/spanien/barcelona/forum/14822.aspx/spanien/barcelona/forum/14822.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-11 19:53
Jag tycker att de där vuvuzelorna mest låter som en enorm jättesvärm av bin.

Barcelona kommer att spela en vänskapsmatch i Olso 29 juli mot Valerengen. Det är spikat enligt hemsidan. Hm, Oslo ligger ju inte så där fasligt långt ifrån Göteborg. :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-11 19:48
Startelvorna till matchen mellan Frankrike - Uruguay kommer här:

Lloris - Sagna, Gallas, Abidal, Evra - Toulalan, Diaby- Govou, Goucuff, Ribery - Anelka.

Muslera - Victorino, Lugano, Godin, M Pereira - A Pereira, Perez, Arevalo, I Gonzalez - Forlan, Suarez

Lägg märke till att Abidal spelar som mittback och att T.Henry petas i premiären. Anelka och Ribery på topp.
Barcelona Ibracadabra!
2010-06-11 19:45
Ämne: FIFA ser till att in....
Tror eller vet? Det är helt olika saker.
F.ö kan jag säga att jag är glad att jag inte känner några afrikaner, dom har väll blåst allt vett från skallen ;)

Barcelona DM1982
2010-06-11 19:44
Försökte lyssna på matchen genom radio men det var helt omöjligt, det var bara en massa surr från helvetestutorna. Såg andra halvlek på tv och det var inte mycket bättre, var tvungen att ha på låg volym för att ljudet var så irriterande.

Finns absolut inget charmig med dessa tutor utan det är bara ett oljud. Tacka vet jag när tusentals människor sjunger sånger och skapar en god stämning och atmosfär på det gamla goda sättet.

FIFA borde verkligen ha agerat, det här kan bli ett riktigt bottennapp när det gäller att se på mach.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 19:33
Kan inte vänta tills matchen mellan Frankrike - Uruguay, hoppas Martín Cáceres får starta, till skillnad från många här inne så tror jag på grabben.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-06-11 19:06
Anna Brolin sa att hon fick använda hörapparater för att klara av ljudet. Stackars människor som är på plats där...
Barcelona Hetfield
2010-06-11 19:04
Heywood

Jag tycker bara att det är otroligt ansvarslöst att släppa in så pass många vuvuzelor. Jag förstår att det är vanligt nere i Afrika, men man måste tänka på att det är "WORLD Cup" , dvs. hela världen kommer att titta på det.

En sak till, det finns en risk att man kan få tinnitus, och det finns ingenting i dagens härliga tid av vetenskap och medicin som kan bota det. Otroligt ansvarslöst.
Barcelona Heywood Jablome - Barça sí, Rosell no!
2010-06-11 18:58
Hetfield.

På plats kan jag tänka mig att det är jobbigt, men jag har svårt att tro att det kommer vara på samma nivå när andra nationer spelar. Vi får se om vuvuzelorna är lika högljudda när Frankrike möter Uruguay.
Barcelona Hetfield
2010-06-11 18:56
Heywood

Det är nog för att tv-bolagen väljer att sänka ljudet, eller i alla fall filtrera ljudet. Om du vore på plats så skulle du antagligen gå därifrån med grav hörselskada.

Jag tycker att det är charmigt, men i små doser.
Barcelona kev
2010-06-11 18:55
FIFA ser till att ingen vuvuzela kommer in? hahaha. Då känner du inte Afrikaner. Jag lovar dig att dem skulle göra vad som helst för att ta med sig den horribla instrumenten in i Arenan. Till och med stoppa den in i röven om det nu behövdes. Asså jag håller med alla att ljudet låter som muterade getingar men det som är ännu irriterande är när folk klagar, klagar och klagar. God! Aja det är bara att avvakta och ser vad FIFA kan göra men jag tror/vet att det finns inget man kan göra för att hindra blåsandet.
Barcelona Heywood Jablome - Barça sí, Rosell no!
2010-06-11 18:53
Det känns som att det har blivit "coolt" att klaga vivizelan här uppe i norden.

När jag tittar på tv:n stör jag mig inte särskilt mycket. Jag tänker åtminstonde inte stänga av ljudet på tv:n som några hotar med att de skulle göra.
Barcelona Ibracadabra!
2010-06-11 18:47
Ämne: Dubbelpost....
Sluta gnälla?? Detta är ju ett forum grabben och det är ju högaktuellt nu när man verkligen inser att man knappt hör domarens signal!

Såklart FIFA kan göra nåt åt det, om nån kan det. Bara se till att ingen vuvuzela kommer in vid inpasseringen. Problemet löst och vi i europa slutar gnälla. Men då är det iofs gnäll på annat håll i världen.
Barcelona kev
2010-06-11 18:43
Dubbelpost
Barcelona kev
2010-06-11 18:43
Herregud, kan folket sluta gnälla på vuvuzelan??? Visst är det irriterande och lite till med det hjälper inte när någon skriver tusen meddelande om just detta. Asch. det är ju Afrika och folket glädjas av att blåsa den öron dödande saken. Så att jag tror inte FIFA kan göra något åt saken
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 18:37
Den där vuvuzelan är så förbannat irriterande att man har lust att köra upp en -beep- i öronen...seriöst, hur dumma kan Fifa vara.
Barcelona haeger
2010-06-11 18:23
Synd att inte Sydafrika vann, det skulle inte vara rättvist om de gjorde det, men det skulle vara väldigt roligt. Kul för folket där nere att få någonting att glädjas över.

Synd att GDS var så girig, han har en stor potential.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:22
Läste just en chockerande sak på comhems websida:

"Tyvärr har vi ej möjlighet att sända TV4:s matcher i HD då TV4 valt att sälja dessa rättigheter exklusivt till Canal Digital. Det här är ett beslut tagit av TV4 som Com Hem ej har kunnat påverka."

Jag undrade just varför det stod "Sändningsuppehåll" på min Tv4 HD-kanal. :P

Vilka j-a giriga as Tv4 är. Skandal!
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:16
Barcadinho

Lotina i Depor är sugen på både GDS och Vela. Han kanske hamnar i Spanien trots allt.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:15
el Flaco

Japp, det är honom jag menar. Han går ju under namnet el loco, eller är det fel? Berömd för sina chippar från straffpunkten.
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 18:11
Min sko är från Kina...

Anyways ^^, Sydafrika är inte lika samspelt som Mexiko, kanske därför man satsade(?) på kontringar...och kontringarna är självklart farliga när man har supersnabba afrikaner! Men shit vilka skott han har...Tshabalala!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-11 18:11
Rambla/

Antar att du syftar på Abreu och jag har personligen aldrig gillat honom. En riktig "tronco", klumpig spelare. Vill absolut inte se honom inne på planen ikväll. :P
Barcelona Barcadinho.
2010-06-11 18:10
Jag gillade mycket Giovani idag. Grabben har en potential i sin smidiga kropp. Han rör sig så fint med bollen, vackert att titta på honom.
Han kommer kanske att blomstra någon gång och då kommer vi köpa honom för 40 milj euro (hehe).

Jag tittade som snabbast på hans statistik i Galatasaray under våren - 10 matcher inga mål, inga assist.
Vi får väl se hur hans framtid kommer att bli. Tottenham vill nog inte behålla honom, eller kanske de gör det efter turneringen, om han glänsar lite till.

Glöm inte att gå ut - det är många matcher - annars får ni ont i ryggen.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:09
el Flaco

Kommer El Loco att våga chippa in en straff för Uruguay? :D
2010-06-11 18:08
Ämne: En helt okej öppning....
Co-sign.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:08
L.A.M Nr 10

Den sammanfattningen co-signar jag utan att blinka. :)
2010-06-11 18:07
Rambla/

Håller med dig att Sydafrikas första 45 minuter inte var särskilt imponerande, men jag tycker att de växte sig in i matchen ju längre den pågick. De var livsfarliga på kontringarna i andra halvleken. Men ja Mexiko känns mer stabilare, men det gäller att sätta sina chanser.

Hetfield/

Min pappa är från Uruguay och min mamma från Chile. ;)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-11 18:04
En helt okej öppningsmatch ändå. Mexico tycker jag fick göra lite som de ville i första halvlek då Sydafrika bara lät de spela. I och för sig några farliga kontringar men första halvlek var Mexicos.

I andra och speciellt efter målet så höjde sig värdlandet och spelade stundtals riktigt bra. Men det var ändå rättvist att Mexico kvitterade och att det till slut slutade oavgjort.

Min sammanfattning av matchen.
Barcelona Hetfield
2010-06-11 18:03
Delarocha

Det är väl en smaksak, jag tycker att det är rätt så charmigt med det naiva spelet, men Lagerbäck lär väl döda det med tråkfotbollen.

el Flaco

Forlan kommer att ha det roligt mot Gallas. Hur många länder är du ifrån :P?
Barcelona Rambla~
2010-06-11 18:02
el Flaco

Mexiko borde vunnit den här matchen ganska så lätt om man hade haft lite bättre effektivitet i avsluten. Jag anser att Sydafrika första halvlek är ett mediokert lag. De fick till en grym kontring i andra halvlek som kunde gett dom vinsten. Annars spelar de mest på chans precis som Delarocha tidigare var inne på. Ett effektivare lag än Mexiko hade gjort processen kort med Bafana Bafana.
Barcelona Barca4eva
2010-06-11 18:01
Argentina imorn mumsss
Annons: