/spanien/barcelona/forum/14846.aspx/spanien/barcelona/forum/14846.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 22:57
Hahaha Peter Forsberg är skön.

Han fick frågan: du Peter Domenech håller mycket på med Astrologi,

PF: Han borde koncentrera sig mer på Fotboll.

Hahahaha jag tror Forsberg sa vad hela Frankrike känner
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:56
Ämne: Ämne: Btw så ....
Gourcuff tar alldeles för lång tid på sig med sina beslut. Det håller inte på den här nivån.
Delarocha
2010-06-11 22:55
Jävlar vad dåliga samtliga lag var idag. Synd att inte samtliga kan åka ur.
Barcelona westinho
2010-06-11 22:52
Ämne: Btw så var Gourcuff ....
Håller med. Vissa här inne har skrivit att Gourcuff är lika bra som Fábregas och mycket billigare dessutom, vi borde värva honom bla bla.

Gourcuff är bra i franska ligan. Det är stor skillnad på franska och engelska ligan. Han har stor talang, Gourcuff, men han tillhör inte de bästa än.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:52
Rivaldo

Allvarligt. Du borde kanske ta och blicka tillbaka lite i historien så inser du på vilken nivå och status i världen Uruguay har legat på de senaste åren. Oavsett hur dåliga du anser Frankrike var så har de stor status med tanke på de senaste årens framgångar. De var faktiskt i final senast trots att de började Vm lika uselt då. Trotst att de även då hade Domenech som förbundskapten. Kina i en träningsmatch just innan Vm startar är inte värd något som referensmall. Med tanke på att Uruguay tog sig till Vm som sista lag och stor möda. Jag tycker att de får godkänt.
Barcelona DM1982
2010-06-11 22:50
Btw så var Gourcuff usel idag. Ibland brukar han komma upp som förslag för ett förvärv men jag kan inte se att han skulle kunna tillföra Barca något speciellt. Visst har jag sett honom spela i franska ligan men det är när det gäller som man måste kliva fram och visa att man är en bra spelare på högsta nivå. Det gjorde han inte alls idag.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-11 22:50
Min sammanfattning av Uruguay-Frankrike;

Uruguay - Mycket vilja, lite fotboll.
Frankrike - varken fart eller idéer i anfallsväg.

Det var kanske långt ifrån en fotbollsföreställning, men jag är personligen nöjd med ett kryss.
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-06-11 22:49
El Ilusionista

Haha, så tjatade ju kommentatorn också om att "Henry var såå nära att frälsa Frankrike med sin nick om den hade gått in". Han måste ha missat att den assisterade domaren hade vinkat offside :-P
Barcelona westinho
2010-06-11 22:48
Ämne: Rambla//

Som Fran....
Forlán gjorde väl ingen besviken. Suarez däremot. Annars har de inga riktigt bra spelare, svårt att förvänta sig något av ett land med så få invånare.
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 22:46
Tyckte den här matchen var mycket underhållande...till skillnad från den första.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-11 22:45
Rambla//

Som Frankrike spelar för tillfälet så är det ingen prestation. Kina klarade också av att försvara sig och vann tom mot frankrike. Visserligen i en träningsmatch men ändå. Med spelare som Forlan och Suarez kan man förvänta sig mer. Dom hade alldelles för stor respekt för ett Frankrike som inte fungerar alls som ett lag. Spelarna är helt orörliga och alla förlitar sig på att lagkamraterna skall göra jobbet för dom. Ett sånt lag är inte favorittipat mot någon på en sån nivå som vm ändå är. Uruguays inställning var alldelles för destruktiv och försiktig. Dom tillät frankrike spela fotboll och skal vara glada över lika resultatet. Trots att Frankrike var katastrofala.
Barcelona El Ilusionista
2010-06-11 22:42
Rambla~

Kommentatorn hade inte alla hästar i stallet. :P

Tjatade ju hela första halvlek att Evra spelade för Arsenal.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:40
Ämne: Rambla~

Inte för ....
Var han? Jag tycket de sa Kina. Jag måste ha drömt då. :P
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:39
Rivaldo_gudarnas gud

Uruguay försvarade sig bra i 90 min mot spelare som Ribery, Anelka mfl. Om inte det är bra så vet jag inte vad.
Barcelona El Ilusionista
2010-06-11 22:39
Rambla~

Inte för att vara petig men domaren som dömde Uruguay-Frankrike var Japan.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-11 22:36
Rambla//

Har svårt å se vad Uruguay gjorde bra. Frankrike spelade inte ens som ett lag utan mer var för sig, det är lätt att försvara mot ett sånt lag. Ändå va det alltid dom som var närmast segern. Henry skapade en hel del när han kom in. Ett skämt att inte börja med landets bästa målgörare genom tiderna i ett vm för en spelare som Gouvo:/. Sen är det ju ingen hemlighet att frankrike har den professionela fotbollens klart inkompetentaste tränare.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:35
Ämne: Det bästa med dagen:....
Det måste jag faktiskt instämma i. Klockrena insatser av båda. Inget man förväntar sig från länder som Kina och Uzbekistan. Där fick man tji.
Barcelona petersays
2010-06-11 22:33
Det bästa med dagen: två riktigt bra domarinsatser!
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:31
Jag är imponerad av Uruguay. Vilket försvarspel, viken offervilja. Diego Perez på mittfältet, vilket monster. Han springer ju konstant och täcker av ytor, bryter anfall. Stenhård i kroppen, viker inte en tum i närkamperna. Även vänsterbacken Perreira var riktigt bra.

Sen måste jag ju nämna Forlan. Vilken spelare, dert är klass i allt han gör. Fantastisk i sina bollmottagningar trots att han har en jobbig Gallas i ryggen varje gång. Han slår heller knappt bort en boll. Forlan är klass rakt igenom.

Gourcuff, vilken besvikelse. Alldeles för långsam i sitt beslutstagande. Bra frisparkar har han dock.
Barcelona westinho
2010-06-11 22:30
Anelka var bedrövlig. Riktigt egoistisk, tar skott från omöjliga vinklar, passar inte bollen, snor bollen, blir av med den. Henry var bättre - men inte bra. Gignac visade vilja och gjorde bra ifrån sig de få minuterna han fick spela. Låt han starta nästa match.

Anelka...b e d r ö v l i g.
Barcelona kev
2010-06-11 22:28
Tror nog alla vet vad ElTriplete syftar på. Jag är också besviken på Frankrike. Fy fasen att de inte tryckte på efter Lodeiro utvisades. Vad i helsike häne med tempot som de inledde med?

Asch, längtar tills Spaniens spel för då kommer vi kunna njuta ordentligt.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-11 22:28
Straffsituationen påminde om Toures "hands" mot Inter... Båda är ej hands enligt mig, båda försöker ta bort handen ur vägen men istället lägger de handen där bollen åker..
Barcelona DM1982
2010-06-11 22:26
Abidal spelade riktigt bra, annars var Frankrike riktigt tråkiga att titta. Två rätt så mediokra matcher idag, hoppas att det tänder till lite mer imorgon.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
BarcaFan!

Det var inte alls en klar straff. Den där situationen liknade faktiskt situationen i matchen mellan Barcelona och Inter i slutet av 2:a matchen.
Barcelona westinho
Verkligen ingen straff. Han har ju armen tätt intill kroppen.
Barcelona ElTriplete
2010-06-11 22:24
Kanske borde varit straff, men när det gäller Frankrike och hands ska ingen tala. Hoppas ni förstår vad jag syftar på nu...
Barcelona petersays
2010-06-11 22:23
Äh..ingen klar straff alls.

Inget lag förtjänade att vinna. Och framförallt så är jag så sjukt besviken på Frankrike. Dom kryssade sig fram till final förra VM och det ser inte bättre ut nu. Hoppas dom åker ur i grundspelet.
Barcelona BarcaFan!
2010-06-11 22:17
klar straff
Barcelona kev
2010-06-11 22:16
NU Händer saker. Straff!!
Barcelona petersays
2010-06-11 22:10
Aj aj, Lodeiro. Vilken VM-debut. Men i all ärlighet så var väl första gula lite väl hårt, men i andra situationen kan man inte hålla tillbaka ett gult.
Annons: