/spanien/barcelona/forum/14832.aspx/spanien/barcelona/forum/14832.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ihefsu
2010-06-10 09:54
David Villa snittar sedan 2001 .55 mål per match. Helt okej över en så pass lång tidsperiod tycker jag.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-10 09:02
L.A.M Nr 10

Har faktiskt aldrig träffat en enda person som underskattat Villa. Alla jag pratat fotboll med tycker att han är en riktigt grym spelare och har egentligen inget negativt att säga om honom. Så nej, kan nog inte säga att han är underskattad.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-10 08:39
Är det bara jag som tycker att David Villa är ruskigt underskattad? Det är oftast spelare som Torres, Drogba, och Zlatan får mycket mer upmärksamhet.
Och då har ändå Villa gjort 20+ mål i säkert fem säsonger nu.

För mig är han världens bästa anfallare. Och det säger jag inte bara för att jag är cule. För det har jag tycket i några år nu. Han har ett grymt målsnitt och kan verkligen göra mål på allting. Och då har han ändå inte spelat i en riktig storklubb. Valencia får ursäkta men jag menar klubbar som Barcelona, Real Madrid, Manchester United och Chelsea.

Är det någon annan som också Villa är extremt underskattad och den bästa strikern i världen?
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-06-10 07:24
David Villas målsnitt i landslaget är otroligt. Vi får hoppas att han kommer över Ronaldo som ligger på 97 matcher - 62 mål.
adil,
2010-06-10 01:05
CuleAK

Det är verkligen inte lätt att vara elitfotbollsspelare idag. Det är sanslöst mycket matcher de spelar, ibland undrar jag om de inte tröttnar. Förr var det inte alls på det viset.

Gud förbjude en skada på Messi. :O
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-10 00:26
Sami

Raúl González har dessutom gjort betydligt fler landskamper än David villa. Men sicken legend Raúl är. Han är klart Madrids bäste spelare någonsin.

Raúl González - 102 - 44

David Villa - 58 - 38
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-06-10 00:25
Innan jag sover vill jag bara visa er detta,länktips.

Hoppas att han har fel och att Leo klarar sig.

(Godnatt nu!)

Tots units fem forca!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-10 00:17
Essienesque

Anledningen till att jag skrev så kommer för det mesta från en träningsmatch där Nigeria(?) för några dagar sedan spelade och en massa människor skadade sig under kalabaliken.

Menar inte att Sydafrika är det enda stället som får fram kaos m.m, utan jag tror nog att säkerheten skulle vara bättre i Europa.

Men nåja, det har ingenting med den runda bollen att göra. Vi skippar den diskussionen och hoppas på att VM 2010 blir en succé.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-10 00:12
Talangen Gerard Deulofeu har förlängt sitt kontrakt med klubben idag, likaså den defensiva mittfältaren Fernando Quesada "Nando" från Cadete A-laget.

Deulofeu är kanske den mer kändare av dessa två, men Nando ska även han vara ganska duktig. Han är bl.a. lagkapten för Cadete A och är en stark bollvinnare och har en ett bra distansskott.
Barcelona CuléAK (F.d Robin.)
2010-06-10 00:07
Varje kontinent eller land har sitt speciella sätt att ''fira'', jag tycker att det är ganska fräckt med såna där tutor, man känner mer spänning.

Vi har nu chansen att se ett mer annorlunda VM än de som spelats, denna gången i Afrika för första gången, istället för ''tråkiga'' Europa.

(ska sova nu, godnatt!)
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-06-10 00:03
Iniesta osäker till spel i öppningsmatchen. Kolla länktips.
Barcelona Hyder
2010-06-09 23:58
Essienesque

Håller med till viss del. Men man ska inte sticka under stolen med att många delar av just Sydafrika är farliga sådana med hög kriminalitet. Men vilka är vi att döma dem när dem inte har så många alternativ för att överleva.

Ett exempel på någonting som redan har hänt är väll att två journalister redan blivit rånade av beväpnade män. Allt ifrån pass, pengar och laptops fanns med i rånbytet. Därmed kan man konstatera att det inte bildas rök utan eld. Däremot kanske saker och ting skildras med förstoringsglas lite väl ofta i västvärlden.
Barcelona Essienesque
2010-06-09 23:53
H.Alavi - Magico! - Varför skulle någon skada sig på öppningsmatchen bara för den spelas i Sydafrika? Tycker det är smått roligt att se folk inte känna sig trygga nog i att VM spelas i Sydafrika, tittat för mycket på nyheterna I guess..
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-09 23:48
Ämne: Förresten, har klubb....
Ingen aning om just det, men påtal om Yaya hittade denna artikel om honom från i april.. då ville han stanna i Barca. Kanske blir så att den store ivorianen spelar med oss nästa år trots allt? =)
Barcelona Essienesque
2010-06-09 23:45
Det är Raul.
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-06-09 23:42
Men vem har rekordet då? för flest antal mål, det kan väll knappast vara raul
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 23:39
Hyder
Endast 6 mål? Fi fan! Då kan han väl göra hattrick 2 matcher i rad:)
David Villa slår Rauls rekord.
Barcelona Hyder
2010-06-09 23:34
★Sami★

David Villa är endast 6 mål bakom Raúl vad det gäller gjorda mål i landslaget. Om han inte går om under VM så kan vi vara säkra på att han kommer att göra det efter. Det är helt enkelt bara en tidsfråga innan Villa blir en större legend än vad han redan är.
Barcelona Mr Andrés-Iniesta.
2010-06-09 23:33
Raul gjorde 44 landslagsmål, medans David Villa är uppe på 38 landslagsmål.

Så jag tror David Villa lär slå det rekordet. Kanske redan till Vm om Spanien tar sig hela vägen : )
Barcelona ★Sami★
2010-06-09 23:30
Någon här inne som vet hur många mål Raul gjorde för Landslaget? Tror ni David Villa kan gå om Raul?
Barcelona Hetfield
2010-06-09 23:14
Jag antar att Fifa tänkte lite mer som "välgörenhets" grej, Sydafrika kommer att packas med turister.

Men jag förstår att det är kanske lite av en fotbollskulturell sak att blåsa vuvuzelorna, men man måste tänka på att det är HELA världen som kommer att titta på matcherna. Helt sanslöst idiotiskt
2010-06-09 23:10
Rambla~

För mig är det en skandal att Sydafrika bestämde sig för att bygga en jättearena för flera miljoner, då man bara har tänkt sig o använda den under VM.

Pengarna kunde ha gjort större nytta i välgörenhetsfonder.

Nu har detta ingenting med det du precis skrev att göra, men jag håller med om att VM känns tryggare i Europa. Skulle inte bli förvånad om några skadar sig under öppningsmatchen, Sydafrika - Mexico.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 23:06
Äh, jag vet inte. Jag vill inte låta "sån" men jag hade hellre sett ett Vm i Europa. Fast samtidigt förstår jag ju att Afrika måste få sin chans även de.
2010-06-09 23:04
Vuvuzelan var orsaken till att jag hade TV:n på utan ljud under Confederations Cup 2009.

Man hör knappt publiken när de firar när laget har gjort mål pga av vuvuzelan. Men, det tillhör det sydafrikanska folket, det finns inte så mycket o göra åt saken. Det irriterar mig lite grann, men samtidigt så vet man också att detta kan vara det första o sista VM i Sydafrika. De kommer att fira under VM, hela Sydafrika kommer att skaka under en hel månad.

Samtidigt så tycker de flesta att FIFA bör göra något åt saken när tidningarna började skriva rubriker som t.ex "upp mot 100 db".
Barcelona petersays
2010-06-09 23:03
Ser att Real flirtar med Di Maria. Av någon anledning ser jag inte honom i Real. Vet inte varför, men det känns bara inte så. Men inte konstigt att det sneglas lite åt grannen i väst nu, det finns en del riktigt bra spelare som börjar "växa ur kläderna" där borta. Ska inte påstå att jag har benkoll på Liga Sagres, tyvärr, men en snabb lista på spelare som denna säsong eller nästa borde ta steget till större klubbar ser rätt jäkla läcker ut.

Angel Di Maria - från klarhet till klarhet de senaste åren
David Luiz - säkrare back var det länge sedan jag såg
Miguel Veloso - mer eller mindre burit sporting på sina axlar denna säsong. kan spela var som helst.
Moutinho - en ganska dålig säsong och inte överens med varken lagets eller landslagets tränare. men fortfarande attans ung och fenomenal bolltrollare och playmaker.

Lägg dessutom till Falcao - vilken grym säsong han gör! Snittar nästan ett mål per match sin första säsong i Portugal. Synd att Colombia missar VM bara.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 23:03
Den här boken vill jag verkligen ha. Synd att den bara finns på danska än så länge.
Barcelona petersays
2010-06-09 22:53
Gotta love Niva alltså. Han skriver underhållande.
Barcelona Rambla~
2010-06-09 22:52
Förresten, har klubben gett City tillstånd att förhandla med Yaya? Annars, hur kan hans agent redan gjort klart med City? Det stinker lite i den affären om ni frågar mig.
Barcelona Klint
2010-06-09 22:52
Erik Niva: "Själv inbillade jag ju mig att jag hade den mentala styrkan att klara vuvuzelorna utan större problem, men det är bara att acceptera att jag gjort en felbedömning. Jag insåg såklart att det skulle tutas något alldeles infernaliskt i samband med själva matcherna – men jag hade inte fattat att det där satans tjutandet skulle ligga som en slöja över hela Johannesburg.

Alla tutar. Överallt. De ger inte intryck av att vara fotbollsfans, utan verkar mest bara blåsa i sina lurar som en del av sin dagliga rutin. Några uttråkade snubbar står och hänger i ett gathörn. Två av dem tutar, medan de andra singlar slant om något. En ung kille är på väg ombord på sin buss, och tutar medan han betalar. Ett par tanter vakar över dörren till ett snabbköp, tutar åt alla som passerar in eller ut."

Inte bara för sydafrikansk fotboll tydligen...
Barcelona Rambla~
2010-06-09 22:48
Hetfield:

Tja, om man vill ha kravaller, så kan man visst förbjuda dessa "trumpeter". Det kommer aldrig att accepteras av der sydafrikanska folket. Vuvuzelan har blivit lite av en symbol för sydafrikansk fotboll.
Annons: