/spanien/barcelona/forum/14842.aspx/spanien/barcelona/forum/14842.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Clichy #22
2010-07-14 10:20
MOHAMED AHMED//

Fantastiskt bra krönika. Håller naturligtvis inte med om allt och tycker det blir lite retoriskt och överdrivet när du skriver om att Pique inte hållit en pistol mot huvudet på honom (för det är väl ingen som påstått det heller) men i sin helhet lätt en top20 krönika jag läst på svenska fans. Tack!

Det som jag kanske främst inte instämmer i är tankegången att det är Fabregas skyldighet att få slut på Barcelonarepresentanters och spelares beteende. Tixi har sagt man kommer att respektera Arsenals beslut, Arsenal har klart och tydligt gått ut med att beslutet är att inte sälja, men ändå fortsätter Barcarepresentanter och -spelare att spinna vidare på det. Som jag ser det är det Barcelonas, inte Fabregas, ansvar att se till att dess representanter och spelare respekterar Arsenals beslut.

Men det är antagligen en punkt där vi får vara ense om att vara oense. I vilket fall tack än en gång för en bra nivå på krönikan.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-14 09:49
What ⇪ ? //

"Fàbregas HAR några gånger redan sagt att han inte ska till barca (senast var dagen innan arsenal mötte blackburn på hemmaplan i höstas) men media skriver ändå om det hela."

Men all respekt så känns ju inte det uttalandet (som Cesc gjorde i höstas)speciellt aktuellt.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-07-14 09:08
Pep förväntas skriva på sitt nya kontrakt idag!
Canaletes
2010-07-14 04:15
Puyol lägger skorna på hyllan, i landslaget...!!!

enligt Marca då.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-14 02:35
Ämne: Gonzalez_Barca

Sö....
Södra?

Arsenal kommer ifrån North London, därav north london derby mot tottenham.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-14 02:14
Gonzalez_Barca

Södra. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-14 01:25
Ämne: Cesc är nog älskad i....
Sant, liten miss där av Mohamed.. som nog menar Norra London
Barcelona Antonio Puerta
2010-07-14 01:08
Grabbar har någon en film där hela spanska firandet är med i Madrid, skulle vara jättetacksam det är helt okej om det är nerladdningsfil dessutom...

Tack på förhand
Barcelona Karamba
2010-07-14 00:41
Cesc är nog älskad i SÖDRA England då London ligger där.
Atlético addeh
2010-07-14 00:31
Sju Barcelona ynglingar är uttagna i den spanska truppen till U-19 EM. Thiago, Oriol Romeu, Marc Bartra, Martín Montoya, Carles Planas, Ruben Rochina & Alex Sanchez är de spelare från Barcelona.

Utöver dessa är spelare som Iker Muniain och Sergio Canales uttagna.
Delarocha
2010-07-14 00:28
fel
Barcelona The Reporter
2010-07-14 00:15
el Maestro,

du har fått PM
What ⇪ ?
2010-07-14 00:12
Ämne: Amunt.

Hade Fabr....
Heywood Jablome - Xaviniesta //
jag tror inte det där hade hjälpt så mycket. Fàbregas HAR några gånger redan sagt att han inte ska till barca (senast var dagen innan arsenal mötte blackburn på hemmaplan i höstas) men media skriver ändå om det hela.

media kommer ju inte sluta producera material som de vet att massor av folk läser bara för att huvudrollsinnehavaren säger något
Atlético addeh
2010-07-14 00:01
Fantastiskt bra krönika Heywood Jablome.

Jag är kluven. Jag vet inte om jag vill ha Cesc nu eller inte. Ett år till i England vore nog ändå det bästa.

Historien att Cesc fick en tröja signerad av Pep när han var ledsen är rörande.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-13 23:48
Lite off-topic kanske eftersom det här angår landslaget. Men fyfan vad mycket makt Zlatan har. Det hade varit kul om de verkligen förbjöd vuvuzuela här i Sverige pga hans krav.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-13 23:46
Rambla. Summen är ju en symbolisk gest som värdesätter intresset. Barcelona visade med ett lågt bud att det inte är särskilt intresserade. Allt har ett pris, och Arsenal kommer att släppa Cesc i 60 miljoner-klassen... minst.

Vissa dagar vill jag ha honom, andra dagar vill jag inte ha honom.
Barcelona Unicef
2010-07-13 23:44
Det finns givetvis en plats för Fabregas!
Men då krävs ju vissa förändringar,
Henrys kontrakt lär ju brytas, Jeffren gå på lån till varför inte Arsenal? så att Sankt Andres flyttas till kanten.
Att rotera på Ibra Messi Villa Pedro Bojan & Iniesta Känns kanske lite väl Mycket på 3 platser?
Så vad tycker ni? lär Ibra säljas för att Fabregas ska få plats?
Atlético addeh
2010-07-13 23:41
Det var ett förbannat tjat om Piqué & Puyols lilla Cesc-spratt igår. Visst, kan förstå Arsenal-supportrarna på ett sätt men seriöst Spanien har precis vunnit ett VM-guld och allt kan hända när pajasen Gerard Piqué är i farten.
Barcelona el Maestro!
2010-07-13 23:38
Ämne: Har Iniesta grekíska....
Hehe, Iniesta har grekiska påbrå liksom Messi;-.
Barcelona basaric
2010-07-13 23:33
För att sammanfatta det hela.. Barcelona behöver inte Cesc men Cesc behöver Barcelona.
Barcelona The Reporter
2010-07-13 23:30
Har Iniesta grekíska rötter?

Hittar inget på google
Barcelona Rambla~
2010-07-13 23:29
Heywood

Summan är oviktig, det vet alla inblandade. Det är bara ett sätt att få till inledande förhandlingar. Ett sätt att visa att man är seriöst intresserad. Att Arsenal sen låtsas vara indignerade är bara ett spel för galleriet.
Barcelona basaric
2010-07-13 23:27
Jag tycker att Cesc är världens bästa mittfälltare efter Xavi & Iniesta men tyvärr så ser jag inte hur han ska få plats i dagens Barcelona.

Han bänkar ju inte någon av dom nämda och vi måste starta med Sergio Busquets.

Flyttar man upp Iniesta så blir det ju tråkigt för lilla Pedrito, då kommer han knappt få titta på startelvan.
2010-07-13 23:27
Amunt.

Hade Fabregas klart och tydligt gått ut och sagt:

- Jag vill stanna i Arsenal.

Så hade media hållt käft. Hade han gjort som Ronaldo som säger att han vill stanna i Manchester, men flörtar med Real Madrid hade media fortsatt.
Barcelona Alvés
2010-07-13 23:26
Jag vill inte att Fabregas ska komma förrän Xavi lägger skorna på hyllan, för då kan han spela jämte Don Andres och då kan Pedro blomma ut rejält på ytter positionen för alla vet att Andres är som bäst på mittfältet
Valencia Amunt
2010-07-13 23:25
Ni verkar inte förstå hur media arbetar. Det spelar ingen roll om Fabregas hade sagt till Barcelona att dra, då hade media hittat på någon nya anledning;

"...Fabregas till Barcelona trots allt?"
2010-07-13 23:24
Rambla.

Jag håller med dig. Det pinsamma tyckte jag ändå var summan de erbjöd Arsenal. Vill de så gärna ha honom så kommer det att kosta. Det vet Barcelona. Ge ett riktigt bud som är rimligt, tackar Arsenal nej. Tacka och börja förbereda säsongen. För vi klarar oss faktiskt galant utan honom. Jag hoppas att klubben går ut med en deadline.

elbraco. Det går inte att skriva en krönikan utan att ta med profetian som Guardiola skrev ner. :-)

Gunner - Kanouté. Pedro är högt värderad och han kommer att spela mycket nästa säsong. Han kommer inte att hamna på bänken och glömmas bort.
Barcelona Rambla~
2010-07-13 23:19
Ämne: Rambla. Det är nog s....Kanske det men jag tvivlar på att klubben kommer att göra en sådan här kraftanstränging som de gjort denna sommar. Jag menar, de har ju faktiskt skämt ut sig med vissa kommentarer i pressen. Jag stör mig på att de inte kan hålla transfers tysta fast inser samtidigt att det är omöjligt med tanke på hur pressen jobbar i Spanien när det handlar om fotboll.

Dessutom så tror jag att klubben lär bli besvikna på Cesc (ja om han nu verkligen bakom kulisserna visat att han vill komma, det vet vi ju inte) om han inte tar bladet ur munnen och säger klart och tydligt vad han vill.
Gunner - Kanouté
2010-07-13 23:18
Heywood Jablome - Xaviniesta //

Glöm inte Pedro! Om Iniesta ska spela där så kommer Pedro inte få lika mycket speltid. Och han är väl högt värderad hos er?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-13 23:18
Det är nu eller aldrig för Fabregas, nu MÅSTE han sätta ner foten och säga rakt ut till Wenger att han vill flytta.
Annons: