/spanien/barcelona/forum/14848.aspx/spanien/barcelona/forum/14848.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-08-07 17:18
el Flaco

Hoppas trollen här inne inser att Puyol har fin teknik efter att ha sett klippet.

Här är ytterligare en, då Carles skojar lite med Gabilondo.
Barcelona Barca4eva
2010-08-07 17:17
addeh

Åhh skönt att höra, även om det kan sluta illa efter det första mötet...vilket jag tvivlar på.

Tack för svaret =P
Atlético addeh
2010-08-07 17:14
Ämne: Det är en sak jag un....
Spelarna som ät ute på landslagsuppdrag missar endast det första mötet.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 17:13
Puyi är kanske inte den bästa mittbacken i världen när det gäller uppspel, men då och då visar han prov på sina tekniska färdigheter när han ger sig ut på offensiva raider.

*Länktips.
Atlético addeh
2010-08-07 17:12
westinho

Nu får ni ta och ge er, har ni någonsin sett Puyol behandla en boll? Han är inte världens bästa passningsspelare, men han har en riktigt bra teknik för att vara mittback. Sedan har jag aldrig jämfört honom med Piqué, kommer aldrig göra det heller.

Passningsspel och teknik hör ihop till viss del, men inte i detta fallet som jag syftade på. Det finns spelare som besitter en enorm teknik, men aldrig lärt sig att slå en passning, ta Cristiano Ronaldo som exempel.
Barcelona Barca4eva
2010-08-07 17:11
Det är en sak jag undrar angående Sevilla-mötena.

Missar spelarna, p.g.a landslagsskiten(!!!), båda mötena eller bara det första?
Andre_D
2010-08-07 17:11
älskabarcelona

Grattis själv ;)
Vet tyvärr inte, forza Malmö!
elbraco
2010-08-07 17:08
Det var under någon av Spaniens matcher i VM som Puyol fick en pass av Iker då han hade en anfallare nära sig som direkt satte press och då såg man att Puyol sa åt Iker att inte ge han sådana passar, t.o.m. kommentatorn nämnde det, så hans passningsspel är inte det bästa.
Men det är ingen som tvivlar på Puyi för det...
Barcelona westinho
2010-08-07 17:01
addeh

Frågan är väl snarare vad du har rökt...? Puyol har inte bra teknik. Han är osäker med bollen vid fötterna som man såg i VM när han rensade undan den utan address så fort han fick en passning under press. Piqué och Puyols teknik är som natt och dag.

Det finns en anledning till att Puyol nästan aldrig sköter uppspelen.
Barcelona thiago alcantara
2010-08-07 16:56
är dt bara jag som tycker att vi ska flytta up en av thiago eller jds och köpa in özil så vi för stor trupp och utmana alla tre tävlingar
skulle vilja se oxå en mittback till nu när rafa och chyg häar lämnat,kommer ihåg föra sasöngen när vi mötte atltico madrid borta hur dt gick till när bådda pique och rafa var avstängda
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-07 16:21
el Flaco

Kul för Fontás, mindre trevligt för Tello som mycket väl kunde varit den som fick chansen på topp mot Sevilla.

Angående Puyol;
han har en hyfsad teknik, och precis som elbraco skriver har han ju spelat på andra positioner tidigare där han fick använda sin teknik i större utsträckning.
I samband med att han blev mittback har hans teknik inte underhållits lika bra, men man kan ibland se att han besitter även den biten.

Dock har han inte passningsspelet som sin främsta egenskap, i detta fall saknar han den teknik som Barcadinho ifrågasätter.

Till sist:
Nu är jag trött på att klubben ff saknar en riktig back-up till Busquets. I stället för att spendera onödig tid i Asien borde de värvningsansvariga kanske tillbringa två timmar i Frankrike och titta närmare på mötet mellan Toulouse - Brest... I´m just saying.
elbraco
2010-08-07 16:08
Roligt att se Madridredaktionen göra en artikel om en äkta Madridista, som för att bevisa att det faktiskt finns någon.
HES ALIIIIIIIVEEE!
elbraco
2010-08-07 15:56
Ämne: Barcadinho

Puyol ....
Puyol började egentligen som målvakt men fick problem med axlarna, omskolade sig därefter till anfallare för att sedan flytta ner till högerback, och tillslut hamnade han som mittback för att vara mer exakt! Vi kanske borde ha Puyol som andremålvakt hellre än Pinto då ;)
Lite Jeffren-känningar eftersom även han är anfallare som kan spela högerback!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-07 15:49
Någon som vet var man kan streama allsvenskan grattis?
Barcelona Espanaboy
2010-08-07 15:49
Pique har oerhört bra teknik för att vara mittback. Det såg vi inte minst mot Inter i CL, då han snurrade upp flera spelare innan han vände om och gjorde mål. Puyol har ingen dålig teknik. Om han skulle haft dålig teknik så skulle han inte spelat i världens bästa klubb och landslag.
Barcelona DM1982
2010-08-07 15:45
Grymt skönt att följetongen om Fabregas är slut, det blev en olustig historia det där.

Har dock en känsla av att han kommer nästa säsong och då utan tjaffs. Fick samma vibbar över det här som det som hände med Villa förra säsongen. Först en massa prat om att han är klar och ska komma, sedan stannar han kvar i klubben. Säsongen efter så kommer Villa utan att man ens har tänkt på att han kan komma.

Skulle inte förvåna mig om det finns en deal om att Fabregas ska komma nästa säsong, precis när den här är slut.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 15:32
Fontàs har äntligen fått el alta medica imorse och tränade ihop med resten av laget. Han hade drabbats av en fotskada för tre månader sen och kortade ner sin semester för att återvända innan och komma igång med sin rehabilitering. Dessvärre drabbades yttern Tello av en skada under samma träningspass och väntas vara borta i ca 3-6 veckor.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-07 15:30
Barcadinho

Puyol startade som en högerback (om jag inte missminner mig nu), så han har nog teknik.

Däremot så är han inte så graciös som Pique, han har en mer ettrig "bulldog" stil än Pique.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-08-07 15:30
Ämne: Barcadinho.:
Proble....
Haha snacka om att gå till överdrift. Caceres har inte sämre speluppfattning än exempelvis puyol har. Och han
är verkligen inget träben som inte har tecknik atthantera en boll. Med tid och förtroende kan han växa och bli riktigt stark. Det såg man i vm vilka kvalitéer han har när han fick spela. Snabb,brytningsäker och läser spelet bra. En duktig försvarare som bara kommer bli bättre oavsett vart han spelar
Barcelona Oha789
2010-08-07 15:05
Jag tror jag har tapppat räkningen för hur många Real Madrid har köpt.

Vet inte längre hur många som är mittfältare och anfallare längre.

Barcelona Busquets who?
2010-08-07 14:43
Barcadinho.:
Problemet är att smarta motståndartränare kommer att köra närmast man-man på alla barcelona-spelare och låta Caceres vandra med bollen. Med hans träben och dåliga nerver är det ett recept för katastrof.

Bättre att han går till en kontringsklubb eller typ Premier League där en mittback kan klara sig med andra spetsegenskaper.
Canaletes
2010-08-07 14:34
Jonathan Dos Santos verkar ha haft en bra kväll ;) hehe

länk
Barcelona Barcadinho.
2010-08-07 14:28
addeh - nej inte under en sten, utan under ett täcke. Det är ju kallt i norden.
Nej, Puyi är inte så teknisk, som jag ser det.
Men jag tar det en annan gång om det passar.
Atlético addeh
2010-08-07 14:20
Barcadinho.

"Tom Puyol håller knappt Barcas tekniska krav."

Jag undrar om du sovit under en sten de senaste tio åren eller om du har rökt något. Att Puyol inte skulle innehava den tekniken som krävs för att spela i Barcelona är bara bullshit. Få såpass fysiska mittbackar som har den tekniken som vår kapten besitter.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-07 14:16
Busquets who?

Ja visst, grabben är inte så ympad bra med bollen vid fötterna, men han har andra bra egenskaper. Ibland blir det som en obsation att man tittar endast på en enda egenskap Jag menar överhuvudtaget i Barca, inte bara Cáceres fall. Det viktigaste är att man kompletterar varandra.

I ärlighets namn så tycker jag inte att t ex Alves är särskilt teknisk Det räcker med att titta på hans usla inlägg som har så dålig precision. Och han slarvar också med passningar. Men han lever gott och väl på andra bra egenskaper. Tom Puyol håller knappt Barcas tekniska krav. Det mesta av hans passningar går vid sidled och är korta. Men han kompenserar det med annat, t ex fysiken.
Sen erkänner jag att det är lite personlig favör runt Martin. Jag gillar att titta på honom spela, eftersom han är speciell och lämnar intryck.
Han spelade bara två matcher i vm, mot Holland och Tyskland, alltså han har svårt och vara ordinarie i landslaget, men jag var glad och se honom på plan. Jag tittade extra noga när han hade bollen.
Han räcker kanske inte för Barca, men jag tycker inte att Guardiola är konsekvent – en del spelare gör en enda tabbe eller två och det räcker, medan andra kan fortsätta tabba, utan några reaktioner. Självklart vet vi inte vad som pågår bakom tv-skärmen, under träningarna och annat. Det är också viktigt.
Men det blir som det blir - tiden kommer att visa om Pep har gjort ett misstag här eller inte. Grabben har många år framför sig.
Atlético addeh
2010-08-07 14:15
el Flaco

Det beror ju helt på när Messi & Zlatan är tillbaka i träning med laget. Reser dem till Barcelona den 11:e, borde dem faktiskt kunna återgå till träning dagen efter. Tänker man efter låter det ju inte helt orimligt, men det är fortfarande tveksamt om dem kommer spela. Att Pep inte har någon utav de sex anfallarna som finns i A-truppen att tillgå är ett stort problem.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 14:06
addeh/

Både Argentina och Sverige spelar sina matcher den 11 augusti så jag vet inte om de hinner tillbaks för att spela mot Sevilla med tanke på allt resandet.

Dani Alves kan vi nog med största sannolikhet räkna bort. Han ska resa idag till New York och sedan resa tillbaks till Barcelona. Nästan en jorden runt resa för brassens del. Inte ens Alves har en sådan pass bra fysisk kondition att orka med alla de kilometrarna.

Jag tror inte heller att Puyol, Xavi, Piqué, Pedro, Villa och Valdés kommer kunna delta mot Sevilla på lördag eftersom de knappt kommer ha hunnit träna med laget innan dess. Inte den bästa tänkbara försäsongen för dessa spelare direkt.
Atlético addeh
2010-08-07 14:05
El Kaiser de Michoacán

Så vitt jag förstod det gällde det en permanent övergång angående Rochina & Aléx, men Barça skulle ha en återköpsklausul på båda spelarna.
Barcelona el Flaco
2010-08-07 13:58
El Kaiser de Michoacán/

Jag uppfattade ryktet om Rochina och Alex att det rörde sig om att Zaragoza skulle endast låna de, eventuellt att Barça skulle ha en återköpsklausul ifall de bägge spelarna lämnade.
Atlético addeh
2010-08-07 13:56
el Flaco

Egentligen borde dem vara tillbaka och redo för spel i Supercupen när dem återvänder den 11:e? Jag tänker på Zlatan, Messi samt Dani Alves som faktiskt deltagit under försäsongen.
Annons: