/spanien/barcelona/forum/14828.aspx/spanien/barcelona/forum/14828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Criff
2010-06-11 01:44
Martiinh0, Vad definierar du som ett riktigt jobb?
Delarocha
2010-06-11 01:43
Martinho0

Din signatur i slutet tåls att upprepas förmodar jag?
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:42
tarrak//

Just den grejen måste jag missat rejält, vet inte om det var pga min utlandspraktik.

Men det är ju fel, usch vad fel. Tack för den infon, har du någon länk på det dära?

Paz/ Martiinho
Delarocha
2010-06-11 01:42
Martinho0

Utveckla gärna.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-11 01:41
Martiinh0/

Jag läser nästan bara de katalanska och spanska tidningarna och att döma av vad som skrivs där håller jag inte alls med dig om det du skrev i ditt första inlägg, där du skrev att mediernas målar upp oss till att vara ”änglar”. Som sagt, det finns både och.

Och anledningen till att jag skrev "gäsp" i början var för att det har kommit in ett oändligt antal gunners in på forumet under sommaren och kommit med likadana diskurser. Det blir lite tjatigt i längden. Det förstår du väl?
adil,
Martiinh0

Ja, 90 % är positivt. Varför skulle det inte vara så? Barcelona genomgår en fantastisk generation och förtjänar cred. Vem fan är du som kommer och gnäller?

Gå och sov om du har tråkigt, och dröm sött om Messis uppvisning mot er. Är säker på att Fabregas drömde sött efter det iallafall!
Barcelona Hyder
Martiinh0

Du hade kunnat coacha Barça till framgång? Ja, men bara en sån sak! Det får mig att vilja ta upp tre viktiga punkter:

1. Du kan du inte ett jack shit om fotboll
2. Du är du otroligt optimistisk och saknar insyn gällande en tränares uppgift, framförallt i ett lag som just Barça
3. Du kan du inte ett jack shit om fotboll
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:40
Martiinh0

Precis som jag skrev längre ner så gömdes Fran Merida, undan från Barca av sin agent. Månader senare dök han upp i London och trots att den minderåriga spelaren hade ett förkontrakt med Barca, valde det moraliskt högstående Arsenal att skriva kontrakt med honom.

Barcelona fick senare rätt i domstol (till skillnad från Arsenal som sköter det juridiska snacket i tabloiderna) och tilldömdes ca €3 miljoner i skadestånd.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:40
Delarocha

Är du ett skämt eller?

Delarocha
2010-06-11 01:38
Martinho0

Har inte ni 15 världsspelare. Nej just det ja. Ni har inte en enda snart.

Du har nog rätt, alla hade nog gjort det lika bra som Pep. Förutom Wenger då. Han suger.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:37
El flaco//

90% är positivt, på ett ungefär... Sånt stör mig också.. Socker e bra, men salt också.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:35
Delaroch

Att inte ta över ett lag med 15 världsspelare ungefär. Det jag menar. Tom jag hade kunnat coacha barcelona till framgång. Kolla tex mot Inter. Vad kunde Pep göra.. ? Byta ut Zlatan mot abidal?!

Paz // Martinho
2010-06-11 01:34
Martiinh0/

Jag vägrar att tro att du enbart har läst positiva sker om Barcelona i de medierna som du nämnde. Inom de svenska medierna har jag läst flera artiklar där olika journalister kastar skit på klubben. Jag läser förvisso inte engelska eller italienska tidningar, men jag skulle nog gissa på att de har någon gång i historien kritiserat oss.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:33
Och för att forstätta, hur tror ni VM går? Jag har tippat följande.(Ska bli jävligt kul om det går in)

1: Holland
2: Spanien
3: USA

Usa skrällar, det ska bli roligt att se om dom gör det och att man kan vinna lite cash =]

Paz // martinho
Delarocha
2010-06-11 01:32
Ett riktigt jobb? Som vad? Advokat eller läkare? Elelr vad menar du?

Har Arséne Wenger ett riktigt jobb? Isåfall är han ganska dålig på det tycker jag. Men aa, han har ju en "gudomlig" plan. Slå Bolton med 5-0 i båda mötena är del av den.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:31
pokke

Är 21, så är ingen snorvalp, kamma dig, snälla.

H.Alavi - Magico!

Som jag skrev innan, jag är inte bitter. Sugen på diskutera bara.

Delarocha

Vi tog 3 titlar förra säsongen. Så titlar är det ingen fara med. Men jag ser verkligen fram emot att Arsenal ska lyfta BPL nästa säsong med 2-3 rätta värvningar.

Ghazza

Merida gömdes på hemlig ort? Va sjutton har jag missat?

Paz // martinho

adil,
2010-06-11 01:31
Inte många timmar kvar till Vuvuzela-klimax nu! Spanien och Brasilien givna favoriter enligt mig. Och jag hoppas att Brasilien åker ut i ett tidigt skede, mot Spanien. Dels pga. Dungas tråklir och dels pga. att jag inte klarar av att se många av de arroganta spelare Brasiliens trupp består av, samt vågen av medgångare deras glamour drar till sig.

Spelarna växer upp i fattiga kvarter och blir sedan överösta med rikedom och får för mycket av det goda. Det är nog det som är boven till deras självgodhet. Klarar inte av den där "vi är störst och bäst" mentaliteten många i den nationen utstrålar, en massa latjolajban typer. Palla med fjortisen Robinho t.ex.

Är man bäst ska man vara ödmjuk. Hoppas Spanien tvålar dit dem ordentligt. De hade tur som slapp undan redan i Confederations Cup.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:28
el Flaco - Nah Mean

Nej, läser inte madrid tidningar, men brukar läsa barca tidningar/engelska tidningar/italienska samt en del svenska. Men ska slänga ett öga på "madrid" tidningar också då.

Delarocha//

Som sagt, bad verkligen att folk skulle hålla sig i skinnet, för jag vill försöka föra en diskussion om hur allt ligger till på ett hyfsat partiskt sätt, sen vet alla att det är nästan omöjligt att vara helt opartiskt. Ber om ursäkt om du tog illa upp men jag försöker.

Svar på frågan; Nej jag älskar Arsenal, gillar hur dom sköter sin ekonomi och hur dom spelar fotboll(Oftast). Usla spelare, ja, alla spelare är inte stjärnor i laget, men dom utvecklas och kommer bli stabila fotbollsspelare. Jobbiga supportrar har alla. Hemska tränare? Ge Pep guardiola ett riktigt jobb någon gång, och se hur kunnig han är egentligen.

Förresten. Hur ställer ni upp barcelona nu nästa år med tanke på värvningen av Villa. Är det 4-4-2 ni vill se eller 4-4-3 med zlatan på bänken? Villa på kanten?

Hur resonerar ni om det?

Paz // Martinho
Barcelona Ghazza
2010-06-11 01:28
Martiinh0,

Imponerande, verkligen. Men i centrum finns Cesc, som knappast vinner några titlar hos er. Dessutom var det du som drog den banala liknelsen.

Någon som har lust att dra då Merida gömdes på hemlig ort för att smugglas till Arsenal? Jag har nämligen tenta om ett par timmar och ska bege mig till sängen nu.
Delarocha
2010-06-11 01:26
Den dagen ni tar en titel igen, kan inte du komma tillbaka då? Får kan du på allvar se Arsenal ta en titel igen i framtiden? Vore intressant att höra.
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:25
Ämne: Frodo//

Om du är ....
Fast i fallet Fran Merida så handlade det inte så mycket om att erbjuda en utbildning, som att tangera just, traficking. När en underårig spelare som under flera månader gömts undan från den klubb han har ett förkontrakt med, dyker upp i London, borde väl till och med Wenger kunna hålla de kladdiga fingrarna i styr? Om det är det här ni anser vara moraliskt högstående så föredrar jag nog ändå det ni kallar tapping up.
Barcelona H.Alavi - Magico!
Jag antar att han bara är bitter pga att alla Arsenal spelare har satt ribban högt, och det är att spela för FCB.
Barcelona pokke
Martiinh0

Är väl snarare du som ska stoppa upp en baguette antingen munnen eller någon annanstans och hålla tyst om du inte har något bättre att komma med.

Anledningen till att han skrev gäsp är att det dagligen kommer in snorvaplar till arsenalfans som glömt att byta blöjan.

Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:24
red//

Så när någon hoppar på mig 2 gånger om, och ger inget vettigt i diskussionen så ger du MIG en varning? Är inte det gött fel? Seriöst?

De påhopp du anser dig vara utsatt för var inte i närheten av de du svarade med. Var istället glad att du får fortsätta att skriva här./ Red

Elbraco/

Vi la ju ett bud på Chamakh när han var under kontrakt, så då kunde ju Bordeaux få pengar för honom. Så i mina ögon är inte det så farligt.

Tack för all den andra infon du gav mig, hörs av någon annan gång. Godnatt.

Ghazza/

49 matcher i ligan utan att förlora, den dagen ni gjort det, den dagen kan du komma och säga en sådan sak du sa precis. "Randomskola" Pff.

Paz // Martinho

Delarocha
2010-06-11 01:23
Intressant att du kommer in och försöker vara "opartisk" och ställer frågor. Samtidigt som dina frågor och dina antydningar är så löjligt partiska och ledande. Man märker ju hur mkt du avskyr Barcelona

Kan ställa en motfråga. Hatar inte du allt med Arsenal? Hur äcklig klubben är, deras usla spelare, deras värdelösa fans, deras jobbiga supprotrar och deras hemska tränare? Jag vet att fans är fans men, hatar inte du hela klubben?

Ungefär så nyanserat var ditt inlägg.
2010-06-11 01:22
Martiinh0/

”Blir inte ni fans någorlunda sura när man läser i tidningen dag ut & in om Barcelona att dom är världens änglar och räddare och allt vad det nu heter”

”Varför behandlar Media er som änglar?”

Here goes nothing! Du läser inte medierna från Madrid ganska ofta, va? Det märks. Enbart där raserar hela din diskurs om att vi ”målas upp som änglar och annat trams.

För det andra är det knappast FC Barcelona som styr hur mediernas rapportering kring klubben ska ske. Som jag ser det finns det både och, både de som berömmer klubben för sitt spel och sin satsning på ungdomsakademin och de som stör som klubben av diverse anledningar. Finns absolut inte endast en sida av spektrumet i sportmediernas rapportering kring Barça.
Barcelona Ghazza
2010-06-11 01:20
Hoppet mellan Barça Atlètic och Arsenal är minst lika stort som hoppet mellan Arsenal och FC Barcelona. Så det är inte så konstigt om Cesc vill lämna den lilla randomskolan vid namn Arsenal, precis som du säger.
elbraco
2010-06-11 01:19
Ämne: elbraco

Tack. Bra....
martiinh0//

Ja, men det Arsenalfansen klagar på är ju oftast att Barcaledningen har struntat i att prata med Fabregas via klubben och det är exakt det Arsenal har gjort med Chamakh. Tänk att vara Bordeauxfan och få veta att ens största stjärna inte skriver på för ett förlängt kontrakt för att en större klubb har lovat stjärnan ett kontrakt, skulle inte du tycka att den klubben gick bakom Bordeaux rygg då? Själv skulle jag bli förbannad.
ENligt min åsikt är den snäppet värre, för då går klubben miste om en väldans massa pengar i transfersumman. I Fabregas fall är han under kontrakt och om Barca hade velat värva honom hade vi fått betala runt 600 milj kronor, i Chamakhs fall fick Bordeaux ingenting.

MEdia framhäver Barcelona mycket för att vi har många stora stjärnor, det är bara naturligt enligt mig. Sen kan det självklart gå lite överstyr, kommer själv ihåg en straff Messi tog och la lugnt i vänstra låga hörnet, och kommentatorn fick spel och började skrika att enbart en stjärnspelare kan göra sådär. Sånt kan man ju tröttna lite på, men det är ju bara välja att inte höra!
Sedan får du ju tänka på att eftersom Barcelona har så många fans är det ju till fördel för kommentatorn/journalisten om han eller hon skriver bra saker om klubben. Folk gillar personen då eftersom han eller hon skriver om det fansen vill läsa. Personligen bryr jag mig inte så mycket!

Nu ska jag slagga! Hoppas du har fått en positivare syn på Barca :)
Barcelona tarrak
2010-06-11 01:17
Ämne: Tarrak//

OK. Det ....
Det skrev jag ju? "Inte en dag går det utan att man ska höra om erat förbannade "tapping up" och vad FIFA borde göra med Barca, men i själva verket är ni för lata för att göra en anmälan."

Anledningen till att jag inte vill se Cesc är att det känns fel att betala en halv miljard för någon som lämnade klubben gratis. Speciellt då han inte platsar och att vi har unga killar i Thiago och JDS, som jag föredrar att satsa på.
Barcelona Martiinh0
2010-06-11 01:17
Om du ska fortsätta skriva här får du droppa den attityden. Du har ingen rätt att bestämma vem som ska skriva här eller inte./ Red
Annons: