/spanien/barcelona/forum/14800.aspx/spanien/barcelona/forum/14800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-06-15 19:19
Hoppas allt löser sig.
Real Madrid BlauGrana.
2010-06-15 18:53
Barcelonistas

Snälla säg att du inte är seriös när du säger att Ronaldo inte tillhör topp 3 i världen?
Han gjorde över 30mål i real den här säsongen med ett helt nytt lag, ny liga etc.
Visst han filmar en hel del, men han är en bra spelare, så ta av dig Barcelona glasögonen.
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-15 18:48
elbraco

Park Ji Sung spelar för Sydkorea, han är lagkapten.
elbraco
2010-06-15 18:42
Ämne: Gud vad jag längtar ....
Lär få se brasilianskt målkalas ikväll om inte Park Ji Sung får rätt när han säger att Nordkorea kommer chocka.

Hetfield//
Håller med, Guidetti gör ett riktigt bra jobb. Lyckas han inte inom fotbollen kanske han ska satsa på expertyrket!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-15 18:40
Barcelonistas

Inte för att vara sån, men Rooney gjorde ingen glad i Englands första match.

Vi får väl se i morgon efter Spanien gått in i VM och bedöma vem som är hetast.
Barcelonistas
2010-06-15 18:31
de enda ronaldo presterade i 90 min var ett stolpskott och 2-3 filmningar..

top 3 är utan tvekan 1 Messi,2Xavi,3rooney!
Barcelona kev
2010-06-15 18:12
Gud vad jag längtar till Spaniens första match! Vill ha mål-kalas och vill ser ett lag med en galant spelidé. Lite bättre än Tysklands.
Barcelona Vampíro
2010-06-15 18:10
Ämne: Lustigt att Guidetti....
Håller med, han sköter sig mycket bra med tanke på åldern och allt.

Fränden kan knappt bilda en mening, herregud vad irriterande att se henne stamma efter vartannat ord. Helt usel rent ut sagt, håll dig till att rapportera om när Zlatan byter kalsonger.
Atlético addeh
2010-06-15 18:09
Sjukt tråkigt att det är så målsnålt VM såhär långt. Hoppas La España tar tag i det imorgon och visar vart skåpet ska stå. :)
Canaletes
2010-06-15 18:07
Ämne: E det bara jag eller....
Dem har bara "oturen" att alla afrikanska lag är sponsrad av Puma och Adidas.
Deras nya modeller är alal tajta. Se Spanien, Frankrike, Tyskland med mera...

Kolla Nikes, Umbros tröjor tex. Dem är normala. Se Korea, Brasilien, England
Barcelona Frodo
2010-06-15 18:05
Den här matchen var hyfsat bra, men tråkigt nog blev det inga mål. Synd att ett bra lag (åtminstone på papperet) kommer att åka ut ur den här svåra gruppen.
Delarocha
2010-06-15 18:04
¡Barça! - Crèma Catalana

Han håller ju alltid på så. Du såg inte vinsten i El Clasico som han inte fick spela eller? Han gick väl direkt till omklädningsrummet efter slutsignalen.

Han firade väl knappt titeln i år heller och knappt heller förra året. Han verkar inte vara en direkt munter figur och tycker alltid han har varit en gnällig och otrevlig person.
Barcelona ★Sami★
2010-06-15 18:02
Vm har inte börjat. Vm börjar när Spanien spelar.
2010-06-15 18:02
Lustigt att Guidetti är duktigare än samtliga "experter" (gäller både SVT och tv4).

Anders (tror jag att han heter), experten i tv4 verkar vara en trevlig kille, men han är inte särskilt behaglig att lyssna på.

Fränden mumlar bara fram olika saker, tack och lov att Rit Ola kan analysera en match , även om han är dryg.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-15 18:00
Delarocha

När brukar du se Yaya klaga och ha negativt kroppspråk när han spelar för Barca? Löjligt att vilja sälja en spelare för att du anser att han har negativ inställning i landslaget. Så om Messi misslyckas i VM med Argentina och visar negativ inställning vill du sälja honom med? Du hör hur löjligt det låter.
Barcelona Barca4eva
2010-06-15 17:57
Håller mer, känns som att mindre vuvuzelor används...men Barca-nist sade kanske man har vant sig vid de.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-15 17:49
Hehe, händer mer i den sista minuten än på hela matchen
elbraco
2010-06-15 17:44
Man undrar ju inte direkt varför Portugal inte gör några mål...hallå backlinje.
Barcelona ElTriplete
2010-06-15 17:04
Drogba ska in! :D
Barcelona petersays
2010-06-15 16:59
Eller ja..portugal hade första halvan, elfenbenskusten andra halvan.

Hoppas portugal sätter in Simao och Veloso hyfsat omgående.

Måste beröma Coentriau (stavningen?). Sjukt säker på vänsterbacken. Påminner av nån anledning lite om Puyol i spelstilen. Har sett honom i ett gäng matcher i Benficatröjan med. En kille för framtiden i Portugals landslag.

Nu skulle vi vilja se lite mer fasta situationer för Portugal också, frisparkar från Ronaldo och nickar från Bruno "Patrik Sjöberg" Alves.
Barcelona Barca-nist
2010-06-15 16:58
@NC

tror inte det. men det kan vara så att dina öron är redan vana :)
Barcelona Alex xoxo
2010-06-15 16:57
Ämne: Nej, det är jag medv....
När han sedan utöver detta inte spelar bra utan gör digra misstag har jag svårt att se hur man idag kan försvara honom.
Delarocha
2010-06-15 16:52
Nej, det är jag medveten om. Men när han knappt ens försöker springa, tar sig för ryggen och sen gör gester åt alla medspelare när han inte får bollen är inte direkt tecken och beteenden som jag vill ha från en pivote i Barcelona. Är rätt trött på honom.

Men folk här kommer ju forsätta nämna Yaya i alla år, som folk fortfarande gör med Eto'o om han säljs. Dock kommer det endast vara om vi spelar dåligt som han nämns. Spelar vi bra med Busquets är det världens enklaste jobb, spelar vi dåligt med Busquets är det världens värsta misstag att ha sålt Yaya.
Barcelona petersays
2010-06-15 16:51
tarrak
Trodde han var tillbaka och jeppen i studion sa att han satt på bänken vid avspark, men så verkar det ju inte vara. My bad.

----------

"Elfenbenskusten styr och ställer medans Portugal satsar på kontringsfotboll. "

Tycker det ser precis tvärtom ut. Prtugal har ju över 55% av innehavet, och Elfenbenskusten satsar på kontringar då Portugal dräller mycket.

OCh att allt skulle gå via Ronaldo håller jag inte ALLS med om. Sedan stolpen och kortet har han inte setts till mycket alls förutom att han blänger mot domaren då och då och sitter ned på planen när dom andra jagar boll.
2010-06-15 16:51
Yaya har väl aldrig varit den typen som går runt och sjunger gamla hederliga visor, och ler åt allt.

Men hans kroppsspråk är aningen deprimerande.
Barcelona ★Sami★
2010-06-15 16:46
Drogba kommer in och avgör.
Delarocha
2010-06-15 16:40
Jävla tråkigt kroppsspråk Yaya har på plan. Verkar vara missnöjd med allt för närvarande. Sälj honom bara. Orkar inte med en sån gnällig spelare.
Barcelona @NC
2010-06-15 16:38
har man vant sig eller blåser dom mindre i leksakstrumpeterna? hörs fortfarande men känns som det är på en bättre nivå
Barcelona tarrak
2010-06-15 16:37
Ämne: Ferreira, danny!!!!?....
Bosingwa har väl varit skadad sedan i höstas och är väl inte i närheten av att kunna börja spela? Eller minns jag fel?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-15 16:36
Diggar Tourés glidtackling på C.Ronaldo!

Annars så ser matchbilden ut precis som jag trodde, Elfenbenskusten styr och ställer medans Portugal satsar på kontringsfotboll.

Allting går via Ronaldo, och när Ronaldo inte ens får tag på bollen så ser spelet ut såhär. Man ska inte ge Ronaldo skott chanser, nu träffade den stolpen. Går den mot mål nästa gång, så går den in.
Annons: