/spanien/barcelona/forum/1482.aspx/spanien/barcelona/forum/1482.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-22 22:54
Barcelona har valt att inte ge Álex Grimaldo en kontraktsförlängning, och 20-åringen kommer således att lämna klubben för Benfica i januari. Övergångssumman ligger på €1 miljon och det är ännu oklart om en återköpsklausul ingår.

jag hoppas verkligen han lyckas i benfica o real köper han som ersättare till marcelo om något år. bra LE fortsätt spela adriano o lord marlboro. bra där! we belive in la masia my ass.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 22:42
Barcelonismo - angående ditt inlägg om Peps tid i Bayern. Att LVG tog Bayern till Cl final sa nada om just LVG. Bayern hade enormt mycket flyt att dom lyckades gå till cl final 2010. Det var ett mirakel. Mot Fiorentino i åttondelen så gick man vidare med lite tur av domaren. I kvartsfinalen så blev man utspelade av United och vore det inte för Fernandez klumpiga utvisning som gjorde så att United åkte ut. United hade 3-0 hemma mot Bayern tills utvisningen. Sen i semi fick man möts ett rätt så svagt motstånd i Lyon, och i finalen var man helt chanslösa mot Inter. Tillfälligheter och tur måste du ta med. LVG Bayern var ingen stormakt i Europa man var snarare ett lag som var topp 5-6 i världen. Fanns många lag som var bättre. Pep har skapat ett Bayern som vinner ligan med en otroligt dominerande fotboll, samtidigt som man kör över allt i cl. Det är bara Barcelona och Real som kan vinna mot dom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 22:33
Barcelonismo - Hahah skojar du med mig? Celta Vigo matchen så var inte laget i form vi var helt ur slag det handlade inte om att dom var bra snarare vi som var dåliga.
Barcelona Viggo - Grande Busquets
2015-12-22 22:30
Gällande våra målvakter så respekterar jag Luchos val, även om jag inte håller med den. Vet att jag förmodligen är bland de få som fortfarande tycker att ter Stegen ska vara nummer 1 i laget. Bravo har gjort det riktigt bra och är självklart ingen lätt sak att peta honom. Men ter Stegen värvades för hans skicklighet med bollen och hur bra det passa vår filosofi. När han spelar ser man att han alltid försöker hitta en passning även i pressade situationer. Han har sina brister, men det hade även Valdes. Om han inte för förtroendet snart är jag rädd att han aldrig kommer utvecklas till den målvakten han har potentialen till att bli. Hade hellre sett ter Stegen spelat i ligan och Bravo i Cl. Då hade han fått fler matcher och större möjlighet till fortsatt utveckling.
Barcelonismo
2015-12-22 20:52
@Liunil Masse:
Nu kommer jag att få väldigt mycket skit för detta, men Lucho är dessvärre en högst medioker tränare som rider på framgångarna tack vare världens bästa trio genom tiderna i anfallet. När ingen utav dom har en bra dag på jobbet så har han ingen plan B, det var just med den anledningen som vi blev r*vkn*llade av Celta Vigo med 1-4 (!!!).
Barcelonismo
2015-12-22 20:48
@L.A.M Nr 10:

Om man ska vara riktigt ärlig, så hade Bayern nämligen inte ett helt makalöst bra spelarmaterial och sågs som världens bästa lag (bortsett från oss) när de nämnda lagen vann Bundesliga. Och trots att jag gillar Pep enormt, så har jag tyvärr svårt att se vad denne har lyckats förbättra hos det sydtyska laget.

Van Gaal vann ligan & tyska cupen och nådde CL-final på Santiago Bernabeu under sin första säsong hos dom. Med en sämre trupp än vad Pep hade dessutom. Heynckes föll på målsnöret och slutade tvåa i allt under sin första säsong men (återigen) med en sämre trupp än vad Pep hade. Men inför sin andra säsong, gjorde denne några finjusteringar och gick i pension från fotbollen genom att vinna trippeln. Pep inte lyckats nå Heynckes andra säsong i någon aspekt. Även Magath, med en sämre trupp, hade en bättre andra säsong och det säger minsann inte lite.

Pep inte lyckats nämnvärt bättre än vare sig Magath eller Van Gaal IMO, detta trots att denne förfogar ett överjävligt bra lag.
Barcelona Ali G
2015-12-22 19:32
Sevilla have formally asked to sign Marc Bartra (24) on loan in January, with 12M buy option. The player is considering to leave. [sport]

Sälj honom, just nu är han femte valet och borde fan lämna!

Sen angående Ter Stegen tycker jag att han borde lämna eller bli utlånad för han är helt enkelt för bra för att stå någon match per månad. Sen blir man äcklad av hur Lucho behandlar Stegen, han spottar på honom genom att åtminstone inte starta honom i semifinalen.

Är Ter Stegen ambitiös och vill fortsätta sin utveckling då lämnar han. Är han oambitiös och nöjd med att värma bänken och spela enstaka matcher så stannar han.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 19:09
Vad har Sport emot Barca? Känns som det nästintill alltid kommer en massa negativt från dom. Nu skriver dom att Bartra funderar på att lämna för Sevilla under Januarifönstret...
Barcelona Lion24
2015-12-22 18:44
När man köper två jämnbra målvakter och säger åt dom: ''den som presterar bäst på träningar och matcher får spela'' så blir det en oerhörd konkurrans. Skillnaden på Bravo och Stegen är att Bravo är 10 år äldre än Stegen, han vet hur man ska ''lura'' tränaren, han vet hur man ska imponera, vad som krävs. Stegen har nyss påbörjat sin karriär medans Bravo spelade CL och var ordinarie i ett av Sydamerikas bästa landslag innan han kom till Barca.

Hade båda varit lika gamla så hade vi fått se en helt annan konkurrans men problemet med Stegen är att han är färsk. För Stegen och Bravo är faktiskt ganska jämnbra målvakter, även om jag tycker att Bravo är en tryggare målvakt för stunden. Bravo är trygg med händerna medans Stegen med fötterna. Det gäller att båda två ska slå ut varandra och om båda två är jämnbra och där den ena är 10 år äldre så kommer 9 av 10 gånger sluta med att den äldre målvakten ''vinner''. Det är inte Valdes och Jorquera/Pinto situation i klubben utan två rentav jämnbra målvakter.

Men Stegen har en potential att bli bättre än vad Bravo nånsin kommer vara. Men Bravo har en enorm fördel genom att vara äldre, vara mer rutinerad och ha en sån stor erfarenhet. Han vet hur man ska handskas med situtioner, han vet vad som imponerar på en tränare medans Stegen fortfarande är i den åldern att han vill så mycket och därför kanske förlora sig själv. Bravo vet att tränaren älskar trygghet och stabilitet från en målvakt, inga showbusiness.

En annan viktig faktor i varför jag tror Enrique väljer Bravo före Stegen är att Enrique föredrar att spela med en extremt hög backlinje. Som mittback så kan man oftast glömma när man ska flytta uppåt när bollen är i luften eller där man inte har situation över bollen, då kan man bli bolltittare och undra vart den hamnar. Därför ser vi oftast Lucho mana på backlinjen att flytta upp. Men det kan hända att Lucho fokuserar på nåt annat eller helt enkelt glömmer det. Därför har han Bravo som sin ''andra hand'', alltså att Bravo ska skrika ut och påminna backlinjen att flytta upp, om inte Lucho gör det. Eftersom Bravo är så pass rutinerad, äldre och därmed mer respekterad så kan han ta sig an uppgiften medans Stegen är ung och mer försiktig och blyg. Bravo kan också språket flytande. Stegen ser bokstavligen ut som en liten pojke när han är bredvid Masch eller någon annan. Det finns många faktorer till varför Bravo väljs före Stegen men jag är 100% säker på att åldern spelar en stor roll här. Med det sagt så anser jag att Bravo fortfarande ska spela eftersom han utstrålar tygghet men jag vill att Stegen slussas in ganska snart då han har en enorm potential.
Barcelona ElRaval
2015-12-22 18:10
vet inte om det tagits upp än men grimaldo är tydligen förlorad till förmån för Benfica. såld för hela 10 miljoner sek....
Barcelona Davids3
2015-12-22 17:10
Vad tycker ni om ett köp av Cuadrado där han "skålas" om till högerback ? Eller är det tänkt att Vidal ska spela där ?
Barcelona Andresito
2015-12-22 16:16
Jäklar vilket hett samtalsämne angående MAtS. Personligen tror jag att detta bara är strunt, det finns inte en chans i världen att ter Stegen lämnar.

Han vet mycket väl att han kommer bli #1 inom en snar framtid, så dum är han inte så att han lämnar för att gå till det enda alternativet som jag ser det: Klopps Liverpool.
Vad ska han göra där? Spela kort på tisdag- och onsdagkvällarna 20.45 med Kolo Touré och Joe Allen?

Han och hans tjej har båda offrat mycket för att komma dit där de är nu. ter Stegen gjorde väl sin första intervju på spanska för bara några veckor sen. Han har utvecklats till världens bästa spelande målvakt, vart har han nytta av det utöver Barca?
Hans tjej lär sig spanska och studerar design i Barcelona. Hur sugna är de på att flytta?

Nej, nu får ni sluta oroa er. Kan mycket väl vara så att Lucho ville låta Bravo spela en turnering som avgörs med en final, vilket han inte får chansen till i ett ligaspel.
Barcelona MessiyoyO 10
2015-12-22 15:51
Har tidigare velat ha MATS som förstemålvakt för att han är vår framtid men man kan inte peta Bravo bara för det. Han har varit riktigt grym sen han kom till Barca. Han gör sällan misstag som sätter laget i skiten, något som Ter Stegen har gjort flera gånger. Jag gillar dock att MATS får speltid i cuperna. Samtidigt kan man förstå om det är jobbigt att sitta på bänken under en hel ligasäsong. Men så är det i storklubbarna....
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-22 15:15
Pique är för rolig alltså :-)..

Så var den nya Qatar Airways ute igen.
Det är dags att dessa bananer betalar rätt pris till Barca. Visste knappt vilka de var innan Barca började göra reklam för dem.

Någon som har hur det går med den nya kontrakten ?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 15:13
Även om Bravo är bättre så är han 33 år gammal och Stegen är minst 10 år yngre. Är det något som gjort oss så framgångsrika så är det vårt långsiktiga tänk Bravo kanske vi tjänar på att ha just nu, men om några år så kmr stegen ge oss 10 år av glädje. Bravo får stå så längre de inte innebär att stegen ska lämna.
2015-12-22 15:07
@Barcelonistas:

Går hellere för T.Stegen?

Kom igen bror. Ska Barca vara så dumma ock slänga bort Bravo som har definierat säkerheten själv hela föra säsongen? Bästa målvakten i ligan.

Eller ska Barca slänga bort en målvakt som T.S? En av de 2,3 bästa talangerna ute i världen.

Jag säger låt Lucho ta hand om det här. Låt målvakterna visa det på planen. Konkurrensen behövs för att vi ska vara på tårna.

Önskar bara att vi hade bättre konkurrens i försvaret så att nivån var på topp där jämt som i offensiven.
2015-12-22 15:03
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Tänker också omöjligt att Barca ledningen och tränaren slarvar bort en målvakt som T.Stegen. I denna ögonblick kommer jag på att T.S tog spanska kurser ett år innan han kom till Barca. Det lugnar ner mina nerver och borstar bort missnöjen det ryktas om. En spelare som Mats kommer inte ge upp så lätt.

Hade varit i en femma om Lucho behandlade honom orättvist och favoriserade Bravo. Båda Bravo och Mats har varit outstandning. Vilken lyxproblem Barca har :-)... Minns några år när allting såg så mörkt ut.

En 23 bast kommer till Barca och bidrar med att vinna cupen och Cl. Vilken andra målvakt får uppleva något sådant?

Är T..S smart kommer han stanna och fortsätta utvecklas hos oss.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 14:58
Jag hade hellre sett att man hade gått all in för Stegen. Visst Bravo är bättre det håller jag med om men jag ser hellre att man låter den yngre spela. Stegen är en målvakt som kan spela över 10 år för oss, samt att man ser den enorma potentialen i Stegen. Bravo är liksom 33 år gammal. Även om Bravo gjort de bra så var det från början ett onödigt köp. Att Bravo är stabilare beror ju på att han spelat så mycket mer sär han fått kontinuerligt spel.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 14:57
Men herregud det är fucking Sport som rapportera om detta, SPORT. Finns det en sämre källa i Barcelona seriöst? Såg nyss en video där Ter stegen går till Bravo o skakar hand o gratulerar honom efter matchen mot River. Sen, varför skulle Lucho "fått nog" av något som funkat utmärkt hittills? Ter stegen var viktig för vår Cl och Copa-titel och Bravo var viktigt för vår Liga-titel förra säsongen. Det är inte så att den ena underpresterar, båda gör det riktigt bra. Chill guys, luktar bullshit.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-22 14:51
Omöjligt att Lucho är så dum och slarvar bort ter stegen haha. Tror Bravo fick stå i vm bara för att han skulle få honom att känna sig delaktig i CL vinsten. inget mer. Ter stegen är framtiden!
Barcelona neymar JR
2015-12-22 14:43
Nej börjar faktiskt bli trött på spelarna, dem kan inte acceptera att sitta på bänken när en bättre spelare startar. Dom accepterar inte att bli utbyta, utan ska börja grina Det värsta är ju att handlar inte enbart om stjärnorna utan medelmåttorna med Här ska faktiskt jag hylla Pep som är en mästare på detta. Att hantera alla spelare i truppen. Och än mindre tillåta sånt skit beteende, utan spänner upp sina cojones och skäller ut spelarna Okej Messi är Messi och ska aldrig sitta på bänken så länge det inte är han som väljer det Tvivlar på att neymar och suarez hade vågat lipa när dom blir utbyta när Pep sitter på bänken För att summera det Mats fick ett 5 års kontrakt och nr 1 på ryggen, vill han bränna sin bro i Barcelona ska han göra det. Annars får han fortsätta träna och ta chansen när den kommer Seriöst ska Barcelona börja anpassa sig efter Mats? Eller vice versa?
Mascherano#14 el Jefecito
2015-12-22 14:41
Jag kan faktiskt förstå ter Stegen om han vill lämna. Han är för bra för att vara andremålvakt och han borde vara i en klubb där han faktiskt får spela. Fast jag vill heller inte ta något från Bravo som har gjort det väldigt väldigt bra. Jag har hela tiden tyckt att det var konstigt att köpa två så bra målvakter på samma gång, även om det funkade väldigt bra under förra säsongen. MAtS fyller som sagt 24 nästa gång och behöver få spela regelbundet för att fortsätta utvecklas.

Och på tal om att det bara skulle vara Barca som har "problem" med att folk vill spela. Nej, om ni läser rykten lite utanför Barcas sfär så rapporteras det friskt om missnöjda spelare i precis alla storklubbar. Är det inte Isco så är det James. Eller Marquinhos och Rabiot. Ribery och Robben. Bla bla och bla osv. Sen om man till 90% hör detta om just Barca så kan det vara för att man till 90% läser nyheter om just Barca. Ganska enkelt eller hur?
Barcelona Amo.38
2015-12-22 14:34
Är ganska säker på att det finns en spricka mellan tränare och Ter Stegen. Eller spricka och spricka men han är inte nöjd med situationen MaTS, reagerade lite på hans instagram när vi vann klubblagsVM, ingen bild på trofén eller när laget firar, vilket brukar vara vanligt hos alla spelare. Istället lägger han upp en bild på sig själv där det står "always 100%" man kan spekulera i vad han menar ;)
Barcelona Liunil Masse
2015-12-22 14:30
Rafael är känd för att vara väldigt negativ på Twitter så ta det hela med en nypa salt.
2015-12-22 14:27
@Stright outa Barca:

Har tänkt på det också.
Så fort det ryktas en bra spelare till Barca eller någon av våra spelare bytas och visar liten sur min så skriker vi i forumet att en spelare i den kalibern kan inte bänkas.

Har försökt ta det ämnet många, många gånger men lät bli för att jag visste inte hur jag skulle lägga upp det. Min argument är att titta bara på vilka spelare R.Madrid, Psg och Bayen har på bänken. De är inga korpspelare precis.

Kan de andra lagen ha såna spelare på bänken så kan Barca det (Eftersom Lucho gillar att rotera friskt med).
Barcelona LeoMessi
2015-12-22 14:23
Tycker helt ärligt om stegen om det stämmer! Vad är syftet med att köpa en sån bra målvakt för att sedan inte låta honom spela åtminstone någon turnering? Vill inte ta något från bravo för han har faktiskt varit helt fantastisk och jag förstår att han står i ligan. Det är såna här saker som att jag håller Pep högre än Lucho. Att han är mer principfast och att han är bättre på att ge RÄTT talanger chansen.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-22 14:22
Är det bara i Barca som spelare ska börja sura så fört man bänkar dem?
Barcelona Barcelonistas
2015-12-22 14:17
Kan finnas en sanning i set hela då Stegen inte fick spela klubblagsvm. Barca är inte i klubblags VM för att Bravo stod i målet, utan det var ju Stegen spm dessutom gjorde årets räddning mot just Bayern.
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-22 13:59
Bravo skall ju fylla 33 år nästa år, medan ter stegen blir 24 år....skiljer alltså 9 år mellan dessa två. Om man släpper en målvakt som har potential att vara vår första målvakt dem nästa 10 åren för en målvakt som börjar komma upp i åldrarna och som snart skall pensionera sig....jaa, då har jag inga ord för denna idoti. Hoppas att allt är ett påhitt från Sport!
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-22 13:53
Sport claims Lucho is done with rotating the goalkeepers and Bravo will be the starter in all competitions for Barça.

Ter Stegen will be gone soon, it will be a massive disappointment. I guess culés forgot who’s won Barça the UCL semis at the Allianz Arena.

Taget från Rafaelh117 twitter.....stämmer detta så är det ju helt sinnes!!!
Annons: