/spanien/barcelona/forum/14835.aspx/spanien/barcelona/forum/14835.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dan68
2010-09-01 16:59
Fy vad många bittra fans över Zlatans val. I det läget som blev, att Pep ville spela utan Z som huvudalternativ gör han givetvis rätt att gå till Milan! Mycket konstigt att Pep menar att Zlatan inte är startman 6 månader efter att ha propsat på klubbens dyraste investering någonsin samt att Zlatan gjorde ett helt okej första år!
Delarocha
2010-09-01 16:58
Kung Flamster

Du får gärna ha lite koll och åtminstone försöka vara någorlunda bunden till fakta när du påstår saker eller försöker vara saklig.

Passningarna centreras inte till Messi. Bollen ska gå via Xavi och det är Xavi som sätter tempot och spelet. Allt annat är nonsens. Iniesta och Messi är snarare Xavis förlängda armar framåt.

Sluta påstå dumheter.

Har messi försökt pressa Arsenal och Liverpool på spelare? Antar att du syftar till att han velat se Cesc och Mascherano i barcelona? vad ska han säga om en journalist frågor honom? Nej, jag hoppas Cesc krockar med sin bil på vägen hit för honom vill jag verkligen inte se här.
Barcelona Kung Flamster!
2010-09-01 16:55
Ämne: "Ni skriver att....
Ganska självklart, hur tror du Messi skulle reagera om spelet inte lutade åt honom och passningarna skulle "centreras" till en annan spelare, säg Villa. Jag väljer att dra mig ur diskussionen härifrån eftersom att min bild av Messi är väldigt vag. När jag läser intervjuer med honom så gillar jag honom, väldigt ödmjuk och genuin. Men på senare tid så har min bild förstörts lite, b.la när han försökt pressa Arsenal(?) och Liverpool(?) på deras spelare.

Aja, hoppas vi möts i CL. Ha det bra!
Delarocha
2010-09-01 16:54
De flesta av oss här var inte direkt förtjusta i Zlatan när han var här heller. Så de som skriver att de är glada att bli av med honom (mig inklusive) är så vitt jag ser de som har haft den åsikten om Zlatan under en lång tid.

Barcelona Steaua/Bukarest
2010-09-01 16:46
Ronaldinho kanske borde göra sig av med lite muskler... Så han bli som under PSG tiden...
Barcelona Barca4eva
2010-09-01 16:40
"Ni skriver att man inte kan ha en spelare som anser att man ska passa laget runt honom, men hur är det med Messi. "

Sen när anser Messi det?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-09-01 16:36
Lägg Zlatan åt sidan, han är historia.

----

Ronaldinho har verkligen bantat, titta bara på bilden som Sport har publicerat. I want more of that Dinho! Han får gärna sänka Madrid på Santiago i CL.
Barcelona Kung Flamster!
2010-09-01 16:36
Jag tycker det är väldigt underhållande att läsa det ni skriver här. Ni skriver att Zlatan snackar bullshit och har dubbelmoral när ni är likadana. Ni hyllade honom när han kysste klubbmärket, nu när han lämnar klagar ni över det. Ni skriver att man inte kan ha en spelare som anser att man ska passa laget runt honom, men hur är det med Messi.

Pep fick valet att ändra på Messi, och möjligtvis förstöra moralen i hela laget. Eller ändra på Zlatan (som tidigare varit mycket bra), och bara sänka hans moral. Vad han gjorde vet vi.

Samma sak gäller ex Etoo, han har ju själv gått ut och sagt "jag vet inte varför Guardiola sålde mig". Fast han ju ett ego, likt Zlatan.

Jag är objektiv, fast jag försöker vara subjektiv. Jag anser att felet här inte ligger hos bara Zlatan/Guardiola utan hoss båda. Raiola har inget med saken att göra. Sen att vissa spelare säger att Pep inte snackar med spelare spelar väl ingen roll? Har man ett problem med en spelare får man väl fan ta och lösa det, eller hur?
Barcelona Klint
2010-09-01 16:17
Rambla~

Jaså där ser man. Det var ju bra. Går in och ändrar. Konstigt att EMD inte kan höra detta på en presskonferens som man liverapporterar ifrån.
Barcelona lameG^
2010-09-01 16:15
Jag hoppas verkligen att Bojan tar för sig denna säsongen för han kommer få mycket mer speltid än tidigare säsonger. Detta kan bli hans genombrott?

Känns också som att Jeffren har en sista "chans" att visa att han ska vara kvar i truppen annars säljs han.
2010-09-01 16:15
Zlatan:
"Milan är en MYCKET STÖRRE klubb än den klubb än den jag var i"

"Pep var desperat att sälja mig"

"Du kan säga till mig att jag inte är bra nog, då lämnar jag och går vidare"

"Vi har inte missat ett slutspel i VM sedan??????"
Han är tydligen insatt i landslaget och fotboll i Sverige..

"När slutade filosofen prata med dig"?
"Vet inte"

"Pep är ingen stor tränare"

Zlatan måste vara bror till Anna Anka...
Alltid när Zlatan kommer till en ny klubb så är det den största klubben och den klubb och gärna vill spela i.

Barcelona Rambla~
2010-09-01 16:05
Klint

Getafe betalar hela Sanchez lön, det ligger även uppe på hemsidan nu.

"El Santos y el Getafe asumen el 100% de las fichas de Keirrison y Víctor Sánchez"
Barcelona Fille s
2010-09-01 16:01
Läste just trupp analysen och blev väldigt glad att se att Bojan äntligen tilldelats nr 9 =D.

Med 3-manna anfall och cirka 55 matcher på ett år...varje gång någon av de 3 blir trötta, behöver vila, får skador eller blir utbyta så kmr Bojan in! (möjligtvis kanske Iniesta går före ibland) Detta innebär massor speltid för en av mina favorit spelare som verkligen känner för klubben och dessutom är den perfekta medspelaren till Messi.

Barcelonistas
2010-09-01 16:00
haha Pique gjorde ett mycket bättre job än kråkan.

jag vågar säga att om vi hade startat me pique istället för kråkan i anfallet mot inter så hade vi gått vidare!
Barcelona westinho
2010-09-01 15:59
Sjukt hur många här som snackar skit om Zlatan nu när han lämnat. Illa..
2010-09-01 15:52
Alla måste vetat att Zlatan är en spelare som bara tänker på sig själv. Jag tror att han skiter helt i hur det går för svensk fotboll och landslaget. Nu råkar han spela för just Sverige, men hade Brasilien gjort honom till brasiliansk medborgare och frågat om han ville spela för de så hade han säkert gjort det. Nu går ju givetvis inte det, men hade det gjort det så hade Zlatan sagt HEJ DÅ Sverige...
Barcelona el Flaco
2010-09-01 15:52
tikitaka/

Nej. En klubbs A-lag och B-lag kan inte delta i samma turnering i Spanien längre. Denna regeln kom till efter att Real Madrid mötte sitt ungdomslag, Castilla, i någon cupdrabbning för många år sedan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 15:51
Rambla,

Kan inte annat än hålla med.. så man saknar Etoo! Men å andra sidan, vi har Villa nu. Så läget ser ungefär likadant ut som förförra säsongen , förutom att vi förlorat stora pemgar på en viss svensk. Men det är historia nu!
Barcelona tikitaka
2010-09-01 15:50
Tja grabbar, en liten fråga bara. Barca B får dem spela copa del rey eller?
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:48
En sådan här dag vill man bara gråta över att klubben gjorde sig av med Samu för den här falska råttan.

Jag säger som Hetfield, Pep för h-e, nästa gång du får en "feeling", ta en lång promenad. Annars Pep, jag litar på att du styr upp detta nu.
Barcelona el Flaco
2010-09-01 15:47
Visst, Guardiola må vara långt ifrån felfri i den här debatten, men trots det väljer jag att ställa mig mer på hans sida i det här fallet med tanke på att även Pep har begått misstag när det gäller sin ”feeling” med inköpta spelare så har han i slutändan lagets bästa i åtanke. Pep kunde lätt ha gått med på att skriva under på ett sexårskontrakt med Barça och få en skyhög lön. Vad väljer han istället att göra? Jo, föreslå ett betydligt kortare kontrakt med en lön som är långt ifrån de bäst betalda tränarna i världen.

Jag vet inte hur länge Pep kommer sitta kvar som huvudtränare för Barcelona eller om han någon dag kommer sluta föreslå värvningar á la Chygrynskiy, men en sak är säkert; han kommer aldrig sätta sina egna personliga intressen före klubbens bästa. Det samma kan dock inte sägas om Zlatan och hans evige sidekick Raiola.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-09-01 15:41
Zlatan är full av skit, när han köptes så satt han där bredvid Laporta och pratade om hur mycket han älskar klubben, samtidigt som han gjorde den obligatoriska "kyssen".

Usch, vad vidrig. Han är allt som jag hatar med fotbollsspelare, och allt som ska vara långt ifrån klubben. Jag använder detta för att sammanfatta vad jag känner för Zlatan: "Jag skulle inte ens pissa i hans mun om hans hals brann"
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 15:41
Vet någon om Zubi sa något om ev. köp under januarifönstret?
Barcelona el Flaco
2010-09-01 15:38
Ämne: Ämne: Esse - ....
Lol att bli outshinad av en mittback i rollen som centralanfallare.. Zlatan, step your game up!:P

Barcelona Ett Evigt Gyllene Band
2010-09-01 15:37
Zlatan sade kaxigt för 3-4 veckor sen att han knappast behövde tränarens förtroende och att han vill stanna i Barcelona för att det är världens bästa lag. Men i länktipset verkar han motsäga sig? Jag visste att Zlatan för det mesta snackar nonsens.

För ca fem veckor sen sa han även något jag fann väldigt humoristiskt:
"Man ska inte spela i landslaget om man tycker det är kul." (Bara jag som inte håller med?)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-09-01 15:35
Steua/Bukharest:

Så du anser att man borde satt en spelare som Pedro på bänken istället då?
Bänka unga Pedro, som på år tagit världen med storm, som gjort viktiga mål i både ligan och CL, som passar perfekt i Barcas spelsystem, som är ödmjuk och som har tiden framför sig.. Till förmån för en överbetald spelare som varken passar i Barcas spelsystem eller sprider nån vidare glädje i truppen?

Hmm..
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:34
Denyo

Stora spelare kräver inte att ett lag ska ändra sin spelfilosofi för att det ska passa honom eller att alla ska dansa efter hans pipa.

En dag så kanske även du förstår det.
Barcelona tarrak
2010-09-01 15:33
För mig som tröttnade på legoknekten någon gång i februari så börjar det bli olidligt med allt snack, speciellt nu då han är historia för klubben. Måste ändå tipsa om Ninas lysande summering av Ibra-affären och hur den speglas i svensk media. Klockren!
Barcelona Rambla~
2010-09-01 15:32
Abbe.

Bra analys. En lögn är det yttersta beviset på hur besviken man egentligen är. Han ville vara kvar, fast han insåg till slut att det ej kunde ske på hans villkor. Det var heller inte han som krävde att bli såld, utan Barca som till varje pris ville bli av med honom. Det skulle inte förvåna mig om ledningen kontaktade Galliani och frågade denne. Är du intresserad av att handla på rea? :)
Barcelona Vampíro
2010-09-01 15:31
Ämne: Esse - Chelsea

Ab....
Lägg även till Piqué som en av de som överglänser honom. Piqué gjorde bättre ifrån sig som striker under 7-8 min mot Inter än vad Zlatan gjorde under hela "sin viktigaste match i karriären".
Annons: