/spanien/barcelona/forum/14815.aspx/spanien/barcelona/forum/14815.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-06-12 19:07
Han är svårare att hålla koll på och ska därför starta matcherna!
Du, den uppgifter skötter nog Messi och Tevez bäst. Argentina behöver en anfallare som kan hålla i bollen ibland och kan även spela kombination med de andra anfallarna. Milito är grym om han får bollen i närheten av boxen. Han sätter den. Han är också väldigt bra på att spela fram andra.

Som sagt Higuain är en bra anfallare men han gör sig bäst om han hoppar in i matcherna när försvarare börjar bli trötta. Snabbheten är hans stora styrka.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-06-12 19:06
Varför e inte Gabi milito med i truppen??
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-12 18:59
Ämne: Ämne: Ämne....
Visst kan Higuain bli en supersub, men jag tycker att han är svårare att hålla koll på löper över större ytor. Millito är mer en boxspelare och en target som är bättre med bollen felvänd.

Varför inte starta med båda?

Man får det bästa mellan 2 världar, higuain blir alldeles för ensam då tevez söker sig långt till kanten, messi lite för långt ner.

Rambla//

Var har du fått för dig att Real madrid är kontringspelande lag? Dem har minst lika mycket bollinnehav i matcherna som barca, kanske når dem inte till 70-75 men dem når i alla fall till 65.

Men enligt dig så spelar millito i ett lag som för matcherna eller?

Nää han spelar i ett kontringslag!
Barcelona el Maestro!
2010-06-12 18:53
Ämne: Ämne: el Flac....
Maradona bör spela Milito i topp i nästa match.

Jag tror att Higuain gör bäst ifrån sig när han hoppar in i matcherna. Han ska hoppa in helt enkelt. Sen tror jag faktisk att kombinationen Messi, Teves och Milito hade gett bättre resultat. Milito kan ta emot bollar och hålla kvar den mer än vad Higuain gör.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-12 18:44
Ämne: el Flaco & Hetfield:....
Men kom igen, ingen spelare kan få en sån skräddarsydd roll i sitt landslag som messi fått. Man såg hur spelarna spelade för Messi, Maradona har lagt messi på hans favorit position. Man kan inte göra mer för Messi. Nu gjorde han en okej match, kanske borde han sätta 2-3 av sina skott, då hade jag fått sköna poäng i Vmelvan.

Jag ser att många hackar på Higuain, varför?

Han gjorde det han kunde, visst borde han sätta sina målchanser som han normalt gör. Men så länge han är där på chanserna så är det godkänt. Han var rörlig, han behöll spetsen, han möte boll. Nu när det är Vm borde man ta av sig sina färgade glas ögon.

P.S Nu när man kan se messi med neutrala ögon så måste jag säga, att snubben är hal som en ål, men även riktig divig i sista delen, borde passat flera gånger till medspelare i bättre lägen.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-06-12 18:20
Rambla~

Co-signar på det där inlägget utan att tveka, klockrent!
Barcelona Rambla~
2010-06-12 18:09
el Flaco & Hetfield:

Spelare som di Maria och Hiquain är spelare som gör sig bäst i ett kontringsspelade lag. Detta säger jag inte för att de är maränger eller blivande. Snabba spelare som är fantastiska i snabba omställningar. När spelet blir mer possessionfotboll så märker man hur mycket Messi behöver spelare som Iniesta och Xavi. För att inte tala om en defensiv mittfältare och mittback som klarar av att slå en rak boll långt upp i banan. Det gör inte spelare som Mascherano eller de två mittbackarna. Argentia som Diego väljer att ställa upp laget lämpar sig bättre för kontringsfotboll och inte för ett spel där laget ska föra matchen. Tempot i passningsspelet blir alldeles för lågt. Se bara när Barca har för dåligt tempo i sitt passningsspel. Även då blir det lika förutsägbart och mest spel i sidled.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-12 18:09
Ah just det, lol åt att Heinze blev matchvinnare.
Barcelona Messini
2010-06-12 18:08
Tevez var riktigt bra idag ;)
Barcelona Messini
2010-06-12 18:07
Zlatan måste bort, snabbt som möjligt. Fattar inte varför Henry aldrig har fått spela som spets i barca under sina år är? Tycker att man ska spela Henry som Spets och Villa, Messi på varsin kant.
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:58
Vad f*n mumlar Fränden om? Jag förstod ungefär 10 % av det hon sa nyss.

Så går det när tv-bolagen väljer att ta in en kvinna bara för att låtsas vara "feminister". Hellre en skicklig kvinnlig journalist än en "Zlatan" jagare.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-12 17:57
Higuain sämst på planen! Gjorde ingenting rätt...

Ingen var bäst men Messi ville mest.
Barcelona @NC
2010-06-12 17:56
ahh skönt med SVT, får se kramkalas. TV4 släpper till reklam 5 sekunder efter domarn blåst
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:54
Snälla, lägg ner culé & maräng hatet nu, det är VM. Nu är vi enade, så heja på laget istället för tjafsa och klaga.

Mojito

Nu råkade Nigeria ha en formtoppad målvakt, annars hade Messi gjort minst 2 mål.
Barcelona tarrak
2010-06-12 17:53
Messi har varit riktigt bra och trots sin namnkunniga omgivning så ÄR han Argentinas anfall. Dock så måste han göra minst ett mål på alla de skott han skjöt idag. Bara att hoppas att det släpper mot Sydkorea.
2010-06-12 17:52
Argentina har varit oroväckande ineffektiva idag och detta är det sista man behöver när man dessutom inte har någon riktigt stadigt grund att stå på.

Jag ser fram emot att se vad som kommer ske när man möter betydligt mer disciplinerade lag som t.ex. Sydkorea, eller nationer med mer spetskompetens längre fram i turneringen.
Barcelona tarriik#16
2010-06-12 17:51
Nån mer som fick matchen avbruten ?
Barcelona Cúles
2010-06-12 17:49
Haha exakt, vem fan tror dom att Higuain är? Pinsamt
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:47
Förresten - någon mer än jag som tror att den där Newcastlespelaren Gutierrez är stelopererad i benen?
Springer som en nyfödd Bambi på is.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-12 17:47
Hahaha real fansen är patetiska som klagar på Messi, 9 av 10 anfall som Argentina har, skapas av Messis fötter
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:46
Hetfield

Men kom igen, det sista läget borde han sätta alla dagar i veckan. Klagar man på Higuains läge, som var snarlikt, måste man få klaga på Messis.

Med torr menar jag att han bränner lägen, inte att han är dålig i spelet...
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:43
Mojito

Say what?

8/10 av det Argentina skapar är tack vare Messi (det säger jag utan att vara partisk).

Varken Di Maria, Tevez eller Higuain har varit bra.
Barcelona kev
2010-06-12 17:40
Nigerias målvakt is on fire!! vilken räddning asså.
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:39
Okej, Messi är rätt så torr idag han också...
Barcelona san Andrés
2010-06-12 17:39
Meeessi! Synd! :/
Barça såklart!
2010-06-12 17:31
Den hade Messí satt i Barçatröjan! ;=)
Barcelona kev
2010-06-12 17:23
Messi!!! Den ska sitta.
2010-06-12 17:13
Rambla: "Maradona gör ett stort fel enligt mig hur han spelar Messi. Han låter honom spela alldeles för långt ner i banan vilket gör att Messi har en väldigt lång väg till målet."

Eftersom Maradona startar med la brujita Veron på mittfältet tycker jag att han har inget alternativ än att ha Messi i en lite mer tillbakadragen roll för att på så sätt få bollkontakt och sätta igång spelet.

Naturligtvis innebär detta att Messi har en längre väg att komma till avslut, men då får man kompensera detta med att ha bra anfallare som Tevez, Higuían, Milito och Kun som kan avlasta Messi längst upp.
Real Madrid Armin [Kaká - the elegant one]
2010-06-12 17:13
Hetfield

Mm, ta in Millito bredvid Higuaín, Di Maria tillför ingenting ändå. Aguero ska man nog inte ta in om man vill se mål, han har en tendens att sumpa mer än vad Higuaín gör idag.
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:11
Rambla

Argentina behöver inte två spelskickliga mittbackar, de behöver bara två mittbackar som kan rensa allt som går mot de.

I teorin så låter det rätt så saftigt med en Messi som lurar bakom två anfallare, men det blir inte så bra när båda anfallarna löper fel hela tiden.

Förövrigt så är det dags att ta ut Di Maria, han ser ut som en muterade Dumbo. Kanske dags för Aguero och Milito att spela?

Jag funderar starkt på att åka ner dit och kidnappa Demichelis, så släpper jag honom när VM är över. Jag får ilningar i hela kroppen så fort han ställs mot en anfallare.
Annons: