/spanien/barcelona/forum/14823.aspx/spanien/barcelona/forum/14823.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2010-06-13 16:57
H.Alavi

Jo, just det. Mot Peru, trodde han syftade på matchen mot Tyskland då Higuain avgjorde med 1-0.
Barcelona NoGo™
2010-06-13 16:55
H.Alavi - Magico!

Hoppas hoppas! Får damp på den där jävla tutorna! De är ett stort skämt och förstör hela VM och stämningen på läktarna.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-13 16:54
ElTriplete

Har för mig att han gjorde ett mål, det var under hans debut i landslaget. Och det var under VM-kvalet.
Barcelona ElTriplete
2010-06-13 16:53
Ämne: Let me make my self ....
Estadio Santiago Bernabeu

Higuain gjorde aldrig mål i VM-kvalet?
elbraco
2010-06-13 16:51
Ämne: Goda nyheter!....
Aint gonna happen ;) haha, får hoppas på det iaf!

Bojan i studion förresten, vilken pajas!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-13 16:50
Goda nyheter!
elbraco
2010-06-13 16:50
Om du själv ger Pipita 2/5 kan du ju inte klaga på att vi klagar på han?
Om han är så himla orutinerad etc borde väl Maradona spelat med Milito istället, eftersom det här kommer lbi hans sista VM.
Den största anledning att iaf jag klagar på han är att han sumpade 2 giva mållägen, och därmed blev det största misslyckandet i matchen.
Barcelona DM1982
2010-06-13 16:49
Higuain var inte alls bra igår och det är inte första gången som han inte klarar av att prestera i stora och viktiga matcher. Hoppas verkligen att han inte får starta nästa match, Milito måste starta.
Atlético addeh
2010-06-13 16:46
Estadio Santiago Bernabeu /

Visste mycket väl vem Milito var innan han kom till Inter, främst för tiden han hade i Zaragoza då jag tyckte han var en av ligans giftigaste anfallare. Minns matchen mellan Barcelona - Zaragoza som slutade 2-2 då både Diego och Gabi Milito gjorde mål för Zaragoza.
2010-06-13 16:42
Ämne: Ämne: Märklig....
Han har nätat mot barca!! ni är väl storlag?

SLUTA HA DENNA SÄSONG SOM RIKTMÄRKE!!

Hyder//

Ni klassas som SF mest enögda supportrar, självklart så är det du kallar "resten av världen" alla Real haters som är förövrigt jäävligt många.

SAMI//

Haha, nää vi kommer aldrig överens, men jag vill få ut allt jag har i mig, dem som håller med får göra det, dem andra kan flyga och fara.
2010-06-13 16:39
Let me make my self clear!

Skulle jag ge higain betyg i en 5 gradig skala så hade han fått en 2, han var varken bu eller bä. Jag säger inte att han var bra, men usel var han inte som ni vill få det till. Usel kan man sammanfatta med att han inte kom till målchanser, tappade mycket boll. Jag vet att Higuain kan det bättre, men det är endast hans tredje tävlingsmatch och vem debut, självklart vill han inte göra bort sig, han utmanade sällan. Nästa match kommer higuain att spela ut mer, det skulle vara tjänstefel att bänka honom endast efter denna match. Ni måste även tänka på att han spelar ensam forward, dem andra spelade längre ner i banan. Då måste Higuain stångas ensam mot nigerianska tigrarna och självklart så har man mindre boll och är mindre delaktig i spelet än vad dem andra tevez och messi kunde vara som hade mycket mer boll.

Låt mig sammanfatta Messi!

Skulle jag ge honom betyg i en 5 gradig skala, så skulle jag ge han 4. Han var farlig varje gång han fick bollen, men man kan inte komma ifrån att han borde sätta sina chanser och spela medspelare i bättre läge som han kunde göra flera gånger.

Låt mig sammanfatta Millito

Han är en anna spelartyp än higuain, han är bättre med bollen felvänd och han är en bättre spelre i boxen, men jag tycker att han är ganska begränsad i spelstil och kräver en rörlig forward vid sin sida. Jag ser helst att han spelar tillsammans med higuain på top. Ni verkar tro att han sätter 100/100, nej jag som sätt majoriteten av inters matcher kan säga att han också missar en del, mer än higuain faktist. Man kan inte garantera att han skulle sätt alla lägen higuain fick, då 2 av dem lägerna var av sämre vinkel. Hur mycket visste ni om Millito innan inter förresten?

Ge Higuain en match till, nu när nerverna har släppt och han kommer visa att han är mer klinisk avslutare än Millito.

Millito 30 mål runt 50-55 matcher
Higuain 29 mål runt 40 matcher

Det finns en klar anledningen till att Maradona tog med Higuain i utsatt läge, han gjorde mål i avgörande kvalmatchen, något messi inte lyckades göra under kvalet. Nej, jag jämför inte messi&higuain, men ni ska inte förringa higuains betydelse.
Atlético addeh
2010-06-13 16:35
Ämne: Märkligt hur ni tota....
Jag sågar inte Higuain bara för att han spelar i Real Madrid. Han är en bra fotbollsspelare och gör mycket mål. Men, jag tycker inte han har något att göra i Argentinas startelva då man har både Milito och Agüero på bänken. Jag har aldrig sett Higuain göra något viktigt mål i någon stormatch. Mot Lyon i CL-åttondelen missade han öppet mål och blev syndabock då Real åkte ur igen. I båda El Clásico under säsongen blev han totalt nerplockad av Piqué och jag undrar om han ens var på planen.

Han är inte de stora matchernas man och har inget att göra i ett av världens bästa lags VM-elva.
Barcelona Barca4eva
2010-06-13 16:30
Hyder

Yes sir :D

Ska vi kanske diskutera valet nu? Eller matchen som pågår?:D

Rosell är favorit, ser dock inte varför. Tycker ni det är rätt av mig om jag vill att Ferrer ska vinna pga. att han var vice under den nuvarande ledningen samt att de stödjer han? Alltså att han vet hur det fungerar nu?
Barcelona ★Sami★
2010-06-13 16:30
Barca och Real kommer aldrig komma överens. Så enkelt är det. Sorry för dubbel.
Barcelona ★Sami★
2010-06-13 16:29
Barca och Real kommer aldrig komma överens så är det.
Barcelona Hyder
2010-06-13 16:26
Det roliga är att vi Barça-fans står tillsammans med resten av fotbollsvärlden enad i på en sida gällande åsikterna om Higuain och Messís prestationer och Madristas står ensamma på andra sidan. Case closed?
elbraco
2010-06-13 16:22
Ämne: Märkligt hur ni tota....SKärp dig nu, även som Madridfan måste du erkänna att Higuain var värdelös igår. Sumpade 2 bra chanser, varav läget han fick av Messi var klockrent, och skapade inget själv.

Di Maria var också dålig, och om du tror att vi kritiserar han bara för att han KANSKE ska bli Realspelare så tycker jag du är lite väl paranoid.

Du säger att Messi borde satt sina chanser? De lägen han fick, eller rättare sagt SKAPADE, skulle i princip några få spelare kunna göra något av, men Messi gjorde lite mer. Det enda som hindrade från mål var en monsterräddning av målvakten som var riktigt bra igår.

Är tveksam om jag vågar kritisera Demichelis, du kanske hittar någon parallell mellan han och Real och påstår att vi kritiserar han för det. Men jag gör det ändå, för han var inte jättebra igår.
Barcelona Barca4eva
2010-06-13 16:19
Vet inte vem jag tycker ska vinna valet...Den nuvarande ledningen stödjer Ferrer, samtidigt som han är vicepresident...Kanske är han ett bra val då?Eller?
Barcelona Mojito
2010-06-13 16:18
Estadio

Märkligt hur enögda och patetiska ni är inne på puertan som menar att Messi är en sopa etc.

Kom inte in som en j-a moralkärring och kackla om hur bra Pipita EGENTLIGEN är.

Om du inte fattat det förut så säger jag det nu;
Maränger kritiserar Barcaspelare, oavsett.
Culés kritiserar Realspelare, oavsett.

Oavsett om kritiken är befogad eller ej alltså.
har du problem med detta så fine, men kom inte in hit och försök övertyga oss om motsatsen, det är lika menlöst som att ta sand med sig till Sahara.
Barcelona Hyder
2010-06-13 16:18

Du säger att vi klagar på Higuain för att vi är Barça-fans. Ta en titt i valfri fotbollssida eller tidning. Det är inte många som kommer hålla med dig om att Higuain gjorde en godkänd match. Enligt dig var han till och med godkänd för att han faktiskt sumpade helt klara lägen som andra spelare skapat åt honom. Det finns ingen logik i ditt madridbaserade tänkande.

Messí må ha missat ett par lägen men skillnaden är att han skapade dem själv och dessutom var han full av speed och finess. Det är också någonting som fler än vi Barça-fans kan hålla med om. Medan du inte har speciellt mycket belägg för dina påståenden kan vi säga tvärtom. Fråga fotbollsvärlden, snälla.

Milito hade utan tvekan gjort mål. Det är som att säga att Pippo hade gjort mål. Det är en självklarhet, speciellt efter vad Diego visat i Inter under den gångna säsongen.
Barcelona el Maestro!
2010-06-13 16:15
Ämne: Ämne: Ämne....
Higuain har kyla mer än Milito?
Hör och häpna, Milito har avgjort finaler och stora matcher, återigen. Higuain är inte där ännu men han är ung och han kan fortfarande utvecklas.

Just nu hade jag valt Milito i startelvan alla dagar i veckan. Higuain är bäst på att hoppa in. Det är min åsikt.
Barcelona Barca4eva
2010-06-13 16:13

Till skillnad från Higuain var det Messi själv som skapade sina anfall/målchanser...Higuain däremot FICK bollarna av honom och andra, bollar som han bara behöver sätta. Jämför inte Higuains och Messis insatser nu.

Bäst i Argentina: Messi.
Bäst i Nigeria: Enyeama (målisen)
Barcelona ★Sami★
2010-06-13 16:11
Higuain har mer kyla än Milito? Haha visst!
2010-06-13 16:10
Måste även tillägga att du påstår att argentinska folket vill hellre se Millito, vad jag läst så vill många där se martin palermo före millito.
2010-06-13 16:09
Kyla har higuain mer än Milito, men detta var premiär nerver(för många i laget) nästa match släpper det. Ge higuain en match till innan ni dömer ut han.

Westinho//
Han är lättast att skylla på, men det finns fler som borde få skit. Men när laget underpresterar i störra matcher så är det svårt att prestera.

HYDER/

Hur är du säker på Att millito hade förvaltat chanserna?? Higuain är nu förtiden inte den målsumparen han var förr. Han gjorde en godkändmatch, men med målet så hade betygen höjts. Men usel kan man kalla di maria och Di micheles. Higuain var inte långt ifrån den nivå han kun prestera där av betyget godkänt. Jag förstår att konkurrensen är hård, men jag tycker att Higuains löpförmåga och ständiga rörelse passar bättre än Millitos "gå på mål" ala hockey. På denna nivå behöver man en irrationell forward likt higuain.

Messi borde sätta sina chanser, ska man klaga på higuain att han sumpade chanser så ska man klaga på Messi. Men messi är Messi allt han gör är gudabenådat, men igår visade han att han kunde prestera i landslaget. Men mer kan han.
Barcelona el Maestro!
2010-06-13 16:01
Ämne: Märkligt hur ni tota....Kritiken kommer från att Argentina har faktisk en mer säkrare målgörare, Milito. Om Higuain inte visar kylla framför målet i träningarna(tränaren avgör) så tror jag inte att han kommer att vara given när Maradona har en annan erfaren mer kylig målgörare.

Och snälla du, sluta att jämföra honom med Messi. Messi är aldrig dålig. Däremot har han lite sämre dagar.
Barcelona westinho
2010-06-13 16:01
Ämne: Ämne: Estadio....
Äh försök inte. Alla vet, även madridistas, att Higuain inte presterar i de stora matcherna. Visst, han kanske gör något mål i någon viktig match, men i regel är han inte bra när det vankas stormatch.
Barcelona Hyder
2010-06-13 16:00

Tevez var ljusår bättre än Di Maria igår, det är det inget snack om. Higuain gjorde helt enkelt ingen bra match. Han hade flera klara målchanser som skapades genom bland annat Messís bollbehandlning men kunde inte utnyttja dem på rätt sätt. Det du måste förstå är att det finns en bänk med spelare som Diego Milito och Kun Aguero, gör man då en slätstruken match måste man se till alternativen. Milito hade med största sannolikhet gjort minst två mål om han hade fått likvärdiga chanser som Gonzalo fick igår. Jag säger inte att att Higuain är en dålig spelare, för det är han inte. Men ska han spela från start i viktiga matcher för Argentina samtidigt som han håller en spelare som Milito på bänken? Nej. Du är Real Madrid-fan och kan hålla med om att Higuains styrka inte artar sig i de stora och avgörande matcherna, i VM är det alla matcher.

Messí var förövrigt planens näst bästa spelare, efter Nigerias målvakt det vill säga. Han skapade inte bara lägen ur tomma intet till sig själv utan även till sina medspelare.
2010-06-13 15:59
Ämne: Estadio Santiago Ber....
Real Madrid har inte vunnit en stormatch sedan El pasillo och då gjorde Higuain mål. När ett lag inte presterar i större matcher så är det svårt för en enkild individ att skina. Han har nätat mot alla La ligas lag, så den myten kan du stryka.

I CL så fick han denna säsong chansen på riktigt och han gjorde sina 2 första mål då, mot milan spelade han 1 halvlek och mot lyon andra matchen var han bra, men missade chanserna.
Barcelona westinho
2010-06-13 15:56

Jag tycker att Higuain är en riktigt vass anfallare. Men i de stora matcherna är han inte bra. Det känns som om han inte har något självförtroende i de stora matcherna.

Själv tyckte jag att Tevez var duktig igår. Kämpade mycket och skapade en del på egen hand. Messi var nog bäst i Argentina, bara målet saknades.
Annons: