/spanien/barcelona/forum/14797.aspx/spanien/barcelona/forum/14797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nesto
2010-08-14 15:55
tikitaka
Matchen visas i tv4 Sport. Sändningen startar 21.30
Barcelona tikitaka
2010-08-14 15:53
Visas inte matchen även på Canal + ?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 15:52
Barcelona Barca4eva
2010-08-14 15:46
Längtat som fan =,)
Barcelona el Flaco
2010-08-14 15:44
Att gissa sig till hur Pep kommer ställa upp sin startelva är i stort sett omöjligt även om samtliga startspelare tillgängliga och idag är det väl svårare än någonsin. Jag räknar med en och annan "guardiolada" ikväll.
Atlético addeh
2010-08-14 15:31
För övrigt underbart att vakna upp och veta att det är match ikväll. Ända sedan VM-finalen har man längtat enormt efter "riktiga" matcher, som betyder någonting. Riktigt skönt att säsongen drar igång.

Ska bli intressant att se hur Pep formar laget ikväll. Backlinjen känns spikad, där Dani Alves troligtvis börjar på bänken. I övrigt är det öppet, bara Guardiola om någon vet. Hoppas både Jonathan & Thiago får speltid åtminstone.
Atlético addeh
2010-08-14 15:21
Hetfield

Du har rätt. City kommer aldrig vinna några titlar utan någon riktig playmaker. Ett lag bestående utav bara välbetalda divor kommer aldrig fungera, även om Mancini tränar laget.
Barcelona Barca4eva
2010-08-14 15:16
Culé eller ej, chansen är jävligt liten att man tackar nej för spel i Real
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 15:06
Jag förstår inte riktig hur han kan bänka Adebayor heller. Han har ingen renodlad anfallare på plan just nu.
2010-08-14 15:03
Manchester City saknar en playmaker som kan servera Wright, Tevez och Silva. De har ju tre stenklossar till mittfältare, hur i hela friden ska de vinna titlar med det?
Barcelona el Maestro!
2010-08-14 15:03
Yaya Toure kommer att bli en gigant i Premier League. Är helt säker på det om han får regelbunden speltid. Han passar alldeles utmärkt i Premier League.
Barcelona Vampíro
2010-08-14 14:51
Undrar om Yaya ångrar sig lite, under sina sammanlagt tre år i Barça behövde han aldrig jaga så mycket boll som han gjort i sin första halvlek med City men så länge han får 2,3 miljoner i veckan så lär han inte klaga.

Tycker annars synd om Tévez och Silva som knappt fått en enda boll att jobba med, City tjongar ju allt som rör sig, lite skillnad från hur de två spelar i sina landslag. Underhållande match förövrigt.
2010-08-14 14:49
Fingertoppskänsla av Mancini att välja Hart före Given.
Barcelona el Flaco
2010-08-14 14:42
Ämne: Ämne: Vem är ....
Kubala blev ju framröstad till Barças bästa spelare genom tiderna i 1999 i samband med klubbens 100-års jubileum. Han och Cruyff är väl de största och viktigaste personligheterna i klubbens historia.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 14:41
City imponerar inte. Vissa stunder helt utspelade samtidigt som Spurs är ruskigt ineffektiva. Joe Hart, vilken match han gör.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-14 14:38
Det svider att City Yaya i city.
Barcelona Sempre Culé
2010-08-14 14:17
Ämne: Vem är tidernas spel....
Du har missat spelare som Cruyff, Sotil, Kubala, Rexach, César... Det finns en uppsjö på spelare som skulle kunna vara tidernas spelare i Barcelona. Själv vet jag inte vem kah skulle rösta på. Det är så jäkla svårt...
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-14 14:16
Ämne: Har du damp eller?....Nej men det sänker nivån på forumet..

Edit: Vilken härlig engelsk match som pågår just nu :) Joe Hart imponerar på mig, dock inte Man City, men ingen tror nog på dom från första stund.
AndreD
2010-08-14 14:13
Har du damp eller?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-14 14:12
Ämne: Fyfan va ful frisyr ....
Och det har att göra med Barcelona eller fotboll på vilket sätt? Sök upp en mode forum där du kan kommentera det..
AndreD
2010-08-14 14:05
Barcelona Sam
2010-08-14 14:05
Vilket spel av Tottenham!! Vilka skott och räddningar haha.
Barcelona Sam
2010-08-14 14:00
Jag kan inte fatta att Silva gick till Manchester City. Hoppas han återvänder till primeran i vinter eller nästa sommar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-14 13:31
Ämne: Vem är tidernas spel....
Ronaldo gjorde en helt magisk säsong, synd att han inte stannade kvar längre..
Ronaldinho tog upp oss till toppen tillsammans med Laporta, förde oss till vår första CL titel på 14 år.
Messi, 2000 talets största talang. De två senaste säsongerna har han hållit samma extremt höga nivå där han nätat över 35 mål på båda. Mål i varenda final (förutom europeiska supercupen, dock assist) år 2009.

Svår fråga, men jag anser att Ronaldinho är den största av de alla, anledningen till att jag började heja på Barça. Dock har Messi all potential att inte bara bli den största i Barça, utan också den största i världen genom tiderna.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 13:26
YAYA Toure och David Silva startar för ManC.
2010-08-14 13:25
Usch, jag blir magsjuk av att se David Silva och Yaya Toure i Manchester City.

addeh

Det är rätt så naivt att tro på att Özil tackar nej till Real Madrid även om han är en culé. Det är trots enorma summor vi pratar om, och en chans att få spela i ett lag som har en rejäl chans på att vinna titlar.

But hey, jag håller tummarna att Zlatan försvinner och Özil kommer hit.
Barcelona basaric
2010-08-14 13:21
Jag har gjort en video med GIF Sundsvalls 18 åring och världens bästa fotbollspelare.. ta en titt.

Välj att visa videon i 480 p annars blir det ingen bra kvalite.. titta till vänster om där man gör helskärm på youtube så ser ni att ni kan välja i vilken upplösning videon ska visas i.

länktips.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-14 13:18
Ämne: Radical - La Armada ....
Jag argumenterar ju MOT att Özil ska komma till Madrid. Vår trupp är i princip maxad på offensiva mittfältare.

Och varför skulle Real vara den sista av storklubbar som Özil skulle gå till? För att han är culé? Visst, fick han välja mellan Barcelona och Real Madrid med likvärdiga bud hade han nog med all säkerhet gått till er men han har själv sagt att han vill spela i Spanien förut (jag tror ifs att han sagt att han vill spela i England också) och Real Madrid är för de flesta mer attraktivt än Manchester eller London.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-14 13:10
Dagen är här, fullsmockad med fotboll!
Snart åker vi med CITY :)
adil,
2010-08-14 13:09
Radical - La Armada Blanca

Seriöst, vadå Özil? Ni har redan femtioelva stycken mittfältare. Ni skulle kunna ställa upp en hel startelva med bara mittfältare, och nu vill ni ha en till "förstärkning" i Özil.

Ska ni köra med en 1-8-1 uppställning, eller vad är det frågan om?

Dessutom skulle Real vara den sista av storklubbar Özil skulle gå till.
Annons: