/spanien/barcelona/forum/14809.aspx/spanien/barcelona/forum/14809.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:18
Rödvit tomtemor

Alonso och Busquets ska vinna bollar på mittfältet. Busquets är van vid det i Barcelona där han spelar med Xavi och Iniesta. Alonso är inte lika defensiv men bidrar med mer framåt.

Om man tar bort en av de från startelvan så är det inte Cesc som kommer in, utan snarare Torres. Både Iniesta (central mittfältare i Barca) och Silva är yttrar som drar sig inåt i banan och båda är väldigt involverade i spelet och har mycket boll. Om man skickar in Cesc så blir det för många centralt som ska ha bollen. Det skulle inte funka bättre än i nuläget.
Barcelona Gabriel
2010-06-16 20:16
Alltid hon rödvit tomtemor.

* Loggade in
* Ser hennes namn
* Loggar ut!

Hejdå!
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-16 20:16
Rödvit tomtemor/

Jag har redan skrivit att Busi och Alonso har andra roller på plan och Fabregas. Om Cesc ska lira från start så ska han göra det istället för Xavi, Iniesta och Silva. Och tyvärr för både Cesc och dig så är dessa tre nämna spelare bättre och givna i startelvan.

Både Aragonés och Del Bosque har valt inte inte ställa upp med Cesc från start och jag tror att deras fotbollskunnande sträcker sig högre än ditt. Get over it. No offence. :)
Barcelona Barca4eva
2010-06-16 20:15
Deras spelstil är olika för i helvete, vill du att Cesc ska bli defensiv som Busquets roll är?!
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:13
Frodo @

Vad gör Alonso/Busquets som är bättre?
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:11
Rödvit tomtemor

Realiteten är att Fabregas inte platsar i Spaniens startelva. Du kan göra vad du vill med din statistik, men faktum är att han inte är mer än en duktig inhoppare i det spanska landslaget.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:10
el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba @

"Nej, det gör jag inte. Syftade snarare på att Arsenals bästa spelare är en bänkspelare i det spanska landslaget."

Och det behöver knappast bara bero på spelarens kvalitéer utan även förbundskaptenens ideologi. Det är väl egentligen bara ta en titt på vilka spelare som inte blivit uttagna till VM.

Vad exakt gör Busquets/Alonso bättre än Fabregas?
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:07
DM1982 Barcelona @

Arsenal som klubb har inget med Fabregas som spelare att göra då spelaren kan vara bättre än laget.

Eller du kanske tycker att spelare som Villa och Torres också är grymt överskattade?

Axla vilken roll? Att Barcelona vill värva Fabregas säger väl egentligen det mesta, och jag tror Guardiolas och Laportas fotbollskunnande sträcker sig högre än ditt. No offence :-)
2010-06-16 20:02
Rödvit tomtemor/

Håller med dig om att Del Bosque kunde ha offrat någon av Busquets/Alonso, förmodligen Busi, till förmån för någon mer offensivare pjäs, men i såna fall hade jag hellre sett att Spanien hade ställt upp med en anfallare istället för ytterligare en mittfältare.

"Men du kanske menar att PL är en skit liga.."

Nej, det gör jag inte. Syftade snarare på att Arsenals bästa spelare är en bänkspelare i det spanska landslaget.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-16 20:02
Fabregas har inget på sin repetoar som inte redan fanns på planen.

Helt rätt att sätta in snabba kantspelare och en tung forward.
Sen att bytena kom lite för sent är en anna femma.

Jag är dock inte emot att starta Fabregas i stället för Silva, bara för att se Barcas framtida mittfält... ;-)
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-06-16 20:01
Hala Madrid 1902

Aha, tack. Som jag nämnde för några dagar sen i forumet så borde man ha en plan B om spelet låser sig och det inte går bra. Vad skulle "plan B" vara då?

Man tar in Navas med sin snabbhet, inlägg och Llorente med sin styrka och längd. Hoppas det går bra för Spanien men kommer bli tufft. Har ett VM-vinnande lag någonsin förlorat en match i gruppen och sen vunnit alla resterande?
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:01
Varför kommer det en massa efterblivna madridistas hit för att klanka ner på Barca-spelare efter en match som Spanien spelat. I värsta fall får de väl göra det på Spaniens forum, även om destruktiv kritik inte är det bästa sättet att diskutera på ett fotbollsforum. Sen får de gärna fortsätta med sina dumma elvor på deras forum, vi klarar oss utan det på les rambles.

Vad det gäller matchen var Iniesta bra och Alonso ok. Nästintill alla övriga var underkända. Sen är det humoristiskt att folk klagar på Busquets idag. Är det meningen att han ska göra målen och skapa målchanser? Det spelar ingen roll vad han gör, han kommer alltid att vara en hackkyckling på grund av okunniga fans verkar det som.

Slutligen två saker som inte ska ändras:

* Casillas ska fortfarande vara nummer ett!
* Puyol-Pique som mittbackspar
Barcelona DM1982
2010-06-16 19:59
Ämne: el Flaco - Orientale....
Jag grundar det på det som jag har sett under flera år. Visst, Fabregas är en bra spelare och han är sannolikt Arsenals viktigaste spelare men å andra sidan han ni inte vunnit något med honom på planen.

Han är i en liga under de bästa mittfältarna i världen, han kan nog komma på samma nivå om han höjer sitt spel en del. Han kanske gör en hel del poäng men han är, enligt mig, till exempel inte en spelare för Barca. Han räcker helt enkelt inte till för att axla den rollen.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 19:55

Spanien ska inte behöva spela med "bollvinnare" mot ett lag som Schweiz, trots det gjorde man det och det gick åt skogen. Fabregas hade erbjudit tjänster som varken Alonso eller Busquets hade kunnat erbjuda.

"Som sagt, stor fisk i en liten damm."

30 poäng på en säsong som central mittfältare är inte många mittfältare som gjort under historien, dessutom på 27 matcher. Men du kanske menar att PL är en skit liga..

Vad gjorde Alonso eller Busquets för bra idag?

DM1982 @

Vad grundar du på att Fabregas är överskattad?
Barcelona DM1982
2010-06-16 19:50
Ämne: DM1982 @

Mål och....
Att göra poäng är inget som man brukar säga inom fotboll, det är basketsnack. Men visst, jag förstår vad du menar.

Självklart hade Fabregas inte ändrad en matchbild idag, det är inte för inte som han är en bänkspelare. Han är grymt överskattad enligt mig.
Barcelona NoGo™
2010-06-16 19:47
Förstår inte riktigt att man inte tog in Llorente ist för Pedro om man nu ville slå massa inlägg. Menar Villa o Torres är ju inte direkt jättebra i luften. Håller också med Smogen om att inläggen inte var så speciellt bra.

Men som sagt Spanien kommer komma igen var så säkra.
Barcelona Smogen
2010-06-16 19:44

ett annat stort misstag var att alla inlägg kom försent eller var felriktade. när inläggen kom var spelarna framme vid mål och inläggen damp ned ca 1 meter bakom straffpunkten, där fanns ingen. alla var vid bortre stolpen. obegripligt, vem hade i uppdrag att vara där?

Barcelona Smogen
2010-06-16 19:44

Nu gjordes det många taktiska fel, men de stora håller jag med "iHala Madrid! 1902 ☆" (första gången jag håller med dig/honom), Torres iställer för Busquets och att ytterbackarna är offensivare. Framförallt när man möter defensiva lag som idag. Förstår inte vart Capdevilla var idag, Ramos var något bättre, men inte mycket.

När ett försvar är så kompakt som idag måste man dra isär spelet, ett sätt att göra det på är att ytterbackarna följer med upp, överlappar kantspelaren för att kunna gå själva mot mål eller slå ett inlägg.

2010-06-16 19:41
Rödvit tomtemor/

Busquets funktion på banan är att agera bollvinnare och balansspelare så han kan du egentligen inte jämföra med Fabregas när det gäller spelstil. Även Xabi Alonso är en bättre balansspelare än Cesc.

Och om man nu ska bänka Busi så är det i såna fall till förmån för Fernando Torres. Då kör man med två renodlade anfallare och med Xavi, Silva och Iniesta bakom dessa två.

"Killen gjorde 30 poäng på 27 matcher i Arsenal."

Som sagt, stor fisk i en liten damm.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-06-16 19:38
BlaugranaBarcelona

Japp. Spanien hade ingen fart alls i anfallsspelet. Bara passade runt och försökte hitta luckor.

Rödvit tomtemor

Cesc kan starta om Spanien kör 4-5-1 istället för Busquets men inte om man kör 4-4-2.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 19:37

"Det är bara att inse att Fabregas är en stor fisk i en liten damm i Arsenal, men en liten fisk i en stor damm i det spanska landslaget."

Killen gjorde 30 poäng på 27 matcher i Arsenal. Tycker det är klarar sitt tydliga språk och att han är bättre än Alonso. Fabregas rör sig över och kan agera både defensiv speluppläggare och offensiv speluppläggare.

Tycker du på fullaste allvar att en spelare som Alonso, eller Busquets för den delen är bättre än Fabregas?
2010-06-16 19:32
Rödvit tomtemor/

Tycker det är lite väl överdrivet att kalla det en "tjänstefel" att inte starta med Cesc. Xabi Alonso, Xavi, David Silva och Iniesta är givna på sina respektive positioner och ingen petar de.

Det är bara att inse att Fabregas är en stor fisk i en liten damm i Arsenal, men en liten fisk i en stor damm i det spanska landslaget.
Barcelona NoGo™
2010-06-16 19:31
Den här förlusten tog nog ner spanjorerna på jorden igen och tror att det kan gynna dom faktiskt. Nu får de en funderare och dom kommer se vad som dom måste ändra i spelet tills fortsättningen.

Är övertygad om att de kommer komma igen och sluta etta i gruppen.
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-06-16 19:29
Kom precis hem och blev riktigt chockad :O

kan någon berätta hur matchbilden såg ut? Var det en typisk Barcelona-vs-defensivt-taktiskt-lag match? skulle uppskattas enormt
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 19:29
el Maestro! @

Fabregas har ett djupledsspel som inte existerar hos Xavi, menar inte på något sätt att Xavi är dålig utan att han idag var väldigt orörlig och stod oftast kvar på sin yta.

Ju mer man hotar i djupet från alla håll och kanter, ju mer hotar man motståndarna och det är något Fabregas verkligen hade kunnat bidra med idag. Han gör dessutom massor med poäng, vilket i sig är ett större hot.
Barcelona ElTriplete
2010-06-16 19:27
Synd att Spanien förlorade, tror faktiskt Schweiz blir etta och tvåa? Det står mellan Chile och Spanien. Jag hoppades på Spanien men nu har allt mitt hopp dött tyvärr. Tror på Argentina eller Tyskland.
Barcelona Yaya24
2010-06-16 19:25
Skönt att Schweiz kunde skrälla
Barcelona Hyder
2010-06-16 19:23
Tror inte att Cesc hade förändrat matchbilden nämnvärt. Däremot hade jag på något sätt försökt tråckla in Fernando Llorente som inhoppare. Med sitt huvudspel och styrka hade han varit guld värd i slutet av matchen när Spanien frenetiskt satsade på att slå inlägg efter inlägg. Frågan är bara vem hur man skulle fått plats med det bytet.
Barcelona el Maestro!
2010-06-16 19:22
Ämne: el Maestro! @

Han....
Att han gjorde ett och annat mål och assist ja, man att han skulle ändra matchbilden i spanska landslaget, när det kör ihop sig, det är bara Gunners som kan hävda det!
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 19:19
el Maestro! @

Han bidrog ofta till mål antingen som framspelare eller som målskytt när han väl spelade.

Hade inte Fabregas någon lätt känning från sin skada, så var det tjänstefel att inte spela honom idag.
Annons: