/spanien/barcelona/forum/14854.aspx/spanien/barcelona/forum/14854.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-06-11 01:56
Schuster är väl ett prakt exempel, vem sa inte att han var en grym tränare när han tränade Getafe.
Vad hände i Real?
Det var kanske inte lika lätt att träna ett storlag som ett mittenlag.

Trött på alla som säger saker som jag hade kunnat träna det laget, jag hade minsann gjort mer mål än vissa anfallare.
Lita på mig, hade det varit så, SÅ HADE NI VARIT DÄR!
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:55
Pep the King

Red? Han har ingen anledning att säga till mig att dra, han bestämmer inte
vilka som ska skriva här eller inte.

Criff//

Nja. Ferguson är en jag ser med storhet. Sen Wenger. Sen mourinho. Guardiola är inte
där förrens hans visat att han klarar en genarationsväxling och klarar av att stå i vått
och torrt och leda klubben framåt.

tarrak

Tack. Ska läsa.

Criff//

Robin Van Persie - Andrey Arshavin - Alex Song - Clichy - Sagna - Vermaelen - Nasri

Sen spelare som väger tungt men presterar för ojämt/eller inte sett än //
Chamakh/Diaby/Walcott/ (Eduardo/rosicky/bendtner skadehelveten/)

På ett ungefär..
Barcelona Criff
2010-06-11 01:53
Martiinh0, Men med ditt tankesätt så borde ju Real vara trippel vinnare varje år med tanke på att dem har flest världstjärnor.. eller hur va de nu?
Hur gick Rijkaard sista år med i stort sett truppen vi har idag?
Den enda som är ny från den tiden är Pedro, Alves & Pique.

Så fortfarande, hur har spelarmaterialet med tränarförmågan att göra i just detta avseendet?
Barcelona Hyder
2010-06-11 01:52
Martiinh0

Med uttalanden som "Jag skulle lika gärna kunna träna Barça" gräver du din egen grav och påvisar hur lite du kan om fotboll. Svårare än så är det inte för mig att bedöma dina fotbollsmässiga kunskaper.

----------------------------

Det roligaste är att folk verkligen tror att Arsenal har en lysande ungdomsakademi som producerar stora spelare. Hur många kan man hitta i startelvan? Noll. Hur många kan man hitta i hela truppen? Ja, av de jag kan komma på: Gibbs och Jack Wilshere. Inte så mycket att hånga i julgranen alltså.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:50
Frodo

Alltså, jag tror att ungdomarna tjänar bättre i Arsenal än vad dom gör i Barca.
+ I arsenal får dom en chans, därav den liknelsen av att gå från ungdomslaget i barca
till att kämpa om A-lags plats i Arsenal. Inget illa menat, bara en liknelse om just den affären.

Hur många poäng gjorde Xavi förra säsongen? Kan man se det snabbt här någonstans? Vill
bara jämföra.

Word. Jag håller med dig om det du skriver om Farmarklubb. Därav hoppas jag att Wenger
vågar satsa nu (1 spelare i hamn) Men slår till på 2-3 till så vi kan konkurrera på allvar
och att spelarna verkligen ser upp till arsenal, så som det var för 7 år sedan.

Okej. vem är JDS?

Criff//

Skrev det lite längre ner, att PEP är så hyllad(dock så förtjänar han ju lite props) Men
helt ärligt, det var ju inget dåligt lag han fick så att säga.

Barcelona Criff
2010-06-11 01:49
Martiinh0, Skulle vara kul att höra vilka du tycker är stjärnspelare i ert lag utöver Fabregas :)
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:48
Ämne: tarrak//

Just den....
Hittar inget just nu om själva förspelet till övergången, men här har du en artikel om domen.
Barcelona Criff
2010-06-11 01:48
Pep vann ligan med B-laget också för den delen, och sist jag kollade var där 0 världsspelare.
Om man inte ser Guardiolas storhet som tränare vet jag inte riktigt hur man resonerar inom fotboll.
Barcelona Pep the King
2010-06-11 01:47
Martiinh0
Dra här ifrån bara!! Du skapar problem bara!
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:46
Hyder

Jag kan inte jack shit om fotboll? Okej, och du känner mig så bra som person
så du kan uttala dig om det? Hmm, okej, låter jävligt skumt dude.

adil

Cred, klart dom ska ha - men skillnad på det och uppmålade som änglar.
Mot ett försvar som har Silvstre/Almunia i sig så kan nog tom Anders svensson leka.
Så det är ju inget svårt, Snorvalp.

el flaco//

Första gången jag är inne här på länge. Vet inte hur ni har det här osv, vilka som dyker in här
eftersom jag gärna håller mig till mitt egna forum, men eftersom dom barcapolarna
jag har IRL höll på Inter innan så känns det jävligt irrelevant.

Ok. Lust att skicka lite artiklar där Barcelona inte är uppskattade?

Delarocha//

Ser du Cesc som den enda världsspelare i vårat lag så tycker jag du är ett skämt,
du tycker säkert Busquets är "all that" också.
Delarocha
2010-06-11 01:45
Criff

Antagligen att vara manager för Arsenal endast. Att cocha ett lag till en 3:e plats i PL 8 år i rad och sno talanger från andra lag.
Barcelona Frodo
2010-06-11 01:44
Martinh0

Så om man ska utgå från din liknelse är Barcelona den dåliga kockskolan? Jag vet inte om du är medveten om det, men vår ungdomsakademi är betydligt mycket bättre än Arsenals. Jag vet att er ungdomsakademi också håller en väldigt hög klass så du behöver inte börja hypa upp den på vårt forum. Dessutom gick Fabregas direkt in i er A-trupp.

Jag vill som många andra på det här forumet INTE ha Cesc hit. Han platsar för det första inte i startelvan, så jag anser det vara dumt att betala en halv miljard för en spelare som inte direkt kommer att gå in i startelvan. Dessutom anser jag att det är orimligt att betala så mycket för en spelare från den egna ungdomsakademin. Slutligen vill jag hellre satsa på JDS och Thiago som är våra största talanger och har liknande egenskaper som många andra duktiga mittfältare (Xavi, Iniesta, Cesc) som utbildats på La masia.

Du kanske hellre borde oroa dig över att Arsenal börjat fungera som en farmarklubb åt de andra storklubbarna istället för att på lösa grunder anklaga oss för att använda otillåtna medel på transfermarknaden. Man kan ju lugnt påstå att Wenger knappast är en person som spelar rent på spelarmarknaden.
Barcelona Criff
2010-06-11 01:44
Martiinh0, Vad definierar du som ett riktigt jobb?
Delarocha
2010-06-11 01:43
Martinho0

Din signatur i slutet tåls att upprepas förmodar jag?
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:42
tarrak//

Just den grejen måste jag missat rejält, vet inte om det var pga min utlandspraktik.

Men det är ju fel, usch vad fel. Tack för den infon, har du någon länk på det dära?

Paz/ Martiinho
Delarocha
2010-06-11 01:42
Martinho0

Utveckla gärna.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-11 01:41
Martiinh0/

Jag läser nästan bara de katalanska och spanska tidningarna och att döma av vad som skrivs där håller jag inte alls med dig om det du skrev i ditt första inlägg, där du skrev att mediernas målar upp oss till att vara ”änglar”. Som sagt, det finns både och.

Och anledningen till att jag skrev "gäsp" i början var för att det har kommit in ett oändligt antal gunners in på forumet under sommaren och kommit med likadana diskurser. Det blir lite tjatigt i längden. Det förstår du väl?
adil,
Martiinh0

Ja, 90 % är positivt. Varför skulle det inte vara så? Barcelona genomgår en fantastisk generation och förtjänar cred. Vem fan är du som kommer och gnäller?

Gå och sov om du har tråkigt, och dröm sött om Messis uppvisning mot er. Är säker på att Fabregas drömde sött efter det iallafall!
Barcelona Hyder
Martiinh0

Du hade kunnat coacha Barça till framgång? Ja, men bara en sån sak! Det får mig att vilja ta upp tre viktiga punkter:

1. Du kan du inte ett jack shit om fotboll
2. Du är du otroligt optimistisk och saknar insyn gällande en tränares uppgift, framförallt i ett lag som just Barça
3. Du kan du inte ett jack shit om fotboll
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:40
Martiinh0

Precis som jag skrev längre ner så gömdes Fran Merida, undan från Barca av sin agent. Månader senare dök han upp i London och trots att den minderåriga spelaren hade ett förkontrakt med Barca, valde det moraliskt högstående Arsenal att skriva kontrakt med honom.

Barcelona fick senare rätt i domstol (till skillnad från Arsenal som sköter det juridiska snacket i tabloiderna) och tilldömdes ca €3 miljoner i skadestånd.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:40
Delarocha

Är du ett skämt eller?

Delarocha
2010-06-11 01:38
Martinho0

Har inte ni 15 världsspelare. Nej just det ja. Ni har inte en enda snart.

Du har nog rätt, alla hade nog gjort det lika bra som Pep. Förutom Wenger då. Han suger.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:37
El flaco//

90% är positivt, på ett ungefär... Sånt stör mig också.. Socker e bra, men salt också.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:35
Delaroch

Att inte ta över ett lag med 15 världsspelare ungefär. Det jag menar. Tom jag hade kunnat coacha barcelona till framgång. Kolla tex mot Inter. Vad kunde Pep göra.. ? Byta ut Zlatan mot abidal?!

Paz // Martinho
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-11 01:34
Martiinh0/

Jag vägrar att tro att du enbart har läst positiva sker om Barcelona i de medierna som du nämnde. Inom de svenska medierna har jag läst flera artiklar där olika journalister kastar skit på klubben. Jag läser förvisso inte engelska eller italienska tidningar, men jag skulle nog gissa på att de har någon gång i historien kritiserat oss.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:33
Och för att forstätta, hur tror ni VM går? Jag har tippat följande.(Ska bli jävligt kul om det går in)

1: Holland
2: Spanien
3: USA

Usa skrällar, det ska bli roligt att se om dom gör det och att man kan vinna lite cash =]

Paz // martinho
Delarocha
2010-06-11 01:32
Ett riktigt jobb? Som vad? Advokat eller läkare? Elelr vad menar du?

Har Arséne Wenger ett riktigt jobb? Isåfall är han ganska dålig på det tycker jag. Men aa, han har ju en "gudomlig" plan. Slå Bolton med 5-0 i båda mötena är del av den.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:31
pokke

Är 21, så är ingen snorvalp, kamma dig, snälla.

H.Alavi - Magico!

Som jag skrev innan, jag är inte bitter. Sugen på diskutera bara.

Delarocha

Vi tog 3 titlar förra säsongen. Så titlar är det ingen fara med. Men jag ser verkligen fram emot att Arsenal ska lyfta BPL nästa säsong med 2-3 rätta värvningar.

Ghazza

Merida gömdes på hemlig ort? Va sjutton har jag missat?

Paz // martinho

adil,
2010-06-11 01:31
Inte många timmar kvar till Vuvuzela-klimax nu! Spanien och Brasilien givna favoriter enligt mig. Och jag hoppas att Brasilien åker ut i ett tidigt skede, mot Spanien. Dels pga. Dungas tråklir och dels pga. att jag inte klarar av att se många av de arroganta spelare Brasiliens trupp består av, samt vågen av medgångare deras glamour drar till sig.

Spelarna växer upp i fattiga kvarter och blir sedan överösta med rikedom och får för mycket av det goda. Det är nog det som är boven till deras självgodhet. Klarar inte av den där "vi är störst och bäst" mentaliteten många i den nationen utstrålar, en massa latjolajban typer. Palla med fjortisen Robinho t.ex.

Är man bäst ska man vara ödmjuk. Hoppas Spanien tvålar dit dem ordentligt. De hade tur som slapp undan redan i Confederations Cup.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:28
el Flaco - Nah Mean

Nej, läser inte madrid tidningar, men brukar läsa barca tidningar/engelska tidningar/italienska samt en del svenska. Men ska slänga ett öga på "madrid" tidningar också då.

Delarocha//

Som sagt, bad verkligen att folk skulle hålla sig i skinnet, för jag vill försöka föra en diskussion om hur allt ligger till på ett hyfsat partiskt sätt, sen vet alla att det är nästan omöjligt att vara helt opartiskt. Ber om ursäkt om du tog illa upp men jag försöker.

Svar på frågan; Nej jag älskar Arsenal, gillar hur dom sköter sin ekonomi och hur dom spelar fotboll(Oftast). Usla spelare, ja, alla spelare är inte stjärnor i laget, men dom utvecklas och kommer bli stabila fotbollsspelare. Jobbiga supportrar har alla. Hemska tränare? Ge Pep guardiola ett riktigt jobb någon gång, och se hur kunnig han är egentligen.

Förresten. Hur ställer ni upp barcelona nu nästa år med tanke på värvningen av Villa. Är det 4-4-2 ni vill se eller 4-4-3 med zlatan på bänken? Villa på kanten?

Hur resonerar ni om det?

Paz // Martinho
Annons: