/spanien/barcelona/forum/14810.aspx/spanien/barcelona/forum/14810.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-06-16 18:11
danneh

Vad fan gjorde Alonso som var bra? Tycker faktiskt bara Iniesta höll måttet.
Barcelona Barca-nist
lägg ner all klubb rivalitet nu. Spaniens förlust berodde inte på oturs målet, utan passivt offensivt spel!

spelet måste fungera bättre framåt med försvarsstarka lag.
Barcelona Abbe.
Ämne: Jag föreslår att man....
Precis, håller med angående Llorente. Förstod inte varför VDB valde att sätta in både Navas och Pedro. För mig hade det räckt med en av dem, och sedan Llorente.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-06-16 18:10
Är det ingen som håller med mig om att Ramos borde vara mittback istället?
Barcelona BlueRed
2010-06-16 18:10
Schweiz spelade tillräckligt bra för att hålla Spanien borta. Alltså spelade dem otroligt bra.
4-3-3 systemet med Iniesta på kanten köper jag inte, varken i Barça eller landslaget. Mot ett så kompakt defensiv så (hur mycket än David Villa krigade) krävs det fler anfallare centralt.

Hursom, min poäng är att jag inte tror på Iniesta ute på en kant. Han gjorde det visserligen helt ok, men man får ut så mycket mer utav honom centralt. Med hans hjälp så blir även Xavi bättre.

Varför man spelar med både Alonso och Busquets förstår jag inte heller, speciellt när man är 99% säker på att man blir det laget som för spelet/håller bollen. Att fortsätta med det långt in i andra halvlek är inte så klokt heller.
Real Madrid danneh
2010-06-16 18:09
Titi18

Vem ska vara vänsterback då?
Barcelona Hetfield- arrested Development
Jag föreslår att man kör såhär nästa gång:

Casillas
Ramos-Pique-Albiol-Puyol (ja, ni läste rätt)
Silva-Xabi-Xavi-Iniesta
Villa
Llorente

Förstår inte varför Llorente får så lite speltid, jag tycker att han är klockren i landslaget. Urstark i luftrummet så det gynnar kantsspelarna att slå in ett par bollar
Barcelona @NC
kollektivt underkänt, Spanien ska kunna göra ännu mer misstag och ändå vinna mot ett lag som schweiz
Barcelona Titi18

Casillas har väl kanske sin sämsta säsong någonsin bakom sig, Pepe Reina en helt okej säsong, medan Victor Valdes kanske är världens bästa just nu tillsammans med Inters Julio Cesar...så jag tycker också det är konstigt att Casillas ALLTID får stå, på samma sätt som att Capdevila ALLTID spelar vänsterback oavsett hur dålig han är...
Real Madrid danneh
2010-06-16 18:08
Kan vi inte bara enas om att alla utom Iniesta och Alonso sög kuk.

Målet var inte endast Puyols, Piques, Capedevillas, Casillas fel.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-16 18:08
Grabbar VÄX UPP!!

Snälla ni skämmer ut er med eran jävla Barcelona - Real krig! Lagen har semester, borde inte eran hat också göra det?

Ja Casillas gjorde fel, Pique, Capdevila, Puyol också. Torres sög idag. Navas inlägg var katastrofala. Pedro tillförde inget. Xabi hade ett bra skott, annars inte så delaktig. Busquets var... busquets. Iniesta var bra men Villa eller Torres satte inte sina lägen.

Shit fan nu ger jag upp på det här stället.. Varje dag meningslösa debatter.

Vi ses när säsongen börjar. Adios
2010-06-16 18:07
Pedrito19

Jag har inget och säga om dig för jag har ingen aning om du är seriös eller skämtsam just nu.
Barcelona Rambla~
2010-06-16 18:07
Snälla Pedrito, sluta gör bort dig själv. Casillas är Spaniens nr 1 med all sin rutin.
2010-06-16 18:06
Puyol var för aggresiv i den situationen, han borde vänta ut hela incidenten än att forsa sig fram och bryta. Sen håller jag med studion när dem säger att Alonso borde även ta ansvar i defensiven när han ser Puyol lämna sin position och zon markering. Sen borde även Casillas ut med armarna än fötter fastän han ransade iväg bollen men det var otur att returen kom på Pique, och det är inte Piques fel för det där var rent sagt otur.
Barcelona RimuZ
Lägg ner målvakts snacket ni skämmer ut er. Casillas ska stå. Punkt.
Delarocha
Pedrito19

Grejen är väl att om nu någon bättre målvakt hade spelat hade det kanske stått 0-0.

Hade de löst det egentliga problemet idag? Att offensiven var helt jävla vedervärdig att titta på.

1 mål ska de ha råd att släppa in då de i sannings namn ska kunna göra 2-3 mål på Schweiz.
Barcelona Rambla~
Ämne: elbraco

Casillas ....
Samtidigt så räddade PIqué första läget så att bollen ej gick i mål. Då hade inte Casillas inte haft något läge att rädda eller hur?
Barcelona Messidinho_10
Jag tyckte Navas var grym när han kom in hoppas han får starta nästa match.
Barcelona El Ilusionista
2010-06-16 18:05
Pedrito19

Du måste ju driva med mig.
Barcelona RimuZ
Nog för att Spanien har världens bredaste mittfällts trupp men var det nödvändigt och försöka köra med samtliga spelare?! Vad fasen var vitsen men att spela Villa ensam på topp? Han kunde inte göra ett skit där själv och tror till och med han gav upp på slutet. Nog för att Torres är lite match otränad (bedrövligt inhopp) men visst hade man kunnat spela med Pedro eller Llorente bredvid Villa. Specielt när samarbetet Villa-Pedro fungerade så bra mot Polen.

Spanien var på tok för defensiva i sitt spel. Varför ska man ha Xabi och Busquets på plan. Busquets var inte dålig men han är överflödig i spanska landslaget just nu.
Real Madrid danneh
elbraco

Casillas hade ju rensat bort bollen om Pique inte stått i vägen.
Barcelona Pedrito19
2010-06-16 18:04

Spanien har minst fem målvakter som är bättre än Casillas. Snacka om att vara överskattad.

Följande är bättre tycker jag:

Victor Valdes
Pepe Reina
Manuel Almunia
César Sánchez
Andrés Palop
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-16 18:03
Ämne: Spanien har förlorat....
Haha!

Men jag läste ditt inlägg förut om vad för resultat som gynnade vårt Chile.

Vinner vi mot Schweiz är vi vidare, Spanien borde vinna mot Honduras. Då är det ju vi på 6p, Spanien och Schweiz på 3p. Då har vi råd att förlora mot Spanien beroende på hur mycket vi och Spanien vinner matcherna.

Men som Schweiz spelade idag kommer det bli riktigt svårt för Chile och en riktig värdemätare
David Silva gjorde en minst lika dålig match som Ramos, Puyol och Villa.

Torres var helt klart matchotränad, det såg man på bollkontrollen. Iniesta gjorde en bra match, Alonso gjorde en helt OK match. Men det är vinst vi vill ha.

Den här förlusten kan också vara bra för spanien, nu finns det ingen trams och det är dags och vakna. Sluta se sig själva som favoriter och kicka boll!
Barcelona Rambla~
Ämne: Pedrito19

Argenti....
Kanske för att han varit skadad i minst två månader?
elbraco
FÖr i helvete, först nu såg jag att Casillas gick ut med fötterna!!!!! Är han HELT borta eller? Vad jag vet ska en målvakt gå ut med händerna.
Man undrar ju vad dom spikade Casillas vattenflaska med, eller ville han bara glänsa?
Om det var Puyol som skapade läget för Schweiz var det Casillas som avslutade läget.

edit: "experterna" har kritiserat både Puyol och Casillas....
Barcelona nemo
2010-06-16 18:02
Stjärnorna: Studion analyserar misstaget, tydligt att fler än bara Puyol är inblandade.
Barcelona @NC
vet inte hur alvarligt det var med Iniesta men att byta han mot Pedro var ju inte lyckat direkt, typ 3 bollkontakter
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Tycker det är skrattretande att madrid fansen har mage att komma in här och kritisera Barcelona spelarna, när det är spelarna har som nolla real 2 säsonger i rad
Barcelona Rambla~
Nu när de går igenom målet så ser man ju tydligt att både Piqué, Capdevila och Casillas är alla lika delaktiga och gör misstag. Fast det är ju så klart lättare att skylla på en spelare och Puyol.
Annons: