/spanien/barcelona/forum/14794.aspx/spanien/barcelona/forum/14794.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-06-16 21:11
Tråkigt med Yaya men det var väntat. Schyst deal ändå, det blir en rejäl förtänst på honom med tanke på att han värvades för endast €9m. Visst, om han hellre vill lira i Europa League så varsågod och lämna då.
Barcelona ★Sami★
2010-06-16 21:09
För er som älskar Yaya Toure så har jag tråkiga nyheter. Enligt sport.es så är Yaya klar för City om några timmar.
Barcelona Rambla~
2010-06-16 21:07
Uruguay imponerar på mig. De har fan ett grymt lag med perfekt balans. De går vidare från den här gruppen och han bli en obehaglig överraskning även för bättre lag längre fram i turneringen. Forlán är fantastisk när han är i form.
Aléx
2010-06-16 21:06
Jag gillar Suarez mer o mer, vilken spelare! Hoppas att han hamnar i Barca en vacker dag :)
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-16 20:59
Golazo! Forlán, la concha tu madre!

Forlán har lyckats med något som ingen annan tidigare gjort; få tyst på vuvuzelorna i åtminstone ett par sekunder.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-06-16 20:49
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Spanien kommer nog spela 4-4-2 de kommande matcherna. Men Torres har ju varit skadad den senaste tiden och behöver nog få några inhopp. Tror han startar tillsammans med Villa på topp med Iniesta - Alonso - Xavi - Silva på mittfältet.

Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-16 20:40
Ärligt talat förstår jag inte varför det ska krävas två balansspelare i Spaniens landslag mot bevisligen sämre motstånd.

I en kvartsfinal - ja visst. Men annars? Nej.

Utan Senna behöver Spanien alltså både Busi och Xabi för att "säkra"?

Jag ser hellre en 4-4-2 uppställning eller en betydligt bättre djupledslöpande spelare på Xabis position.

Det enda Spanien vinner på att ha Xabi på plan är skottstyrka och långpassningar.
Det första fixar Cesc, det andra fixar Piqué.

Så jag är pro Cesc på mittfältet om Spanien fortsätter spela 4-3-3 mot mediokert motstånd.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-16 20:40
Enligt Goal.com så ska Cáceres starta för Ururguay men ser inte han på plan, någon som vet?
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-16 20:32
Gabriel

Rödvit tomtemor är väl en snubbe?

Del Bosque kommer aldrig att spela Cesc före Xabi Alonso för att Spanien behöver en balansspelare, det blir för mycket av det "goda" om man ska ha Cesc och Xavi tillsammans, eller Xavi, Xabi och Cesc.
2010-06-16 20:31
Rödvit tomtemor/

"Frågan jag ställer mig då är: Tycker du Alonso är en bättre spelare än Fabregas?"

Det handlar inte om vilken spelare som är bäst rent individuellt, det handlar om vilken spelare som är bäst för laget. Skulle kunna säga samma sak om Zlatan-Eto'o. Zlatan är den klart bättre spelaren av de dessa två, men Samu var perfekt i rollen som nr. 9 i Barcelona, till skillnad från Ibra.

När det gäller Cesc och Alonso så är förmodligen katalanen bättre rent generellt, men basken har lirat från start många gånger under VM-kvalet och har gjort det bra. Tycker inte Alonso var tillräckligt dålig idag för att hans startplats ska behöva diskuteras.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:25
el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba @

Ha ha. Trevligt att man kan diskutera utan tjaffs :-)

Att de har olika roller kan jag köpa till en viss del, men Alonso är långt ifrån en bollvinnare utan snarare en defensiv speluppläggare, och det är mycket väl en roll Fabregas klarar av galant.

Idag spelade Spanien med tre centrala mittfältare och du kan väl inte på allvar mena att två utav dem var menade som bollvinnare?

Frågan jag ställer mig då är: Tycker du Alonso är en bättre spelare än Fabregas?
Barcelona DM1982
2010-06-16 20:23
Ämne: DM1982 Barcelona @
....
Det är meningen att han ska axla rollen som mittfältsstrateg i Barca och det kommer han inte fixa. När det gäller Barca och värvningar så är sanningen den att det inte alltid blir det bästa resultatet av det. Vi har en hel del värvningar på senare år som man undrar hur ansvariga tänkte.

Fabregas är katalan och en bra spelare, därför har Barca gett sig fan på att köpa honom vad det än kostar. Det innebär inte att han är en superbra spelare bara därför, det är minst lika politik i den värvningen.

Laporta värvar inte spelare och Pep har gång på gång visat att han ska ge fan i att värva spelare Det är inte hans sak. Hleb, Zlatan, Chygrynskiy är bara några få men väl talande exempel på hur fel det kan bli. Så du ska nog inte vara så imponerad av deras fotbollskunnande när det gäller värvningar.

2010-06-16 20:22
Rödvit tomtemor

Om Spanien fortsätter spela 4-3-3 är jag inte främmande för att se Cesc i Xabi Alonsos position.

Varför? Jo, Cesc är duktig på att agera tvåvägs-spelare och kan hota i djupled. Kan han komma med långa löpningar bakifrån och hota med sin målfarlighet har Spanien ett bra vapen där.
Barcelona ★Sami★
2010-06-16 20:19
Gabriel
Mäktig bild du har:)
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:18
Rödvit tomtemor

Alonso och Busquets ska vinna bollar på mittfältet. Busquets är van vid det i Barcelona där han spelar med Xavi och Iniesta. Alonso är inte lika defensiv men bidrar med mer framåt.

Om man tar bort en av de från startelvan så är det inte Cesc som kommer in, utan snarare Torres. Både Iniesta (central mittfältare i Barca) och Silva är yttrar som drar sig inåt i banan och båda är väldigt involverade i spelet och har mycket boll. Om man skickar in Cesc så blir det för många centralt som ska ha bollen. Det skulle inte funka bättre än i nuläget.
Barcelona Gabriel
2010-06-16 20:16
Alltid hon rödvit tomtemor.

* Loggade in
* Ser hennes namn
* Loggar ut!

Hejdå!
2010-06-16 20:16
Rödvit tomtemor/

Jag har redan skrivit att Busi och Alonso har andra roller på plan och Fabregas. Om Cesc ska lira från start så ska han göra det istället för Xavi, Iniesta och Silva. Och tyvärr för både Cesc och dig så är dessa tre nämna spelare bättre och givna i startelvan.

Både Aragonés och Del Bosque har valt inte inte ställa upp med Cesc från start och jag tror att deras fotbollskunnande sträcker sig högre än ditt. Get over it. No offence. :)
Barcelona Barca4eva
2010-06-16 20:15
Deras spelstil är olika för i helvete, vill du att Cesc ska bli defensiv som Busquets roll är?!
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:13
Frodo @

Vad gör Alonso/Busquets som är bättre?
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:11
Rödvit tomtemor

Realiteten är att Fabregas inte platsar i Spaniens startelva. Du kan göra vad du vill med din statistik, men faktum är att han inte är mer än en duktig inhoppare i det spanska landslaget.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:10

"Nej, det gör jag inte. Syftade snarare på att Arsenals bästa spelare är en bänkspelare i det spanska landslaget."

Och det behöver knappast bara bero på spelarens kvalitéer utan även förbundskaptenens ideologi. Det är väl egentligen bara ta en titt på vilka spelare som inte blivit uttagna till VM.

Vad exakt gör Busquets/Alonso bättre än Fabregas?
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 20:07
DM1982 Barcelona @

Arsenal som klubb har inget med Fabregas som spelare att göra då spelaren kan vara bättre än laget.

Eller du kanske tycker att spelare som Villa och Torres också är grymt överskattade?

Axla vilken roll? Att Barcelona vill värva Fabregas säger väl egentligen det mesta, och jag tror Guardiolas och Laportas fotbollskunnande sträcker sig högre än ditt. No offence :-)
2010-06-16 20:02
Rödvit tomtemor/

Håller med dig om att Del Bosque kunde ha offrat någon av Busquets/Alonso, förmodligen Busi, till förmån för någon mer offensivare pjäs, men i såna fall hade jag hellre sett att Spanien hade ställt upp med en anfallare istället för ytterligare en mittfältare.

"Men du kanske menar att PL är en skit liga.."

Nej, det gör jag inte. Syftade snarare på att Arsenals bästa spelare är en bänkspelare i det spanska landslaget.
2010-06-16 20:02
Fabregas har inget på sin repetoar som inte redan fanns på planen.

Helt rätt att sätta in snabba kantspelare och en tung forward.
Sen att bytena kom lite för sent är en anna femma.

Jag är dock inte emot att starta Fabregas i stället för Silva, bara för att se Barcas framtida mittfält... ;-)
Barcelona BlaugranaBarcelona
2010-06-16 20:01
Hala Madrid 1902

Aha, tack. Som jag nämnde för några dagar sen i forumet så borde man ha en plan B om spelet låser sig och det inte går bra. Vad skulle "plan B" vara då?

Man tar in Navas med sin snabbhet, inlägg och Llorente med sin styrka och längd. Hoppas det går bra för Spanien men kommer bli tufft. Har ett VM-vinnande lag någonsin förlorat en match i gruppen och sen vunnit alla resterande?
Barcelona Frodo
2010-06-16 20:01
Varför kommer det en massa efterblivna madridistas hit för att klanka ner på Barca-spelare efter en match som Spanien spelat. I värsta fall får de väl göra det på Spaniens forum, även om destruktiv kritik inte är det bästa sättet att diskutera på ett fotbollsforum. Sen får de gärna fortsätta med sina dumma elvor på deras forum, vi klarar oss utan det på les rambles.

Vad det gäller matchen var Iniesta bra och Alonso ok. Nästintill alla övriga var underkända. Sen är det humoristiskt att folk klagar på Busquets idag. Är det meningen att han ska göra målen och skapa målchanser? Det spelar ingen roll vad han gör, han kommer alltid att vara en hackkyckling på grund av okunniga fans verkar det som.

Slutligen två saker som inte ska ändras:

* Casillas ska fortfarande vara nummer ett!
* Puyol-Pique som mittbackspar
Barcelona DM1982
2010-06-16 19:59
Ämne: el Flaco - Orientale....
Jag grundar det på det som jag har sett under flera år. Visst, Fabregas är en bra spelare och han är sannolikt Arsenals viktigaste spelare men å andra sidan han ni inte vunnit något med honom på planen.

Han är i en liga under de bästa mittfältarna i världen, han kan nog komma på samma nivå om han höjer sitt spel en del. Han kanske gör en hel del poäng men han är, enligt mig, till exempel inte en spelare för Barca. Han räcker helt enkelt inte till för att axla den rollen.
Spanien Rödvit tomtemor
2010-06-16 19:55

Spanien ska inte behöva spela med "bollvinnare" mot ett lag som Schweiz, trots det gjorde man det och det gick åt skogen. Fabregas hade erbjudit tjänster som varken Alonso eller Busquets hade kunnat erbjuda.

"Som sagt, stor fisk i en liten damm."

30 poäng på en säsong som central mittfältare är inte många mittfältare som gjort under historien, dessutom på 27 matcher. Men du kanske menar att PL är en skit liga..

Vad gjorde Alonso eller Busquets för bra idag?

DM1982 @

Vad grundar du på att Fabregas är överskattad?
Barcelona DM1982
2010-06-16 19:50
Ämne: DM1982 @

Mål och....
Att göra poäng är inget som man brukar säga inom fotboll, det är basketsnack. Men visst, jag förstår vad du menar.

Självklart hade Fabregas inte ändrad en matchbild idag, det är inte för inte som han är en bänkspelare. Han är grymt överskattad enligt mig.
Barcelona NoGo™
2010-06-16 19:47
Förstår inte riktigt att man inte tog in Llorente ist för Pedro om man nu ville slå massa inlägg. Menar Villa o Torres är ju inte direkt jättebra i luften. Håller också med Smogen om att inläggen inte var så speciellt bra.

Men som sagt Spanien kommer komma igen var så säkra.
Annons: