/spanien/barcelona/forum/14816.aspx/spanien/barcelona/forum/14816.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Smogen
2010-06-13 22:46

Det är för mig obegripligt att Laporta kan vara så impopulär som han är. Framgångsrikaste åren i klubbens historia både sportsligt och på hur den växt, ändå avskyr folk honom. Visst, förstår att man kan ogilla mycket av det han sysslar med (politik t.ex.), men ändå.
Barcelona Smogen
2010-06-13 22:43

Enda positiva är väl att Sandro och Pep sägs vara vänner, annars tror jag (som tidigare nämnts) att Sandro har på tok för lite tålamod när det gäller både spelare och ledare.
Kontinuiteten som varit en av anledningarna till att Barcelona varit så bra under senare år kan nog försvinna nu. ¨
Real Madrid Paco Buyo
2010-06-13 22:43
Mojito,
De andra kanditerna föll på var att de inte distanserade sig tillräckligt från Laporta. Alla tre sade sig stå för en kontinuitet av Laportas styre och gick till val på att attackera Rosells vilja att bryta detta (möjligen i Beneditos fall mindre uttalat). Detta innebär ju också att de tagit röster från varandra istället för att lansera ett klart alternativ till Rosell.
Att så klart binda sig vid Laporta när han är såpass illa omtyckt har inte varit särskilt taktiskt.

Rosell har ju dessutom kunnat driva sin kampanj ocj lansera sig som ett alternativ till en allt mindre populär Laporta sedan lång tid tillbaka.

Att Laportas egen kandidat, Ferrer får minst röster av alla är ju ganska talande. Ju mindre du bundit dig till Laporta i det här valet, desto större framgång har du haft.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-13 22:41
Rosell vann alltså med bred marginal. Håller med om att dfet är bra att ha mycket förtroende genom att vinna med hela 62 %.

Barca Atletic vann. Viktigt också med ett mål på hemmaplan men framförallt att man inte släpper in något mål.

Roligaste matchen hittils i VM idag. Tyskland har det intew pratsts om så jättemycket men jag gillar verkligen deras lag. Många unga intressanta spelare och mycket rörelse. Räkna med Tyskland i det här VM:et
Barcelona westinho
2010-06-13 22:40
Ähh så länge Guardiola är tränare kommer Barcelona vara framgångsrika. Vi har världsklasspelare på varje position och en tränare som kan få alla att tänka på samma sätt.
Barcelona Smogen
2010-06-13 22:38
Delarocha

haha...så illa blir det nog inte, men är lite orolig för hans populistiska kampanj han drivet. Har aldeles för mycket påmint om de "misstroende" kampanjer som högerextrema partier gärna använder sig av.
Barcelona tarrak
2010-06-13 22:34
Ämne: Smogen

Jag tror R....
Skulle inte förvåna mig, han brukar ju skryta vitt och brett om att han skulle sålt Ronaldinho 2007, alltså ett år efter att han fört klubben till CL-seger. Maximal profit verkar vara ledordet...
Delarocha
2010-06-13 22:31
Smogen

Jag tror Rosell kommer sälja Xavi och Messi nu.
Barcelona Smogen
2010-06-13 22:26
Jag hoppas jag har fel, men tyvärr tror jag en mörk era börjar i Barcelonas historia ikväll.

Barcelona Barçainfluensa
2010-06-13 22:23
denna match nu tyskland spela.. tänk om den dommaren kunde dömma portugals matcher då hade ronaldo blivit utvisad , ja menar han gav gul kort så fort han såg nån filma.. hoppas han dömmer portugals matcher
elbraco
2010-06-13 22:22
Tyskland har verkligen förändrats från att vara en defensivt fokuserad lagmaskin till ett ungt och kreativt lag med massa spelarglöd och kämpavilja...
sjukt kul att se!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-13 22:06
Rambla~

Håller med. Bättre att den nye presidenten känner lugn och får fokusera på sin egen agenda, oavsett om man gillar den eller ej.
På planen kommer ju inte mycket att förändras ändå.

De övriga föll nog på att de bara kritiserade Rosell i stället för att lobba för sina egna saker. Ingen stack ju ut precis.
All publicitet är ju bra, oavsett om den är negativ eller positiv. Rosell fick all publicitet...
Barcelona Rambla~
2010-06-13 22:02
Benedito ser ut att ha tagit andraplatsen. Vilken överraskning.
Barcelona Rambla~
2010-06-13 22:00
Även om det blir en president vi här på forumet kanske inte stödjer direkt så är det det bästa som kunde hända att det blir en solklar seger. För blir man president med liten marginal så är det inte en enad klubb och motståndarna börjar jobba mot den nya presidenten från dag 1.
elbraco
Jo domaren har hållit en låg nivå, men oddsen är ju att Tyskland hade spelat ut Australien ändå med den här fotbollen.
tikitaka

Ja, nog kunde vi ana detta redan innan röstningen startade idag.

Nu ska det bli intressant att se hans hemliga agenda och hur han kommer förhålla sig till följande;
- Unicef på tröjan?
- Om bara spanjorer ska få spela i la Masia?
- Ekonomin. Är den så dålig som han påstår kan han själv inte värva någon eller hur?
- Vem blir ny sportchef?
Barcelona petersays
Ja domaren kan man absolut ifrågasätta. Men man kan inte förneka att Tyskland spelat jäkligt bra anfallsfotboll hela matchen.
Barcelona Rambla~
2010-06-13 21:58
Pinsamt hur den mexikanska domaren förstörde matchen mellan Tyskland och Australien. Missade en solklar straff för Australien och sen den felaktiga utvisningen på Cahill. Det hade blivit en spännande match men nu rinner Tyskland igenom i varje anfall när Australien mer eller mindre givit upp.
elbraco
2010-06-13 21:57
Ämne: Ämne: Kommer ....
Ah okej, grymt!

Cacau 4-0 med sitt första tillslag i matchen. Tyskland spelar skitbra fotboll rent utsagt!
Barcelona petersays
2010-06-13 21:56
4-0

Tyskland inspirerar med ett så ungt och kampvilligt lag. Totala antitesen till übertrötta brasilien. Det bästa som kan hända i detta VM är att elfenbenskusten och portugal trummar på hårt och att brassarna åker ur i gruppspelet, med följden att Dunga kan fara och flyga!
Barcelona Rambla~
2010-06-13 21:55
Ämne: Kommer Barca atletic....
Det är returmatch kvar men de är en bit på väg nu.
elbraco
2010-06-13 21:54
Kommer Barca atletic gå upp i segundan nu? Är det därför alla sitter och kollar istället för vm :)?
Barcelona tikitaka
2010-06-13 21:53
Alla här inne vet redan att Sandro kommer att bli president. Inte sant? :)
Barcelona Rambla~
2010-06-13 21:49
Fy fan vad härligt. Det kommer att bli tuff i returen men ett mål hemma lär ju iaf unerlätta saken.
Barcelona Abbe.
2010-06-13 21:47
Viktigt!
Soriano!!! 1-0 i 89:e!!!!!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
Gol av Soriano i 89:e minuten från straffpunkten.
Barcelona KtoorBaloor
Jonathan Soriano satt den fint
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-13 21:46
straff för barca
2010-06-13 21:45
Straff i Altetic-matchen!
Annons: