/spanien/barcelona/forum/14807.aspx/spanien/barcelona/forum/14807.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-16 14:21
Hyder

Självklart, prislappen spelar roll. Får vi en hög summa (runt 50 miljoner euro) så känner jag också att det vore bra om vi sålde Zlatan.

Men, inte till vilket pris som helst. Zlatan är en världsstjärna och grym när han är som bäst, hoppas inte att Rosell sänker prislappen bara för att sälja honom.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-16 14:21
Ämne: Frågan är väl om int....
Då borde du tittat på VM-kvalet..
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-16 14:20
H.Alavi

En sista grej innan det spårar ut, jag vill bara förtydliga en sak: Det är ingenting personligt, det är inte så att Zlatan har kissat i mina frukostflingor, jag tycker bara att han är helt fel person att spela i Barcelona.

Förövrigt är det orättvist att ha Joan Gamper matchen som referens, jag tycker att även när Zlatan var som bäst i Barcelona så hade han en bit kvar till att passa in.

Men men, smaken är som baken.
Barcelona Hyder
2010-06-16 14:18
H.Alavi - Magico!

Jag tycker att det är smart att sälja Zlatan för en hög prislapp som 50milj euro när vi redan har Bojan som gång på gång visat att han kan axla rollen som nr9 i Barcelona på ett bättre sätt än Zlatan själv. Om man sedan väljer att köpa in Torres som ersättare tror jag att han kommer lyckas bättre än Zlatan han också men helst vill jag se en mindre spektakulär värvning än den spanske landslagsmannen. Det som talar för Torres är väll Rosells kontakter via Nike.

I dagens läge är ett anfall med tre spelare redan spikade för mig: Pedro-Villa-Messí

Ingen av dessa tre har gett skäl till att förpassa dem till bänken. Villa får man ju se hur han fungerar men det ska inte vara några problem. Skulle man sätta in Zlatan i anfallet skulle man helt plötsligt ha nog med skäl till att förpassa honom till bänken, inte minst för att det finns bättre alternativ utan även för att Zlatan inte bidrar med speciellt mycket på planen.

Det är lätt att hylla Zlatans insatser i början av säsongen men det är även ett välkänt faktum att spelare ofta presterar bra i början för att sedan dala. Lassana Diarra i Real Madrid är ett exempel.
Delarocha
2010-06-16 14:14
Frågan är väl om inte Honduras är rätt usla? För Chile brukar ju inte vara sådär otroligt imponerande att titta på.
2010-06-16 14:13
Ämne:
Sommarens bästa lä....
Haha! Den satt fint. :)
Barcelona ★Sami★
2010-06-16 14:12
Hetfield
Bra skrivet! Håller med allt.
Aléx
2010-06-16 14:11
Chile spelar bättre än gårdagens Brasilien, synd att Sanchez trollar med bollen för mycket och länge.
H.Alavi

Jag tycker att Zlatan är en jättebra spelare, men fel för dagens Barcelona.
Men men, vi får väl helt "agree to disagree". ;)

Alex

Manchester City & Milan?

Härligt att Chile gjorde mål, nu blir bästisen glad :P
Delarocha
Eto´o kan man ju värdera till 0 då han hotade med at sitta av kontraktet. Så Barcelona hade ju fått cirka 0 miljoner euro om man inte hade gjort som man gjorde.

elbraco
2010-06-16 14:10
Haha Kim din jävel...
elbraco
Varför pratar alla bara om anfallare? Om något borde man ju förstärka mittfältet i form av en backup som kan blomma ut (JDS och Tiago i all ära men dom är för unga enligt mig). En ung försvarare hade jag gärna också sett, möjligtvis att man kallar hem Caceres som ska ha gjort en godkänt säsong i Juve?
Barcelona Kim

Sommarens bästa länktips är ett faktum. Check it out!
Länktips: bit.ly/aP7PUk
Atlético addeh
2010-06-16 14:09
Chile spelar ju riktigt underhållande och bra :D
2010-06-16 14:08
el Flaco

"concha su madre"

Påminner mig om Messis tal i Camp Nou när laget hade vunnit Liga BBVA. :P
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-16 14:07
Gol de Chile la concha su madre! :D
Aléx
2010-06-16 14:06
Hetfield

Vem betalar 50m för Zlatan i dagsläget och vad kostade han klubben när han kom från Inter? Eto'o plus en massa pengar..

YES, 1-0 Chile :)
2010-06-16 14:05
Hetfield

Zlatans stjärnstatus hos mig har ingenting med min kärlek till FCB att göra. Om han stannar, så betyder det inte heller att han bänkas i förmån av Bojan. Anledningen till att Zlatan bänkades var för att han var alldeles för svag och trög när han precis hade kommit tillbaks från en skada.

Vem kan klandra Guardiola när han sätter in en hungrig Bojan när Zlatan är tröttkörd? Det går fort, i matchen mot Arsenal så ville alla pussa Zlatans fötter, idag är han, inte ogillad utan Hatad av de flesta.´

Zlatan visade vad han gick för efter Joan Gamper matchen mot City, en hel sommar hade han på sig att vila och han började med att slå ett rekord i klubben.

Skadan som han drog på sig innan matchen mot Inter (gruppspelet) var den som satte muren framför hans framgång i klubben. Han gjorde mål i el Clasico, men han var inte briljant i den matchen.

F.Torres är inte heller han den skadefria spelaren. Han är en av världens bästa strikers, men jag tror inte att han spelar i FCB.

Nog om det, goal de Chile!
2010-06-16 14:01
H.Alavi

Tror du att det här kommer att bli bättre? Behöver vi verkligen mer turbulens i klubben? Det är frågor som måste ställas, och som jag ser det så kommer en bänkad Zlatan ställa till en hel del problem om han stannar kvar. Jag kan bara tänka mig vilka dumheter Raiola kommer att spy ut om han stannar kvar.

Förlåt, du är kanske förtjust i Zlatan, det är helt ok, men jag väljer hellre att man satsar på Villa och Pedro/Bojan istället för att satsa på en spelare som springer lika mycket som en målvakt.

Poängen kvarstår, Raiola är en anställd, om han skulle säga dumheter som Zlatan inte backar, så skulle han få kicken. Det är klart att Zlatan gnäller i Raiolas öra.

Alex

Återigen, det är tänkt att Torres ska ersätta Zlatan. Man lär få ca 50 miljoner för Zlatan, och då är det bara 20 miljoner kvar till Torres prislapp. Är inte Torres värd 20 miljoner kroner (lägg till att hans lön är lägre, och han är yngre)?

Sen om han behövs eller inte, det låter jag vara osagt, men faktum kvarstår att Torres är en av världens bästa strikers, han har dessutom en väldigt ljus framtid.

Bonus är ju att han har varit lagkapten i Atletico de Madrid, så han ogillar/hatar Real Madrid ;)
Aléx
2010-06-16 14:01
Hetfield

Hur bra är Bojan på kanten?
Så du menar att Barca köper Torres för att bänka sen? Om nu Ibra säljs och Torres kommer, hur ska anfallet se ut då?

Pedro-Villa/Torres-Messi?

Jag tror inte Rosell är så dum att lägga 700m på Torres.

2010-06-16 13:56
Hetfield

Till skillnad från dig så bryr jag mig inte om "Z" artiklarna, det ser du bara om du läser vad som står i svenska tidningar.

"Annars hade Raiola fått kicken"

Zlatan har tidigare avslöjat sin "kärlek" till Raiola då han var den som blev anställd av Zlatan när han bestämde sig för att sparka sin svenska agent.

Raiola kom och skickade iväg Zlatan till klubbar som Juventus, Inter och nu FCB. Utan honom tror jag inte att Zlatan skulle spela i dessa klubbar. Kanske någon av de, men inte alla tre.

Ibra kommer Aldrig att sparka Raiola.

Man sänder heller inte iväg den bästa signalen till ungdomsakademin om man väljer att köpa in Torres.
Barcelona Barca4eva
2010-06-16 13:54
Sälj Ibra om ni vill men ta inte in en enda anfallare till...Spara pengarna och satsa på Cesc om 1-2 år.
2010-06-16 13:53
H.Alavi

Men kom igen, tror du att Raiola bara ploppade ut en massa saker bara för att prata? Zlatan står bakom det Raiola säger, annars så hade Raiola fått kicken. Man ska inte tro att Zlatan är oskyldiga lammet här, och resten av världen är vargarna.

Lika bra att han försvinner så att man slipper en massa "Z" artiklar till höger och vänster.

Alex

Torres kommer ju inte att peta Pedro & Jeffren eftersom att han spelar centralt, det är bara Bojan som kommer att hamna i kläm, men han kan spela på kanten.
2010-06-16 13:51
Aléx

Precis, vad händer med dom? Ytterligare ett skäl till varför jag inte tror på en övergång för Torres till FCB.
Aléx
2010-06-16 13:49
Va händer med Bojan, Pedro och Jeffren om Rosell vill köpa Torres?
Jag tycker att det räcker med Villa i anfallet och om vi ska förstärka truppen då är det mittfältet som skall prioriteras!
2010-06-16 13:48
FC Barcelona en Mi Corazón

Han drog på sig en skada innan VM, men han finns med i truppen. Tror att han sitter på bänken.

----

Hetfield

Äh, jag väljer o inte tro på Torres ryktet. Bara för att man känner varandra bra så betyder det inte att spelaren kommer att köpas in till FCB.

Sport & EMD har spottat ut en massa skit de senaste veckorna om Zlatan, klubben m.m, blir så trött på allting. Nästan så att man blir arg på Zlatan för att han själv inte säger något till media.

Zlatans tid i FCB håller på att bli en dokussåpa, han kanske själv inte vill det men tyvärr så har media och Raiola startat ett helvete för honom.

Varför jag inte tror på ryktet är för att Liverpool inte är med i CL nästa säsong, tror inte att Zlatan vill åka ner dit. Klimatet i England gillar inte Zlatan.

Om Zlatan lämnar så är det för Milan, Chelsea har redan Malouda, Anelka, Drogba och en eller två talanger som kommer att flyttas upp från akademin till nästa säsong.
2010-06-16 13:44
70 miljoner för Torres är inte så mycket, varför?

1. Tanken är ju att man ska sälja Zlatan, så man lär få ca 50 miljoner för honom, då kostar bara Torres 20 miljoner.

2. Om man har en Torres i laget så hinner han anpassa sig till systemet, lagom till den dagen Villa börjar dippa.

3. Kaka kostade 70 miljoner...
Nu påstår jag inte att det är smart att köpa Torres, men det är inte heller SÅ dumt.

Delarocha
2010-06-16 13:39
Sami

Verkar som att Rosell ljög då, eller ska han värva för 70 m euro när vi har stört stora skulder enligt honom själv?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-16 13:30
Någon som vet varför inte David Suazo startar för Honduras?
Barcelona ★Sami★
2010-06-16 13:29
Barcelona are prepared to make a £70 million move for Liverpool striker Fernando Torres this summer.
70 million är sjukt mycket!
Annons: