/spanien/barcelona/forum/14819.aspx/spanien/barcelona/forum/14819.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-19 01:14
samma glada Ronnie :D kommer alltid vara älskad i Barcelona
Barcelona ★Sami★
2010-07-19 01:07
Andreas (Aris/Brasilien Red.)
Hahaha fan vad jag älskar Ronaldinho!! Äkta Pimp är han:)
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-07-19 01:03
Kolla länktips, Ronaldinho vilken kung hahahaha
2010-07-19 00:52
Kanske lite sent men bara att gratulera Atletí för en mycket bra värvning, Hoppas vi får si Filipe Luís i Barcelona i framtiden han är inte så gammal trots allt
Barcelona Hyder
2010-07-19 00:52
addeh

Godín skulle vara helt perfekt för Ateti, precis som du säger. Han känner till ligan och är en allmänt duktig mittback.

Valdés

Jag har bara väldigt svårt att förstå hur man kan utse någon till ligans bästa på en position om man har missat halva säsongen. Sedan tycker jag att hans säsong 08/09 var ljusår bättre än den senaste. Därmed inte sagt att han har varit dålig, tvärtom, riktigt bra senaste säsong också. Men det kan nog ha och göra med att han levererade konstant under ett helt år, något han inte fick chansen att göra senaste året.
Barcelona Valdés
2010-07-19 00:39
Hyder; i bland annat Marca. Det var en riktigt "tung" skada han drabbades av, men jag tycker nog att han imponerade ännu mer under det här året i de matcher han spelade.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-19 00:38
Jag håller med er om att det är skitkul för ligan och atleti att de fått en sån bra back. Dom blir inte att leka med nästa år, tror de definitivt slåss om topp 4 :)

Filipe Luis är lite av en personlig favorit och jag hade gärna sett honom som ordinarie i Barca. Men jag gillar även köpet av adriano och det är en mycket mer allround spelare som vi också kommer ha nytta av! Hoppas bara abidal håller sig frisk i år.

Atlético addeh
2010-07-19 00:38
Hyder

"En mittback av världsklass kanske också skulle sitta fint för dem, men det blir svårare att hitta"

Enligt Marca sägs Atlético ha en överenskommelse med Villarreals Diego Godín. Han har en fin säsong bakom sig hos de gula ubåtarna samt ett riktigt bra VM-slutspel med sitt Uruguay. För mig är Godín en klasspelare, någon som skulle kunna styra upp Atléti-försvaret.
Barcelona Hyder
2010-07-19 00:31
Valdés

Blev han verkligen framröstad som ligans bästa vänsterback senaste säsongen? Han spelade ju bara 19 matcher då han blev långtidsskadad. Året innan var han dock utan tvekan den bästa på sin position varpå vi ville köpa honom på grund av dessa prestationer.
Barcelona Hyder
2010-07-19 00:29
Något överraskande att inte Real Madrid gett sig in i förhandlingarna om Felipe då dem letar efter en ny vänsterback. Kan vara så att han är lite för offensiv för att komplettera Marcelos bristande defensiv till fullo. Skönt att han gick till Atletico i alla fall. Han behöver speltid och Atletico behöver förstärka sin defensiv. Kul för ligan och bra för utvecklingen ute i Europa för Madrid-laget. En mittback av världsklass kanske också skulle sitta fint för dem, men det blir svårare att hitta.
Barcelona Valdés
2010-07-19 00:28
Då var det bara att gratulera Atlético till vad jag tror blir årets värvning. Filipe har under de två senaste säsongerna, av diverse tidningar, röstats fram till spanska ligans bästa vänsterback (han är också väldigt duktig som yttermittfälltare), och han är en personlig favorit som jag hade önskat få se i Barcelona. Skall bli spännande att få följa hans fortsatta utveckling.
Atlético addeh
2010-07-19 00:20
Jag undrar hur Atlético kommer formera försvaret nu med både López och Felipe, två av ligans bästa vänsterbackar att tillgå. Har för mig att López kan spela till höger också, även om han är vänsterfotad. Nåväl, ska bli intressant att följa de rödvita i alla fall.
Atlético addeh
2010-07-19 00:15
Jag glädjs med Atlético. Var det något de saknade förra säsongen var det i defensiven. Nu har dem fått in Felipe, det ryktas även om Villarreals Diego Godín. Mja, Atléti kommer bli riktigt slagkraftiga kommande säsong.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-19 00:13
BlueRed

Bara bra för Filipe, om han hade spelat för oss så hade han fått konkurrera med Adriano, Abidal och Maxwell. I Atletico de Madrid så har han bara en avdankad Antonio Lopez som kämpar om platsen (även om jag gillar honom).

petersays

10 miljoner är inte så ruskigt mycket, de är ju trots allt inte helt fattiga. De vann ju dessutom EL , så lite pengar lär ha trillat in i kassan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-19 00:05
hur i H*vete kunde dom få Filipe så billigt..? Barca hade förmodligen slått till på det priset
Barcelona petersays
2010-07-19 00:05
Kul för Atletico måste jag säga. Den enda backen som höll måttet förra såsongen var Ujfalusi. Med deras extremt usla defensiv förstår jag att det är dags att värva backar. Frågan är bara hur dom har tänkt att fiansiera köpet?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-18 23:30
Hur jädrans sjukt är inte detta? Atletico köper en back, och inte bara det, en bra back!
När Forlan gjorde det defensiva jobbet bättre än deras backar, så märkte man att något var fel...

God natt.
Barcelona westinho
2010-07-18 23:02
Verkar som om Filipe blir klar för Atleti för 10 (12) miljoner euro. Jaha...de ville väl ha 20 av Barca. Hade jag varit Filipe hade jag varit sur på Lendoiro (?) för att han var så envis. Filipe hade kunnat utvecklas enormt i Barcelona, nu går han till ett lite bättre lag, men långt ifrån lika bra som Barca.
Barcelona westinho
2010-07-18 22:59
Ämne: Ämne: Henriqu....
Håller med. Tycker synd om honom, förstår om han är lite upprörd. Kan inte Barcelona bara svälja stoltheten och inse att han inte håller måttet? Sälj honom eller behåll honom, sluta låna ut honom.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-18 22:46
Har någon här inne en länk till målen från dagens u-19 match. Tyvärr har googlat, men inte hittat nåt. Om ni vet en hemsida där man kan se highligts kan ni skicka är ni snälla. Tack i för hand.
elbraco
2010-07-18 21:49
Ämne: Ämne: Real ka....
Jo Benzema menade jag förstås :) skrev fel..
Barcelona Hyder
2010-07-18 21:12
Jag är mer än belåten med Abidal som vänsterback i dagens offensivt lagda lag. Förra säsongen var han enligt mig helt klockren när han väl inte var skadad. Han stod för många fina assist och var den som städade upp bakom backlinjen när det blev virrigt. Se bara passen till Messí mot Sevilla hemma eller till Zlatan mot Deportivo borta. Kan han bara hålla sig borta från medellånga skador likt förra säsongen, då har vi ingenting att oroa oss för. När Abidal väl lämnar laget hoppas jag på en ny slagkraftig ytterback likt Taye Taiwo. Felipe i all ära men han lär hamna i Madrid. Ateltico det vill säga.

Maxwell är ingen favorit hos mig men han har gjort det klart godkänt hittills. Måste dock säga att det är skönt att ha en spelare som Adriano att tillgå nu också. Han har otroliga inlägg vid en jämförelse med Max.
Barcelona petersays
2010-07-18 21:10
Ämne: Henrique "lyder....
Om det stämmer så förstår jag helt och sympatiserar med honom. Han värvades för att spela i Barcelona men håller nu på att bli utlånad till Racing för tredje säsongen i rad, där bara några smådetaljer återstår och enligt artikeln har Pep än en gång sagt att han inte ingår i hans planer för kommande säsong.

Han behandlas som skit. Vad i helvete ska han då tillbaka tidigt för? Ge dom fingret bara!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-18 21:05
Hade gärna sett felipe, det hade varit en riktigt bra värvning som skulle kunna spela i många år framöver. Abidal i all ära, men Felipe är vassare..
Adriano är också en klockren värvning, men på ett annat sätt. Vi får ingen spelare som går rakt in i startelvan och gör den ännu bättre än vad den är idag. Men vi får en allround spelare som lär göra ett riktigt bra jobb oavsett om det är mittfältet eller backlinjen, höger eller vänster han ska backa up.

För övrigt tycker jag Maxwell förtjänar mer respekt. Han är inte den bästa vi har, men killen gjorden riktigt bra vår sett från sin förmåga och gav verkligen allt.
2010-07-18 21:00
Henrique "lyder" inte Barcelona och tänker inte vara med imorgon när träningen för icke VM-spelarna drar igång utan tänker vara kvar i Brasilien tills det står klart vart han ska spela den kommande säsongen
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-18 20:39
Så stolt ja är över våra talanger. Tack Luis Enrique och La Masia!
Canaletes
2010-07-18 20:14
Anledningen till att vi inte köpte Filipe var för att vi inte vill ha en spelare som är startspelare sitta på bänken. För då bänkar Filipe automatisk Abidal isf.

Adriano däremot är tänkt som bänkvärmare samt att han kan spela höger/västerback samt yttermittfältare..
Barcelona MrKnowledge
2010-07-18 20:10
Vad händer med botia? lånas han ut igen eller får han chansen nu på försäsongen
adil,
2010-07-18 19:01
Tänk om vi bara kunde byta Maxwell mot Filipe.. ;D
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 18:52
Ämne: el Maestro

Jag ha....Ja, jag vet, Pep får nog nöja sig med Henrique när den ena av hans två favoritspelare är borttvingad av Rosell. Pep hade två favoritspelare, Chyg och Busquets. Busquets är kvar men inte Chyg.

Jag hoppas att Henrique får duga för honom. Det är en spelare som drömmar om att spela för klubben och som dessutom accepterar bänken. Transfer-pengarna ska klubben lägga på en annan spelare för en annan position[läs Cesc].
Annons: