/spanien/barcelona/forum/14786.aspx/spanien/barcelona/forum/14786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-06-18 13:06
Aléx /

Haha! Allt stämmer ju också, riktigt kul. :)
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-18 12:58
I en intervju med RAC1 uttryckte Iniesta sin tacksamhet till Joan Laporta och sade att presidenten alltid har tagit bra hand om spelarna. Om sportchefen Txiki Begiristain sade Iniesta att han har haft en bra relation med honom och att han önskar honom lycka till i fortsättningen, ifall nu Txiki lämnar Barcelona efter den 30 juni.

Don Andrés fick även frågan om vad han anser om klubbens nye president, Sandro Rosell, och han svarade att han lärde känna honom lite under början av mandatperioden, men att de inte träffades särskilt många gånger. Iniesta lade även till att han hoppas Rosell lyckas i klubben eftersom det skulle innebära att Barça fortsätter gå framåt.

Iniesta berättade även att David Villa konstant brukar ställa frågor till sina nya klubblagskamrater i landslaget om hur träningarna går till i Barcelona, om staden och om allt möjligt. Iniesta menade även att det är synd om Touré Yaya lämnar klubben, eftersom det handlar om ”komplett spelare och som har svarat för enastående prestationer”.
Aléx
2010-06-18 11:58
Här kan ni lära er att filma som t ex Ronaldo =)
haha

*Länktips
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-06-18 11:32
Frodo

Jag kunde inte ha skrivit det där bättre. Jag hoppas väldigt många läste det där!
Atlético Sportuga
2010-06-18 11:19
Ämne: Reklam är förbjud....
jag förstår Mycket väl varför det blir uppståndelse :P
elbraco
2010-06-18 10:50
Ämne: elbraco

Ok? Och v....
För det första var det inte jag som sa det.
För det andra skrevs det på ett ganska sarkastiskt sett, sedan kom du och nån till och verkade ta det ganska personligt. Det jag försökte få fram var att det inte var seriöst menat av någon så det finns ingen anledning att bli upprörd.

Säg att det står två personer bredvid varandra som du absolut inte känner, men den ena har köpt en prostituerad. Är dom två likvärdiga i dina ögon?
Ganska naivt att säga att man inte får en annan bild av någon som köpt prostituerade...även om det är en ytterst liten skillnad så är det ändå så att man har dömt personen efter det...
Barcelona M79
2010-06-18 10:45
Reklam är förbjudet, var vänlig och respektera detta./ Red
Barcelona tano
2010-06-18 09:32
Ämne: Det är märkligt att ....
+1 Mycket bra skrivet!

Jag säger det rent ut. Man måste vara fullständigt blåst om man inte såg vad Messi gjorde på planen igår. Det säger mer om dessa personer intellekt än kritiken dem riktar.

Jag vill inte nedvärdera Higuain men för att göra en liknelse är jag säker på att t.ex. Militio hade gjort mål på de lägen som ändå bjuds för Higuain. Visst han löper in mot boxen men det är ju hans uppgift, och Militio rör sig knappast sämre.
Däremot finns det ingen i Argentina som skulle kunna komma in och göra Messis jobb. Blir Messi skadad är det bye bye Argentina...
Barcelona Frodo
2010-06-18 03:38
Det är märkligt att Messi, trots att han varit bäst i Argentinas båda matcher, får kritik från vissa tomtar på svenskafans.

Av ren princip besöker jag inte real-forumet, men däremot besökte jag Argentinas forum idag. Några efterblivna real-kids var där för att kritisera Messi och jämföra hans insats med Higuains. Föga förvånande var en från real-redaktionen där och snackade dynga, men vid det här laget förväntar man sig inte mer från skribenterna på deras redaktion. Trots att Higuain gjorde hattrick var Messi planens bästa spelare för andra matchen i rad. Det är inget illa menat mot Higuain, en spelare som jag gillar och som var bra idag, utan mer ett tecken på hur bra Messi är trots en ovan roll och att han inte kom upp i sin högsta nivå.

Man måste förstå Messis roll i det argentinska landslaget, han är mer en spelfördelande central mittfältare än en anfallare. Hans uppgift är att skapa målchanser vilket han gjort i mängder. Det är inte meningen att han ska göra en massa mål från mittcirkeln från halva plan. Med tanke på att Argentina saknar kreativa mittfältare (Veron var borta idag) och att de har så många duktiga forwards gör det naturligt att använda Messi i en central roll på mittfältet. Får Messi ut sitt max där? Nej, men det kanske är det bästa för Argentina och det är det som räknas. Trots sin nya position har han varit deras bästa spelare i båda matcherna.

Dessutom är det skönt att Michael Matte ska sluta skriva artiklar på svenskafans. Han var tvungen att nedvärdera Messi i sin sista artikel för att han enligt statistik inte når upp till samma maxfart som Kaka. Han skriver att snabbheten är Messis största styrka vilket naturligtvis är helt fel. Det finns många spelare som är snabbare än Messi. Hans stora styrkor är snarare bollkontrollen, accelerationen, spelförståelsen och rörelsemönstret på små ytor för att nämna några av de.

Det blev mycket Messi nu, men jag förstår inte hur man kan gnälla på en spelare som varit bra i två matcher där laget vunnit. Jag förväntar mig inte att han ska bli hyllad av fans som kanske inte gillar honom, men att såga honom? Det är ju bara patetiskt.
Barcelona Jontteee
2010-06-18 02:49
Messi är den bästa fotbollsspelarn genom all tider redan vid 22års åldern. Ge honom vilken position som helst så kommer han briljera. Kom ihåg att dagens fotbolls är den mest taktiska som vi upplever ändå så knäcker han den taktiska biten vecka in vecka ut!
Kom ihåg, Messi gör ALRIDG en dålig match!!!
Barcelona Barca4eva
2010-06-18 01:32
Att man orkar göra en så stor grej av det :)
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-18 00:45
elbraco

Ok? Och varför är det ens relevant i den diskussionen? Varför ens nämna det? Han är bara en fransman som köper prostituerade? Är det allt han är om man tar bort hans talang som spelare? Ok om du säger så...

Om du dömer en annan människa för att han har köpt prostituerade, så är inte du heller Guds bästa barn, direkt.
elbraco
2010-06-18 00:40
Ämne: Ja, Ribery har legat....
Ingen har påstått att han är en sämre spelare för att han köper prostituerade, det Hetfield sa var att tar man bort hans speed är han bara en fransman som köper prostituerade.
Jag tycker lätt att man kan döma en person av vad han gör privat, köper man en prostituerad kanske du inte är guds bästa barn direkt...
Barcelona Gaucho!
2010-06-18 00:37
Bättre att göra en Ribery och ligga med en prostituerad än att göra en Terry och ligga med en landslagskollegas flickvän. För övrigt så heter den prostituerade Zahia Dehar.

Inte för detta har något med fotbollen att göra, men men :)
Barcelona Hyder
2010-06-18 00:22
Hetfield- arrested Development

Synd att inte Real Madrid köpte honom bara. Det hade ju varit något. Benz och Ribery gör Madrids gator osäkra.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-18 00:22
Ja, Ribery har legat med prostituerade.. Är han en sämre fotbollspelare för det? Förstår verkligen inte vad det har med hans talang som spelare att göra. Vem är vi att döma vad spelare gör privat?
Barcelona Hetfield- arrested Development
2010-06-18 00:17
H.Alavi

Fair enough, frid och fröjd. Men nästa gång, undvik hela "dagisfröken" metoden, funkar inte riktigt.

Peace and out, god natt på er alla.

BlueRed

Indeed, det är i alla fall vad de vill ha förra året. Jag är så glad att hela grejen föll ihop, nu fick Pedro chansen istället.
Barcelona BlueRed
2010-06-18 00:16
Hetfield

60m €? Ganska mycket för en spelare som ligger 'under kniven' mer än vad han är på en fotbollsplan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-18 00:13
Pep Guardiola har nu varit tränare för FCB i två år, han tog över klubben den 17 juni 2008.

Han får gärna sitta 20 år till om han fortsätter att briljera som tränare.

----

Hetfield

Jaja, släpp det och koncentrera dig på annat istället.
2010-06-18 00:10
Ämne: Hetfield

Jag skyd....My bad, jag visste inte att du och Ribery fikade varje söndag, jag får väl sluta säga sånt.

Ber om ursäkt.

Man ska dessutom inte kasta sten i glashus, du länkade nyss till en bild på Camunas , och jämförde det med Birro. Jag vet inte om det är djupanalys av fotboll där. Det är kanske dags för dig att gå ner från höga piedestalen.
2010-06-18 00:07
Hetfield

Jag skyddar inte honom, jag tycker bara att det är onödigt av dig att ta upp något som inte handlar om fotboll i ett fotbollsforum. Det är ju inte så att det precis har hänt utan det var för ett par månader sedan, släpp det.
2010-06-18 00:06
Ämne: Hetfield

"Ta bort....
Lustigt att du skyddar honom när det är fel att ligga med prostituerade, särskilt när man har en fru hemma.

Väx upp, det är inte Narnia.
2010-06-18 00:03
Hetfield

"Ta bort hans fart så har man bara en fransman som gillar att sova med prostituerade flickor."

Äh, ta det lugnt med vad du skriver. Tjejen säger ju själv att Ribery och Benzema(?) inte visste om hur gammal hon var. Tråkigt att du ska behöva gå in på det nu när det är VM och inte en rättegång.

----

Silthrim

Dani Alves kommer nog att skriva på efter VM, det är absolut inget ovanligt när en spelare tackar nej till det första kontraktsförslaget. Man behöver inte göra så stor sak av det hela. :)
Silthrim
2010-06-17 23:59
På tal om förlängningar , när kan vi ha nått en kontrakts förlängning med Dani Alves?
2010-06-17 23:58
H.Alavi

Ja, om Camunas hade en efterbliven bror som inte kan skriva om så livet hängde på det, då skulle det vara Marcus Birro.

BlueRed

Det lustiga är att Bayern vill ha 60 miljoner för Ribery. Ska man skratta eller gråta?
Ta bort hans fart så har man bara en fransman som gillar att sova med prostituerade flickor.
2010-06-17 23:55
Ämne: Här har vi två till ....På tal om spelare och "kändisar" som liknar varandra, är det bara jag som tycker att Camuñas i Osasuna liknar Marcus Birro?

*Länktips!

----

Canaletes

Vissa klubbar förlänger kontraktet så att man kan få mer pengar när man bestämmer sig för att sälja honom, värdet på spelaren går alltså upp. Rätta mig om jag har fel!

En säsong till blir det i Bayern, that´s it. Hur gammal är han nu, 29? Han vill nog spela i England, Italien eller Spanien. Han har inte så många år kvar.
Barcelona BlueRed
2010-06-17 23:54
Canaletes

Jaså? Så han har tänkt och stanna... Aja, då slipper vi förhoppningsvis rykten om att han ska vara på väg till Barça. :)
Canaletes
2010-06-17 23:43
BlueRed

Han har redan förlängt med Bayern
Barcelona BlueRed
2010-06-17 23:37
elbraco

Ribéry har visat att han kan dominera i franska ligan. Även i Tyskland var han den största, tills Robben kom. Nu vill jag se Ribéry i PL eller la liga (inte Barça tack). Ska det bli en flytt så bör det bli den här sommaren. Han fyller väl 28 i år? Han är inte gammal, men han kommer att tappa sin fart, vilket är ett av hans bästa egenskaper.

Gourcuff kommer få sin chans i någon av dem större ligorna. Han är fortfarande ung. Och jag tror mer på hans talang än Ribérys. Att Milan släppte honom... Herregud.
elbraco
2010-06-17 23:28
Alla säger att Ribéry och Gourcuff har varit så bra, men jag har knappast sett dem...(kollar inte franska eller tyska ligan). I landslaget presterar dom ju knappast!
Annons: