/spanien/barcelona/forum/14845.aspx/spanien/barcelona/forum/14845.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-06-10 19:55
Sami

Just det ja. Sant. Tja, vad har dem mer för backar? Är Dawson uttagen? Jagielka?
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-10 19:45
Vet inte riktigt vilka jag håller på i VM. Nu när inte Sverige är med kanske man i och för sig kan kolla bara för underhållningen vilket kommer bli väldigt skönt.

Spanien kommer jag nog heja lite på för att de har många som spelar i vårt kära lag. Argentina för att Messi ska få vinna VM. Tänk er hur stor han hade blivit då. Och endast som 23-åring...

Jag gillar inte Brassilien längre. När jag var mindre hejade jag som många andra på dem. Men dagens landslag är tråkigt enligt mig. För disiplinerat. England tror jag faktiskt kommer floppa som vanligt. Det är nästan så här varje gång. En liten skillnad den här gången är att det faktiskt finns folk utanför landet som har de som favoriter.
Men jag tror fortfarande att de kommer bli en stro flopp.

Får jag bara flagga lite också för Uruguay. Jag har en känsla att de kan gå långt. Ett intressant anfallspar(minst sagt) med Luis Suarez och Diego Forlan. Och med en AIK:are på mitten kan det ju inte gå snett:).
Barcelona ★Sami★
2010-06-10 19:42
Delarocha
Tyvärr så missar Ferdinand Vm. En knäskadad som stoppar han.
Andre_D
2010-06-10 19:37
Bara så ni vet. Om både Argentina och Spanien vinner sina grupper kan de inte mötas i final. Bara i semi...
Delarocha
2010-06-10 19:33
barca111

Antagligen inte.

Ferdinand Terry blir det väl.
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-10 19:25
Jag hoppas att Spanien eller Brasilien vinner VM. Brasilien vill jag ska vinna VM för jag har alltid gillat dom sedan jag var liten. Spanien vill jag ska vinna VM för barca spelarna.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-10 18:35
Ämne: Fyfan snart ett år s....
Kasta inte sten i ett glashus, hur många gånger har man inte diskuterat Eto här?

Det lär bli samma sak med Yaya ifall det skulle gå sämre för barca.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-10 18:30
Glöm inte att regga er på vmelvan nu alla cules, sök sedan på gruppen "Les Rambles" när ni väl är där inne, så vi kan köra en turnering under VM:et.
Länktips: www.vmelvan.se
elbraco
2010-06-10 18:20
Tror på SPanien/Brasilien men hoppas Argentina så att alla ska sluta tjata om att Messi måste vinna VM för att bli bäst...
Barcelona barca111
2010-06-10 18:09
ursäkta, kommer L.King starta för England i vm?
Barcelona Messidinho_10
2010-06-10 17:59
Hallå grabbar, jag hoppas för Messis skull att Argentina vinner. Jag skulle bli lika knäckt som han om inte dom vinner.
Barcelona PILMÀ★Kärlek★Respekt★
2010-06-10 17:29
Ämne: Verkar som det är he....
Jag tror att Spanien vinner, men jag hoppas Argentina av hela mitt hjärta. (L)
Barcelona ★Sami★
2010-06-10 17:07
Verkar som det är helt dött här inne. 83 inloggade och ingen skriver?
Då får väl jag ta upp nåt. Det är juh bara 1 dag kvar tills Vm. Vilket lag tror ni vinner Vm?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-10 16:24
Fyfan snart ett år sedan Robben såldes till Bayern, och ändå så snackas det fortfarande om honom dagligen borta på puertan.. Hoppas verkligen det inte blir samma sak här också om Yaya lämnar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-10 16:15
Ämne: Se länktips.. Hur tr....
Haha Xavi, våghalsight vad... Vi får väll se den 12 Juli hur hans nya frilla ser ut :p
Barcelona Hetfield
2010-06-10 16:07
Man måste tänka längre än så, när man väl har bränt broarna så är det svårt att ta sig över floden om man behöver hjälp. Samtidigt som jag skulle bli överlycklig om Silva kom över till oss så skulle det samtidigt göra ont över sprickan som kommer att uppstå mellan Barcelona och Valencia.

Vi kan ju inte bara plocka deras största stjärnor och tro att det är frid och fröjd.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-10 16:05
Se länktips.. Hur tror ni Xavi hade sett ut i Orange/Gult hår? :)
Barcelona Gabriel
2010-06-10 15:22
el Flaco - Nah Mean

Hur ofta är det du och jag tycker olika? Nej säg inte så, orkar inte se en favoritspelare för det äckellaget. Btw, vad tyckte du om undersökningen jag skickade till dig?
Barcelona haeger
2010-06-10 15:09
Criff

Han hade ju vunnit VM med Brasilien året innan, och var en av de bättre i laget. Så visst var han "känd" innan han kom till Barca.
Men han hade kanske inte samma status som Rivaldo och Ronaldo precis.
Barcelona Criff
2010-06-10 15:01
Hetfield, Det finns betydligt fler anledningar än så till att ogilla Rosell.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-10 15:01
Gabriel/

Jag läste också om den nyheten imorse, men jag tror ändå att Silva lär till slut hamna i Real Madrid, samtidigt som vi värvar Cesc.

Personligen hade jag hellre sett Silva än Fabregas som blaugrana nästa säsong, men jag tror som sagt inte att detta kommer ske. Tror t.o.m. att det är större chans att Silva stannar i Valencia än att han kommer till Barcelona, ifall nu Madrid-dealen inte går igenom.
Barcelona Gabriel
2010-06-10 14:53
Ingen här som diskuterar Barças B-alternativ ifall man ger upp hoppet om att signa Fabregas? Elmundo rapportera att man har David Silva i åtanke isånnafall. Det är enligt mig en drömvärvning på alla möjliga sätt. Han spelar utmärkt tillsammans med våra Barçaspelare i landslaget och skulle passa in precis lika bra som David Villa kommer att göra. Dessutom har han den goda egenskapen av att kunna spela på flera olika positioner både på mittfältet och på anfallet. För att inte tala om prislappens om förmodligen kommer att vara mer angelägen än den Arsenal suttit på Fabregas.

Skulle detta inträffa skulle jag må. Och då skiter jag fullständigt i att Barça försvagar Valencia och La Liga och gör ligan ännu mer ojämn än vad den redan är. Det där intresserar mig inte alls. Det enda som intresserar mig är att Barça just nu befinner sig i deras bästa tid inom klubbens historia och tillslut måste detta ta slut. Det gäller att ligga på toppen och utnyttja detta bäst det går och ta så många titlar som möjligt, vi måste utnyttja att laget just nu är den bästa upplagan genom tiderna. Det är allt som intresserar mig, att vi fortsätter, fortsätter och fortsätter att göra allt för att vinna och vara nr 1.

Hur som helst. Om man skulle ge upp Fabregas och värva Silva kanske man beslutar sig för att övertyga Toure att stanna? Man kan ju hoppas :-)
Barcelona Hetfield
2010-06-10 14:50
Jag börjar gilla Gourcuff mer och mer, låter som en väldigt intelligent och sansad person. Läs (handlar om Gourcuff och landslaget):

Andra säger att han inte är ”en i gänget”. L’Equipe har pratat med spelare som menar att Yoann är för tillbakadragen. Istället för att lägga liniment i lagkamraternas kalsonger, så ”gillar han att diskutera taktik, som en tränare” menar en anonym källa till L'Equipe. Ja, du hör. Fruktansvärda anklagelser.

Forca_Blaugranas

Problemet med Sandro är att han vill få bort de afrikanska ungdomarna i La Masia, det är därför många är skeptiska.

Jag gillar personligen Sandro, jag tror att han har lärt sig av sina misstag och jag får väl ge honom en andra chans. Så länge han inte rubbar på det vinnande konceptet så får han gärna ta över.
Barcelona Criff
2010-06-10 14:46
Forca_Blaugranas - Islam_Bosna,
Och Ronaldinho var storstjärna då eller?
Barcelona Barcadinho.
2010-06-10 14:33
Skateboard låter utmärkt. Man kan ta sig med det på land, utan att tanka.
Och surfa med det genom Gibraltarsundet.

Hehe, adios nu, jag ska fortsätta jobba istället.

Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-06-10 14:32
Jag förstår inte all denna negativitet kring Sandro Rosell. Vad jag hört så är han väldigt kompetent man, med god ekonomisk kunskap, och har bra kontakter och på så sätt lätt att få hit storstjärnor, det var ju han som fick hit Ronaldinho 2003.

Så jag ser inte några problem egentligen? Med honom kanske vi lättare kan få hit Fabregas och andra världspelare.
Barcelona Barcadinho.
2010-06-10 14:28
Intressant att se hur grupperna Yaya respektive Busquets har skiftat i storleken.
I början fanns det här i LR rätt många Yaya- sympatisörer och som var emot valet av Busqi.
Nu har den här gruppen minskat rejält och Busqi- gruppen har tagit över majoriteten.
Jag undrar varför sådana skiftningar händer ibland, också i vanlig politik. Människans hjärna är mystiskt.
En förklaring är nog säkert att människor vänjer sig eller accepterar verkligheten.
Yaya närmar sig en transfer och hjärnan vill bli av med honom. Och för att bli av med honom lättare känslomassigt, så är det lättare att måla honom svart. Det är mycket lättare att kasta något som vi inte tycker om eller som vi tycker fungerar dåligt.
Men hela den här mekanismen är ju naturlig. Min hjärna fungerar också så till en viss del.
Jag tar verkligheten som det är, när jag inte kan ändra en skit av situationen.

Jag själv skulle välja Yaya alla dagar i veckan, förra säsongen och till nästa säsong.
Och detta enligt vad jag ser på tv;n, eftersom jag har ingen aning om hur det ligger till under träningarna och resorna. Yaya är alldeles för bra för att sitta på bänken enligt mina tankar.
Men verkligheten är annorlunda – det är inte jag som bestämmer utan Pep.
Och när han bestämmer som han gör så försöker jag se den positiva med det.
Busquets har också varit mycket bra och det är ingen slump att han har fått en startplats i landslaget. Yaya är ännu bättre enligt mig, men det går ett ersätta honom på ett bra sätt.
Barcelona tarrak
2010-06-10 14:13
el Flaco

Lysande förslag! Kidsen älskar ju skateboards, så man kanske skulle kunna göra en PR-kupp av det här. Låt några fotografer vara på plats när Sandro lämnar över brädorna och så kan man lägga upp en artikel om Barcas och Unicefs nya projekt "Skate for Africa".

Att döma av hur medierna skött bevakningen av den här kampanjen, lär det inte finnas någon större risk att sanningen sipprar ut.
Barcelona Hetfield
2010-06-10 14:12
De kommer väl inte att visa alla frågor? De lär ju censurera negativa eller löjliga frågor, annars blir det ju en hel del frågor.

Jag skulle gissa på att frågorna kommer att vara såhär: "Hej, du är bäst, när brukar du borsta tänderna?"
Delarocha
2010-06-10 14:09
el Flaco

Men, tror du inte alla katalanska barn då också vill ha en skateboard? Det kan skapa ytterligare spänningar mellan barnen. Till fots känns bäst.
Annons: