/spanien/barcelona/forum/14849.aspx/spanien/barcelona/forum/14849.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-11 18:07
Rambla/

Håller med dig att Sydafrikas första 45 minuter inte var särskilt imponerande, men jag tycker att de växte sig in i matchen ju längre den pågick. De var livsfarliga på kontringarna i andra halvleken. Men ja Mexiko känns mer stabilare, men det gäller att sätta sina chanser.

Hetfield/

Min pappa är från Uruguay och min mamma från Chile. ;)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-11 18:04
En helt okej öppningsmatch ändå. Mexico tycker jag fick göra lite som de ville i första halvlek då Sydafrika bara lät de spela. I och för sig några farliga kontringar men första halvlek var Mexicos.

I andra och speciellt efter målet så höjde sig värdlandet och spelade stundtals riktigt bra. Men det var ändå rättvist att Mexico kvitterade och att det till slut slutade oavgjort.

Min sammanfattning av matchen.
Barcelona Hetfield
2010-06-11 18:03
Delarocha

Det är väl en smaksak, jag tycker att det är rätt så charmigt med det naiva spelet, men Lagerbäck lär väl döda det med tråkfotbollen.

el Flaco

Forlan kommer att ha det roligt mot Gallas. Hur många länder är du ifrån :P?
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:02
el Flaco

Mexiko borde vunnit den här matchen ganska så lätt om man hade haft lite bättre effektivitet i avsluten. Jag anser att Sydafrika första halvlek är ett mediokert lag. De fick till en grym kontring i andra halvlek som kunde gett dom vinsten. Annars spelar de mest på chans precis som Delarocha tidigare var inne på. Ett effektivare lag än Mexiko hade gjort processen kort med Bafana Bafana.
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 18:01
Argentina imorn mumsss
Barcelona Decinho
2010-06-11 18:00
ååh vad jag lider med Bafana Bafana! Spelade riktigt rolig afrikansk fotboll blandat med disciplinerat och smart spel som jag aldrig sett av ett afrikanskt lag på den här nivån tidigare. Tyckte verkligen de förtjänade segern :(
Barcelona @NC
2010-06-11 18:00
Barca med i skytte och poängliga toppen direkt, blir seger
2010-06-11 17:59
Rättvisst slutresultat mellan Sydafrika och Mexiko. Bäst i matchen var domaren, han syntes knappt till under 90 minuter. Se och lär, spanska domare.

Hopppas nu att mitt Uruguay kan göra en bra insats ikväll mot Frankrike och mitt Chile likaså nästa vecka på onsdag.
Valencia -Ché-
2010-06-11 17:58
Hahah Yess ja tippa oavgjord:D

och ja tror att matchen mellan Uruguay - Frankriket slutar ochså så :)

( Barca spelare gör mål så klart :) )
Barcelona Rambla~
2010-06-11 17:57
westinho

Va? Såg du inte på slutet vem det var som lade upp precisa instick till anfallarna? Han kanske inte duger för 90 min men hans spelintelligens kan avgöra sådana här matcher.

Jag tycker det är bra matchen slutade 1-1. Nu lever gruppen plus att det är viktigt för värdnationen att ha något att spela för så att intresset för Vm i landet ska finns kvar bland fansen.
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 17:55
Varför i HELVETE stängde jag precis min stream =D
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 17:46
hahaha Blanco verkar inte vara i den bästa fysiska formen
Barcelona westinho
2010-06-11 17:44
Jag undrar vad fan Blanco får spela för. Värdelös.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 17:42
Haha, Rafa gör alltid mål i Vm. En riktig måltjuv som dröjer sig kvar i straffområdet på fasta situationer.
Delarocha
2010-06-11 17:41
Marquez! Tackar tackar!

Hetfield

Jodå, jag har sett afrikansk fotboll. Men tycker inte om den alls. Det saknas spelidé, passningsspel, ett riktigt tänk och disciplin. Vad finns då kvar? Individuella prestationer och chanspel.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-11 17:40
GOAL MARQUEZ!
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-06-11 17:29
Åhfan där ska de va 2-0!
Barcelona ★Sami★
2010-06-11 17:24
Dos santos är het!
Barcelona Hetfield
2010-06-11 17:21
Delarocha

Då har du tydligen inte sett afrikansk fotboll, det är vad deras fotboll går ut på. Visst är den lite underlig, men när det verkligen smäller till så är det väldigt underhållande.
Det är som en blandning av naivitet och galenskap.

Dos Santos är ruskigt bra, om han kan finslipa sista tredjedelen så kan han bli en världsklasslirare
Delarocha
2010-06-11 17:19
Förstår inte vad folk är imponerade av Sydafrika för hittils. Detta var typ deras första anfall. Jag hoppas verkligen inte Sydafrika går vidare. Spelar tråkig och konstig fotboll.
Barcelona Mojito
2010-06-11 17:18
Lite Deja-vu känsla.

Minns målet i öppningsmatchen av Lahm 2006...
2010-06-11 17:17
Det känns bara mer än rätt att Sydafrikas bästa spelare än så länge i matchen öppnar målskyttet. Vilken avslutning!
Barcelona Hetfield
2010-06-11 17:17
Wow, vilket mål!

Sydafrika imponerar mig nu!
Barcelona westinho
2010-06-11 17:12
Ochoa är en talang, men vad jag har hört tabbar han sig alldeles för ofta. Kanske därför han väljer den mer rutinerade Perez i mål.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 17:10
Jag håller med att det är konstigt att Ochoa sitter i bänken, men som många skriver här inne när någon ifrågasätter guardiola, Aguirre vet nog bäst han har ju trots allt bättre koll på sitt landslag än någon annan
Barcelona Hetfield
2010-06-11 17:09
Jag är tacksam att de har lyckats att filtrera bort oljudet från trumpeterna, jag förstår verkligen inte hur de som är där klarar av det.

Låter som muterade myggor.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 17:08
Frågan är ju varför inte matchen går att se på Tv4 HD? Är det Tv4 som har gått och blivit giriga så här i Vm-tider? Det skulle inte förvåna mig om man måste betala extra för att se matchen i HD.
Delarocha
2010-06-11 17:08
Rambla

Dos Santos påminner lite om C.Ronaldo sina första år i United. Mycket dribblingar, mycket potential, men det sker lite för lite i slutändan.
Barcelona Decinho
2010-06-11 17:07
Ämne: Om man ska tro Wikip....
Det stämmer, han var faktiskt en våra större backtalanger men han hade inte tålamodet eller kanske mentaliteten att slå sig in i A-laget. I vilket fall så passade han på att lämna sommaren 08 när barca precis genomfört en katastrofal säsong. Säsongen efter vet vi alla hur den gick och vem vet vad som skulle kunnat hända med hans karriär om han stannat. Menmen han stack och våran backuppställning är väl inte helt värdelös just nu så det finns väl inget att ångra :)
Barcelona westinho
2010-06-11 17:05
Lite skrämmande att folk som följer fotboll så mycket inte kan offsideregeln ens...
Annons: