Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:15
Frodo//

Om du är 16 bast och går en kockutbildning på en random gymnasieskola, och ber erbjuden att gå på en KÄND proffesionell kockskola där många har lyckats, hade DU tackat nej till det och tyckt att det var ett dåligt erbjudande?

Tänk efter - Fotbollsskolor/Ungdomslag låter så illa, men det är ju faktiskt inte det egentligen..
Barcelona Frodo
2010-06-11 01:12
Intressant....Fans från en klubb som sysslar med trafficking av barn ska komma in hit för att moralpredika varje dag.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:10
elbraco

Tack. Bra nivå.

Med Chamakh, bra fråga där. Det är samma sak som att Cesc gick på utgående kontrakt, och att han gick gratis nästa sommarn(och vi tackade nej till ett bud denna sommarn), så ser jag det hela, och i mina ögon är det inte alls lika allvarligt som någon som är under kontrakt.

Wiltord, bra fråga. Var inte jätte insatt då. Började efter hans tid.

Ok. Läste nu om det du sa om katalanera och så vidare. Men vad säger du själv om hur media framhäver barcelona, är det för mycket? Eller tycker du det är bra/lagom?

Paz/ martiinho
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:07
Tarrak//

OK. Det får gärna äckla dig. Men vad har Arsenal gjort som klubb som äcklar dig? Utveckla gärna.

Sen vet jag att fans är fans. Man kan inte dra alla över en kant, finns många äcklig barca fans, finns säkert lika många äckliga arsenal fans (Småglin) som gnäller på allt. Men.
Hur kommer det sig att du inte vill se Cesc i barca? Någon speciell anledning?

El flaco//

Stoppa in en baguette i munnen och håll tyst om du inte har något bättre att säga.
elbraco
2010-06-11 01:05
Ämne: Ta inte inlägget på ....
Martiinh0//

Mes que un club är bara deras slogan, för mig betyder det bara att fc barcelona inte skapades enbart på grund av sporten...det har ju mycket att göra med katalanerna vs. resten av spanien antar jag, det är liksom katalanernas klubb och deras identitet. Sedan förstår jag inte hur folk kan se negativt på att ha Unicef på tröjan och donera pengar till dom, det är bara så jävla typiskt att folk ska bli provocerade och tycka att barcelona är lite "finare" än andra. herregud, det är pengar som går till DONATION, ingen jävla invit till ett slagsmål :P

det här med tapping up använder i princip alla klubbar, i mindre skalor kanske men ändå.
Om du är arsenalfan vill jag bara visa det i länktipset, sen upplysa om att Bordeaux president har sagt att han bara haft problem med 2 transfers, båda med arsenal; Wiltord och Chamakh.
Varför? Wiltord vet jag inte, men som någon skrev för ett tag sen om chamakh:
Han förlängde inte kontraktet med Bordaeux för att han visste vad som skulle komma. (Wenger har snackat med han, vilket du uppenbarligen tycker är så fult när Barca gör det)

Även om du nu inte är Arsenalfan hoppas jag du förstår min poäng. Alla gör det, och Barca får extra skit för att det är en så pass stor klubb och det är en spelare som Fabregas det handlar om.
2010-06-11 01:04
*Gäsp*
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:02
Är det något som äcklar mig så är det Arsenal, både klubben och dess fans. Inte en dag går det utan att man ska höra om erat förbannade "tapping up" och vad Fifa borde göra med Barca, men i själva verket är ni för lata för att ens orka göra en anmälan.

Jag vill inte att Barca ska köpa Fabregas, men visst, tårarna från alla gnälliga gunners kan nog vara värt en halv miljard eller något.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 00:55
Ta inte inlägget på fel sätt, bli inte provocerade, försök att håll er någorlunda i skinnet, men:

Blir inte ni äcklade utav hur Barcelona som fotbollsklubb håller på? "Mer än en klubb" "Unicef" - Dom borde bli avstängda utav Fifa för hur dom agerar på transfermarknaden. Blir inte ni fans någorlunda sura när man läser i tidningen dag ut & in om Barcelona att dom är världens änglar och räddare och allt vad det nu heter, Särsklit efter Zlatan. Men även innan dess.

Varför behandlar Media er som änglar? När ni däremot borde behandlas som raka motsatsen... Tapping up osv.

Som sagt, försökte hålla mig så lugn som möjligt, ber om ursäkt om någon tog illa vid sig och vill slå mig, men hur känner ni er?

Paz/ Martiinho
Barcelona Hyder
2010-06-11 00:54
Man bara njuter av Ray Hudson. Han verkligen älskar El Capitán Puyol, lyssna på och se länktips.
Barcelona Ghazza
2010-06-11 00:42
Ämne: Ämne: Finalen....
Eftersom båda lär vinna sina grupper kan de endast mötas i en final. Så det så :)
Barcelona älskabarcelona
2010-06-11 00:12
Ämne: Finalen kommer att s....
Finalen kan inte stå mellan dom lagen eftersom dom krockar med varandra innan .
Barcelona Ghazza
2010-06-10 23:02
Finalen kommer att stå mellan Spanien och Brasilien, sanna mina ord.

Vilka som vinner finalen håller jag dock osagt ;)
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-10 22:55
Så härligt med VM imorgon. Ni kan ladda inför morgon dagens största turnering genom att kolla på Svt1 snart.
elbraco
2010-06-10 22:38
Hetfield

Håller med om att England är i sin prime nu, och med Capello som tränare så kan det säkert gå hela vägen.
Fast jag håller inte med om Lampard - Gerrard. Lampard satte runt 20 mål (exakt va?) som vänsterspelare och ska tydligen ha varit han själv som bad Ancelotti om att få spela där, men man vet aldrig! Han är ju ändå en världsspelare på båda positionerna så det kanske inte är en jätteskillnad.

Håller med om alla lagen förutom Brasilien. Har ingen jättekoll men tydligen satsar de inte på "brassefotboll" detta VM utan istället ska Dunga ha fokuserat mer på defensiven och satsar istället på kontringar med Kaká som lekledare, och med snabbe Robinho och målfarlige Fabiano framför sig kan det säkert bli farligt. Dessutom har dom ju ett monsterförsvar med Maicon - Lucio - Juan - Gilberto.
Barcelona Hetfield
2010-06-10 22:23
elbraco

Jag tycker personligen att Gerrard passar bättre som ytter, delvis för att han är snabbare än Lampard och delvis att jag tycker att Lampard passar där.

Heskey är ju större än Rooney (1.88 m), han kan agera som targetspelare, jag tror att Rooney kommer att fiska bakom honom.

Anledningen till att jag tror på England är delvis för att deras spelare är i deras prime, så det är verkligen "now or never", sen har de en mästare till tränare (äntligen).

Frankrike: De har ingen striker av världsklass (nej, Anelka räknas inte som världsklass)
Brasilien: Deras mittfält är inte särskilt imponerande
Holland: Har ett alldeles för ljummet lag, det är så stor skillnad mellan deras bästa spelare och deras sämsta
Argentina: Maradona
Italien: Består av en hel del avdankade spelare
Portugal: Ta bort C.Ronaldo så är det inte mycket som är kvar
elbraco
2010-06-10 22:17
Håller med dig Barcelonito!

Lite åsikter om din Englandsuppställning Hetfield!
- Lampard borde byta plats med Gerrard eftersom han spelar där i Chelsea.
- Rooney och Heskey borde väl också byta plats eftersom ROoney har gjort många mer mål med Heskey på plan (och då känns det väl mer logiskt att det är Heskey som spelar fram till Rooney - därav
rooney på topp)
-Är det Carrick och J. Cole som startar? Tråkigt :( hade gärna sett A Young men han blev ju inte ens uttagen... och gärna Milner istället för
Carrick!

England känns som ett sånt lag som alltid är förhandstippade men det aldrig går riktigt bra för. Själv tror jag på Brasilien stenhårt!
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-10 22:16
Jag tror inte på England. De är som vanligt ruskigt överskattade. Visst kan de ta sig till semifinal, men vinna? Absolut inte.

Favoriterna är för mig Spanien, Brasilien och Argentina.
Underdogs är England, Holland, Tyskland och kanske något afrikanskt lag också. Tyskland är alltid bra, Holland har ett intressant lag och eftersom VM spelas i Afrika så kommer det säkert bli någon överraskning därifrån.

Edit: Ska även tilläga att jag inte alls tror på Italien och Frankrike.
Barcelona ★Sami★
2010-06-10 22:14
Di Maria verkar vara snart klar för Real Madrid känns det som. Vad tycker ni om han som spelare?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-06-10 21:37
King har fått mycket beröm av Capello och kommer att starta för England. Carragher är med främst som ersättare för Johnson och King. Dessutom är Carragher-Terry inte alls så bra som det låter.

I övrigt tror jag inte att England tar sig till final. De har alldeles för stelt lag och mycket dåligt passningsspel.

Efter alla skador på nyckelspelare är Argentina helt plötsligt en av favoriterna tycker jag. Spanien kan bara förlora VM känns det som just nu.
Barcelona Hetfield
2010-06-10 21:11
För mig så handlar VM titeln om främst två lag, om man tänker sig att Spanien och England möter varandra i VM finalen, vilket lag kommer att vinna?

(gissar bara)
Hart
Johnson-Carragher-Terry-Cole
Gerrard-Lampard-Carrick-Cole
Rooney
Heskey

Spanien:
Casillas
Ramos-Puyol-Pique-Capdevila
Silva-Xavi-X.Alonso-Iniesta
Torres-Villa

Jag tror tyvärr att Capello kommer att vinna i det läget, han kan verkligen täppa till försvaret.
Annons: