/spanien/barcelona/forum/14840.aspx/spanien/barcelona/forum/14840.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-11 09:50
Haha den här Martiinh0 är ju ett skämt som helt tydligt inte kan särskilt mycket om fotboll, fattar inte hur ni ens orkar diskutera med honom..
Delarocha
2010-06-11 03:44
Frodo

Syftar du på Tottenham? För jag tror inte Arsenal slutar topp 4 utan Fabregas.
Barcelona Frodo
2010-06-11 03:25
Martinh0

Du skrev om de bästa spelfördelarna. Inte om de bästa mittfältarna. Därmed svarade jag att Iniesta är en bättre spelfördelare än de namnen du nämnde. Om du läser mina inlägg syftar jag till spelfördelningen. Men, bara för att tydliggöra vad jag även tycker om de som spelare. Jag tycker att Iniesta är mycket bättre än alla de spelarna du nämnde. Inte bara bättre, utan mycket bättre. Men till skillnad från dig kommer jag inte gå in på exempelvis Chelseas forum och skriva något liknande som: "Hej, jag är inte här för att provocera men jag tycker att Iniesta är mycket bättre än Lampard. Vad tycker ni?"

Så tippning av hur en liga slutar är en bra indikation på vad man kan? Men jag kan väl dra till med en vild gissning. Någon av toppklubbarna Chlsea eller ManU kommer att vinna. Samma lag som de senaste säsongerna. En farmarklubb från London kommer att antingen komma trea eller kämpa om en CL-plats beroende på om deras enda världsklasspelare lämnar eller ej.
Delarocha
2010-06-11 03:13
Martiinh0

Jag vet iallafall vilka som inte vinner Premier League. Arsenal!

Sen, du läser inte folks inlägg eller? Gerrard är fortfarande inte en spelfördelare.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 03:11
Frodo

Om du fortfarande kan läsa, så sa jag att Gerrard har haft en dålig säsong, men fortfarande är top 5 i världen. Har iniesta haft världens jävla kanon säsong nu eller? hmm

Aha, så du tycker oxå att han är bättre än Frank. OK. Det är din synpunkt på det hela, fine. Men det tycker inte jag.

Alla har olika synpunkter.

Ska vi tippa PL nästa säsong ? Se vem som "har mest koll" ?

Nu måste jag lägga mig. PM'a om det är något. Natti.
Delarocha
2010-06-11 03:10
Martiinh0

Nej, vi har också haft skador på många spelare. Men få av oss här skyller på skador som riktiga ursäkter. För alla lag drabbas av skador och om man inte räknar med att spelare som Van Persie blir skadade varje år är man bara korkad. Det funkar inte att skylla på det. ALLA lag har skador.

Barcelona Frodo
2010-06-11 03:08
Martinh0

Jag kollar på PL ibland. Med tanke på att du försöker låta som om du är väldigt insatt undrar jag hur det är möjligt att du påstår att Gerrard är en av världens bästa spelfördelare? Har du överhuvudtaget sett honom spela någonting alls den här säsongen? Du kan ju gå och fråga Liverpool-fansen hur nöjda de är med honom den här säsongen. Lampard är en duktig box-to-box mittfältare som oftast kommer i en andravåg. Smart spelare som skjuter bra med båda fötterna vilket i kombination med hans höga arbetskapacitet gör det möjligt att han ofta kan komma i bra lägen på andravågen. Knappast på Xavi och Iniestas nivå vad det gäller som spelfördelare.

Jag är rätt säker på att jag har bättre koll på PL än dig, men det säger i och för sig inte särskilt mycket med tanke på dina kunskaper om fotboll i största allmänhet.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 03:07
Hyder//

Damerna vann - Ungdomarna vann, samt vi vann Fair play. :)

Du vet att man håller på en klubb, inte på ett lag.

Delarocha

Yes, men så är det. Vet inte vilka maffiabossar som mutat våra läkare. Du kommer själv märka hur det är i den sitsen om ni råkar ut för det någon gång, det är inte alls nice.

Men men. Sånt är livet. Fridens liljor, natti
Delarocha
2010-06-11 03:06
Martinh0

Du verkar inte veta det om du på allvar tror att ni hade haft en chans om ni inte haft ett skadedrabbat lag. Det är ju er patetiska ursäkt varje gång ni förlorar en viktig match. Vårt lag är för ungt, vårt lag är skadat, bla bla bla. Sluta upp emd ursäkterna och antingen acceptera att ni inte är i samma klass som de största lagen eller gör något åt det. Men att skylla på skador och ålder i 6 år börjar låta rätt illa.
Barcelona Hyder
2010-06-11 03:05
Martiinh0

Då förstår jag, det var jag som missuppfattade.

Vilka titlar är det exakt du syftar på? Ligan? CL? FA? Liga-cupen? Community Shield? Europeiska Supercupen?

Inga av dem eller? Då kan vi börja räkna med Copa Catalunya på vårt CV helt plötsligt. Kul.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 03:04
Skott/Mål-statistik min vän.

Håller med dig, trodde det skulle stå 4-0 efter 20 minuter, men det är fotboll, om du vet vad det är =]

Godnatt.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 03:03
Men men, dags att söka sig till sängen nu.

God natt allesammans, och hoppas vi får uppleva ett roligt VM utan sverige(Då man slipper gå nervös:) ) och en intressant nästa säsong!

Ha det bra - Ses framöver!

Paz// martinho
Delarocha
2010-06-11 03:03
Martiinh0

Men lägg av. Det första mötet borde ha slutat 6-2 till vår del. Ni hade två skott på mål. Ni var inte förtjänta av hälften av era mål.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:59
Hyder

Nej. Någon nämde Wiltord härvan från bordeaux till arsenal, då sa jag, det var FÖRE MIN TID. När han GICK från bordeaux till arsenal, inget annat. Läs om, läs rätt.

Med tanke på att Arsenal kammade hem 3 titlar denna säsongen så ja, vi vann titlar denna säsongen.

delarocha

6-3 med 2 skadedrabbade lag är i mitt tycke väldigt orättvist. Jag hade gärna sett dom båda 2 ordinarie lagen möta varandra istället, hade blivit en mer rättvis bedömmning "inte en jävla chans" som du säger. Men då hade man ju vetat lite mer, positivt som negativt.
Delarocha
2010-06-11 02:55
Martinho0

Tja, med tanke på att tredje bästa laget i England inte hade en jävla chans på Spaniens bästa chans så vet jag inte. United hade inte heller en chans. Chelsea däremot var ju bra. Dem vann ju också i år. Men visst, många lag i England är bättre, men finns ju få lag i England som är bätte än Barcelona om något.

Vet personligen inte vad du grundar din smörja i. Är det hur många engelsmän som tittar på matcherna som avgör vilken liga som är bäst eller?
Barcelona Hyder
Dubbelpost
Barcelona Hyder
Martiinh0

Du sa ju själv att du "inte hade börjat heja på Arsenal" när Sylvain Wiltord lämnade från klubben.

Medelmåttig var nog ett för starkt ord att använda, det måste jag hålla med om. Jag tycker annars att Sevilla är er motsvarighet i La liga i den bemärkelsen att dem också hamnar bra till i tabbelplaceringen i La Liga samt tar sig numera alltid sig förbi gruppspspelet i CL. Nu vann dem även Copa del Rey medan ni inte vann någonting. Skillnaden är väl att Sevilla med modern historia i blickfånget har en uppåtgående kurva och ni en nedåtgående. Kan inte släppa att Valencia vann samtidigt som Arsenal vann ligan, känns verkligen som 7 år sedan. Vänta, det var ju 7 år sedan!
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:53
Premier Leauge är ju bättre än la liga, så vad du snackar om Delarocha är ju intressant..
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:52
Frodo

Någonsin kollat på en match i PL ? Verkar inte som det.

Bendtner/rooney statistiken brukar jag dra upp för det är så många som kastar skit på honom, och ja, han är inte smidig, han är inte teknisk, men han gör mål på sina chanser oftasts.

Jag sa inte att Fabregas var bättre än Xavi. Fick bara hugg på mig där någon sa att Fabregas var dålig, då får man ju visa lite statisk och visa att han inte är det.

Fan va ni ska hitta på saker då.. Läs vad jag skriver, inte vad som är i era huvuden.
Delarocha
2010-06-11 02:51
Martinh0

Ni slår ju som sagt Bolton och Hull och såna gäng. Vad är då ligatitlar liksom?
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:50
Hyder

Om du tar på dig dina läsglasögon så kan du kanske läsa att jag började heja på arsenal strax efter år 00. Lässvårigheter eller skriver jag otydligt?

Om man ska gå efter den nya regeln som ska införas i england om egna produkter så säger den annat, men jag håller med dig om att det ser lite tunnt ut med HELT EGNA produkter.

Men medelmåttig klubb vet jag inte, när man har en såpass stabil ekonomi, tabellplaceringar, cl placeringar, så anser jag det vara mer än medelmåttigt.
Barcelona Frodo
2010-06-11 02:47
Jävlar, nu har man läst allt. Kille insinuerar att Fabregas är bättre än Xavi och han använder statistik till att stödja sitt argument. Han har även tidigare under kvällen, med hjälp av statistik, försökt visa att det inte är en stor skillnad på Rooney och Bendtner. Desstuom borde det vara straffbart att påstå att Gerrard, Lampard och Fabregas är bättre spelfördelare än Iniesta. Fabregas är inte på samma nivå som Xavi och Iniesta, vilka som startar i det spanska landslaget är en tydlig indikation på vilka som är bättre. Desstuom är varken Gerrards eller Lampards främsta styrkor som spelfördelare, utan snarare som box-to-box mittfältare där de oftast kommer i en andravåg. Det vore inte helt fel att kanske kolla på lite fotboll istället för att enbart följa statistik kan man tycka....
Barcelona Hyder
Martiinh0

Min vän, "allt är relativt" som du säger men den rena faktan säger att Wilshere och Gibbs de två i er trupp ni kan kalla egna produkter. Resterande spelare, inklusive Fabregas och Wallcott har andra klubbar som moderklubbar. Det är liksom ingenting som är möjligt att motsätta. Du kan däremot säga att Arsenal är bra på att utveckla spelare. Sedan att dem förs samman i ett medelmåttigt lag i en medelmåttig klubb som inte vinner titlar, det är en helt annan femma.

Du har alltså inte hejat på Arsenal samtidigt som dem vunnit en Ligatitel? Med tanke på att din klubb senast vann den 03/04 (samtidigt som Valencia vann La liga, helvette vad länge sen) och Wiltord drog 2004 då du enligt dig själv inte hade börjat heja på Arsenal. Det måste svida lite att sitta bakom en dataskärm och svamla om att ni har världsspelare hit och dit när du inte har upplevt en enda ligatitel.
Delarocha
Martinh00

Nej, jag tittar inte ens på matcherna. Sånt trams.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:45
Delarocha

Vi pratar om 1-1 målet just nu. Och ja, jag tyckte wenger gjorde fel som spelade silvestre.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:44
Delarocha.

Ja, jag kallar det "bli en del utav dem" när man går på deras matcher, köper deras tröjor mm, sponsrar dom med cash så att säga..

Någonsin gjort något sånt?
Delarocha
2010-06-11 02:44
Wengers, som spelade med honom. Eller som värvade honom. Sen var det väl inte direkt bra försvarsspel innan. Eller menar du att Silvestre gjorde misstag på samtliga mål?
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:43
Pep.G

Och vems fel var det när Silvestre väggspelar fram messi då? Nasris? Neej.
Delarocha
2010-06-11 02:42
Martiinh0

Bli en del av dem. Gulligt.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 02:41
Delarocha

Nej, jag sa när han kom. Och det var runt år 00, det var strax efter det jag började bevaka arsenal på allvar och bli en del utav dom.
Annons: