/spanien/barcelona/forum/1485.aspx/spanien/barcelona/forum/1485.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-12-26 22:13
Never go full Arsenal.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona neymar JR
2015-12-26 22:11
Det går bra för Arsenal...
Barcelona enkos
2015-12-26 21:54
Linjeman räddade Peter Ceh från jättetabbe, millimeter offside var det..
Barcelona Liunil Masse
2015-12-26 21:50
Startar Mertesacker mot oss så har vi redan vunnit matchen innan den startat. Hur fan tänker man när man väljer att spela en så slö mittback? Dessutom i ett offensivt lag. Min granny är snabbare än Mertesacker. ElRaval Yes, han o Feghouli är dom intressantaste med utgående kontrakt.
Barcelona ElRaval
2015-12-26 21:27
Går Banegas kontrakt ut efter den här säsongen? Känns som en bra joker för de allra flesta lagen
Barcelona Liunil Masse
2015-12-26 20:35
Pelé har blivit hjärndöd, synd om honom ju.
Barcelona neymar JR
2015-12-26 20:24
Älskar det här att man måste kunna göra flera mål med huvudet för att vara bland dom bästa Klose världens bästa spelare genomtiderna Janker stark 2:a
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2015-12-26 20:02
@Davids3:

Det är väl klart? Visste inte du?
Barcelona Gabriel
2015-12-26 19:53
Det är samma gamla visa som vanligt med Pelé, han känner sig hotad av Neymar då han vet att Neymar kommer att slå hans rekord och därför måste han basha Ney. Hans problem blir dock att han gör sig själv till åtlöje och hela världen skrattar idag åt honom för alla hans epic fails i media. Hela hans game är så genomskinligt att det bara blir pinsamt.
Barcelona Davids3
2015-12-26 19:52
@Ali G:

Så redan då efter att ha sett den matchen visste du att han skulle bli världens bäste genom tiderna ? Tillåt mig att skratta.
Palla vara så negativ.
Barcelona Barca-nist
2015-12-26 19:44
@DM1982:

Här har vi en som är lite äldre( 42 år) men inte lika aktiv tyvärr. Jag följer ofta forumet och tycker det är både roligt och intrssant.
Flavía
2015-12-26 19:41
Haha, "Barca4life98" var visst några minuter före mig med att kommentera Pelés åsikter om Messi och Neymar.
Barcelona Barca4life98
2015-12-26 19:40
Flavia Hahah, vilken tajming... :)
Flavía
2015-12-26 19:39
I en intervju med den brasilianska sportmagasinet Placar, så sade Pelé dessa kommentarer om Messi och sin landsman Neymar. ------------ Om Messi "Han är den bäste spelaren under de senaste 10 åren, även om han är inte duktig att göra nickmål och använder knappt sin högerfot. Cristiano var i nivå med honom för inte alltför länge sedan. Från mitt perspektiv, så är Messi på samma nivå som Ronaldo Nazário". ------------ Om Neymar "Han bidrar inget i försvarsspelet, han skapar inga chanser och driver inte bollen framåt . Det är svårt att jämföra honom med de allra bästa när han saknar dessa egenskaper. Neymar är en bra spelare, men hur många nickmål har han gjort?" Pelé ansåg även att Neymar inte ens är bland de 10 främsta spelarna genom tiderna för Santos. "Vasconcelos var 10 gånger bättre än Neymar".
Barcelona Barca4life98
2015-12-26 19:36
Alltså vad tänker Pelé med? Kritiserar Neymar för att han inte gör nickmål?! Asså gjorde Pelé många nickmål eller? Samma dumma argument varje gång. "Messi använder aldrig högerfoten". "Neymar är inte ens topp 10 i Santos historia"
Barcelona Barca4life98
2015-12-26 19:25
Lion24 Helt rätt, riktigt bra inlägg! Suarez är inte så dum tekniskt sätt heller vilket gör honom komplett. Saknas kanske lite speed men det börjar komma tillbaka mer och mer nu. Det är en njutning att vi kan ha 3 superstjärnor längst fram och att allt ser harmoniskt ut. Hoppas att vi kan fortsätta såhär och krydda vårt fantastiska lag med unga spelare (Halilovic).
Barcelona Barcelonistas
2015-12-26 19:09
Sundar Pichai (Verkställande direktör för Google): "Jag älskar fotboll, jag är även en stor supporter av FC Barcelona och Leo Messi!"
Barcelona Lion24
2015-12-26 18:57
När man tänker på Suarez så är det normalt att man tänker på en målspruta, en krigare eller en spelare som spelar lite fult. Det många glömmer med Suarez är att han är en oerhört smart spelare. Suarez är en av dom smartaste anfallarna som finns där ute. Jag råder dig/er att kolla på länktips och stanna vid 7:22 och läs av situationen. Neymar har bollen och det är 3vs3. Suarez skarvar bollen vidare till Ney och innan Ney ens har rört bollen, eller medans Ney får tag på bollen så analyserar Suarez situationen. Han ser att det är 3vs3 och Rayos försvarare håller rätt men höga positioner. Så innan Ney ens rört bollen så får Suarez en idé, han ska byta position på motståndarna. Vänsterbacken som markerar Munir ska bli mittback och mittbacken som markerar Suarez ska bli vänsterback.

Suarez springer därför mot bortre ytan och pekar klart och tydligt till Munir att springa på den första ytan så att hans försvarare följer med honom, så att Suarez kan utnyttja ytan som uppstår när vänsterbacken lämnar sin zon. Det ser väldigt enkelt ut men det där är fullständigt världsklass och extremt sällsynt i fotboll. Jag personligen älskar såna här mål, mål som har en baktanke och som är planerade. Jag har inte hyllat Suarez så mycket här på forumet men enligt mig så är det där en av dom absolut bästa köpen vi gjort på länge. Jag var tveksam till han från början men det var enbart på grund av hans rörelser och gester på plan, som jag trodde inte skulle funka så bra med Messi men nu är dom i princip alltid med varandra och bästa vänner, i alla fall utifrån de bilder jag ser. Med Suarez vet du vad du får, du får krigaranda, mål men han gör också livet mycket lättare för tekniska spelare som Leo och Ney.
Barcelona enkos
2015-12-26 18:43
Marca hävdar att Abramovich vill ha Pelegrini som Chelseas tränare från nästa säsong
Barcelona Lion24
2015-12-26 18:33
Kul och se Bojan och Affellay igen. Har Bojan blivit Messi? Jag trodde jag såg Messi spela idag med en bländande teknik och fantastiska framspelningar. Jag är oerhört glad för hans skull och säga vad man vill om Stoke men han gjorde rätt när han gick dit. Jag gillade Affe när han spelade i Barca, riktigt synd att skador förstörde hans sejour här och även flera år av hans karriär. Affellay kommer man kanske inte komma ihåg om 50 år men han har ändå en liten fot i våran historia i och med assisten till Messi när vi mötte Madrid i CL semifinalen för 4-5 år sen. Önskar alla ex Barca spelare väl, blir inte den populäraste här inne men ja även Cesc, eller nästan, förutom dom som gjort det ''omöjliga''.

Jag Hatar den fotboll som United spelar. Jag blir illamående när jag ser sån fotboll. Ingen intensitet med eller utan boll, en gå-fotboll helt enkelt. Anti-fotboll i mina ögon.

DM1982

Fantastisk video.
Barcelona Barca4life98
2015-12-26 18:33
Liunil Masse Ja hahah det är även en seger för fotbollen att hans fotboll gör succé. Vad tror ni om Spurs chanser i år förresten?
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-26 18:25
Junta Dimision

Nej då tycker absolut det förtjänar kredden, men det känns bara ett helt Southampton all over again där dom kirgar och till sist rasar totalt.

Sen tror jag tyvärr dom slutar 2 ikväll , tror faktiskt Arsenal går och vinner borta.

Arsenal är inne i fin form nu så.

Men Leciester all Kredden dom förtjänar det dom har åstadkommit hittills, frågan är hur långe den håller bara.

Barcelona neymar JR
2015-12-26 18:22
Dm1982 Spelar han ett antal matcher (inkluderat i kontraktet) så tjänar han mest i aston villa har jag fått för mig att jag har läst Nej han är nog glad ändå haha
Barcelona Junta Dimision
2015-12-26 18:18
@BARCA-més que un club:

Deras första förlust sen i September som också är mot Liverpool borta. Ifall de dock tappar i flera matcher är det en annan femma, för de kan fortfarande vara ligaledare ikväll beroende på hur det går för Arsenal. Sen är laget förstorat med all rätt med tanke på att de är etta i Premier League i December och detta är deras andra säsong i högsta ligan. Varför tycker inte du de förtjänar kredden de får?
Barcelona DM1982
2015-12-26 18:10
[QUOTE=neymar JR]6 min tillägg fick Adama [/QUOTE] Inte mycket att hurra för men han klagar nog inte. Tjänar nog jäkla mycket pengar i PL.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-26 17:56
Barca4life98 Har man Pochettino som tränare så är det väl en garanti att man spelar grym fotboll? ;) Gillar att han vågat ge maximalt förtroende till unga som Alli, Dier och Kane vilket visat sig vara ett väldigt klokt beslut, minst sagt.
Barcelona BARCA-més que un club
2015-12-26 17:55
Och där va hypen Kring Leciester slut skönt folk förstorade upp laget som om det va Barca haha nu kommer dom sluta si sådär Tia eller elfte plats .
Barcelona neymar JR
2015-12-26 17:54
6 min+ tillägg fick Adama
Barcelona enkos
2015-12-26 17:51
Leicester kommer nu att falla som ett korthus typ Southampton
Barcelona DM1982
2015-12-26 17:45
[QUOTE=Z_Z]Han är ju dock inte utlånad. [/QUOTE] Stämmer bra, finns återköpsklausul dock. Får han inte spela så lär han knappast köpas tillbaka.
Annons: