/spanien/barcelona/forum/14837.aspx/spanien/barcelona/forum/14837.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-13 15:59
Ämne: Estadio Santiago Ber....
Real Madrid har inte vunnit en stormatch sedan El pasillo och då gjorde Higuain mål. När ett lag inte presterar i större matcher så är det svårt för en enkild individ att skina. Han har nätat mot alla La ligas lag, så den myten kan du stryka.

I CL så fick han denna säsong chansen på riktigt och han gjorde sina 2 första mål då, mot milan spelade han 1 halvlek och mot lyon andra matchen var han bra, men missade chanserna.
Barcelona westinho
2010-06-13 15:56

Jag tycker att Higuain är en riktigt vass anfallare. Men i de stora matcherna är han inte bra. Det känns som om han inte har något självförtroende i de stora matcherna.

Själv tyckte jag att Tevez var duktig igår. Kämpade mycket och skapade en del på egen hand. Messi var nog bäst i Argentina, bara målet saknades.
Barcelona ElTriplete
2010-06-13 15:56
Sami

Tror också på det, förstår inte varför alla tror Serbien är så bra. Överskattade.
Barcelona ★Sami★
2010-06-13 15:51
Ghana är sjukt starka! Det är Serbien med. Men jag tror på Ghana seger.
2010-06-13 15:49
Märkligt hur ni total sågar Higuain insats efter denna match endast för att han är Real Madrid spelare. Seriöst han startar för att han är en bra spelare och att han tog dem till Vm, vilket messi inte kunde göra(på egen hand).

Ni får tänka på att han gör sin första Vm match, och även sin tredje tävlingsmatch så ni måste fatta att han är totalt orutinerad i dessa sammanhang. Sammanfattar ni hans insats med öppet sinne så märker att han gjorde en godkänd match, kanske borde sätta en balja men han var delaktig i spelet och löpte för sina medspelare. Man märkte att han inte vågade ta initativ själv då varje gång han fick bollen då passade han tillbaka istället för att utmana vilket han är bra på. Det släpper för honom nästa match.

Sedan när Messi inte får ut max av sitt spel(han gjorde en bra match igår, inte mer) så är det hans omgivniongs fel, maradonas fel, kom igen ska han ta med sig xavi till landslaget?

Ni kritiserar di maria(som kanske blir real spelare) men ni kritiserar inte Tevez som gjorde det minst lika dåligt.

Nää inte ens under VM kan ni inte heller sluta vara enögda.
Barcelona Pep the King
2010-06-13 15:49
H.Alavi - Magico!
Nä hellre Slovenien än Algeriet. Dom har inget att göra i Vm. Dom kommer säkert få 5 i baken av England.
Barcelona DM1982
2010-06-13 15:47
Det var mer det att du hatar Serbien som jag var nyfiken på.

Det är två bra lag som möts idag, det finns en stor chans att det blir den bästa matchen i VM så här länge.
Barcelona ElTriplete
2010-06-13 15:43
DM1982

Vi får se hur bra de är. Man ska definitivt inte underskatta Ghana.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-13 15:39
Pep the King

Haha, om Slovenien hade förlorat så skulle du ha sagt samma sak om de. Tycker att matchen i sin helhet var en sömntablett.
Barcelona Pep the King
2010-06-13 15:38
Tycker helt enkelt dom har inget att göra i Vm. Vet inte hur många koppar kaffe jag drack för att hålla mig vaken. Nä ut me dom! Dom är dåliga.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-13 15:37
Någon som kollar på VM? Seriöst, den där killen som blev utvisad måste ju ha minsta hjärnan i hela mästerskapet. Att, med ett gult kort, försöka göra en "guds hand" så tydligt att Maradona måste suttit hemma och skakat på huvudet är det dummaste man kan göra när ens lag jagar ledningsmål.

Han tillsamans med målvakten förstörde för hela Algeriet i den här matchen. Nu har de NOLL chans att gå vidare. För att göra det krävs det att vinna mot England och USA.
Barcelona DM1982
2010-06-13 15:37
Ämne: Nu hoppas vi på Ghan....
Vad är det för fel på Serbien? Det är ett riktigt bra lag med många bra spelare.
Barcelona ElTriplete
2010-06-13 15:35
Nu hoppas vi på Ghana. Hatar Serbien...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-13 15:31
Pep the King

Skandal? Förklara gärna.
Barcelona Pep the King
2010-06-13 15:24
Algeriet måste juh ut. Dom är skandal!
barca#1
2010-06-13 15:21
Håll ett öga på serbiens Milos Krasic idag. Vilken lirare.
Delarocha
2010-06-13 15:14
Det sjuka är väl att Argentina hade kunnat ha om inte VM:s bästa lag på pappret så fan nära på om Maradona så hade velat.

En backlinje bestående av Milito, Gonzalo Rodriguez, Samuel och Zanetti, Mascherano, Cambiasso och Messi på mitten och Tevez, Milito, Aguero längst fram.
elbraco
2010-06-13 15:10
Tyckte att Messi fick ta Verons position ibland igår och leka spelfördelare...inte för att han är dålig direkt men det är ju inte hans roll. Han och Tevez var klart över godkänt men byt för i helvete ut Higuain och sätt in Milito. Tycker Argentina har alldeles för många spelare som kräver boll för att det ska bli bra, Milito är inte en av dom!
Barcelona El Ilusionista
2010-06-13 15:08
Den där ska ju målvakten ha utan tvekan.
Atlético addeh
2010-06-13 15:04
Fina nyheter, Thiago har förlängt till 2011. :)
Atlético addeh
2010-06-13 15:01
Higuain var klart sämst igår. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, han gör ALRDIG mål i stora matcher. Dock syntes han visserligen mer än Di Maria men vad hjälper det när han knappt slog en passning till rätt adress.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-13 15:01
"118 665 röstberättigade medlemmar / Av de röstberättigade kommer 87 procent från Katalonien, 9 procent från övriga Spanien och 4 procent från övriga världen."

Bara 4746 medlemmar från övriga världen som får rösta? Och jag är en av dom :)
Barcelona Frodo
2010-06-13 14:59
Tevez var godkänd igår och han var den ende som kunde spela små kombinationer med Messi. De andra verkade sakna spelintelligens för att göra det, i synnerhet Higuain som tappade väldigt många bollar.

Sen är det ett under att Demichelis går före spelare som Burdisso och G.Milito (som inte ens var uttagen till truppen tillsammans med Zanetti och Cambiasso!). Han gjorde två grova tabbar igår som direkt hade kunnat resultera i mål.
Barcelona petersays
2010-06-13 14:38
Tevez vart klart godkänd igår. Han är en spelare jag absolut skulle kunna se i våra färger.

Di Maria håller jag med om var helt osynlig igår. Inte alls likt honom.

Men jag hoppas Milito får starta mot Sydkorea, och gärna Pastore istället för Veron - men det lär aldrig hända
Delarocha
2010-06-13 14:33
Tycker egentligen bara Messi var bra igår. Veron var väl okej, alltid rätt dominant men en jävla hög felprocent.

Men Messi bär ju laget typ.
Barcelona Hyder
2010-06-13 14:28
Hetfield

Tycker att det är orättvist mot Tevez att dra honom över samma kam som Di Maria. Carlitos var enligt mig hyfsat aktiv och gjorde ett par bra saker med bollen. Han var även den enda tillsammans med Messí och Heinze som fick ett betygssnitt av olika tidningar som var över godkänt.

Håller med om att Milito ska starta, han hade gjort minst två mål igår. Higuain är inte gjord för stora matcher men kanske kommer dit i sinom framtid. Diego Milito är väll motsatsen, verkligen gjord för dessa viktiga matcher.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-13 14:25
Jag tycket inte Srgentina var så dåliga i anfallen igår. De skapade många chanser, och hade det inte varit för målvakten och deras oförmåga att göra mål kunde matchen ha slutat 4,5-0.

Försvaret däremot läckte helt. Nigeria hade även de fina möjligheter att göra mål. Hade det varit Spanien som stått på andra sidan hade de kanske förlorat.

Jag sammanfattar genom att säga att Argentina har ett grmt anfall men ett försvar som knappast håller för ett mästarlag.
Barcelona Hetfield
2010-06-13 14:19
Men kom igen, hur bra var Di Maria och Tevez igår? Jag märkte inte ens att Di Maria spelade förrän kameramannen zoomade in på honom efter dryga 30 minuter, och han ska vara nästa "stjärna".

Jag tycker dock att Milito ska starta, det är av den enkla anledningen till att de behöver en som kan göra mål, de har nog med tekniska spelare.
Delarocha
2010-06-13 14:17
Eller på ett plan hem till Madrid.
Barcelona ★Sami★
2010-06-13 14:09
Delarocha
Vi får hopps att Higuain sitter på bänken nästa match. Milito borde starta istället.
Annons: