/spanien/barcelona/forum/14789.aspx/spanien/barcelona/forum/14789.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
rob!
2010-07-23 18:02
elbraco //

Ja, det stämmer att vi har en ganska stor skuld. Som Rambla skriver nedan är det tackvare bygget av emirates, men även fastigheter på highbury.

Men vart EMD får siffran ifrån har jag ingen aning om, om du kollar länktips så får du korrekta uppgifter.

Man minskade den totala nettoskulden rejält då man i november redovisa siffran till £203.6m(£332.8m i maj)i halvårsrapporten, mycket tackvare att man sålde av en större del av fastigheterna på highbury.
Barcelona Rambla~
2010-07-23 17:47
elbraco

Arsenal har stora lån efter sitt arenabygge. Fast att ha stora skulder ( i det här fallet pga ny stadion) innebär inte per automatik att man har dålig ekonomi. I Arsenals fall är det ju faktiskt tvärtom. De drar in enorma pengar i och med att de har en ny och modern stadion som tar in mycket mer folk än den gamla. Det var något de kalkylerade med när de bestämde sig för att bygga sin stadion och ta stora lån. Framtiden ser ljus ut för Arsenal när det gäller ekonomin så fort lånen har minskats ner efter amorteringar.

Det samma gäller Barcelona. De har inga stora bankskulder utan det är skulder på tex värvningar som ännu inte har betalats fullt ut. Även Barcelona drar in enorma pengar under en säsong. Det där med att de lånade pengar var knappast för att de är i trubbel ekonomiskt utan för att de behövde kontanter för dagliga utgifter.
Barcelona Hyder
2010-07-23 16:41
Den bästa studiokonstellationen sett över de senaste 10 åren var enligt mig CL-studion på TV3 med Claes Runheim som programledare, Thomas Nordahl som expert samt Cain Dotson som någon slags side-kick. Det var tider.
Atlético addeh
2010-07-23 16:29
Hetfield

Co-sign. Håller med om vartenda ord. Måste tillägga att det är lika kul varje gång Chris Härenstam tappar rösten, vilket händer näst intill varje match han kommenterar.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-23 16:28
Hetfield

Haha, hur kan man inte tycka om dina Birro-beskrivningar. :P
-----
Ska bli intressant och se hur mycket spansk fotboll Dahlqvist har lärt sig. :D Och som vanligt blir det ett nöje att sitta och lyssna på Fjellströms analyser.
elbraco
2010-07-23 16:27
Angående senaste uppdateringen i Cesc-sagan så står det att Arsenal har skulder på ca. 4 miljarder kronor? Kan det stämma? Det betyder ju att arsenalfansen inte kan skryta om det enda bra de har - deras ekonomi?

Rit-Ola är bra men känns så ojämn, och det känns som om han alltid försöker skämta till saker, och det går inte riktigt 100%-igt varje gång. Själv gillar jag Ola Wenström som programledare eller som ledaren i studion - dock inte för hans fotbollskunskaper. Han är ALLTID professionell och har koll på det han ska ha koll på, det finns ingenting som jag stör mig på med honom. Sämst är väl Elin Ekblom-Bak eller vadfan hon nu heter.
Atlético addeh
2010-07-23 16:26
BlueRed

Jodå jag minns det. Stängde av efter.. hmm, två minuter?

Det värsta var dock när jag såg honom i en upplaga av EuroTalk inför returen på Camp Nou mellan Barcelona - Inter. Han snackade så jävla illa om varenda spelare, Pep, ja till och med om tröjorna med UNICEF på som han inte förstod syftet med.

Nej, jag klarar verkligen inte av Birro.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-23 16:22
BlueRed & addeh

Birro en är charlatan/bedragare av den värsta sorten, han använder hans halvitalienska blod till att tjäna pengar. Sen att han fäller lustiga kommentarer då och då gör det inte rätt att han ska behöva tjäna pengar på att vara en "journalist".

Sen att han har mage att kalla sig själv för "underground" och låtsas vara en med "folket" när han säljer stjärten till tv4 så fort de ringer. F*ck him, sen att han använder Roma som ett sätt att göra reklam för sig själv är bara äcklande.

Det är samma princip som att jag säger till en kompis att han ska vila och dricka mycket juice när han är förkyld, sen låtsas att jag är läkare för att han blev frisk.

Mina favoriter är Chris Härenstam (fotbollskunskapen är inte så bra, men jag älskar hans röst och hur intensiv han är), men jag har nog ingen favoritexpert. Jag tycker att de flesta är full av s*it, men jag blev dock väldigt imponerad av Rit-Ola, varje gång han analyserar så säger han nya saker och innovativa saker.
Atlético addeh
2010-07-23 16:14
H.Alavi

Strömblad är en riktig lirare. Minns när han bildade radarpar med Glenn Hysén och kommenterade Champions League i flera säsonger. Annat blev det när Strömberg fick jobbet som expertkommentator...
2010-07-23 16:14
addeh

Jag förstår varför du (och Hetfield) inte klarar av Birro. Han har börjat med att jämt trycka ner andra ligor och lag (Barça för det mesta), för att sedan ha tillräckligt med uppmärksamhet när han väl drar igång sitt Italien-bäst-i-världen snack. Dock så kan han vara ganska komisk ibland, speciellt när han inte har någon aning om vad han snackar om efter att ha fått en fråga som handlar om något mer specifikt, typ en viss spelare i spanska ligan.

Tv4sport åkte ju runt och hade studio hemma hos lite mer känt folk. Vet inte om du kommer ihåg när dem hade det hemma hos Birro. J*vlar vad han yrade.
---------
Strömblad är riktigt bra, håller med dig.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-23 16:11
En kommentator som jag älskar är, och är bäst enligt mig, Henrik Strömblad.

Han kommenterade La Liga förut då ligan sändes på Eurosport. (Patrik Andersson spelade i Blaugrana då)

Ligue 1 och CL är Strömblads jobb just nu.
Atlético addeh
2010-07-23 16:06
BlueRed

Marcus Birro är en journalist jag har väldigt svårt för också. Inte för att han har Roma närmast hjärtat, utan för hans ständiga daltande om att Italien är störst, bäst och vackrast. Tål verkligen inte den människan. Birro är faktiskt värre än Strömberg, som åtminstone kan ha några ljusa stunder i alla fall.
2010-07-23 15:52
Hyder

Inte så mycket liv här inne just nu, dessutom så är det fotboll vi pratar om. :)

Håller med om allt, riktigt synd att Sevilla inte slog till innan VM. Monchi har börjat dala lite de senaste 2 säsongerna, inte samma fingertoppskänsla som förr.
Vore riktigt häftig och se Honda i Sevilla, håller honom högre än Arteta och Afellay. Han kan göra det som dem kan och lite till. Funkar som offensiv mitt, anfallare och har även spelat som ytterback.

Finns så många talangfulla mittfältare just nu, och det känns som om Barça bara tittar bort och dreglar efter Cesc...
---------
addeh

De senaste tiden så har jag inte brytt mig lika mycket när det gäller Hussfelt och Lundh och andra kommentatorer och journalister. Det finns bara en, en som jag verkligen inte kan klara av... Take a guess.
Atlético addeh
2010-07-23 15:51
Angående kommentatorernas favoritlag. Vad spelar det för roll om Olof Lundh håller på Leeds som nu för tiden inte ens huserar i den engelska första serien. Sedan räknar jag inte Lundh som någon kommentator heller för del delen.

Annat är det när den patetiska halvitalienaren Glenn Strömberg kommenterar matcher, mer partisk människa får man leta efter. Jag tycker Glenns analyser ofta är okej, men så fort det är italienska lag inblandade ger han dessa alltid fördel, vilket är riktigt irriterande att höra på. Praktexemplet är ju Barcelona - Inter i Champions League.

Hussfelt är också en kommentator som jag anser helt tappat status. Enligt mig var han överlägset La Ligas bästa kommentator förra säsongen. Jag visste att han hade en viss förkärlek till Italien, men under VM-slutspelet märktes det så extremt tydligt att jag inte orkade lyssna på honom. Att Italien fick lämna Sydafrika efter en jumboplacering i sin på pappret enkla grupp var nog det roligaste med hela VM.
Barcelona Hyder
2010-07-23 15:42
BlueRed - I’m with Coco

Honda hade passat in riktigt bra i Sevilla. Hade dem köpt honom innan VM hade det varit en typisk Monchi-värvning. Skulle inte förvåna mig om spelare som Dabo och Guarente får sina genombrott inom de närmaste åren. Honda är dessutom en spelare vars karaktär och egenskaper efterfrågas just nu i Sevillas lag och av ledningen. En offensiv mittfältare. Arteta har ju varit på tapeten, likaså Afellay.

Off topic, jag vet, men jag finner bara Sevilla som otroligt intressanta ur många aspekter.
2010-07-23 15:32
Vilka j*vla frisparkar han har, Honda.
Jag hoppas verkligen att han kommer till Spanien någon gång. Barça lär det inte bli, men varför inte Sevilla. Han hade passat in där. Påminner mycket om Baptista, fast ännu mer dynamisk.
2010-07-23 15:11
Heywood Jablome

Hehe, Pedros ansiktsuttryck är priceless , det är typ "Come on dog, show some love".

Äh, Zlatan är en diva, det är ingenting han eller någon annan döljer. Han är en spelare som är fantastisk att ha i medgång, men i motgång så är han absolut värdelös.

Messi är så pass överlägsen i sin teknik och fart att han har knappt några dåliga matcher i Barcelona tröjan, men alla vet att när Messi får allt emot sig så slutar det alltid på tre sätt, a. Han börjar bete sig som en liten unge, och slutar passa någon b. Han lunkar omkring och ser ut som en unge som har tappat glassen på golvet c. Han gör ett mål i slutminuterna.
Barcelona Sam
2010-07-23 14:25
elbraco

Haha sant jag stavar alltid fel till hans namn!
Barcelona westinho
2010-07-23 14:24
Ämne: Hetfield. Correctemu....
Nja, lite svårt att bli glad i det läget. Han missar läge efter läge och hans anfallskollega gör mål hur lätt som helst. Han är helt enkelt riktigt besviken på sig själv, och kan därför inte visa någon glädje.
elbraco
2010-07-23 14:20
Ämne: Spännande om Mesut Ö....
Cesc* om det inte är en ny målvakt du vill ha ;)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-23 14:19
Hetfield. Correctemundo. Kolla på hans stil när han går och beter sig. Jag tycker inte om det. Resten av laget blir helt lyriska över att Messi gör hattrick.

Kommentatorn: "He shows Zlatan Ibrahimovic how it's done"
Barcelona Sam
2010-07-23 14:08
Spännande om Mesut Özil ansluter till oss (då Cesc inte verkar komma), men innebär det då att inga fler nyförvärv kommer göras till mittfältet tänker främst på en ersättare till Busquets, men samtidigt så kanske man värvar in en back som Marquez dvs som kan spela på bägge positionerna, vem kan det vara i så fall?
elbraco
2010-07-23 14:05
Ämne: Glenn Strömberg: Ars....
Lasse Kinch alltså...finns det en större pajas?

el Flaco//
Har också tänkt på Ibras attityd när det går dåligt för han. Förhoppningsvis har Pep snackat med Zlatan om att han måste börja kriga om han inte vill bli bänkad, eller ens fortsätta i Barcelona. Ibra - Villa - Messi ser nästan fel ut på pappret. Ibra är en sån spelare som tar ner bollen, gör något teknsikt och sen dunkar in den. Med Pedro på plan istället har vi 3 stycken anfallare som rör sig mycket, passar ofta och skapar lägen hela tiden. Personligen hade jag valt Pedro, men samtidigt vet jag ju att Pep kan lösa det här. Frågan är bara hur?

2010-07-23 13:48
Heywood syftar på det här, spola fram till 2:46.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-23 13:43
Glenn Strömberg: Arsenal/Barcelona
Lasse Kinch: Barcelona.

Håller med el Flaco. Zlatan har mycket kvar att bevisa för att jag ska tycka om honom igen. I en match förra säsongen gick Pedro fram och klappade honom och sade något efter att Messi hade gjort mål. Man såg att Zlatan inte var nöjd över att vara den enda stjärnan och med tanke på hans ego så blev han väl ännu mer sur när Pedro av alla spelare gick fram till honom.

Min tröst är att Zlatan vet var bänken finns, att Guardiola vågar bänka honom och att Pedro är redo att spela.
Barcelona westinho
2010-07-23 13:36
Jens Fjällström: Manchester United
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-23 13:33
el Flaco

Om han vill stanna kvar i FCB så finns det ingenting annat o göra än att bita ihop och köra för fullt. Eto´o är ett lejon när det gällde att jaga boll osv, Zlatan har inte lejonet i sig.

Zlatan har alltid varit en humörspelare, och det är dags för honom att ta ett djupt andetag och spela vidare. But hey, att visa känslor är något jag gillar då och då.

Bara det inte går över gränsen.
Barcelona el Flaco
2010-07-23 13:27
H.Alavi/

Den jämförelsen jag gjorde med Eto'o och Zlatan handlade inte så mycket om målskörd, utan snarare mer om inställning och attityd. Eto'o bet ihop, krigade mer än någonsin och visade vilken klasspelare han var. Jag vill se samma vilja från Zlatan denna säsongen, om nu han stannar det vill säga.

Det bilden jag har haft av Zlatan de senaste åren är att han är en humörspelare som bara linkar omkring på planen när saker och ting inte går hans väg. Det såg vi inte minst under våren. Här måste Ibra förbättra sig och det är helt upp till honom ifall det ska bli en förbättring.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-23 13:24
Simon Bank är väl (precis som Niva) stor Spurs-supporter?
2010-07-23 13:20
Erik Niva: Tottenham
Simon Bank: Marseille
Kåmark: Antagligen Madrid ;)
Jonas Esbjörnsson (expressen): Valencia
Hussfeldt: Milan
Claes Andersson (Viasat): Milan
David Fjäll: Chelsea/Juventus
Birro: Roma
Jonas Dahlqvist: Sheffield United (osäker)
Per Jarle Häggelund (Canal + Norden): Arsenal
Mjällby: Liverpool
Annons: