/spanien/barcelona/forum/14817.aspx/spanien/barcelona/forum/14817.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-08-12 22:44
Vad jag kan minnas har Mascherano aldrig vunnit en titel i Liverpool. De förlorade ju finalen 2007 mot Milan. Fa-cupen och CL 2005 då fanns han inte i klubben.

Olé är väl en av sydamerikas största tidningar? Oavsett vilket, det här går inte att ta på allvar ännu. Det har denna sommar med all tydlighet visat oss.

Jag hade gärna sett att man värvat Özil, men detta endast om Pep är med på det. Inga fler värvningar som han ej står bakom tack. Då får det vara.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-12 22:42
Nu verkar Balotelli vara i princip klar för CITY!

City köper allt och alla och då blir det nog ingen Zlatan i city.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:37
Det ska även tilläggas att Toure faktiskt inte var världens bästa passningspelare heller. Lär få folk på mig för det, men jag tycker inte han var det. Hände ofta att han slog bort pass.

Missförstå mig inte, han har en fantastisk teknik, men någon större passningspelare var han inte
Barcelona Abbe.
2010-08-12 22:34
Vet inte vad jag ska tro. Jag har lite agg mot honom sedan tidigare, det är inte min favoritspelare direkt. Det faller sig ganska naturligt då att jag inte vill se Mascherano spela för Blaugrana. Som någon skrev tidigare idag, hans bristande kunskaper i passningsspelet riskerar att göra sig än tydligare i Barça-tröjan.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-08-12 22:32
15 + Hleb är ett väldigt bra pris tycker jag. Mascherano är bland de bästa i världen på sin position.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:29
Hetfield,

Med tanke på att Mascheranos pris från början var 30 mille så tycker jag inte det är särskilt galet alls.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:27
El Maestro,

Precis, och av det jag sett av han i argentinas landslag klarar han av det galant. Dessutom kan hans bollerövrande egenskaper vara till stor nytta. Världens bästa backup? :D

Espanaboy,

Ingenting är omöjligt, men du kan glömma direkt att Zlatan byt mot Torres. Det är inte FM! Ser ingen fördel med en sådan affär heller för den delen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-12 22:27
Även om jag aldrig har gillat Masken så är det bättre än inget. Vi behöver en DM. Sergio kommer också få grymt med konkurrens vilket gör att han säkert kommer höja sig.

Sen har jag för mig att han spelat som högerback i Liverpool. Men det är jag verkligen inte säker på. Men kan han spela mittback så behövs det nog ingen mer värvning.

Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-12 22:23
Tyvärr så tror jag att Mascherano kommer att spela för oss, jag tror knappast att Liverpool har värvat Poulsen bara för att han är en lustig filur som kan höja stämningen.

Om (bara OM) det stämmer att man ska ge 15 miljoner+ Hleb (som värderas kring 5-10) miljoner, då har vi alltså spenderat 20-25 miljoner på Mascherano. Galet är ordet.
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 22:23
Tror att Mascherano blir klar nu i helgen. En veckas träning med sina nya lagkamrater och sen är han fit-for fight nästa lördag, och därmed har han tagit hem sin första titel på flera år, och dessutom i sin nya klubb. Det är så länge sedan sedan han vann en titel i Liverpool, så jag har glömt hur många år det var sedan. Torres gick till Liverpool för att vinna titlar. Det har han inte gjort. Kom till Barca. Här kan du vinna titlar. Zlatan-Torres i bytesaffär. Why not? Kan allt det här hända? Givetvis.
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 22:20
Ämne: Ja, även om jag pers....Passningsskickligheten kan han lära sig väldigt fort. Han är argentinare så att hantera bollen borde han kunna sen barnsben.
Däremot har det varit en egenskap som inte har prioriterats i Liverpool. Där tjongar man bollen istället, långa bollar perioriteras. Det är nog därför folk har fått för sig att han är dålig på att hantera passningsspelet.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 22:18
Frågan är väl, om nu Olés uppgifter stämmer, om huruvida Hleb skulle gå med på att ingå i en utbyttes deal. Förra sommaren vägrade han flytta till Inter som en avbetalning av Zlatan och valde istället att gå till Stuttgart. Lägg även till att hans agent har på senaste tiden poängterat att Hleb vill stanna och lyckas i Barça.

Vi får se om detta stämmer eller ej. För stunden väljer jag att avvakta och inte tro på vad tidningarna skriver.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 22:14
Ja, även om jag personligen vill ha Özil så kan jag köpa att man inte köper honom.

Klubben har ju med all önskvärd tydlighet visat att Cesc är prio nr 1. Jag tror han kommer nästa år. Vad gör vi med Özil då? JDS och Thiago är även de ett år äldre då..

Mascherano dock vore underbart. Vi måste ha en DM och masken är väl en av de bästa i världen på den positionen. Att han inte kan passa är bara löjligt, men han har inte samma spelstil som Busi.. han blir perfekt att ha i matcher mot engelsk motstånd t.ex.
Barcelona Klint
2010-08-12 22:13
Och här är ursprungskällan till twitterinlägget. Någon argentinsk tidning som rapporterar att Mascherano i princip är klar. Vad Olés pålitlighetsgrad är låter jag dock vara osagt.
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 22:12
Marca skriver om det också. Marscherano.
Länktips: www.marca.com/
Barcelona Espanaboy
2010-08-12 22:10
Ämne: Kort klipp från dage....
Härlig glädje i laget. Man ser verkligen hur mycket spelarna trivs tillsammans. Utan att trivas tillsammans spelar man inte bra fotboll.
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-12 22:10
Ämne: Ämne: länk ti....
haha thank you, brothaa
Barcelona el Maestro!
2010-08-12 22:08
Ämne: Hellre Macherano än ....Kan han spela som mittback om det kriser ihop sig likt Toure Yaya då välkomnar jag honom i så fall. Annars hellre Ozil i denna sommar.
Barcelona Sam
2010-08-12 22:07
Ämne: länk till att marshe....
Here you go, brotha.
Barcelona davidpique93
2010-08-12 22:06
vore väldigt bra om vi fck marscherano. Om vi inte skulle värva någon så tror jag det skulle finnas chans att se en lite sämre busquets, eftersom att han känner sig given. Konkurrens är bra för alla spelare, speciellt dom unga.
Barcelona Antonio Puerta
2010-08-12 22:05
länk till att marsherano är klar?
Barcelona Sam
2010-08-12 22:01
Hellre Macherano än Özil om jag ska vara ärlig. Om vi kan få in en mittback också eller behålla Caceres så hade det vart finemang. Dock förstår jag om vi inte värvar på backfronten mer med tanke på våra ynglingar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-12 21:58
Hur pålitliga är dessa källor?
Tack gud om vi äntligen får en DM
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-12 21:52
Enligen Barcastuff twitter så är han snart klar för oss.
Barcelona Pedro Rodriguez
2010-08-12 21:49
barcastuff: Liverpool accepted a bid of 15M plus Barcelona players Hleb. Mascherano has a personal agreement with Barcelona. ole!

Det ser ut som att Masch är snart klar för oss.
Barcelona el Flaco
2010-08-12 21:41
Kort klipp från dagens träningspass i länktipset.

elbraco
2010-08-12 21:24
Ämne: Ämne: Apropå ....
Sagna har gjort det innan med...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-12 21:16
Ämne: Apropå klubbar med s....
Jag måste bara få använda en av Madrid fansen mest använda ord sedan förra året..

HYCKLARE :P
Barcelona Frodo
2010-08-12 21:15
Apropå klubbar med svårigheter så är det komiskt att Arsenals officiella hemsida publicerade en artikel där Sagna uttryckte sin önskan om få Spahic till klubben. Deras hemsida tog snabbt bort artikeln men andra tidningar snappade upp hans ord. Jag undrar hur Arsenalfansen känner sig nu? Håller de på att implodera inombords med tanke på Sagnas hemska gärning?
Barcelona Koeman!!
2010-08-12 20:40
Rivaldo, vilken legend =)
Annons: