/spanien/barcelona/forum/14813.aspx/spanien/barcelona/forum/14813.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim ★
2010-11-21 15:23
Jag vet inte om någon redan har besvarat detta, men tidigare var frågan uppe kring hur många assist Messi har kontra hur många Ronaldo har. Enligt AS så har Messi fem stycken och Ronaldo fyra.
Barcelona Zlatan Ibrahimovic
2010-11-21 15:20
Barcelonistas

Driver du med mig, kan du snälla tänka igenom nästa gång du skriver ett inlägg. Helt onödigt och ogenomtänkt,om det är någon eller några som inte gynnas av dommaren så är det alla lag förutom Barca och Real.

Ps mitt användarnamn är trippeln men har för tillfället glömt lösen...
Barcelona Barca4eva
2010-11-21 15:17
1.70-ligan.

Det där inlägget var briljant...helt...
Barcelonistas
2010-11-21 15:14
El Triplete

dom har även haft sån otrolig flyt i många matcher där dom gjort mål i sista sec eller så har domaren avgjort för dom.
Barcelona ElTriplete
2010-11-21 15:07
Khazal

Det är en Champions League-match och då tycker jag inte vi ska lufta Fontas, möjligtvis Thiago men endast om vi leder säkert. Panathinaikos är de grekiska mästarna och glöm inte att de har spelare som Cissé, Govou. Blir ett bra test inför El Clasico.
Barcelona ElTriplete
2010-11-21 15:05
Barcelonistas

De är före oss i ligan för att de varit bättre och lyckats vara effektivare i sina matcher än vi. Tänk om vi hade satt våra chanser mot Mallorca, då hade vi varit etta nu.
Barcelona Khazal
2010-11-21 15:04
Matchen mot Real spelas nästa måndag, vi har en match till innan dess. Vad har ni för tankar kring onsdagen?

Själv ser jag gärna Fontas eller Thiago få en timma. Masken eller Busquets?
Barcelonistas
2010-11-21 14:49
Vi ska inte dra allt för stora slutsatser om den här upplagad av Madrid. dom är en aning överskattade med spelare som ozil, de maria, khadiara osv.

anledningen till att dom leder ligan är 3 saker enligt mig

1 Domaren
2 Ronaldos filmningar
3 att lagen inte spelar sitt bästa mot real.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-21 14:44
Måste bara säga en sak.

Oavsett hur det går om en vecka, eller vilka som vinner ligan:
Jag kommer alltid älska Barcelona! Med stolthet, i med - och motgång. Vi har varit bortskämda med medgång på senare år och inget säger att det inte kommer fortsätta så. Men det går upp och ner i fotbollen.

Vilka minns våren 2008? Det gjorde ont att se frustrationen bland spelarna. Det gjorde ont att se våra hjältar inte komma någonvart. Men kärleken till klubben var inte mindre då än vad den var nästa år samma månad, då vi vann allt. Det var bara mindre lidande.

Åtminstone för mig, handlar det i grund och botten om kärlek till klubben.
Barca, som står för allt det jag gillar, både på och utanför planen. Från de yngsta lagen på 7-8 år, till A-laget. Det finns inte mycket som går upp emot att se Barcelona gå in på planen och spela fotboll så som den ska spelas. Eller att se en ny stjärna födas, som tagit sig genom alla de egna leden... den glädjen och kärleken hade funnits där även om Barca hade spelat i Segundan.

Visst hade man lidit av att se Barcelona rasa samman. Det förnekar jag inte en sekund. Det hade varit sjukt tungt. Men jag hade fortsatt följa dem. Jag hade letat upp en sunkig stream för att se dem spela inför halvtomma läktare, istället för att bädda ner mig i soffan och se en toppmatch i La Liga.

Nu ska det grymt mycket till för att Barca ska hamna där, men i fattar poängen? ;)
Det skulle vara tungt som fan om Barca förlorade el Clasico, eller ligan. Särskilt eftersom jag avskyr Real. Men OM (jag upprepar, OM) Mourinhos sätt att spela fotboll skulle reslutera i en titel för Real tillslut hade det egentligen inte ändrat nånting. Okej, grattis att ni vann. Men jag skulle inte vilja se Barca vinna på det sättet. Det är tvärtemot allt jag älskar med Barca - anlednigen till VARFÖR jag älskar Barca.

Skulle barcas filosofi inte bära frukt ett år, så får man ladda om batterierna till nästa säsong och fortsätta på vägen man tror på. Inte "göra en Real", dvs ändra på ALLT, i hopp om att det ska bli bättre. Jag vet vems sätt som vinner i längden... Real kanske kan pricka rätt någon gång emellanåt. Men so what? För när allt kommer kring, handlar inte om att hålla på den klubben som ligger först i tabellen. För mig kommer alltid Barcelona vara nr 1.
Barcelonistas
2010-11-21 14:43
el grande pep

Busquets hade petat vilken mittfältare som helst i real.

khediera who?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-21 14:40
Blaugrana_Messi10

Jag menar väl nu, så ta inte illa upp. Men det inlägget du skrev tog bara en hel del plats och var helt meningslöst. För det första så har det du skrev upprepats miljontals gånger, sen så är det aningen onödigt att skriva något sånt i ett Barcelonaforum när det inte bidrar med något konstruktivt.

Bara lite tips.
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 14:38

Blaugrana_Messi10
Barcelona el Grande Pep
VizzlA^^

Jag tycker Khedira är bättre. Det är vad jag tycker och alla får tycka som dem vill. Varför jag tycker det är för att Busquets i någon annan klubb skulle aldrig varit så bra som han är nu. Men kanske uttryckte mig dåligt och kan uttrycka mig på ett bättre sätt.

Busquets i barca är bättre än Khedira men annars är han inte det.

Sen förstod jag att han skrev med ironi. Men jag svarade aldrig på det senaste inlägget han gjorde utan jag svarade på det inlägget när han skrev "klippt ur madrids forum" som du ser längre ner.
Barcelona Barca4eva
2010-11-21 14:37
ElTriplete

Co-sign

Fokusera på matchen mot Pana.
Barcelona Ghazza
2010-11-21 14:35
Blaugrana_Messi10,

Ärligt talat. Vad fick du ut av att skriva det inlägget? Helt meningslöst.
Barcelona ElTriplete
2010-11-21 14:27
Varför diskuterar ni El Clasico just nu så tidigt? Vi har en match kvar, Panathinaikos på bortaplan? Det är en tuff match och om spelarna tänker lika mycket på El Clasico som vissa här inne kommer det att straffa sig. Panathinaikos går in i matchen med en seger, de låg under 0-2 innan de vände till 4-2 och tog de tre poängen i grekiska ligan. Det kommer bli en tuff match men om Barca spelar ens 75% av det de visat kan vi klara av det.
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 14:23
Barcelona ElTriplete
2010-11-21 14:23
Blaugrana_Messi10

Onsdag.
Barcelona >The Reporter<
2010-11-21 14:16
Det enda som skrämmer mig mot Real är att de spelar defensivt ! Ingen vågar spela sitt spela mot oss, om de gör det så straffar det sig.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-21 14:10
el Grande Pep

"Khedira är bättre än Busquets"

haha tillåt mig att skratta och ser du inte älskabarcelonas ironi så vet jag inte vad felet är med dig.
Barcelona Barcadinho.
2010-11-21 14:05
Hetfield - jag ser att vi är på samma linje.
Vi är rätt många kan jag lova dig. D

Dax att steka kottletterna.
Blaugrana_Messi10
2010-11-21 14:05
När ska Barcelona spela mot Panatinaikos(stavning)? Tisdag eller Onsdag.

Visca!
Barcelona el Grande Pep
2010-11-21 13:59
älskabarcelona

Xavi är en mycket bättre passningspelare än Xabi. Khedira är bättre än Busquets men spelar vi med Mascherano så har vi en bättre defensiv mittfältare än dem. Iniesta är klasser bättre än Özil. Iniesta är världsklass medans Özil precis kommit upp till högsta eliten och måste prestera i några säsonger innan man kan säga att han är världsklass.

Men som ni alla vet så är Mourinho världens bästa taktiker och det är jag väldigt rädd för. Om Pep spelar sitt vanliga spel så kan vi råka illa ut som mot Inter. Vi måste anpassa oss och ha en riktigt bra taktik.

Vinner vi kampen i mittfältet så kommer Ronaldo bara vara där ute på kanten och vänta på bollen som han aldrig kommer få. Det som är bra med Messi är att han kommer hjälpa Xavi ganska mycket Centralt så han kommer vara med i matchen mycket.

Min elva mot Real.

Valdes
Alves Puyol Pique Abidal
Mascherano Xavi
Pedro Messi Iniesta
Villa
Barcelona Barcadinho.
2010-11-21 13:55
Förlåt att jag fortsätter att hagla på den här punkten, men jag är så trött på den här filmaren. Den här mannen går över gränsen. Han är en jäkla kombination av en diva (som Zlatan) och filmare (som Inzaghi) och det är den värsta fotbolls typ som jag kan komma på.
Vad spelar det för roll alla mål och assister när man filmar hela tiden. De är ju så sjukt osportsligt.
Och det är också en psykologisk fälla för de backarna som behöver stoppa honom.
De vet att varenda liten touch leder till filmning och därefter till straff/frispark. De vet inte hur de ska möta den här osportsliga typen. Ska man gå på eller inte, ska man våga gå med axeln, ska man våga gå i närkamp.

Och hur jag själv som fotbollsälskare ska kunna njuta av hans begåvning. Ena stunden är han enastående, men för att göra bort sig totalt med filmningar och löjliga överstegsfinter. Det är en jäkla anti fotboll den här, nästan som doppningar. Han gör det så ofta att det tappar smaken. Jag skiter i alla de som älskar hans fotboll – för mig är han på väg att vara en pajas.

Förresten – jag såg de sista 30 min mellan PSV och Ajax för att kolla igen på Afellay. Han spelade en Xavi roll och redigerade spelet riktigt bra. Jag börjar förstå varför han har fått ögonen på sig och kaptenbindeln. Men jag varnar här lite. En gång filmade han helt löjligt i en närkontakt med Suarez. Så löjligt att jag började skratta (domaren köpte det inte och Suarez blev arg). Och en annan gång så drog han överstegsfinter a la Robinho eller Ronaldo nära mittcirkeln. De är så sjukt offektiva så att man bara blir irriterad. Vi får väl se.

Barcelona westinho
2010-11-21 13:54
Asså jag vet inte riktigt...varför är madridistas så självsäkra och kaxiga? Barcelona har vunnit de _fyra_ senaste mötena mot dem. De kommer in här och gråter efter varje el clásico "måste bara säga grattis, ni är det bättre laget. Vi var värdelösa idag.." etc.

Deras forum efter El Clásico-matcherna är mer underhållande än matcherna i sig. Ändå har de mage att snacka så mycket skit, och vara så kaxiga inför El Clásico.

Hade jag varit madridista skulle jag inte sagt ett ord innan matchen är spelad.

Kom ihåg att Barcelona har redan slagit lag som Villarreal, Sevilla, Valencia, Atletico Madrid, Athletic Bilbao borta. Jag tror inte Real kommer ta full pott när de möter dessa lag. Även om Real skulle vinna el clásico, så har vi lättare matcher framför oss.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-21 13:51
Jag är nervös inför nästa måndag. Eller det är en skräckblandad förtjusning. För en månad sen såg det värre ut, men har Barca kommit igång på allvar och får anses som det lag med vassast form. Men samtidigt är jag inte för segerviss. Det är El Clasico och ALLT kan hända när världens just nu två bästa lag drabbas samman i världens kanske största match.. Det är svårt att säga hur jag skulle reagera om vi förlorar. Vill helst inte tänka i dom banorna, men det hade vart oehört tungt...jag vet bara att om vi vinner den 29:e kommer jag leva på det länge, länge.. =)

Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-21 13:51
dubbelpost
AndreD
2010-11-21 13:48
Det ska bli kul att läsa Puertan nästa måndag efter El Clasico. 500 listor med nya spelare de ska köpa och sälja. Roligare än en komedifilm, jag lovar.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-11-21 13:39
Krossa Madrid på måndag !!!
Annons: